Veteranbil
Fra : Daniel

Dato : 07-08-06 16:23

Hej med jer!

Skal man betale andet end reg.afgift af en veteranbil, som man henter fra et
land udenfor EU?

Evt. 10% told af købssummen, som ved en normal import fra et land udenfor
EU...

På forhånd tak for hjælpen!

/Daniel

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 07-08-06 21:09

> [...]
> land udenfor EU?
>
> Evt. 10% told af købssummen, som ved en normal import fra et land udenfor

Jeg mener grænsen er 30 år for følgenede:

- Ingen told
- 5% moms (eller 20% af "normal moms" om man vil)

Sådan var reglerne ihvertfald da jeg importerede en 45 år gammel bil i 2004.
Faktisk er Danmark rimelig medgørlig når det kommer til veteranbiler -
billigere end nogle andre EU lande ihvertfald.

Mvh Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-06 22:37

Michael Nørgaard Andersen wrote:

> [...]
> i 2004. Faktisk er Danmark rimelig medgørlig når det kommer til
> veteranbiler - billigere end nogle andre EU lande ihvertfald.

De fleste internetsider mener det er 35 år - så det er det :)

--
Per, Esbjerg