Påkørt 2 gange...
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-08-06 19:24

Hej
Lørdag formiddag kørte jeg i Slotsarkaderne i Hillerød - indkøbscenter med
P-hus - Samme dag havde PostDK målby i Hillerød, så der var totalt kaos. Det
tog således ½ time bare at komme ud af P-huset..
Da jeg var næsten ude mærkede jeg et lille bump i bilen og troede først at
jeg var kørt på et lille bump så bilen bevægede sårn lidt...skubbet..Så var
der en der råbte: "Har du så travlt med at mase dig frem at du skal køre ind
i folk?!" Derefter prøvede jeg at rulle lidt fremad og lyden af maling der
bliver taget af på den dyre måde kunne høres.
Så....
Jeg styrtede ud af bilen og skældte manden ud og bandede og råbte at han var
en idiot og så videre. Måske ikke så pokkers smart men jeg blev sgu sur.
Så kørte vi ud af P-huset og så regnede jeg med at vi lige skulle holde ind
og se på skaderne. Men næ, Jeg kørte over i banen til højre i et kryds og
han spurtede udenom og til venstre i krydset med grøn pil.
Jeg mosede bilen i bakgear og havde nær kørt en rytter fra Gerolsteiner ned
da jeg bakkede, men kørte efter manden igennem Hillerød.
Pludselig drejer han ind af en lille vej og så tror jeg at han så er til at
snakke med. Han stopper og jeg kører op og holder bagved ham. På vej ud af
bilen ser jeg han sætter i bakgear og jeg når ikke en skid, og han bakker
lige ind i mig...
Så konklusionen er så: Jeg er blevet påkørt 2 gange af den samme mand 2
forskellige steder i den samme by indenfor et kvartér.!!
2. gang han ramte skreg jeg af grin for der blev det sgu komisk...han
grinede ikke så meget. Han havde sgu ikke set mig..

Jeg fik alle oplysninger:
Navn, telefon, Reg.nr, Bilmærke, model, forsikringsselskab og fandt husnr.
udfra hvor det skete 2. gang som skal dækkes af ham. Det er en omlakering af
forreste kofanger.
Så hvad gør jeg nu?
Ringer til mit forsikringsselskab og melder skaden eller hur?

Michael

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-08-06 19:48

> Ringer til mit forsikringsselskab og melder skaden eller hur?
>
> Michael

Pørv om ikke du kan anmelde online på selskabets hjemmeside.

Niels

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 20:23

On Sun, 6 Aug 2006 20:24:01 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>Så hvad gør jeg nu?
>Ringer til mit forsikringsselskab og melder skaden eller hur?

Tjahh.. Hvis du ikke har vidner på det skete, så tror jeg han render
fra regningen :(

/Kent Glerup

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-08-06 21:01

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Tjahh.. Hvis du ikke har vidner på det skete, så tror jeg han render
> fra regningen :(

Det er nu ikke mit indtryk.
Iøvrigt så har jeg alle mulige oplysninger på ham, så mon ikke jeg kan
overtale ham til at spille med...

Michael

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 21:15

On Sun, 6 Aug 2006 22:01:02 +0200, "Michael Kirkegaard"
> [...]

>Det er nu ikke mit indtryk.
>Iøvrigt så har jeg alle mulige oplysninger på ham, så mon ikke jeg kan

Jeg har oplevet en gut der tog fuld ansvar for en (meget lille) bule
på vores tidligere bil. Sidenhen kendte han intet til skaden, og jeg
kunne intet gøre.

Men et par store venner måske ?!?

/Kent Glerup

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-08-06 21:31

> Jeg har oplevet en gut der tog fuld ansvar for en (meget lille) bule
> på vores tidligere bil. Sidenhen kendte han intet til skaden, og jeg
> kunne intet gøre.
>
> Men et par store venner måske ?!?

Jeg har altid sagt at for hver 500 kr. folk snyder mig for, ryger der en
rude i deres hus. Starter altid med dem der er nemmest at ramme...de store.
Derudover så er jeg min egen store ven. :c))

Michael

Fra : JBH

Dato : 07-08-06 05:16

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
store.
> Derudover så er jeg min egen store ven. :c))

Hmm, det var ikke smart at skrive, hvis han også følger debatten her,
risikerer du at hans gamle utætte termoruder pludselig bliver smadret og du
er 1 mistænkte.

/JBH

Fra : Lars

Dato : 07-08-06 12:44

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hmm, det var ikke smart at skrive, hvis han også følger debatten her,
> risikerer du at hans gamle utætte termoruder pludselig bliver smadret og

Derudover, er selvtægt - uanset om der er tale om smadrede ruder, eller en
blodtud - aldrig iorden.

- Lars

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 07-08-06 16:29

> du
>
> Derudover, er selvtægt - uanset om der er tale om smadrede ruder, eller en
> blodtud - aldrig iorden.

Husk lige på at der var en smiley i røven af sætningen om "selvtægten".
Jeg er ret overbevist om at dette er en formsag.

Michael

Fra : Dak

Dato : 07-08-06 12:46

> Hmm, det var ikke smart at skrive, hvis han også følger debatten her,
> risikerer du at hans gamle utætte termoruder pludselig bliver smadret og
> du
> er 1 mistænkte.

Jamen så forslår jeg at han graver et hul under hans hus og sætter en
brandslange ned i det og lader den køre et par måneder. Så skulle hans hus
synke ned i dybet med skader for et 6-cifret beløb tilfølge.

Eller også kan han jo bare komme til at aflevere en reklame i hans postkasse
og komme til at ridse hele den ene side af bilen med et nøglebundt han havde
i lommen.

Eller han kan komme til at læsse 5 tons grus/jord/affald eller lign. af
foran hans indkørsel....

Og jeg kunne blive ved.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 07-08-06 16:31

> [...]
>>

> Hmm, det var ikke smart at skrive, hvis han også følger debatten her,
> risikerer du at hans gamle utætte termoruder pludselig bliver smadret og

Najrrrhhh....Det er vist at se spøgelser..
Men jo da. måske.... :c)

Michael

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-08-06 09:39

> [...]
>
> Jeg har oplevet en gut der tog fuld ansvar for en (meget lille) bule
> på vores tidligere bil. Sidenhen kendte han intet til skaden, og jeg

Har kendskab til samme oplevelse: Umiddelbart efter hændelsen (kollision i
forb. m. sammenfletning [1]) tog skadevolderen det fulde ansvar (skrev endda
under på en lille "erklæring" om, at han havde forvoldt den og den skade) -
men da så forsikringerne skulle udredes, kendte han intet til noget som
helst, så det blev en "den-enes-ord-mod-den-andens-ord" sag, hvilket kostede
en selvrisiko plus det løse..

> Men et par store venner måske ?!?

Næppe en særlig god ide. Dog må det være ret ubehageligt at være skadevolder
og vide, at éns navn, adresse, tlf.nr. mv er kendt af den skadelidte - han
véd jo ikke, hvad man evt. kan finde på som forurettet part. Der er dog i
uheldssituationen kun én rigtig ting at gøre: Vidner, vidner, vidner (men
det er jo desværre lidt for sent nu).

[1] Ja, jeg ved godt, den slags normalt deles 50/50, men hvis den ene part
har opført sig fuldstændig tåbeligt - og endda påtager sig hele skylden -
vil forsikringsselskaberne nok fravige 50/50, såfremt der er et par vidner
på hændelsen..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Andski

Dato : 11-08-06 15:22

> [...]
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for

Hvis manden har erkendt at han er skadevolder, og skrevet under på det! så
forstår jeg ikke at han efterfølgende kan slippe?