Seat Toledo - koblingspunkt
Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-08-06 20:25

Min 96'er Toledo har et irriterende problem.

Koblingspunktet sidder så langt nede at det ind i mellem kan være svært
ikke at "skære tænder". Jeg har kigget lidt på toppen af gearkassen hvor
jeg havde håbet at finde et kabel at justere på. Men har denne en
hydraulisk aktiveret kobling?

Kan jeg selv justere koblingspunktet ude i perlegruset, eller skal jeg
forbi en prof?

/lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-08-06 10:50

Lars Knudsen skrev:

> Kan jeg selv justere koblingspunktet ude i perlegruset, eller skal jeg
> forbi en prof?

Lur mig om den ikke er med kabeltræk. Og dette er selvjusterende ligesom
på VW. Altså med sådan en plastikfætter et sted på kablet. På VW smutter
de sommetider.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : pwh

Dato : 06-08-06 19:20

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> gearkassen hvor jeg havde håbet at finde et kabel at justere på. Men
> har denne en hydraulisk aktiveret kobling?

Jeg ved fra motorcykler jeg har haft med hydraulisk kobling,
at der kan man få problemet hvis der er luft i systemet.
Samme princip som bremserne, så måske et skift af væsken
og en udluftning vil løse problemet.

/Jens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-08-06 14:15

Lars Knudsen <sspaceman@gmail.com> wrote in

For referencens skyld kan jeg oplyse at jeg kun nåede til at rykke lidt i
de forskellige dele, hvorefter problemet forsvandt. Men som Ib så rigtigt
siger, er det nok noget kabeltræk, hvor der er en justeringsdims der sidder
under forruden - desværre skal man afmontere viskere, og et par plasticdele
for at kunne komme til dem.

/lars