Et lille amerikaner spørgsmål
Fra : Thomas

Dato : 05-08-06 19:04

Hej NG

Jeg er lige kommet i mit amerikaner humør og søger vildt rundt på nettet
men!

Der er et lille spørgsmål jeg håber besvaret. For nogle år siden ,ca
10, var jeg i Magrethe hallerne i Fredericia og der stod en lang grøn
amerikaner. Jeg havde set modellen før og den havde stort luft /
karburator indtag ud af motorhjelmen....

Jeg er nu lidt nysgerrig over hvad det egentlig var. Jeg er i dag 99%
sikker på at det var en Dodge Charger, efter alt mit googleri... men kan
ikke finde en med samme motorhjelm men jeg ved at jeg ved at jeg har set det
andre steder igennem tiden, sikkert i amerikanske film.

Er der tale om en helt anden bil, en special udgave af Chargeren eller er
det noget folk har bygget om senere hen eller hvad sker der ?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 19:22

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der tale om en helt anden bil, en special udgave af Chargeren eller er
> det noget folk har bygget om senere hen eller hvad sker der ?

Vi må da håbe at Verner stadig læser med, han er nok den eneste i dk der kan
svare på det

Ellers må du sende ham en mail

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-06 21:00

Thomas wrote:
> [...]
> Er der tale om en helt anden bil, en special udgave af Chargeren
> eller er det noget folk har bygget om senere hen eller hvad sker der ?

Eller også var det måske en Challenger ?
http://makeashorterlink.com/?R2D72348D

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mic

Dato : 09-08-06 19:29

> Eller også var det måske en Challenger ?
> http://makeashorterlink.com/?R2D72348D

billedet viser en hemi cuda
mvh m.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-06 21:57

Hej!

Thomas wrote:
> Er der tale om en helt anden bil, en special udgave af Chargeren eller er
> det noget folk har bygget om senere hen eller hvad sker der ?

Nu bygges der jo 117 ting på biler, så det er jo svært at vide.

Kunne den evt. have lignet denne?

http://www.mumbojumbo.dk/Images/charger.jpg

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas

Dato : 06-08-06 06:57

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Nu bygges der jo 117 ting på biler, så det er jo svært at vide.
>
> Kunne den evt. have lignet denne?
>
> http://www.mumbojumbo.dk/Images/charger.jpg

jo men jeg husker indtaget på motorhjelmen som markant større. Men måske
det bare er noget Brian gejl der har været sat på

Mvh

Thomas

Fra : RP

Dato : 10-08-06 10:13

> Hej NG
>
> Jeg er lige kommet i mit amerikaner humør og søger vildt rundt på nettet
> men!

Det er måske noget tilføjet en blower eller noget? Men tvivler på at
det har været lavet fra fabrikken.

Spørg evt. på www.smallblock.dk

Noget i stil med det her måske?

http://roald.dk/gallery/album03/IMG_1727

ved godt at det ikke er samme bil...

Mvh

Roald

Fra : RP

Dato : 10-08-06 10:18

> [...]
> ikke finde en med samme motorhjelm men jeg ved at jeg ved at jeg har set det
> andre steder igennem tiden, sikkert i amerikanske film.

Hvad med den der var med i the fast and the furios?

http://l.hugo26.free.fr/Voitures/fastandfurious/fast%20and%20furious%20Dodge_Charger.jpg

eller

http://www.diecastmuscle.com/images/common/thumbnail/375/33025a.jpg

eller