5000 kr. i bøde for larmende biler
Fra : Niels

Dato : 03-08-06 15:32

Sidste nyt er at politikerne vil sidestille bilister og motorcyklister, så
bilisterne også kommer til at betale en bøde på 5000 kr. hvis deres bil
larmer.

Desuden vil man forhøje afgiften på biler så den kommer op på samme niveau
for motorcykler.

Måske er det meget retfærdigt, men burde de ikke sætte motorcyklernes bøde
og afgifter ned til samme niveau som bilerne istedet for det omvendte ?

Fra : BJ

Dato : 03-08-06 15:41

"Niels" <niels@humlemand.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sidste nyt er at politikerne vil sidestille bilister og motorcyklister, så
> bilisterne også kommer til at betale en bøde på 5000 kr. hvis deres bil
> larmer.

Man kan jo spørge sig selv om, det er nødvendigt at køre rundt i en Fiat
Punto 1.1 med en bagpotte der ender i et hul så stort som et kakkelovnsrør?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=732985455&n=724603581&pn=1223060955

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-06 15:45

> Sidste nyt er at politikerne vil sidestille bilister og motorcyklister, så
> bilisterne også kommer til at betale en bøde på 5000 kr. hvis deres bil
> larmer.
Jeg har ikke noget imod brian-biler som brummer moderat, men dem som larmer
så sygt meget vil jeg gerne undvære. Det samme med motorcykler. Men specielt
choppere med fri udblæsning, det er fuldstændigt til grin, og de skal have
en bøde lige med det samme. Eller hvad med lastbiler, der er edderbankme
også nogen som brøler latterligt meget.

> Desuden vil man forhøje afgiften på biler så den kommer op på samme niveau
> for motorcykler.
180% +moms på biler nu, ikk? Hvad er den på motorcykler?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : BJ

Dato : 03-08-06 15:50

KLIP

> Jeg har ikke noget imod brian-biler som brummer moderat, men dem som
> larmer
> så sygt meget vil jeg gerne undvære.

Hvis det så blot var formålet ... en moderat brummen ... indenfor
støjgrænsernes regler .. så også fint med mig.

Det er blot ikke formålet i en 1.1 liters brianpotte.

Det er slet og ret maksimal lyd = larm.

Den originale potte er dimensioneret korrekt eks. 18 mm hul, så et hul på
90, 100 ja sågar 150 mm gavner ingen verdens ting.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-08-06 15:54

> 180% +moms på biler nu, ikk? Hvad er den på motorcykler?

Biler er 105% af værdien op til 64200 og 180% af værdien over
Motorcykler er 105% af værdien mellem 8100 og 14800 og 180% af værdien over.

Niels

Fra : BJ

Dato : 03-08-06 15:57

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Biler er 105% af værdien op til 64200 og 180% af værdien over
> Motorcykler er 105% af værdien mellem 8100 og 14800 og 180% af værdien
> over.

Så bør biler straks takseres på lige fod med motorcykler...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 03-08-06 16:28

> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så bør biler straks takseres på lige fod med motorcykler...

Det var da en dum idé! Du har måske "røven fuld af penge"?
;)

Fra : BJ

Dato : 03-08-06 16:30

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var da en dum idé! Du har måske "røven fuld af penge"?
> ;)

Jep, jeg låner nemlig ud til SKAT..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 03-08-06 17:32

> 180% +moms på biler nu, ikk? Hvad er den på motorcykler?

Det er ikke hele sandheden. De første ca 55000kr betales der kun 105% af.
For MC skifter man allerede til 180% omkring 8000kr (aktuelle satser er på
www.skat.dk )

Der gør at hvis en en mc og en bil koster 55000 før afgift er der ca 35000kr
i forskel på afgiften - i bilens farvør

/A

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 15:51

> [...]
> og afgifter ned til samme niveau som bilerne istedet for det omvendte ?

Hvor har du læst-hørt det med afgiften ?.

Mv. Henrik Mortensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-06 16:36

Niels skriver:

> Sidste nyt er at politikerne vil sidestille bilister og motorcyklister, så
> bilisterne også kommer til at betale en bøde på 5000 kr. hvis deres bil
> larmer.

Det kunne vi gdt bruge her i byen.

SF vil til gengæld sætte afgift på dæk der larmer. De har hørt at det
meste støl fra en bil kommer fra hjulene og vilderfor sikre at man kører
på de mindst støjende dæk.

Jeg vil sige at de biler jeg mest hører køre forbi, ja der kommer larmen
ikke fra dækkene.......

Eller de 2 idioter på knallert 45 jeg kan høre gennem det halve af byen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-06 16:40

> Jeg vil sige at de biler jeg mest hører køre forbi, ja der kommer larmen
> ikke fra dækkene.......
Jeg vil netop sige det er dækkende man kan høre...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-06 16:45

"Klaus G." skriver:

> Jeg vil netop sige det er dækkende man kan høre...

Her lyder det mest som knækkede udstødninger.

Og så "woogga woogga" musik.

Fra : Hafnia

Dato : 03-08-06 18:30

> [...]
> og afgifter ned til samme niveau som bilerne istedet for det omvendte ?

hvad med at motorcykelister først blev lige så kloge som bilister....og

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 21:44

> hvad med at motorcykelister først blev lige så kloge som
> bilister....og

På hvilken måde kloge :-?

Nu er jeg kommet i Mc-gruppen og denne gruppe i lang tid,
og ser man feks. på det tekniske/faglige niveau er det rene
proffesorer der er i Mc-gruppen.
Jeg læser med her da jeg har fået bil igen og håber på at læse
nogle guldkorn rent teknisk, men der er fandeme langt mellem snapsene.
Prøv at læse i Mc-gruppen, det er den rene guldgrube af information.

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-08-06 22:03

pwh wrote:

> Jeg læser med her da jeg har fået bil igen og håber på at læse
> nogle guldkorn rent teknisk, men der er fandeme langt mellem snapsene.

Her bruger vi at køre bil - hvis du vil teknik, må du over i
bilteknikgruppen.

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 07:56

> Her bruger vi at køre bil - hvis du vil teknik, må du over i
> bilteknikgruppen.

Ok, det er så min fejl at jeg ikke anede at der var en selvstændig
gruppe for det, tak skal du have
Men jeg ser da ofte spørgsmål af mere teknisk art blive postet
hvor svarene er noget tyndbenede, hvorfor henviser man så ikke
konsekvent til den gruppe hvis det ikke hører hjemme her :-?

/Jens

Fra : BJ

Dato : 04-08-06 07:59

KLIP

> Men jeg ser da ofte spørgsmål af mere teknisk art blive postet
> hvor svarene er noget tyndbenede, hvorfor henviser man så ikke
> konsekvent til den gruppe hvis det ikke hører hjemme her :-?

Fordi denne gruppe er mere "tolerant", så her klares alle spørgsmål..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 08:06

> Fordi denne gruppe er mere "tolerant", så her klares alle
> spørgsmål..

Jo men hvis gruppen ikke evner at svarer må det da værer
mere fair at henvise til en gruppe der kan.
Eller bliver feks. salgsannoncer også accepteret her.

Næh, problemet er nok nærmere at mange bilister ikke aner
ret meget om deres biler rent teknisk

/Jens

Fra : BJ

Dato : 04-08-06 12:47

KLIP

> Jo men hvis gruppen ikke evner at svarer må det da værer
> mere fair at henvise til en gruppe der kan.

Nu er det jo ikke en servicevirksomhed, men et åbent forum med plads til
alle og (næsten) alt.

> Eller bliver feks. salgsannoncer også accepteret her.

Nope, de er også uden for fundatsen.

> Næh, problemet er nok nærmere at mange bilister ikke aner
> ret meget om deres biler rent teknisk

Du har uden tvivl ret i, mange bilister ikke aner ret meget om deres biler
rent teknisk.

Det er slet ikke blevet bedre efter databussens indtræden.

I gamle dage kunne problemet klares med en hammer, skruetrækker, lidt
ståltråd og et par dråber olie til SU-karburatorens stempel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 15:13

BJ wrote:
> I gamle dage kunne problemet klares med en hammer, skruetrækker, lidt
> ståltråd og et par dråber olie til SU-karburatorens stempel..

Jeg glæder mig i den henseende også over min gamle Kadyt 1,4S

/Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-08-06 14:33

pwh skrev:

> Jo men hvis gruppen ikke evner at svarer må det da værer
> mere fair at henvise til en gruppe der kan.
> Eller bliver feks. salgsannoncer også accepteret her.

Joda! Det eneste underlige er at gruppens valuta lader til at være
skumbananer

> Næh, problemet er nok nærmere at mange bilister ikke aner
> ret meget om deres biler rent teknisk

Sikkert fordi det ikke er ret nødvendigt for de fleste billister. MCer
er (svjv) mere serviceintensive end biler, muligvis fordi de er
konstrueret til underholdning og ikke så meget som transportmidler.

Heldigvis er 20erne et overstået kapitel i bilverdenen.

Og så sætter jeg iøvrigt pris på tonen i gruppen (generelt), der er
ikke så meget netpoliti så snart nogen kommer ud af en tangent.
Dk.videnskab.jura er ikke skidt, men jeg finder fotogrupperne helt
ulidelige, specielt efter de blev til 3. Nu var det mig der kom OT :-/

mvh

Martin

Fra : pwh

Dato : 04-08-06 15:25

> Sikkert fordi det ikke er ret nødvendigt for de fleste billister. MCer
> er (svjv) mere serviceintensive end biler, muligvis fordi de er
> konstrueret til underholdning og ikke så meget som transportmidler.

Det hænger nok også sammen med at Mc'er er ren hobby.
Men på en bil er der da meget mere at vedligeholde, der er jo
en del mere mekanik, og så det faktum at de kører hele året.

Der kan det da undrer mig hvor mange bilister der overlader
den mest basale service til et dyrt værksted.
Jeg kunne da ikke drømme om at betale et fremmed menneske
for at skifte olie, tændrør, osv, osv på et kørertøj jeg ejer,
med mindre det havde noget med garantien at gører.

> Heldigvis er 20erne et overstået kapitel i bilverdenen.

Moderne biler er jo næsten ikke til at skrue/fejlsøge på,
jeg har da det indtryk at værksteder slet ikke prøver at reparerer
tingene mere, men bare skifter en eller anden elektrisk dims til 7000 kr.
Det er efterhånden ikke mekanikere mere, men reservedelsudskiftere

> Og så sætter jeg iøvrigt pris på tonen i gruppen (generelt), der er
> ikke så meget netpoliti så snart nogen kommer ud af en tangent.

Det vil jeg give dig ret i, derfor læser jeg da også med og skriver lidt herinde

/Jens

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-08-06 17:46

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> [...]
> grin, og de skal have en bøde lige med det samme. Eller hvad med
> lastbiler, der er edderbankme også nogen som brøler latterligt

Problemet er bare at mange af dem er så gamle så der slet ikke er
regler for hvor meget de må larme, og svjv. kan man ikke uden videre
ændre reglerne for allerede indregistrerede køretøjer.
--
mvh Jes Vestervang (hvis Yamaha FZS600 kører med std. udstødning så
den er dejligt stille 0