Corolla XL eller XLi ?
Fra : Kåre

Dato : 03-08-06 09:45

I mine undersøgelser efter bil nummer to, har jeg overvejet (alligevel) at
købe en helt billig bil.
Har haft GODE erfaringer med Corolla, så det skal måske prøves igen.

Det skal nok være en 1,3'er.
Men hvordan er det egentlig med benzinforbruget? Er der væsentlig forskel på
en XL og en XLi.
Og hvordan med reperationer? Er en i'er dyrer at repararer på?

Over selv at skulle holde den ved lige (ellers kan det næsten ikke betale
sig at holde gammel bil...), så den skal være en bil der er så let som
muligt at skrue i.

pft
Kåre

Fra : Kåre

Dato : 03-08-06 09:50

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Over selv at skulle holde den ved lige (ellers kan det næsten ikke betale
> sig at holde gammel bil...), så den skal være en bil der er så let som

Det skal nævnes at det er årgange omkring '91 jeg søger.

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 04-08-06 10:13

"Kåre" <kaare@raffish.dk> wrote in message

> "Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
at

> på

Hej

Jeg har "stor" erfaring med Corolla XL 3 dørs. Har lige solgt min (90'er) og
da stod der 497 kkm på klokken. Det er en del for en lille 1300 motor er
leverer omk. 65 HK.
Europæriske motorer fra samme årgang har slet ikke samme holdbarhed, og
kører du pæn kan den snuse til 14-15 km/l (91 oktans benzin).

En XLi går nok et par km mere per l/benzin men kræver 95 oktans. Den er også
dyrer i anskaffelse.

Der er nævnt at automatchokern kan give problemer. Det var ikke udbredt på
den årgang. De firkantede fra midt 80erne var slemme.

Du skal regne med at 5. gear skal skiftes for hver 250 kkm. Det er en lille
sag hvis man er lidt fingerfærdig. Sidste gang jeg gjorde det kostede det
2000 kr og varede et par timer.

Det største problem er rust. Især bagi hvis der er monteret et dansk
anhænger træk magen til mit. For fanden det var noget lort.

Ellers er det en arbejdshest. Ingen luksus, men for fanden hvor den er
driftsikker. Summe tider gik der et år mellem at jeg skruede på den.

Benny

Fra : Jens

Dato : 03-08-06 21:41

> [...]
>
> Over selv at skulle holde den ved lige (ellers kan det næsten ikke betale
> sig at holde gammel bil...), så den skal være en bil der er så let som

Der er tilsyneladende ikke nogen der vil give deres mening, så kommer min
begrænsede kendskab her.
Jeg ville vælge XLi, da da XL har nogle meget ringe karburatorer der næsten
altid har problemer med at starte når de er varme pga defekt automatchoker
som kun kan udbedres med ny karburator(dyrt).
XLi har jeg til gengæld aldrig hørt om har givet anledning til problemer
selv med flere 100kkm, dog skal du nok lige sikre dig at katalysatoren er OK
da den er lidt dyr at skifte til syn.
MVH
Jens