Peugeot 307 eller 407
Fra : erik kirkeby

Dato : 02-08-06 16:55

Jeg overvejer at købe en ny Peugeot, og det skal være en 307 st.c/SW eller
en 407 sedan. - Når man sammenligner en 307 SW med en 407sedan, så er
prisforskellen ikke ret stor, men det er 2 vidt forskellige biler, hvor 407
er en meget stor bil. - Begge modeller leveres med en 1,6 HDI motor, men er
den kraftig og harmonisk nok til den store 407??
Gerne have gode såvel som dårlige erfaringer med de 2 biltyper.

På forhånd tak.

Erik

Fra : Mogens...

Dato : 02-08-06 19:23

"erik kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 407 er en meget stor bil. - Begge modeller leveres med en 1,6 HDI motor,
> men er den kraftig og harmonisk nok til den store 407??

Det har Las jo lige skrevet noget om:
"Tilbage hos Peugeot sagde jeg det til sælgeren, at vi syntes jo den
var noget lille bagtil og så siger han at det er jo fordi den er sporty
så hvis vi skal bruge en bil med plads bagi er det faktisk 307 SW'en
vi skal kigge efter..."

Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-08-06 19:34

On Wed, 02 Aug 2006 18:22:52 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>var noget lille bagtil og så siger han at det er jo fordi den er sporty
>så hvis vi skal bruge en bil med plads bagi er det faktisk 307 SW'en

Jeps - det var klart også den konkrete oplevelse, så har du brug for
den plads en 307SW giver dig kommer du til kort med en 407.

Derudover vil jeg så også sige at 407 var klart en større (og nok også
nyere) bil at køre - begge dele i positiv forstand. Specielt på
motorvej syntes jeg 407 var bedre (mere stille/cruiser agtig) end 307.

Jeg prøvede 407SW med 2.2 motoren og 307SW med 2.0 motoren.

** Lars

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 02-08-06 19:47

"erik kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Begge modeller leveres med en 1,6 HDI motor, men er den kraftig og
> harmonisk nok til den store 407??

Mht. motoren, synes jeg den rækker fint til 407'eren. Jeg har SW-udgaven, og
klarer mig udmærket med den. Jeg har haft overvejelser om en chiptuning, men
har slået tanken ud af hovedet igen. Jeg synes ikke behovet er der.

Ved helt lave omdrejninger - fra tomgang til 1300-1400 omdr. er den en smule
bovlam, men derfra og opefter, går det fint fremad. Det skal dog siges, at
jeg ikke har haft campingvogn spændt efter bilen. Dét vil formentlig ikke
være 1,6 HDi'ens kop te.

/Asger