/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Idiot i trafikken - 2 gange på en dag!
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-08-06 22:11

Ja man oplever meget på danmarks motorveje...

Lidt syd for Vejle ligger en fin stor VW bag mig i en overhaling af en
lastbil. Da jeg er kommet forbi lastbilen og har fået tilpas afstand
til at trække ind foran er idioten bag mig allerede på vej ind i højre
spor for at overhale mig indenom. Hornet i bund, han fatter det og vi
bytter bane.

Utroligt nok, omkring afkørsel 63 indhentes jeg af en grå Audi - en af
dem der minder om en porche-wannabee. Han kører nu meget pænt ser det
ud til. Lige indtil han ligger bag mig ved en lastbiloverhaling. Da jeg
skal til at trække ind i højre spor igen er han også på vej ind bag
mig.

Senere overhaler han mig og til min - egentlig ikke så store -
overraskelse ser jeg at føreren af den grå Audi ligner føreren af den
sorte VW'er så meget at jeg er helt overbevist om at han har været af
motorvejen, skiftet bil og derefter kørt videre igen. Den utålmodige
kørestil var fuldstændig ens for de to biler. Magen til idiot skal man
da lede længe efter!

Og nej, det er ikke fordi jeg ikke trækker ind til højre igen når jeg
har overhalet - som hovedregel trækker jeg ind igen når jeg kan se
lastbilens front i bakspejlet. Det var åbenbart nok til at han 2 gange
mente at jeg var så sløv at jeg skulle overhales indenom...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



 
 
Jens (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 01-08-06 23:13

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

> Lidt syd for Vejle ligger en fin stor VW bag mig i en overhaling af en
> lastbil. Da jeg er kommet forbi lastbilen og har fået tilpas afstand
> til at trække ind foran er idioten bag mig allerede på vej ind i højre
> spor for at overhale mig indenom. Hornet i bund, han fatter det og vi
> bytter bane.

Hvornår begynder du at blinke til højre - i forhold til, hvornår du
faktisk krydser linien mellem vognbanerne?

Jeg har erfaret, at jeg i tilsvarende situationer, kan undgå
"underhalingen" ved at blinke tidligt (lige efter passage af førerhuset
på den overhalede lastbil) - og så trække ind efter 3-4 blink.
--

Jens F

TDN (02-08-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 02-08-06 05:41


"Jens" <jens@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1hjf0j4.1qbygcqbhsg3kN%jens@finds.dk...
>>
> Hvornår begynder du at blinke til højre - i forhold til, hvornår du
> faktisk krydser linien mellem vognbanerne?
>
> Jeg har erfaret, at jeg i tilsvarende situationer, kan undgå
> "underhalingen" ved at blinke tidligt (lige efter passage af førerhuset
> på den overhalede lastbil) - og så trække ind efter 3-4 blink.
> --
>
> Jens F

Jeg plejer også at blinke til højre omkring førerhuset af lastbilen så er
der ingen tvivl om jeg nok skal flytte mig med det samme.

Mvh
Thomas



Per Henneberg Kriste~ (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-08-06 07:09

TDN wrote:
> "Jens" <jens@finds.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hjf0j4.1qbygcqbhsg3kN%jens@finds.dk...

> Jeg plejer også at blinke til højre omkring førerhuset af lastbilen
> så er der ingen tvivl om jeg nok skal flytte mig med det samme.

Jeg begynder at blinke nede ved bagenden af lastbilen - så er der mere tid
til motorsvalge Porsche-wannabees til at få lidt skub på kareten og få mig
overhalet inden jeg trækker ud igen til næste overhaling.

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006
fra Fredag kl. 16 til søndag kl. 16 - læs mere på www.clubgolf.dk
Sprint, Street Race, Superstage, orienteringskørsel, kortegekørsel m.m.m.
Camping, fest, musik, leg, samvær om aftenerne



Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 07:51

Jens skrev:
> > Lidt syd for Vejle ligger en fin stor VW bag mig i en overhaling af en
> > lastbil. Da jeg er kommet forbi lastbilen og har fået tilpas afstand
> > til at trække ind foran er idioten bag mig allerede på vej ind i højre
> > spor for at overhale mig indenom. Hornet i bund, han fatter det og vi
> > bytter bane.

> Hvornår begynder du at blinke til højre - i forhold til, hvornår du
> faktisk krydser linien mellem vognbanerne?

Mellem jeg passerer førerhuset og jeg rent faktisk begynder at trække
ind.

> Jeg har erfaret, at jeg i tilsvarende situationer, kan undgå
> "underhalingen" ved at blinke tidligt (lige efter passage af førerhuset
> på den overhalede lastbil) - og så trække ind efter 3-4 blink.

Jeg har aldrig før oplevet folk forsøge at komme indenom på den
måde - men det kan da godt være jeg skal prøve det med at blinke i
meget god tid.


Christian B. Andrese~ (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-08-06 08:30


Henrik Stidsen wrote:
> Jens skrev:
> > Jeg har erfaret, at jeg i tilsvarende situationer, kan undgå
> > "underhalingen" ved at blinke tidligt (lige efter passage af førerhuset
> > på den overhalede lastbil) - og så trække ind efter 3-4 blink.
>
> Jeg har aldrig før oplevet folk forsøge at komme indenom på den
> måde - men det kan da godt være jeg skal prøve det med at blinke i
> meget god tid.

Men alt andet lige, så har de bare at vente (med behørig afstand) til
man har lavet sin overhaling færdig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 09:38

Christian B. Andresen skrev:

> > Jeg har aldrig før oplevet folk forsøge at komme indenom på den
> > måde - men det kan da godt være jeg skal prøve det med at blinke i
> > meget god tid.

> Men alt andet lige, så har de bare at vente (med behørig afstand) til
> man har lavet sin overhaling færdig.

Helt sikkert - at sætte farten op og forsøge at overhale indenom når
den man vil overhale allerede er begyndt at skifte bane er helt ude i
hampen.


Finn Guldmann (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-08-06 23:27

Henrik Stidsen skrev:
>>> Jeg har aldrig før oplevet folk forsøge at komme indenom på den
>>> måde - men det kan da godt være jeg skal prøve det med at blinke i
>>> meget god tid.
>> Men alt andet lige, så har de bare at vente (med behørig afstand) til
>> man har lavet sin overhaling færdig.
> Helt sikkert - at sætte farten op og forsøge at overhale indenom når
> den man vil overhale allerede er begyndt at skifte bane er helt ude i
> hampen.
>
Men det er tilsyneladende en ganske normal adfærd.

Har set det forsøgt praktiseret trods det at grunden til at jeg kørte i
2. spor var at der stod en betjent i nødsporet helt ude på stregen. End
ikke det kan åbenbart afholde folk far "klip-overhalinger".

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Christian B. Andrese~ (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-08-06 09:41


Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > > Jeg har aldrig før oplevet folk forsøge at komme indenom på den
> > > måde - men det kan da godt være jeg skal prøve det med at blinke i
> > > meget god tid.
>
> > Men alt andet lige, så har de bare at vente (med behørig afstand) til
> > man har lavet sin overhaling færdig.
>
> Helt sikkert - at sætte farten op og forsøge at overhale indenom når
> den man vil overhale allerede er begyndt at skifte bane er helt ude i
> hampen.

Folk som gør sådanne ting ender sikkert med at få de 3 klip på et
eller andet tidspunkt.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-06 09:47

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1154508089.694853.318180@i42g2000cwa.googlegroups.com...
>
>Folk som gør sådanne ting ender sikkert med at få de 3 klip på et
>eller andet tidspunkt.

Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage. Selvom jeg er kraftig modstander
af klippekortsystemet, fordi jeg mener det er hysteri, har jeg intet til
overs for den slags hjernelamme manøvrer som her beskrives.

mvh.
Kim Frederiksen



Ukendt (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-06 10:46



"Kim Frederiksen" skrev i en meddelelse
"Re: Idiot i trafikken - 2 gange på en dag!"

> Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage.

Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
(jeg er klar over, at ulovligheden i DK spiller ind hér)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-06 11:05


<Mogens> wrote in message
news:000901c6b618$81ba2c10$76ba0751@autoatlas.local...
>
>
> "Kim Frederiksen" skrev i en meddelelse
> "Re: Idiot i trafikken - 2 gange på en dag!"
>
>> Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage.
>
> Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
> (jeg er klar over, at ulovligheden i DK spiller ind hér)

Det er så farligt i danmark, fordi her skal man ikke bruge sit hovede. Det
er er total urimelig krav at stille til en dansk billist at han skal kigge i
alle spejle før vedkommende skifter vognbane.

--
Tom



Ukendt (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-06 11:36



"Tom" skrev i en meddelelse
"Re: Idiot i trafikken - 2 gange på en dag!"

> Det er så farligt i danmark, fordi her skal man ikke bruge sit hovede. Det
> er er total urimelig krav at stille til en dansk billist at han skal kigge i
> alle spejle før vedkommende skifter vognbane.

Mange tror det helt sikkert - man behøver blot køre en tur
og se, hvorledes mange er helt febrilske, fordi de skal
skifte vognbane. Ind imellem har man sgu lyst til at føre
en dialog med dem, men dét vil sikkert blive opfattet helt
forkert...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Regnar Bang Lyngsø (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 02-08-06 17:12

Mogens wrote:
> Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
> (jeg er klar over, at ulovligheden i DK spiller ind hér)

Min erfaring fra USA er, at jeps - det fungerer. Men jeg tror at 4
væsentlige grunde til det fungerer er:

1. Det betyder så også at det ikke gør noget, at man kører langsomt i
venstre spor.

2. Hastighedsforskellen mellem de enkelte spor er ofte lille. Det virker
som om de fleste har sat cruise control på tilladt hastighed +10%.

Dette skyldes:

3. Væsentligt flere fartkontroller, høje bøder og risiko for fængselsstraf.

4. Dårlig vejbelægning - jeg forstår hvorfor amerikanske biler ofte er
blødere affjedret.

Jeg tror aldrig jeg har set en bil på amerikansk vej med over 75 mph
(120 km/t blandt venner).

Knus
Regnar

Finn Guldmann (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-08-06 23:35

Kim Frederiksen skrev:
>> Folk som gør sådanne ting ender sikkert med at få de 3 klip på et
>> eller andet tidspunkt.
> Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage. Selvom jeg er kraftig modstander
> af klippekortsystemet, fordi jeg mener det er hysteri, har jeg intet til
> overs for den slags hjernelamme manøvrer som her beskrives.
>
Jeg kunne godt tænke mig at det kom til at koste et klip at "opfordre"
til højre-oms overhalinger ved at ligge unødigt længe i venstre spor.

Ikke sådan at forstå at jeg mener at Henrik har gjort det i den
beskrevne situation. At man venter med at med at trække ind efter en
overhaling til man kan se den man har overhalet i sit spejl gennem sin
bagrude er netop en passende afstand efter min mening.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 10:03

Christian B. Andresen skrev:

> > Helt sikkert - at sætte farten op og forsøge at overhale indenom når
> > den man vil overhale allerede er begyndt at skifte bane er helt ude i
> > hampen.

> Folk som gør sådanne ting ender sikkert med at få de 3 klip på et
> eller andet tidspunkt.

Man har jo lov at håbe :)


Christian B. Andrese~ (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-08-06 10:16


Kim Frederiksen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1154508089.694853.318180@i42g2000cwa.googlegroups.com...
> >
> >Folk som gør sådanne ting ender sikkert med at få de 3 klip på et
> >eller andet tidspunkt.
>
> Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage. Selvom jeg er kraftig modstander
> af klippekortsystemet, fordi jeg mener det er hysteri, har jeg intet til
> overs for den slags hjernelamme manøvrer som her beskrives.

Det er da vist ret nemt at bevise at det har en mærkbar effekt.
Hvorfor er du da modstander af klippekortet ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-06 10:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1154510189.293577.322910@m73g2000cwd.googlegroups.com...
>
>Det er da vist ret nemt at bevise at det har en mærkbar effekt.
>Hvorfor er du da modstander af klippekortet ?

Fordi det giver et klip at køre 30% for stærkt, uden hensyntagen til
forholdende på de pågældende sted.... og af flere andre årsager. Hvis man
kunne nøjes med at give et klip for reelle forseelser der bragte andres liv
i fare, ville jeg ikke have nogen problemer med det.

mvh.
Kim Frederiksen



Christian B. Andrese~ (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-08-06 10:33


Kim Frederiksen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1154510189.293577.322910@m73g2000cwd.googlegroups.com...
> >
> >Det er da vist ret nemt at bevise at det har en mærkbar effekt.
> >Hvorfor er du da modstander af klippekortet ?
>
> Fordi det giver et klip at køre 30% for stærkt, uden hensyntagen til
> forholdende på de pågældende sted....

Oftest vil overtrædelsen opdages på steder hvor +30% er alt for
meget.

> og af flere andre årsager.

Hvilke ?

> Hvis man
> kunne nøjes med at give et klip for reelle forseelser der bragte andres liv
> i fare, ville jeg ikke have nogen problemer med det.

Det har man stort set også gjort.
Jeg ville hellere se at man lavede det om til at når man fik 10 point
så røg kortet indtil bestået teori- og køreprøve.
Så kunne point skalaen være lidt henad:

1 point for at betjene håndholdt mobiltelefonunder kørslen
1 point pr. 10 % overskridelse, ikke loft ved 30 %
3 point for at køre med for kort afstand til forankørende
3 point for at køre ulovligt i nødsporet
3 point for ikke at spænde børn under 15 år fast efter reglerne
5 point for at køre over for rødt
3 point for at overtræde reglerne om vigepligt
3 point for at overtræde reglerne for overhaling og forbud mod
overhaling
3 point for at overskride spærrelinier ved overhaling
2 point for at øge hastigheden, når du bliver overhalet
3 point for at overhale ved et fodgængerfelt
5 point for at køre mod færdselsretningen
5 point for at køre uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
3 point for at ændre færdselsretning og placering til fare/unødig
ulempe for andre trafikanter
3 point for at køre venstre om helleanlæg
5 point for at køre om kap eller væddeløbskørsel på vej
3 point for at køre over jernbanespor, hvis der er givet signal til
standsning
3 point for ikke at sørge for at, passager ml. 8 og 15 år anvender
styrthjelm på motorcykel

Vi nærmer os måske snart en FUT til dk.politik.trafik ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-08-06 00:05

Christian B. Andresen skrev:
>>> Det er da vist ret nemt at bevise at det har en mærkbar effekt.
>>> Hvorfor er du da modstander af klippekortet ?
>> Fordi det giver et klip at køre 30% for stærkt, uden hensyntagen til
>> forholdende på de pågældende sted....
> Oftest vil overtrædelsen opdages på steder hvor +30% er alt for
> meget.
>
Nu er "alt for meget" jo relativ.

For en virkelig fartforskrækket er 1% jo "alt for meget".

Mens 30% på en 130 km/t strækning, efter kl 20:00 en hverdagsaften godt
kan få svært ved at få betegnelsen ved mig.

FartGRÆNSER er jo politik og ikke trafiksikkerhed, så det afhænger mest
af politisk ståsted og hvor regeltro man er.


>> Hvis man
>> kunne nøjes med at give et klip for reelle forseelser der bragte andres liv
>> i fare, ville jeg ikke have nogen problemer med det.
> Det har man stort set også gjort.
> Jeg ville hellere se at man lavede det om til at når man fik 10 point
> så røg kortet indtil bestået teori- og køreprøve.
> Så kunne point skalaen være lidt henad:
>
> 1 point for at betjene håndholdt mobiltelefonunder kørslen
> 1 point pr. 10 % overskridelse, ikke loft ved 30 %
> 3 point for at køre med for kort afstand til forankørende
> 3 point for at køre ulovligt i nødsporet
> 3 point for ikke at spænde børn under 15 år fast efter reglerne
> 5 point for at køre over for rødt
> 3 point for at overtræde reglerne om vigepligt
> 3 point for at overtræde reglerne for overhaling og forbud mod
> overhaling
> 3 point for at overskride spærrelinier ved overhaling
> 2 point for at øge hastigheden, når du bliver overhalet
> 3 point for at overhale ved et fodgængerfelt
> 5 point for at køre mod færdselsretningen
> 5 point for at køre uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
> 3 point for at ændre færdselsretning og placering til fare/unødig
> ulempe for andre trafikanter
> 3 point for at køre venstre om helleanlæg
> 5 point for at køre om kap eller væddeløbskørsel på vej
> 3 point for at køre over jernbanespor, hvis der er givet signal til
> standsning
> 3 point for ikke at sørge for at, passager ml. 8 og 15 år anvender
> styrthjelm på motorcykel
>
Jeg kan ikke helt følge dine point.

F.eks. kan jeg ikke se der er ret meget forskel på farligheden af at
køre over for rødt og at overtræde en vigepligt. (Som jo egentlig også
er det man gør når man kører over for rødt. Vigepligten er blot også
markeret med lys.)

Og så mangler jeg flere punkter i listen.
F.eks.
- 2 point for ikke at trække til højre når det er muligt.
- 2 point for at trække til højre for tæt på den man har overhalet.
- 1 point for at øge sin hastighed for at blokere for en, længere
fremme, der markerer at ville overhale.

Og dine hastigheds points ville jeg gerne startede lidt mere blødt, men
tilgengæld var mere progressiv.

F.eks.
- 0-20% 0 point.
- 20-30% 1 point
- 30-40% 3 point
- 40-50% 5 point
- 50-60% 7 point
- over 60% 10 point

Hvor overskridelsen sker samtidig med anden forseelse tillægges denne
forseelses point. Ellers hvis den anden forseelse ikke er med i
pointsystemet tillægges 1 point.

Generelt mener jeg at hastighed skal vægtes mindre end den bliver i dag,
mens andre forseelser skal vægtes mere.

> Vi nærmer os måske snart en FUT til dk.politik.trafik ?
>
Hvorfor nu være kedelig.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Martin Sørensen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-08-06 11:55


Mogens skrev:

> Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...

Gør det nu også det? Hvordan er ulykkestallene på deres motorveje?

Kunne det have noget at gøre med at hastighedsforskellene mellem
bilerne er mindre end de er i DK? At de måske er flinkere til at lukke
hinanden ind og give plads? Jeg gætter bare.

Så er der også lige hvad der skal til før vi taler om at ligge og
rode. Jeg trækker nødigt ind før den i højresporet har hvad jeg
mener er en rimelig bremseafstand; det er der nogle fortravlede
mennesker der har lidt svært ved at leve med. Nej, 5m er ikke nok ved
90-100.

Et andet problemer at det ofte er så helvedes svært at komme ud igen
hvis man trækker ind - der er meget langt mellem folk der giver plads.

Jeg boede i Nordengland i 90erne, og det var en anden verden. Når der
ikke var køer eller dårligt vejr lå næsten alle med 90-130 (incl
lastbiler). Ville man overhale en lastbil og kom der en bagfra som
kørte lidt hurtigere, så slog man blinklyset til, og ofte fik man et
blink med det lange lys som ca. betød "kom bare, jeg letter foden fra
speederen det minut."

Sjovt nok har Englænderne nogle af verdens sikreste veje - måske
skulle vi køre i venstre side?

/Martin

PS: De engelske forsikringsselskaber sætter også prisen op hvis man
har point på kortet - mon det hjælper på opførslen?


Christian B. Andrese~ (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-08-06 12:47

Martin Sørensen wrote:
> Mogens skrev:
>
> > Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> > side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> > perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
>
> Gør det nu også det? Hvordan er ulykkestallene på deres motorveje?

Venter også med længsel....

> Jeg boede i Nordengland i 90erne, og det var en anden verden. Når der
> ikke var køer eller dårligt vejr lå næsten alle med 90-130 (incl
> lastbiler). Ville man overhale en lastbil og kom der en bagfra som
> kørte lidt hurtigere, så slog man blinklyset til, og ofte fik man et
> blink med det lange lys som ca. betød "kom bare, jeg letter foden fra
> speederen det minut."

Et blink her i landet er det samme som at råbe "Flyt dig spasser".

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 14:34

Tom skrev:

> > Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> > side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> > perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
> > (jeg er klar over, at ulovligheden i DK spiller ind hér)

> Det er så farligt i danmark, fordi her skal man ikke bruge sit hovede. Det
> er er total urimelig krav at stille til en dansk billist at han skal kigge i
> alle spejle før vedkommende skifter vognbane.

Fuldstændig forkert. Det er så farligt i DK fordi det er ulovligt og
de fleste billister DERFOR ikke forventer en overhaling på højre
side. Det har ikke noget med spejle at gøre...


Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 14:36


Mogens skrev:

> > Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage.

> Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
> (jeg er klar over, at ulovligheden i DK spiller ind hér)

Mon ikke det netop er ulovligheden der giver udslaget ? Havde det nu
været lovligt i DK ville man være opmærksom på det og derfor
forberedt på det. På de danske veje er overhaling indenom sjældent
praktisk bl.a. fordi vi sjældent har mere end 2 baner i samme retning
på strækninger hvor overhalinger er tilladte.


Jens (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 02-08-06 21:42

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> Mogens skrev:
>
> > > Ja overhalinger indenom er pænt åndssvage.
>
> > Det kan helt sammenlignes med at ligge og rode i venstre
> > side af motorvejen uden grund. Utroligt at det fungerer
> > perfekt i USA, når nu det er så helvedes farligt...
> > (jeg er klar over, at ulovligheden i DK spiller ind hér)
>
> Mon ikke det netop er ulovligheden der giver udslaget ? Havde det nu
> været lovligt i DK ville man være opmærksom på det og derfor
> forberedt på det. På de danske veje er overhaling indenom sjældent
> praktisk bl.a. fordi vi sjældent har mere end 2 baner i samme retning
> på strækninger hvor overhalinger er tilladte.

Så vi gør overhalinger højre om ufarlige og uproblematiske - simpelt hen
ved at gøre dem lovlige!

Det er s'gu da genialt.
--

Jens F

Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 21:58

After serious thinking Jens wrote :
>> På de danske veje er overhaling indenom sjældent
>> praktisk bl.a. fordi vi sjældent har mere end 2 baner i samme retning
>> på strækninger hvor overhalinger er tilladte.

> Så vi gør overhalinger højre om ufarlige og uproblematiske - simpelt hen
> ved at gøre dem lovlige!
> Det er s'gu da genialt.

Næ, for som jeg skrev: det er sjældent praktisk med overhalinger højre
om. Som regel er der ikke ordentlig plads til det.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Mogens... (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-08-06 05:11


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.15627d68128c5236.34878@news.hs235.dk...

> Som regel er der ikke ordentlig plads til det.

Vi taler meget om,at folk roder grundløst rundt i vesntre
og derved skabes der plads til at passerer i højre spor.
Om igen Henrik.



Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 14:38

Mogens skrev:

> Ind imellem har man sgu lyst til at føre
> en dialog med dem, men dét vil sikkert blive opfattet helt
> forkert...

Dialog i trafikken ? allerede der er vi nået til en fantasiverden :(

Stort set alle former for kommunikation mellem billister opfattes
negativt, desværre.


Mogens... (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-08-06 17:04


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1154525865.360090.224500@p79g2000cwp.googlegroups.com...

> Dialog i trafikken ? allerede der er vi nået til en fantasiverden :(
> Stort set alle former for kommunikation mellem billister opfattes
> negativt, desværre.

Nu var det mere ment som at stoppe på en given P-plads
og tale mo det. De gange jeg har gjort det, har man gerne
opfattet det negativt...



Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 17:36

It happens that Mogens... formulated :
> Nu var det mere ment som at stoppe på en given P-plads
> og tale mo det. De gange jeg har gjort det, har man gerne
> opfattet det negativt...

Selvfølgelig, du skal ikke komme her og bestemme hvordan jeg skal
køre........

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-08-06 00:28

Mogens... skrev:
>> Dialog i trafikken ? allerede der er vi nået til en fantasiverden :(
>> Stort set alle former for kommunikation mellem billister opfattes
>> negativt, desværre.
> Nu var det mere ment som at stoppe på en given P-plads
> og tale mo det. De gange jeg har gjort det, har man gerne
> opfattet det negativt...
>
Jeg var ellers "heldig" på det punkt i løbet af ugen.

Var kommet bag en CV-ist der havde store problemer med at holde
hastigheden, og da han kørte ind på Ejer Bavnehøj hvor jeg også skulle
ind spurgte jeg ham om han havde problemer med bilen. "Hvorfor?" Fordi
han havde og svinget 15 km i hastighed. Det havde han slet ikke været
klar over.

Han blev sendt videre med den melding at han, til forskel fra de fleste,
havde ligget og svinget i hastighed hvor det var tilladt at overhale,
mens kan hurtigt kom op på 90, og holdt den hastighed, da det blev
forbudt at overhale.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Finn Guldmann (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-08-06 00:23

Henrik Stidsen skrev:
>> Ind imellem har man sgu lyst til at føre
>> en dialog med dem, men dét vil sikkert blive opfattet helt
>> forkert...
> Dialog i trafikken ? allerede der er vi nået til en fantasiverden :(
> Stort set alle former for kommunikation mellem billister opfattes
> negativt, desværre.
>
Nok fordi de fleste ikke er kommet længere end "et-finger-systemet". :-/

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 14:42

Christian B. Andresen skrev:
> Martin Sørensen wrote:
> > Jeg boede i Nordengland i 90erne, og det var en anden verden. Når der
> > ikke var køer eller dårligt vejr lå næsten alle med 90-130 (incl
> > lastbiler). Ville man overhale en lastbil og kom der en bagfra som
> > kørte lidt hurtigere, så slog man blinklyset til, og ofte fik man et
> > blink med det lange lys som ca. betød "kom bare, jeg letter foden fra
> > speederen det minut."

> Et blink her i landet er det samme som at råbe "Flyt dig spasser".

Og det beskriver vist meget godt den danske trafikkultur - mig først,
mig først, mig først. Selv dem med blå blink har problemer i
trafikken.


Henrik Stidsen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-08-06 14:48

Martin Sørensen skrev:
> PS: De engelske forsikringsselskaber sætter også prisen op hvis man
> har point på kortet - mon det hjælper på opførslen?

Genial ide - men med de forsikringspriser vi har i DK ville det skulle
præmien jo stige voldsomt pr klip for at ramme de såkaldte
elitebillister der nærmest ingenting betaler for at forsikre en stor
og dyr øse. 10% på først klip, 30% på andet, 100% på tredje ? (men
så er kortet vel røget - eller er det først ved næste klip ?)


Martin Sørensen (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-08-06 06:20


Mogens... wrote:

> Vi taler meget om,at folk roder grundløst rundt i vesntre
> og derved skabes der plads til at passerer i højre spor.
> Om igen Henrik.

Vi talte også om at trafikkulturen på andre områder er anderledes i
USA (meget få biler kører 130+), og har stadig ingen tal på hvor
godt det egentlig går på de amerikanske motorveje ift de europæiske.

Med antallet af biler der i DK kører 150 5m bag andres kofanger tror
jeg det ville være katastrofalt - forestil dig det i zigzag!

/Martin


Christian B. Andrese~ (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-08-06 07:42


Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> > Martin Sørensen wrote:
> > > Jeg boede i Nordengland i 90erne, og det var en anden verden. Når der
> > > ikke var køer eller dårligt vejr lå næsten alle med 90-130 (incl
> > > lastbiler). Ville man overhale en lastbil og kom der en bagfra som
> > > kørte lidt hurtigere, så slog man blinklyset til, og ofte fik man et
> > > blink med det lange lys som ca. betød "kom bare, jeg letter foden fra
> > > speederen det minut."
>
> > Et blink her i landet er det samme som at råbe "Flyt dig spasser".
>
> Og det beskriver vist meget godt den danske trafikkultur - mig først,
> mig først, mig først. Selv dem med blå blink har problemer i
> trafikken.

Nemlig. Og det er nok der vi danskere skiller os mest ud fra tyskere,
svenskere og nordmænd.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-08-06 00:31

Christian B. Andresen skrev:
>>>> Jeg boede i Nordengland i 90erne, og det var en anden verden. Når der
>>>> ikke var køer eller dårligt vejr lå næsten alle med 90-130 (incl
>>>> lastbiler). Ville man overhale en lastbil og kom der en bagfra som
>>>> kørte lidt hurtigere, så slog man blinklyset til, og ofte fik man et
>>>> blink med det lange lys som ca. betød "kom bare, jeg letter foden fra
>>>> speederen det minut."
>>> Et blink her i landet er det samme som at råbe "Flyt dig spasser".
>> Og det beskriver vist meget godt den danske trafikkultur - mig først,
>> mig først, mig først. Selv dem med blå blink har problemer i
>> trafikken.
> Nemlig. Og det er nok der vi danskere skiller os mest ud fra tyskere,
> svenskere og nordmænd.
>
Jeg ved godt at visse ikke vil tro på det, men den med "mig først", "mig
alene" og videre i den dur er meget mere udbredt lige syd for grænsen
end her hos os.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Henrik Stidsen (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-08-06 10:05


Mogens... skrev:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> > Som regel er der ikke ordentlig plads til det.

> Vi taler meget om,at folk roder grundløst rundt i vesntre
> og derved skabes der plads til at passerer i højre spor.
> Om igen Henrik.

Jeg taler ikke om trafikalt plads men om vej plads. Desuden vil det i
langt de fleste tilfælde give en væmmelig zig-zag kørsel gennem
trafikken, endnu en grund til ikke at tillade det.


Stefan (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 03-08-06 14:24


> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>

Sku det være noget igår lå jeg med 120-130 på motorvejen med en varevogn
oppe i røven et par km, og han overhalede da også... med trailer !!!

Stef



Christian B. Andrese~ (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-08-06 09:51


Stefan wrote:
> > --
> > Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
> >
>
> Sku det være noget igår lå jeg med 120-130 på motorvejen med en varevogn
> oppe i røven et par km, og han overhalede da også... med trailer !!!

Var det en Dansk Autohjælp bil med en stor skiltetrailer efter ?
hint: Sådan en er jeg også blevet overhalet af, og der kørte jeg ca.
130 og han kørte meget stærkt, godt nok med blå blink på men
alligevel.....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Stefan (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 04-08-06 20:07

Var det en Dansk Autohjælp bil med en stor skiltetrailer efter ?
hint: Sådan en er jeg også blevet overhalet af, og der kørte jeg ca.
130 og han kørte meget stærkt, godt nok med blå blink på men
alligevel.....

Nææ VW Transporter med en boogie. De er gale!!!

Stef



lygtepael512@yahoo.d~ (04-08-2006)
Kommentar
Fra : lygtepael512@yahoo.d~


Dato : 04-08-06 10:08


Henrik Stidsen wrote:
> Ja man oplever meget på danmarks motorveje...
>
> Lidt syd for Vejle ligger en fin stor VW bag mig i en overhaling af en
> lastbil. Da jeg er kommet forbi lastbilen og har fået tilpas afstand
> til at trække ind foran er idioten bag mig allerede på vej ind i højre
> spor for at overhale mig indenom. Hornet i bund, han fatter det og vi
> bytter bane.
>>> Om Kenn Rosenkranz (førtidspensionist)
>>> http://www.webspawner.com/users/nudunu/index.html
> Utroligt nok, omkring afkørsel 63 indhentes jeg af en grå Audi - en af
> dem der minder om en porche-wannabee. Han kører nu meget pænt ser det
> ud til. Lige indtil han ligger bag mig ved en lastbiloverhaling. Da jeg
> skal til at trække ind i højre spor igen er han også på vej ind bag
> mig.
>
> Senere overhaler han mig og til min - egentlig ikke så store -
> overraskelse ser jeg at føreren af den grå Audi ligner føreren af den
> sorte VW'er så meget at jeg er helt overbevist om at han har været af
> motorvejen, skiftet bil og derefter kørt videre igen. Den utålmodige
> kørestil var fuldstændig ens for de to biler. Magen til idiot skal man
> da lede længe efter!
>
> Og nej, det er ikke fordi jeg ikke trækker ind til højre igen når jeg
> har overhalet - som hovedregel trækker jeg ind igen når jeg kan se
> lastbilens front i bakspejlet. Det var åbenbart nok til at han 2 gange
> mente at jeg var så sløv at jeg skulle overhales indenom...
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Der er simpelthen så mange idioter i trafikken, så man må tage sig
til hovedet.


Christian B. Andrese~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-08-06 11:34


Finn Guldmann wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> >>> Det er da vist ret nemt at bevise at det har en mærkbar effekt.
> >>> Hvorfor er du da modstander af klippekortet ?
> >> Fordi det giver et klip at køre 30% for stærkt, uden hensyntagen til
> >> forholdende på de pågældende sted....
> > Oftest vil overtrædelsen opdages på steder hvor +30% er alt for
> > meget.
> >
> Nu er "alt for meget" jo relativ.
>
> For en virkelig fartforskrækket er 1% jo "alt for meget".
>
> Mens 30% på en 130 km/t strækning, efter kl 20:00 en hverdagsaften godt
> kan få svært ved at få betegnelsen ved mig.

Vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er "alt for meget"
Hvad så på en stille villa vej eller forbi en skole ?

> > 1 point for at betjene håndholdt mobiltelefonunder kørslen
> > 1 point pr. 10 % overskridelse, ikke loft ved 30 %
> > 3 point for at køre med for kort afstand til forankørende
> > 3 point for at køre ulovligt i nødsporet
> > 3 point for ikke at spænde børn under 15 år fast efter reglerne
> > 5 point for at køre over for rødt
> > 3 point for at overtræde reglerne om vigepligt
> > 3 point for at overtræde reglerne for overhaling og forbud mod
> > overhaling
> > 3 point for at overskride spærrelinier ved overhaling
> > 2 point for at øge hastigheden, når du bliver overhalet
> > 3 point for at overhale ved et fodgængerfelt
> > 5 point for at køre mod færdselsretningen
> > 5 point for at køre uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
> > 3 point for at ændre færdselsretning og placering til fare/unødig
> > ulempe for andre trafikanter
> > 3 point for at køre venstre om helleanlæg
> > 5 point for at køre om kap eller væddeløbskørsel på vej
> > 3 point for at køre over jernbanespor, hvis der er givet signal til
> > standsning
> > 3 point for ikke at sørge for at, passager ml. 8 og 15 år anvender
> > styrthjelm på motorcykel
> >
> Jeg kan ikke helt følge dine point.
>
> F.eks. kan jeg ikke se der er ret meget forskel på farligheden af at
> køre over for rødt og at overtræde en vigepligt. (Som jo egentlig også
> er det man gør når man kører over for rødt. Vigepligten er blot også
> markeret med lys.)

Man skal stoppe ved rødt lys, man behøver ikke stoppe ved en alm.
vigepligt hvis der er godt udsyn. Jeg stopper nu stort set altid med
mindre jeg er 100% sikker på der ikke kommer nogen og det er meget
sjældent man kan være det.

> Og så mangler jeg flere punkter i listen.
> F.eks.
> - 2 point for ikke at trække til højre når det er muligt.

Enig, nu nok kun til 1 point.

> - 2 point for at trække til højre for tæt på den man har overhalet.

Enig, også med 2 point.

> - 1 point for at øge sin hastighed for at blokere for en, længere
> fremme, der markerer at ville overhale.

Det vil være praftisk taget umuligt at bevise en sådan handling.

> Og dine hastigheds points ville jeg gerne startede lidt mere blødt, men
> tilgengæld var mere progressiv.
>
> F.eks.
> - 0-20% 0 point.
> - 20-30% 1 point
> - 30-40% 3 point
> - 40-50% 5 point
> - 50-60% 7 point
> - over 60% 10 point

Det er faktisk ikke helt tosset en idé.

> Hvor overskridelsen sker samtidig med anden forseelse tillægges denne
> forseelses point. Ellers hvis den anden forseelse ikke er med i
> pointsystemet tillægges 1 point.

Som et strafpoint ?

> Generelt mener jeg at hastighed skal vægtes mindre end den bliver i dag,
> mens andre forseelser skal vægtes mere.

Det er vi helt enige om.

> > Vi nærmer os måske snart en FUT til dk.politik.trafik ?
> >
> Hvorfor nu være kedelig.

Og har skam ingen problemer med at blive her i dk.fuldtid.bil, det er
jo næsten ikke engang OT

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-08-06 17:12

Christian B. Andresen skrev:
>>>> Fordi det giver et klip at køre 30% for stærkt, uden hensyntagen til
>>>> forholdende på de pågældende sted....
>>> Oftest vil overtrædelsen opdages på steder hvor +30% er alt for
>>> meget.
>> Nu er "alt for meget" jo relativ.
>> For en virkelig fartforskrækket er 1% jo "alt for meget".
>> Mens 30% på en 130 km/t strækning, efter kl 20:00 en hverdagsaften godt
>> kan få svært ved at få betegnelsen ved mig.
> Vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er "alt for meget"
> Hvad så på en stille villa vej eller forbi en skole ?
>
Nu bringer du jo ekstremerne ind i det.

50 + 30% kan vi hurtig blive enige om er for meget forbi en skole. Slet
og ret ud fra at det jeg finder forsvarligt, forbi en skole, + 30% ikke
engang er 50 km/t.

I villakvarterene forholder det sig lidt anderledes. De kan jo have
mange forskellige udseender.

>> F.eks. kan jeg ikke se der er ret meget forskel på farligheden af at
>> køre over for rødt og at overtræde en vigepligt. (Som jo egentlig også
>> er det man gør når man kører over for rødt. Vigepligten er blot også
>> markeret med lys.)
> Man skal stoppe ved rødt lys, man behøver ikke stoppe ved en alm.
> vigepligt hvis der er godt udsyn. Jeg stopper nu stort set altid med
> mindre jeg er 100% sikker på der ikke kommer nogen og det er meget
> sjældent man kan være det.
>
I praksis bliver det uhyre sjældent jeg ikke stopper ved en alm.
vigepligt i lastbilen. Der findes meget få steder, hvor jeg kommer, hvor
udsynet er godt nok til at jeg blot kan køre ud.

>> Og så mangler jeg flere punkter i listen.
>> F.eks.
>> - 2 point for ikke at trække til højre når det er muligt.
> Enig, nu nok kun til 1 point.
>
Så lad gå da. Det vigtige for mig er det det kommer med på listen.

>> - 1 point for at øge sin hastighed for at blokere for en, længere
>> fremme, der markerer at ville overhale.
> Det vil være praftisk taget umuligt at bevise en sådan handling.
>
Det vil være en oplagt opgave for videovognene.

>> Og dine hastigheds points ville jeg gerne startede lidt mere blødt, men
>> tilgengæld var mere progressiv.
>> F.eks.
>> - 0-20% 0 point.
>> - 20-30% 1 point
>> - 30-40% 3 point
>> - 40-50% 5 point
>> - 50-60% 7 point
>> - over 60% 10 point
> Det er faktisk ikke helt tosset en idé.
>
Manner tak.

>> Hvor overskridelsen sker samtidig med anden forseelse tillægges denne
>> forseelses point. Ellers hvis den anden forseelse ikke er med i
>> pointsystemet tillægges 1 point.
> Som et strafpoint ?
>
Som strafpoint eller kombinationsstraf, eller hvad man nu kan kalde det.

>> Generelt mener jeg at hastighed skal vægtes mindre end den bliver i dag,
>> mens andre forseelser skal vægtes mere.
> Det er vi helt enige om.
>>> Vi nærmer os måske snart en FUT til dk.politik.trafik ?
>> Hvorfor nu være kedelig.
> Og har skam ingen problemer med at blive her i dk.fuldtid.bil, det er
> jo næsten ikke engang OT
>
Det er jo også her dem vi kender er. Ovre i den anden kommer der jo alle
mulige mærkelige mennesker.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Christian B. Andrese~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-08-06 11:35


Finn Guldmann wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
> >>>> Jeg boede i Nordengland i 90erne, og det var en anden verden. Når der
> >>>> ikke var køer eller dårligt vejr lå næsten alle med 90-130 (incl
> >>>> lastbiler). Ville man overhale en lastbil og kom der en bagfra som
> >>>> kørte lidt hurtigere, så slog man blinklyset til, og ofte fik man et
> >>>> blink med det lange lys som ca. betød "kom bare, jeg letter foden fra
> >>>> speederen det minut."
> >>> Et blink her i landet er det samme som at råbe "Flyt dig spasser".
> >> Og det beskriver vist meget godt den danske trafikkultur - mig først,
> >> mig først, mig først. Selv dem med blå blink har problemer i
> >> trafikken.
> > Nemlig. Og det er nok der vi danskere skiller os mest ud fra tyskere,
> > svenskere og nordmænd.
> >
> Jeg ved godt at visse ikke vil tro på det, men den med "mig først", "mig
> alene" og videre i den dur er meget mere udbredt lige syd for grænsen
> end her hos os.

OK, det var jeg ikke klar over.
Men jeg har også langt langt langt færre udlandskilometre end dig

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Finn Guldmann (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-08-06 17:15

Christian B. Andresen skrev:
>>> Nemlig. Og det er nok der vi danskere skiller os mest ud fra tyskere,
>>> svenskere og nordmænd.
>> Jeg ved godt at visse ikke vil tro på det, men den med "mig først", "mig
>> alene" og videre i den dur er meget mere udbredt lige syd for grænsen
>> end her hos os.
> OK, det var jeg ikke klar over.
> Men jeg har også langt langt langt færre udlandskilometre end dig
>
Du kan nå det endnu. Det med de udenlandske km ligger det lidt tungt med
for tiden.

Sagde i øvrigt nej tak til tilbudet om nogle af dem i dag. En tur til
Hamby og retur en fredag eftermiddag i sommertiden lød ikke videre
interessant.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste