Peugeot 206 SW 2006 - kan det have sin rig~
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 19:01

Hej Grupper.

Mig og kæresten er ved at købe en ny peugeot 206 SW. I den forbindelse
vil vi gerne have lidt ekstra udstyr i. Udfra vores behov og økonomiske
formåen har vi fundet ekstra udstyret og bestilt det ud fra prislisten
på peugeots hjemmeside.

Bl.a. (og det er stridens kerne) et sæt højttalere til bagdørene så
ungerne kan høre deres skrammel uden vi selv generes foran.

Disse højttalere står opført som ekstraudstyr til den nette pris af 513
kr. Men lige i dag har vi så fået at vide at hvis der skal højttalere i
bagdørene, skal der trækkes ledninger til det og det vil koste 3000
kroner foruden de 513,-

Jeg har meget svært ved at forstå denne melding, da jeg mener at man kun
betaler liste prisen for ekstra udstyr når man bestiller ny bil, og ikke
arbejdsløn. Det er dog 1. gang vi køber helt ny, så det kan være jeg er
galt på den. Men det burde dog så fremgå af tilbehørslisterne hvis
udstyret er excl. montering.

Desuden finder jeg det helt ubegribeligt hvis ikke ledningerne standard
monteres i alle nye biler, så de er der, i tilfælde af at kunden ønsker
det monteret. 10 m. ledning ekstra kan da ikke koste mange basseører for
peugeot, hvis man holder det op imod, hvor meget arbejde der skal lægges
i at installere dem efterfølgende.

Er jeg harm uden grund, eller er der noget om snakken?

Svar ønskes hurtigt.

FUT er sat til dk.fritid.bil

PFT. Jon

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 31-07-06 20:33

"Jon Mørch (5592)" <jon13@SPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> i at installere dem efterfølgende.
>
> Er jeg harm uden grund, eller er der noget om snakken?

Det er ikke usædvanligt. Jeg har lige undersøgt hvad det koster at sætte en
original Volvo harddisk til mit surroundanlæg i så jeg kan høre mp3.

Foruden dimsen skal jeg også købe et ledningsnet og andre
monteringsgenstande. Selve dimsen koster et par tusinde og monteringen incl.
materialer det dobbelte.

Der findes jo mængder af ekstraudstyr man kan købe - og det er ret få
procent af bilerne som er fuldt udstyrede så med den ekstreme konkurrence og
prispres der er på biler er det ikke underligt at man sparer helt i bund og
udelader eks. ledningsnettet til højtalere i bilen.

Men det er da åndssvagt at det så bagefter skal eftermonteres. I handlen må
du forsøge at krejle så meget som muligt. Vinterdæk, måtter i bilen :),
alufælge, metallak, byttepris osv osv. Men ellers er det bare imo at betale.

Køb alternativt en model hvor højtalerne er standard!

MVH Esben

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 07:15

> Det er ikke usædvanligt. Jeg har lige undersøgt hvad det koster at sætte en
> original Volvo harddisk til mit surroundanlæg i så jeg kan høre mp3.

Jeg kunne også sagtens forstå det hvis jeg kom med bilen og noget der
skulle monteres, men vi har altså slet ikke fået bilen endnu

> [...]
> prispres der er på biler er det ikke underligt at man sparer helt i bund og
> udelader eks. ledningsnettet til højtalere i bilen.

Ja du har nok ret, synes bare det er svært at forestille sig at de ikke
bliver trukket som standard.

> [...]
> alufælge, metallak, byttepris osv osv. Men ellers er det bare imo at betale.

Der er nok krejlet det man kan på den handel

> Køb alternativt en model hvor højtalerne er standard!

Well det er der så vidt jeg kan se ikke ikke på hverken x- eller s-line
modellerne. Og købe en anden bil pga. et sæt højttalere falder sq nok
ikke i god jord hos kæresten. Primært faldt valget på den bil fordi vi
begge synes den er pæn og pga den gode økonomi (22 km/l).

Tak for svaret.

/jon

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-06 09:08

"Jon Mørch (5592)" wrote:

> [...]
> sq nok ikke i god jord hos kæresten. Primært faldt valget på den bil
> fordi vi begge synes den er pæn og pga den gode økonomi (22 km/l).

Fabriksopgivelser på en Pesjø skal man tage med et gran salt.

Mindst!

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 16-08-06 16:25

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Fabriksopgivelser på en Pesjø skal man tage med et gran salt.
>
> Mindst!

Efterhånden er det da vist omvendt - VAG bilers opgivelser skal tages med et
kilo salt, mens PSA'er løber det man kan forvente.

/Brian

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 31-07-06 20:35

"Jon Mørch (5592)" wrote:
> [...]
> arbejde der skal lægges i at installere dem efterfølgende.
> Er jeg harm uden grund, eller er der noget om snakken?

Jeg ved ikke om det hjælper dig, eller om du har set det med småt nederst på
prislisten for ekstraudstyr:

"De opgivne priser er vejledende for hovedkomponenterne. Forhandleren kan
oplyse prisen inklusiv monteringsomkostninger og evt maling og moms"

M.v.h
Niels
Peugeot 206 SW 1,4HDi

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 07:18

> [...]
>
> "De opgivne priser er vejledende for hovedkomponenterne. Forhandleren kan
> oplyse prisen inklusiv monteringsomkostninger og evt maling og moms"

Det første man bliver blind på er øjnene. Har fundet det nu. Synes
stadig væk ikke det er rimeligt, men all right det fremgår da

Du har samme bil, er du ellers generelt tilfreds med den?

/jon

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-08-06 10:02

"Jon Mørch (5592)" wrote:
> Du har samme bil, er du ellers generelt tilfreds med den?

Ja.
Jeg købte den brugt (25.000km/årg.2003) hos en brugtbilforhandler.
Der var ikke passet særligt godt på den. Ridse i bagskærm, bule i bagklap og
under bagkofanger, sandsynligvis fra en trailer/campingvogn.
Indvendigt var polstringen på rattet slidt helt af! men ellers ok indvendig.
Peugeot skiftede rattet på garantien.
Jeg kører ca.112km om dagen motorvej/landevej og det klarer den fint.
Den har een gang lyst for en fejl i motorstyringen, så jeg fik opdateret
computeren (drive in service) og der har ikke været flere alarmer siden.
Den har nu kørt 80.000km og ved de to service eftersyn har den ikke fået
lavet noget ud over det sædvanlige, måske lige bortset fra ved 80.000km har
den fået en ny generatorrem, og så fik jeg at vide at den "svedte" lidt ved
pakningen i gearkassen.
Det sidste kan godt bekymre mig lidt, for det er en større operation at
af/påmontere drivaksler, så det bliver dyrt at få den pakning skiftet.
Jeg har iøvrigt taget bagsæderne helt ud, så jeg har et helt plant
bagagerum.

M.v.h
Niels

Fra : Per W.

Dato : 31-07-06 20:39

"Jon Mørch (5592)" wrote:
> [...]
> arbejde der skal lægges i at installere dem efterfølgende.
>
> Er jeg harm uden grund, eller er der noget om snakken?

Hvis det er en helt ny bil som ikke er bygd så skal du kun betale 513,- Men
hvis det er en bil som han har på lager så må du nok betale ekstra hvis det
ikke er trukket ledninger, men det er jo rart at ledningene ikke ligger der,
til og med på en Pug Partner 2000mod helt uten høyt. i dørene og heller ikke
plass for disse var det ferdig trukket kabler til dørene. Men nå er det vel
en bilselger man prater om, og disse er vel aldri ærlige?

/Per W.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 07:27

> [...]
> plass for disse var det ferdig trukket kabler til dørene. Men nå er det vel
> en bilselger man prater om, og disse er vel aldri ærlige?

Han har den på lager, og ja det er nok grunden. Nej det med ærligheden
er vel aldrig helt til at stole på. Der er jo ingen tvivl om at han også
gerne vil have mest muligt ud af handlen.

/jon

Fra : Per W.

Dato : 01-08-06 12:31

""Jon Mørch (5592)"" <jon13@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i melding

> Han har den på lager, og ja det er nok grunden. Nej det med ærligheden er
> vel aldrig helt til at stole på. Der er jo ingen tvivl om at han også
> gerne vil have mest muligt ud af handlen.

Kan du ikke dra ned å se på bilen, løsne så høyt.grillen og kjenn etter om
du kjenner noen løs kabel bak der, det ligger sikkert en kabel med en ferdig
kontakt på som er teipet igjen med noe stoff lignende teip.

/Per W.

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 01-08-06 15:46

Hej, har selv en 206 dog ikke en SW, men der er ledningerne trukket ud til
dørstolperne til baghøjtaler, så det er kun ledning fra højtalerne og op til
stikket i dørstolpen der mangler, har selv fået det lavet på min bil.

Så 3000,- kr. er i min mening helt vildt.

Heinrich

Fra : Per W.

Dato : 01-08-06 20:46

"Heinrich Frausing" <frausing@fjernpostsyv.teledotdk> skrev i melding
> [...]
> til stikket i dørstolpen der mangler, har selv fået det lavet på min bil.
>
> Så 3000,- kr. er i min mening helt vildt.

I en bilselgers hjerne er ikke 3000,- for dette vildt, det er for ham
lettjente penger og en fin bonus.

/Per W.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 07:25

Heinrich Frausing skrev:
> [...]
> stikket i dørstolpen der mangler, har selv fået det lavet på min bil.
>
> Så 3000,- kr. er i min mening helt vildt.

Jeg napper den bare uden, så får jeg en uvildig til at undersøge det.
Men jeg betaler under ingen omstændigheder 3000 for at få dem i.

=)

/jon

Fra : Menabra

Dato : 02-08-06 11:37

> [...]
> at installere dem efterfølgende.
>
> Er jeg harm uden grund, eller er der noget om snakken?

Hej
Det ser ud som om bilen som standard er forsynet med 2 højtalere, altså
er der ikke ledninger til bagdørene.
Du kan ikke bestille bilen ab fabrik med højtalere i bagdørene, altså
skal du betale for ledninger og arbejdsløn.
Hvilket også står nederst på tilbehørslisten.

Fra : OB.

Dato : 02-08-06 19:47

Ved ikke lige om der er ledninger eller ej, men prøv at hør hvad et
proffesionelt bil hifi skal have for opgaven.

Fra : esmarj@gmail.com

Dato : 16-08-06 21:47

Jeg har en Peugeot 206 S16 1,6 SW årg. 2003. Peugeot monterer ikke de
bedste højtalere i deres biler, fordi højtaleren i min venstre front
dør sprang, da bilen var ca. 2 år - så 3.000 kr. for et sæt
højtalere der ikke holder mere end 2 år, er meget.

I øvrigt, så vil jeg ikke anbefalle dig i at købe bilen, jeg har
havt meget bøvl både med bilen og forhandleren, siden jeg købte den
splinterny for 3 år siden.

Her er et uddrag af problemerne:
- Håndbremsen låser sig når bilen har stået stille parkeret i et
par dage.
- Højtaleren sprunget.
- Da bilen var ca. 6 måneder, kom der fuglelort på taget, efter at
have vasket den af, begynte lakken at "boble-op" der hvor fuglelorten
havde siddet. Fra forhandleren fik jeg at vide, at lakgarantien ikke
dækker "Atmosfærisk nedfald" !!!!
- Display computeren i instrumentbrættet, og viskeren på bagruden,
har tendens til at påvirke hinanden. Feks. når jeg tænder viskeren,
skifter computeren displayet.
- På samme dag, som bilen fylder 3 år, gik mellemrøret på
udstødningen i stykker. (alt for tidligt for en bil der bare er 3 år)
Fra forhandleren har jeg fået at vide, at prisen for et nyt rør er
1.900 kr. + arbejdsløn. Det findes ikke nogle uorginale udstød på
markedet endnu, fordi bilen er forholdsvis ny. (derfor den høje pris)
- Pærene i frontlykterne sprænger hele tiden, det går ca. 3-4
måneder imellem at de må skiftes.
- Der kommer et højt skrigende hyl fra bremserne når man bremser.
- Dørhængslerne binder, hvis man ikke hele tiden smører dem med
fedt.