Bil nr. 2
Fra : Ann & Helge

Dato : 30-07-06 10:53

Hej NG

Vi skal til at se på en bil nr. 2 - Det skal være en bil der er fornuftig i
biløkonomi, da den skal pendle 90-100Km hver dag på
Helsingørmotorvejen/Ring3. Den skal have automatgear og aircon/klima. 5 døre
ville være lækkert (da vi har to børn), men ikke et absolut must.

Vi ser på brugte biler. Pt. Lupo, Passat (har fundet en LÆKKER 1.9 TDI fra
1998 for 209.000) eller måske en Golf.

Umiddelbart er det jo fristende med en Lupo og de lovede 33km/l, men vi har
også hørt at den er djævle-dyr i service og rep?! Er der noget om snakken?

Passaten går vist omkring 18km/l, hvilket også er fint. Det giver omkring
9000 kr/året i brændstofudgifter (v 210 dage a 90 km) , hvilket er
acceptabelt.

Vores 1. bil er en MB 230TE med "plads til det hele", men den skal ikke
bruges som pendle-bil med 10-11km/l.

Alt input er velkomment.
Ann June & Helge

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 11:34

"Ann & Helge" <ann_helge@tengstedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> acceptabelt.
>
> Vores 1. bil er en MB 230TE med "plads til det hele", men den skal ikke

Umiddekbar kan jeg ikke se hvorfor I vælger automatgear, de kører som regl
kortere på literen og hvis det alligevel er motorvej så er det jo
underordnet hvad gear der sidder i.
Lupo ville jeg gå i en bue udenom, jeg har også hørt om flere her i gruppen
der har haft voldsomt dyre reparationer.
Muligt at en Passat går 18 Km/l ...jeg vil dog mene at det lyder lidt
optimistisk med mindre at det er uden bykørsel.

--
Tom

Fra : Ivar

Dato : 30-07-06 11:55

Tom skrev:

> hvis det alligevel er motorvej så er det jo underordnet hvad gear der sidder
> i.

Det eneste tidspunkt jeg savner automatik, er når jeg sidder i kø
på motorvejen.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : MK

Dato : 30-07-06 12:43

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste tidspunkt jeg savner automatik, er når jeg sidder i kø
> på motorvejen.

Jep - og Helsingørmotorvejen/ring 3 er kø i myldretiden.
Dét kender Tom slet ikke fra sine sønderjyske veje

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 16:32

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - og Helsingørmotorvejen/ring 3 er kø i myldretiden.
> Dét kender Tom slet ikke fra sine sønderjyske veje

Næh, det sker højt en gang hvert 2. eller 3. år at der er kø et sted ä 5
minutters varighed, men så klager vi også til kommunen

--
Tom

Fra : Ann & Helge

Dato : 31-07-06 08:29

Vi skal af forskellige årsager kun se på automatik, og som Ivar skriver, så
er der en del kø på motorvejen - vi må så give afkald på optimal
benzinøkonomi, men sådan er dét.

A&H

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-07-06 11:49

"Ann & Helge" <ann_helge@tengstedt.dk> writes:

> [...]
> Helsingørmotorvejen/Ring3. Den skal have automatgear og aircon/klima. 5 døre
> ville være lækkert (da vi har to børn), men ikke et absolut must.

Kondolerer (for de uindviede: Ring 3 er p.t. et sted hvor man bliver
ret træt af gule streger, indsnævrede vejbaner, fartnedsættelser, og -
især - andre bilister der kommer drønende højre om når man formaster
sig til at køre efter skiltningen).

> [...]
> også hørt at den er djævle-dyr i service og rep?! Er der noget om snakken?

Hvorfor springer I egentlig Poloen over nu I er i gang med resten af VW's
produktsortiment?

Jeg ville være fristet af en ny Yaris i dieselversionen, men det løber
lidt op hvis I insisterer på aircon og automatkasse.

Fra : Martin Orvad

Dato : 30-07-06 11:56

Ann & Helge wrote:
> [...]
> 1998 for 209.000) eller måske en Golf.

> Passaten går vist omkring 18km/l, hvilket også er fint.

Ikke modellen med automatgear. Realistisk går den nok nærmere mellem 9
og 13 km/l.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02