Forsikring - Viden om....
Fra : DeBoss

Dato : 28-07-06 11:50

Er der nogen herinde der har undersøgt forsikringsmarkedet grundigt??

Jeg skal tegne min første forsikring - Har være velsignet med en far med
firmabil, så jeg har i nu 15 år haft næsten fast bil, da han sjældent skulle
bruge den.. Ja jeg er så 33år

Jeg vil gerne have en sjov hyggebil - Golf Cabriolet, men det takseres som
en åben sportsvogn???
Det er en jungle at finde ud af hvad de mener gør at bilen skal koste en
bondegård..
Er der ikke et godt kompromis mellem bilig forsikring og relativt sjov bil..

Jeg skal for fanden bare have ansvarsforsikring, og kun for at få noget
ancinitet, inden jeg køber en rigtig bil, når den gamle pensioneres..
Kan IKKE forstå at ansvar bliver dobbelt op, fordi det er en Golf Cabriolet,
frem for en Alm Golf??
Kører man mere galt i en cabriolet måske.. Nej tværtimod...

Er der nogen der har et godt tip til alt dette.??
Biltype og/eller forsikringsselskab...

Mvh Dennis

Fra : Brian

Dato : 28-07-06 12:10

DeBoss skrev:

> Er der nogen der har et godt tip til alt dette.??
> Biltype og/eller forsikringsselskab...

Find ud af hvilken bil du vil have, og ring så rundt til alle selskaber og
bed om et tilbud. Når du har været hele turen rundt, ringer du igen til de
2-3 bedste bud, og spørger om de kan konkurrere med den bedste pris du har
fået tilbudt. Ofte hjælper det, hvis du har andre forsikringer du kan flytte
med.

/Brian

Fra : DeBoss

Dato : 28-07-06 13:32

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> [...]
> 2-3 bedste bud, og spørger om de kan konkurrere med den bedste pris du har
> fået tilbudt. Ofte hjælper det, hvis du har andre forsikringer du kan

Ork har været igang..

Men måske jeg overså nogle billige forsikringer...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-07-06 12:27

DeBoss wrote:
> [...]
> firmabil, så jeg har i nu 15 år haft næsten fast bil, da han sjældent skulle

Min far skaffede mig 8 års anncinitet ved TopDK da vi købte han
firmabil, ved at sige til dem at jeg havde kørt meget i den og om de
ville fortsætte med den.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : DeBoss

Dato : 28-07-06 13:33

Min far skaffede mig 8 års anncinitet ved TopDK da vi købte han
firmabil, ved at sige til dem at jeg havde kørt meget i den og om de
ville fortsætte med den.

Hmm - Dejlig tanke.. Men nu tror jeg ikke min far kan true forsikringen til
noget..
Han kan ikke rigtigt flytte mere end den ene bil *GGGG*

Men jeg kan da altid forsøge... :)

Takker

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 12:40

> Jeg vil gerne have en sjov hyggebil - Golf Cabriolet, men det takseres som
> en åben sportsvogn???

Jeg giver ca 4K i ansvar for min Golf Cabrio Gli (112hk gti motor) 83'er
(det er den fedeste sommerbil jeg nogensinde har haft, bevares der er ikke
komfort som i min galant, men åben himmel og den lille søde bil med 112hk er
da en gave..) det er hos GF forsikring..

Mvh
Morten

Fra : DeBoss

Dato : 28-07-06 13:17

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> [...]
> komfort som i min galant, men åben himmel og den lille søde bil med 112hk
> er da en gave..) det er hos GF forsikring..

Hmm.. Billigt nok, men du er ikke som nybegynder så?? Hvilket trin er du på

Mvh Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 13:19

> Hmm.. Billigt nok, men du er ikke som nybegynder så?? Hvilket trin er du
> på

Deres dyreste, jeg havde en skade for 2½år siden... men til jul rykker jeg
nedaf

Men ok jeg har også haft bil i 10 år..

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 01-08-06 16:33

> [...]
> ancinitet, inden jeg køber en rigtig bil, når den gamle pensioneres..
> Jeg vil gerne have en sjov hyggebil - Golf Cabriolet, men det takseres som

Skal den kunne køre stærkt eller er det mere for hyggen og ancieniteten ?

Hvad med en gammel boble - evt ombygget som byggy.

Det er da imho mere "hyggebil" end end golf.

/A

Fra : DeBoss

Dato : 01-08-06 17:47

> Skal den kunne køre stærkt eller er det mere for hyggen og ancieniteten ?
>
> Hvad med en gammel boble - evt ombygget som byggy.
>
> Det er da imho mere "hyggebil" end end golf.
>
> /A

Korrekt Anders.. Men en åben bobble koster små 100kkr hvis den skal være i
orden..
En Golf cab koster 35-40kkr

Og det er såmænd også lige meget.. Det er vabrioletdelen der gør den dyr..
Desuden kan jeg forsikre en Seat Toledo fra 2000 (som jeg egentlig skal have
forsikret senere) billigere end en 1980 Golf Cabriolet??
Logikken er... der ikke...

Men Tak :)
Dennis

Fra : Brian

Dato : 01-08-06 18:27

DeBoss skrev:

> Desuden kan jeg forsikre en Seat Toledo fra 2000 (som jeg
> egentlig skal have forsikret senere) billigere end en 1980 Golf
> Cabriolet?? Logikken er... der ikke...

Det er såmænd logisk nok - Golf'en er mere iøjnefaldende end en Toledo. Det
er ikke altid motorkræfterne, man betaler for at få forsikret. Hvis du keder
dig, kan du finde en sjov Toldeo model (hvis de findes) og høre prisen på
sådan en, istedet for at sammenligne med hvad en alm. slavemodel Toledo
koster.

/Brian

Fra : DeBoss

Dato : 09-08-06 13:43

> [...]
> keder dig, kan du finde en sjov Toldeo model (hvis de findes) og høre
> prisen på sådan en, istedet for at sammenligne med hvad en alm. slavemodel

Iøjenfaldende??... Sjov??
Hvad har det med en ansvarsforsikring at gøre??
Der får man ligesom ikke noget dækket ita hærværk/tyveri!

Smadrer jeg flere biler og ødelægger dem for flere penge, når jeg kører i en
Golf cabriolet fra 1987, der kun luftes i weekenden når det er godt vejr,
end jeg gør i en Toledo fra 2000 der kører hver dag??

Toledoen koster vel ca 4 gange så meget at lave ift Golfen..
Det er DET en ansvarsforsikring bør afspejle, samt naturligvis
kørsels-erfaring

Og jeg HAR en Toledo.. Jeg elsker den, og den kører skide godt..
Ikke et ondt ord med mindre du har noget at have det i...

Mvh Dennis

Fra : Leonard

Dato : 09-08-06 14:04

"DeBoss" <Dennis@REGNORMbitnisse.dk> wrote:

>Toledoen koster vel ca 4 gange så meget at lave ift Golfen..
>Det er DET en ansvarsforsikring bør afspejle, samt naturligvis
>kørsels-erfaring

Ansvarsforsikringen er fuldstændig ligeglad med havd din bil koster at
reparere elelr købe. For ansvarsforsikringen er det kun interessant om
køretøjet typisk laver flere skader på andre og andres ting end
normalt.

En cabriolet bliver betragtet som en sportsvogn og sportsvogne køres
mere risikobetonet end familiebiler, hvor Toledoen hører hjemme.

Det er i hvert fald forsikringsselskabernes undskyldning for at malke
dig for lidt ekstra penge, IMHO burde alle biler kunne
ansvarsforsikres for det samme beløb. Det kan måske retfærdiggøres at
der er forskel på førerens/ejerens ancienitet.

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : DeBoss

Dato : 10-08-06 16:41

> [...]
> reparere elelr købe. For ansvarsforsikringen er det kun interessant om
> køretøjet typisk laver flere skader på andre og andres ting end

Præcis...

> En cabriolet bliver betragtet som en sportsvogn og sportsvogne køres
> mere risikobetonet end familiebiler, hvor Toledoen hører hjemme.

Præcis.. Og DET er da for latterligt.. Man kører jo ikke mere råddent i en
Golf Cabriolet, end i en alm Golf..
OG godt nok kan den være hurtigt.. Meeen.. Sportsvogn??

Men okay..
Hvor tit ser man ikke en VW Type 1 (Bobble) cabriolet komme fløjtende med
215km/t på motorvejen *GGGG*
Det er jo også en sportsvogn iflg forsikringsselskaberne!

> [...]
> ansvarsforsikres for det samme beløb. Det kan måske retfærdiggøres at
> der er forskel på førerens/ejerens ancienitet.

PRÆCIIIIIS igen
Vi kan sku hurtigt blive enige!

> --
> Leonard
Dennis

Fra : Brian

Dato : 10-08-06 20:19

DeBoss skrev:

> Hvor tit ser man ikke en VW Type 1 (Bobble) cabriolet komme fløjtende
> med 215km/t på motorvejen *GGGG*
> Det er jo også en sportsvogn iflg forsikringsselskaberne!

Det er nok her, du går forkert i byen. Det du kalder en sportsvogn, er hvad
de kalder en "specialbil"

Ring og hør hvad de skal have for at forsikre en Murcielago - den er både
speciel og sporty

Men ellers er jeg enig med dig, man bliver flået og bollet i rø*en, så snart
de kan komme afsted med det.

/Brian