Ford Fiesta ST - holder den?
Fra : Kristian

Dato : 26-07-06 11:56

Hejsa.

Er på jagt efter et friskt køretøj, og har i den forbindelse kastet mit blik
på Fiesta ST'en. Efter en prøvetur er jeg tæt på overbevist - yderst
underholdende køremaskine :)

Da bilen har gået 28.000 km er jeg lidt bekymret for, hvordan en bil af denne
type og fabrikat har det mht. holdbarhed. Det er næppe en ældre dame fra
provinsen, som tidligere har ejet den endsige prøvekørt hos forhandleren.

Hvad kan jeg forvente af generel kvalitet af en Ford Fiesta ST? Kan den holde
til at blive brugt? Kan gearkasse, kobling, bremser o.l. tåle den sportslige
kørsel, som bilen indbyder til?

Hvordan er det med fabriksfejl? Altså problemer med lamper, der pludselig
lyser o.l. Uhensigtsmæssige designfejl. Altså fungerer bilen også i det
daglige?

Hvad bør jeg kræve (nedskrevet i slutseddelen) i forbindelse med en evt.
handel for at imødegå ubehagelige overraskelser?

-
VH

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 20:58

"Kristian" <kristian@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er det med fabriksfejl? Altså problemer med lamper, der pludselig
> lyser o.l. Uhensigtsmæssige designfejl. Altså fungerer bilen også i det

Hvis den er som de andre Fiesta's, så er den stabil.
FDM havde svært ved at finde fejlramte Fiesta'er til
en brugttest for nylig...el samt interiør er stærkt,
det samme er mekanikken og ikke mindst, den ruster
nærmest ikke...
Motoren er stærk i forhold til bilens størrelse. Gætter
på drivlinjen er dimensioneret tilsvarende....
Medmindre du kører som et svin, så tror jeg ikke
den gir' problemer. Men alt kan ødelægges og
daglig ræs er næppe sundt trods alt.
Men et par raske svipture sker der intet ved,
sålænge du kan skifte gear på korrekt vis...dvs.
lære bilen at kende 100%.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 14:06

> [...]
> holde
> til at blive brugt? Kan gearkasse, kobling, bremser o.l. tåle den

Jeg vile mene at motoren ikke er specielt tunet og derfor vil levetiden være
mindst en 4-500.000 Km. De 28.000 Km er absolut INTET i sammenhæng med
levetid. Den skal også nok kunne holde til frisk kørsel, men der vil
selvfølgelig gå ting i stykker en gang i mellem. Det være sig nogle dele som
bliver slidt lidt hurtigere, men ikke noget man bliver ruineret over.

> Hvordan er det med fabriksfejl? Altså problemer med lamper, der pludselig
> lyser o.l. Uhensigtsmæssige designfejl. Altså fungerer bilen også i det
> daglige?

Der har været en her i gruppen som har haft lidt småproblemer med sin. Men
som jeg læser det så skyldes en del af det at den tidl. ejer har monteret et
andet udstødning og klyttet noget sammen med lambdasonden. Så det kan man
dårligt klandre Ford for.

> Hvad bør jeg kræve (nedskrevet i slutseddelen) i forbindelse med en evt.
> handel for at imødegå ubehagelige overraskelser?

Intet, der er jo reklamationsret som det første ½ år er næææsten lig med en
garanti

--
Tom