Nu vil jeg have mølle på corolla'en :)
Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 19:30

Hey..

Ville lige dele en lille ting med Jer..

Har længe overvejet at få mølle må min corolla... Så jeg snakkede med en der
selv har bygget motoren op.
Han kører med 1.8 bars tryk og den laver 400+ hk i en strippet corolla gsi
der vel vejer omkring 800 kg..
I 1 og 2. gear lader den kun med 1 bar... For at undgå for meget hjulspind..

Vi trillede en tur i den, jeg fik lov at køre. For at finde ud af om det
virkelig rykker så meget..
På vej ud af byen kom der en bmw m3 fra 2001.. .(E39??) der ville lege
lidt.. Og bare hans ansigtsudtryk da jeg røg forbi ham gang på gang ud af
borups alle vil være alle pengene værd.. Hehe..

Og lyden fra 80-150 igennem tunellen under bellahøj gik lige i bukserne...
Specielt når man skiftede gear og den smed en 1½ meter lang stikflamme
bagud..

Ud af Hillerødmotorvejen var der pludselig ikke så langt til Hillerød..
hehe.. Især ikke med en topfart over de 250.. wow.

Puha jeg er forelsket i den motor.. Og prisen.. Han skal kun have 25.000 for
at bygge motoren til mig.. Da han kan bruge den gamle motorstyring jeg har
på..

Så skal jeg bare have fundet en måde hvor jeg undgår mine 18" ruller bliver
revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-07-06 19:37

Unlimited skrev:

> Så skal jeg bare have fundet en måde hvor jeg undgår mine 18" ruller
> bliver revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

Han må vel bare smide lidt anti-spin i osse!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 19:46

> Han må vel bare smide lidt anti-spin i osse!?

Det havde han i sin egen.. Men den cutter tændingen når hjulene bliver revet
rundt.. Og så mister man jo ladetryk.. Så på den måde er det ihvertfald ikke
optimalt..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 19:37

Unlimited skriver:

> Puha jeg er forelsket i den motor.. Og prisen.. Han skal kun have 25.000 for
> at bygge motoren til mig..

Hvor tit skal du så have den renoveret ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 19:46

> Hvor tit skal du så have den renoveret ?

Det skal man vel for hver 30-50.000 km kan jeg forestille mig.. Men det er
jo bare en hygge bil når jeg skal ud og hygge med rødderne i et øde
industrikvarter. Hehe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 19:45

Unlimited skriver:

> Det skal man vel for hver 30-50.000 km kan jeg forestille mig.. Men det er
> jo bare en hygge bil når jeg skal ud og hygge med rødderne i et øde
> industrikvarter.

Hvis den holder over 10kkm skal du nok være glad.

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 21:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Unlimited skriver:

> Hvis den holder over 10kkm skal du nok være glad.

Hvad ved du lige om det?

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 21:59

"Jonas R." skriver:

> Hvad ved du lige om det?

1,6'er Corolla pumpet til +400 heste ?

SPT vurdering

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 22:11

> "Jonas R." skriver:

> 1,6'er Corolla pumpet til +400 heste ?

Hva fan'..en Sierra 1.6 med 75 er da ikke et sjældent syn hehe...

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Jonas R." skriver:

> 1,6'er Corolla pumpet til +400 heste ?
>
> SPT vurdering

Tja nu ved du jo så ikke hvad der ligger i de motorer vel?
Så som specielle stempler, toppakning, plejlejre, plejstænger, nok
megasquirt til motor styring osv osv. speciel 20V top osv osv.

De er som regel bygget til at kunne holde til en del, ikke topfart i længere
tid. Det dør de af, men at blive skudt kan den nok holde til :)
Frygter mere at gearkassen ender med at dø medmindre det er fra en 4agze.

/jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:19

"Jonas R." skriver:

> Tja nu ved du jo så ikke hvad der ligger i de motorer vel?
> Så som specielle stempler, toppakning, plejlejre, plejstænger, nok
> megasquirt til motor styring osv osv. speciel 20V top osv osv.

Til 25kkr ?

> De er som regel bygget til at kunne holde til en del, ikke topfart i længere
> tid. Det dør de af, men at blive skudt kan den nok holde til :)
> Frygter mere at gearkassen ender med at dø medmindre det er fra en 4agze.

Også den.

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:24

> "Jonas R." skriver:

> Til 25kkr ?

Ja, delene hentes typisk fra motorer fra japan da de japanske modeller af
corolla kunne fås med kompressor osv.

> Også den.

Du kender tydeligvis ikke til det du snakker om ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:25

"Jonas R." skriver:

> Ja, delene hentes typisk fra motorer fra japan da de japanske modeller af
> corolla kunne fås med kompressor osv.

Du mener helt seriøst at når men bekymrer sig om man kan bruge den
origninale motorstyring så virker det bare ?

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:31

> "Jonas R." skriver:

> Du mener helt seriøst at når men bekymrer sig om man kan bruge den
> origninale motorstyring så virker det bare ?

Nej mener også jeg sagde at det ikke holder på org. motorstyring der skal
helst mega squirt til og du kan jo selv tage en snak med Rene fra
turbomotor.

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-06 05:11

"Jonas R." skriver:

> Nej mener også jeg sagde at det ikke holder på org. motorstyring der skal
> helst mega squirt til og du kan jo selv tage en snak med Rene fra
> turbomotor.

Men det mener "unlimited selv:

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 06:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Men det mener "unlimited selv:
> "Han skal kun have 25.000 for at bygge motoren til mig..
> Da han kan bruge den gamle motorstyring jeg har på.."

Han skriver ikke, at "den gamle" er den originale...
Det kan den være, men udfra teksten kan det også være en eftermonteret.

Fra : Unlimited

Dato : 26-07-06 16:53

> Men det mener "unlimited selv:
> "Han skal kun have 25.000 for at bygge motoren til mig..
> Da han kan bruge den gamle motorstyring jeg har på.."

Det er den gamle.. ikke den originale..
Omex 500 it is

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 28-07-06 20:48

> "Jonas R." skriver:

> 1,6'er Corolla pumpet til +400 heste ?
>
> SPT vurdering

Slag På Tasken...... ;c)

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 22:21

Jonas R. skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
>
> Hvad ved du lige om det?
>
> /Jonas R.

Var der ikke en herinde som havde en Corolla stationcar som var tunet
til en 220-240 heste og som blev megatræt af at det ikke kunne holde,
mener ovenikøbet jeg solgte en cd afspiller til vedkommende?

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:29

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Var der ikke en herinde som havde en Corolla stationcar som var tunet til
> en 220-240 heste og som blev megatræt af at det ikke kunne holde, mener
> ovenikøbet jeg solgte en cd afspiller til vedkommende?

Hehe det holdt faktisk til sidst da jeg ofrede pengene på det, hvilket vil
sige en ordenligt motorstyring. I starten kørte jeg bare med ekstra dyser og
benzin tryks regulator = førte til tændingsbanken og død motor.
Da jeg købte smede stempler osv. samt fik VAE til at køre bilen ind så hold
den fint, brugte lidt olie men det var det hele.

Har forresten stadigvæk cd afspilleren og den pc jeg byggede ind i. Du har
jo nok drukket cola'erne :)
Ydermere har Rene har som lavet min bil i sin tid blevet en del dygtigere :)

/Jonas R.

Fra : Deaster

Dato : 26-07-06 11:15

Jonas R. skrev:
> [...]
> Da jeg købte smede stempler osv. samt fik VAE til at køre bilen ind så hold
> den fint, brugte lidt olie men det var det hele.

Ahh, det var dig der havde den. Kan nemlig bare huske at du en overgang
bitchede noget over at det ikke holdt. Solgte du den igen?

> Har forresten stadigvæk cd afspilleren og den pc jeg byggede ind i. Du har
> jo nok drukket cola'erne :)

Åha ja, colaerne er væk for længe siden. Fedt at pc'en stadig virker.

> Ydermere har Rene har som lavet min bil i sin tid blevet en del dygtigere :)

Ja øvelse gør som regel mester.

Fra : Jonas R.

Dato : 27-07-06 21:42

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
SNIP

> Ahh, det var dig der havde den. Kan nemlig bare huske at du en overgang
> bitchede noget over at det ikke holdt. Solgte du den igen?

Jeg hev motoren ud og lagde en normal i og solgte bilen til Bent Bekker, og
solgte motoren for sig selv.
Så hentede jeg en Audi S2 Coupe med 300 hk i Tyskland i stedet for :)

> Åha ja, colaerne er væk for længe siden. Fedt at pc'en stadig virker.

Ja den virker sådan nogenlunde, har jo godt nok hugget en del eller to fra
den i tidens løb :)

/Jonas R.

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 19:49

Unlimited skrev:
> [...]
>
> Ud af Hillerødmotorvejen var der pludselig ikke så langt til Hillerød..
> hehe.. Især ikke med en topfart over de 250.. wow.

Uha, vent du bare.

> [...]
>
> Så skal jeg bare have fundet en måde hvor jeg undgår mine 18" ruller bliver
> revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

Kan godt have min tvivl på hvor holdbar en løsning det er, hverken
undervogn, bremser, ophæng, træk osv. er dimensioneret til at styre
400hk. Og så 400 hk af en 1,8 liters motor som ikke er bygget til det
fra starten.

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 20:33

> [...]
> undervogn, bremser, ophæng, træk osv. er dimensioneret til at styre
> 400hk. Og så 400 hk af en 1,8 liters motor som ikke er bygget til det

1.8 ? Nu skal du ikke overdrive.. 1.6 er rigeligt ;)

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 25-07-06 19:45

Unlimited wrote:

> [...]
>
> Så skal jeg bare have fundet en måde hvor jeg undgår mine 18" ruller bliver
> revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

og hvordan man klarer den i synshallen:

"Jamen, jeg sværger - sådan så den motor *slet* ikke ud da jeg tog
hjemmefra. Kan det ikke være noget en lastbil har tabt - eller så'n noget?"

Knus
Regnar

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 20:33

> [...]
>
> "Jamen, jeg sværger - sådan så den motor *slet* ikke ud da jeg tog
> hjemmefra. Kan det ikke være noget en lastbil har tabt - eller så'n

Skal sådan en overhovedet i nærheden af en synshal ;)
Jeg mener man kan betale sig fra at få lagt en motor i raketten.. Så kan man
jo også betale sig fra resten ;)

Fra : pwh

Dato : 25-07-06 20:06

Unlimited wrote:
> [...]
>
> Ud af Hillerødmotorvejen var der pludselig ikke så langt til
> Hillerød.. hehe.. Især ikke med en topfart over de 250.. wow.

Det er på ingen måde for at moralicerer, men er du pisseligeglad med dit kort.
Jeg har mest kørt Mc før i tiden, i de gode gamle dage hvor man kunne betale
sig fra at kører for stærkt, så det med at kører +250km/t på motorvej har jeg
da også gjort. Men nu til dags med de regler holder jeg godt øje med farten.

Er det virklig værd at miste pappet bare for at ligge og lege, det fatter jeg ikke.

/Jens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-06 20:14

pwh wrote :
> Men nu til dags med de regler holder jeg godt øje med farten.

Ja så kan man da kun konstatere at reglerne har givet den ønskede
effekt :)

Fra : pwh

Dato : 25-07-06 20:42

> Ja så kan man da kun konstatere at reglerne har givet den ønskede
> effekt :)

For mit vedkommende har de haft, rimeligvis

Jeg kan huske at jeg blev stoppet på Mc kort efter at de
havde indført de skrappere regler, jeg kørte vel kortvarigt
120-130km/t på en strækning hvor man måtte kører 70-80 km/t.
Der stod Mc-betjenten og viftede med mit kort og spurgte om jeg var glad for det,
han gik tilbage og chekkede med den bil der fulgtes med ham, men de havde åbenbart
ikke fået lavet en måling der kunne bruges, så jeg slap, men den dag lærte jeg det

/Jens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-06 22:45

pwh pretended :
> [...]
> havde åbenbart ikke fået lavet en måling der kunne bruges, så jeg slap, men

Ja det tror jeg på ville lære de fleste at køre pænt - der vil dog nok
være nogen der var ræst derfra med ligeså høj fart...

Fra : pwh

Dato : 26-07-06 09:50

> Ja det tror jeg på ville lære de fleste at køre pænt -

Jeg kørte nu pænt nok, jeg skulle bare lige overhale en kassevogn
på det sidste stykke af motorvejen inden Folehaven,
og der må man vist kun kører 70km/t det sidste stykke.

Den forklaring gav jeg også betjenten, om han godtog det eller
de manglede en måling ved jeg så ikke.
Men min erfaring fra at blive stoppet for at kører for stærkt
er at man brødbetynget straks skal vedkende sig det.
Ellers står man i princippet og kalder betjenten for et fjols der
ikke fatter en meter af trafikken. Giver man ham ret og snakker
ham efter munden er jeg da sluppet for fartbøder de 4-5 gange
de har stoppet mig for at kører for stærkt.

> der vil dog nok
> være nogen der var ræst derfra med ligeså høj fart...

Nogle mennesker bliver mærklige i hovedet når de tager sådan en bil på

/Jens

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 20:35

> [...]
farten.

> Er det virklig værd at miste pappet bare for at ligge og lege, det fatter

Det med at miste pappet.. Er det ikke kun hvis de fanger en ??
Jeg mener medmindre de tager billeder så har de ikke rigtigt noget bevis for
hvem der har kørt bilen.. :)

Fra : pwh

Dato : 25-07-06 20:52

> Det med at miste pappet.. Er det ikke kun hvis de fanger en ??

Sådan tænker spritbilister nok også

> Jeg mener medmindre de tager billeder så har de ikke rigtigt noget
> bevis for hvem der har kørt bilen.. :)

De gange jeg er blevet taget på Mc for at kører for stærkt,
er af en bil eller mc, at jeg så altid har kunnet snakke så meget
for min syge moster at jeg endnu aldrig har fået en fartbøde er
så noget helt andet

Som sagt jeg kan godt forstå fristelsen, men jeg synes ikke at
det der prisen værd.

Bare for tankens skyld, hvilken straf ville gører at du ikke kunne
finde på at kører så stærkt, konfiskation af bil, 20.000kr i bøde,
eller hvad ville det kræve før du ikke turde mere :-?

/Jens

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 21:01

> [...]
> finde på at kører så stærkt, konfiskation af bil, 20.000kr i bøde,
> eller hvad ville det kræve før du ikke turde mere :-?

Jeg ved det ikke... Konfiskation af bilen. Måske.. 20.000 i bøde.. Ville
ikke få mig til at sætte farten ned..

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 21:02

Unlimited skrev:

> Jeg ved det ikke... Konfiskation af bilen. Måske.. 20.000 i bøde..
> Ville ikke få mig til at sætte farten ned..

Hvad skal der så ske, før du sætter farten ned ?

/Brian

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 21:04

> Hvad skal der så ske, før du sætter farten ned ?
At der kommer en bane et sted på Sjælland hvor man kan få lov at give den
gas..

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 21:06

Unlimited skrev:
> At der kommer en bane et sted på Sjælland hvor man kan få lov at give
> den gas..

Okay. Hvilken respekt du udviser for menneskeliv...

/Brian

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 21:09

> Okay. Hvilken respekt du udviser for menneskeliv...

Ikke helt forstået... Skulle jeg da have sagt.. Jamen hvis jeg nu kommer til
at slå en familie med 3 børn ihjel så stopper jeg ??
For så kommer jeg aldrig til at stoppe !!

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 22:08

Unlimited skrev:

> Ikke helt forstået... Skulle jeg da have sagt.. Jamen hvis jeg nu
> kommer til at slå en familie med 3 børn ihjel så stopper jeg ??

Njaa... det er da meget sjovt at du ikke skænkede det en tanke.

> For så kommer jeg aldrig til at stoppe !!

Fordi det aldrig vil ske for dig ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:09

Unlimited skriver:

> Ikke helt forstået... Skulle jeg da have sagt.. Jamen hvis jeg nu kommer til
> at slå en familie med 3 børn ihjel så stopper jeg ??
> For så kommer jeg aldrig til at stoppe !!

Nej, du rammer kun en familie med 2 børn, når gearkassen eksploderer

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:19

> Unlimited skriver:

> Nej, du rammer kun en familie med 2 børn, når gearkassen eksploderer

Sludder, hvorfor skulle han gøre det? Lige så stor chance for at du påkører
en når du sidder og piller ved radioen.

/Jonas R.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:20

"Jonas R." skriver:

> Sludder, hvorfor skulle han gøre det? Lige så stor chance for at du påkører
> en når du sidder og piller ved radioen.

Hvis en gearkasse ryger, eller et stempel sætter sig ved 250 km/t så
skal man satme være hurtig.....

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:25

> "Jonas R." skriver:

> Hvis en gearkasse ryger, eller et stempel sætter sig ved 250 km/t så
> skal man satme være hurtig.....

Øhhhh ja men den smider ikke bare et stempel, de vil måske tændingsbanke med
det flyver ikke ud gennem blokken og hvorfor skulle man lige være hurtig,
hvis gearkassen dør er det jo at træde på bremsen, den bremser jo lige godt
;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:26

"Jonas R." skriver:

> hvis gearkassen dør er det jo at træde på bremsen, den bremser jo lige godt

Kommer sku da an på om lortet blokerer.

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 22:22

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Unlimited skriver:
>
> Nej, du rammer kun en familie med 2 børn, når gearkassen eksploderer

Er det en speciel garanti som følger med når man tuner Corollaer?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:23

Deaster skriver:

> Er det en speciel garanti som følger med når man tuner Corollaer?

Nej, det følger de fleste biler der rykker gearkassen i stykker.

Fra : Unlimited

Dato : 26-07-06 16:57

> Nej, det følger de fleste biler der rykker gearkassen i stykker.

Det sker ikke for min.. Med de 100% den allerede er tunet i forhold til
dengang bilen var standard, har jeg selvfølgelig monteret gearkassen fra en
kompressor udgaven af testarollaen, der samtidig har spær.. Og den er jeg
sikker på ikke brækker sige lige med det første..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 21:26

Unlimited skriver:

> At der kommer en bane et sted på Sjælland hvor man kan få lov at give den
> gas..

Så byg dog en selv mand.

Jeg er sku glad for at jeg bor så langt fra dig. Så er det ikke mig du
tager med i faldet, når et stempel sætter sig mens du roder på den anden
side af 250 i din lille bil. Eller når Transmissionen springes i 1000
stumper.
250km/t på en motorvej er galimatias, hvis der er andre på vejen.

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:18

> [...]
> stumper.
> 250km/t på en motorvej er galimatias, hvis der er andre på vejen.

Hold da kæft hvor du snakker, gearkassen sprænger jo ikke bare i stumper og
stykker. Og fordi man lige rykker op til 250, er der sku ingen der dør af.

Men du kan da også lige svine mig lidt til så, lå da også og kørte om kap
med en motorcykel igår på hillerød motorvejen, og det gik såmænd også
stærkt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 22:21

"Jonas R." skriver:

> Hold da kæft hvor du snakker, gearkassen sprænger jo ikke bare i stumper og
> stykker.

Første gan der er noget der blokerer mekanisk, så gør den.

> Og fordi man lige rykker op til 250, er der sku ingen der dør af.

Ikke hvis:

1 bilen er bygget til det.
2 der ikek er nogle i nærheden.

> Men du kan da også lige svine mig lidt til så, lå da også og kørte om kap
> med en motorcykel igår på hillerød motorvejen, og det gik såmænd også
> stærkt.

Tjah er der en lastbil der overser dig, har jeg ingen medlidenhed med
andre end chaufuten i sin 40 tons trucker der skal til at gøre rent.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-07-06 22:47

After serious thinking Klaus D. Mikkelsen wrote :

> Så byg dog en selv mand.

Eller den billige løsning: flyt til Vandel og brug banerne på den gamle
flyvestation. De er udemærkede til at køre stærkt på og der er masser
af plads.

Fra : Unlimited

Dato : 26-07-06 17:02

> Eller den billige løsning: flyt til Vandel og brug banerne på den gamle
> flyvestation. De er udemærkede til at køre stærkt på og der er masser
> af plads.
Hvorfor skulle jeg flytte fra danmark til "nordtyskland"... Det næste er vel
at folk brokker sig over alt den forurening når min chippede
diesel-firmagryde triller 250-300 km hver morgen og aften for at komme til
og fra arbejde.. Det slår nok dine børn ihjel hurtigere end jeg når at finde
og ramme dem hvis alle der lå og kørte lidt stærkt en gang imellem skulle
køre fra Vandel til kbh hver dag for at arbejde.

Og så er det ikke bare lige at komme derover og køre.. Jeg kunne
selvfølgelig have købt flyvestationen, men så er det sgu billigere for mig
at betale de bøder der kommer ind over mig.. Med eller uden kørekort..

Og hvad laver børn også i tunellen ved bellahøj ?? Eller ude på borups alle
?? Eller Hillerødmotorvejen ?? Måske de skulle finde et andet sted at
lege... Og så alligevel.. Med 250 km/t er man jo hurtigt forbi dem, så er
chancen for at ramme dem jo ikke større end hvis jeg kører 100...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-06 22:05

Unlimited has brought this to us :
> Hvorfor skulle jeg flytte fra danmark til "nordtyskland"...

Slap nu af, hva flipper du sådan over ?

Jeg skrev bare at det nok var billigere at flytte til Vandel end at
bygge din egen bane - men det er du måske ikke enig i ?

> Og hvad laver børn også i tunellen ved bellahøj ?? Eller ude på borups alle
> ?? Eller Hillerødmotorvejen ??

Kan være de er på tur med deres forældre i bil ? ;)

Fra : pwh

Dato : 25-07-06 21:14

> Jeg ved det ikke... Konfiskation af bilen. Måske.. 20.000 i bøde..
> Ville ikke få mig til at sætte farten ned..

Ok, nu kender jeg heller ikke din økonomi, så det var måske
et tal der var sat for lavt.
Men 1 mnd ubetinget i brummen ville måske også afskrække,
det skulle ikke forbavse mig at fartoverskridelser ad åre kommer
til at blive straffet i stil med spritkørsel, det er jo den vej det går.

Om det er rimeligt eller ej ved jeg ikke, men det ødelagde for mig
til sidst fornøjensen ved at have Mc, jeg var paranoid hvergang
jeg kruttede lortet af til sidst.
Den sidste jeg havde var en 250ccm 2-takter på 60 hk til 110kg,
den sparkede røv når man hev den i ørene, men jeg turde efterhånen ikke

Min nuværende Kadyt 1,4S er det ikke så svært at styrer sig i

/Jens

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 25-07-06 20:16

> Og lyden fra 80-150 igennem tunellen under bellahøj gik lige i bukserne...
> Specielt når man skiftede gear og den smed en 1½ meter lang stikflamme
> bagud..

hmm.... må sku håbe at dit kørekort ryger sig en tur hvis du er syg nok til
at køre SÅ stærkt på den strækning..... men meget modigt må man sige idet at
du kører lige forbi bellahøj politistation med 150 km/t....

> Ud af Hillerødmotorvejen var der pludselig ikke så langt til Hillerød..
> hehe.. Især ikke med en topfart over de 250.. wow.

Igen det er jo ikke engang noget at prale med når hastighedsbegrænsningen på
en god del af motorvejen mod hillerød for tiden har 70-90 km/t pga.
vejarbejde...

> Så skal jeg bare have fundet en måde hvor jeg undgår mine 18" ruller
> bliver
> revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

Dit største problem bliver sku´nok hvordan du beholder kørekortet længe nok
til at kunne køre bilen efter ombygningen.

Bare en lille øffer fra en der tit kører den strækning med sin lille datter
på bagsædet og meget nødigt vil have en gut som dig op i røven med 150 km/t
under bellahøj tunellen

God sommer til alle!

--
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 20:39

"Daniel T. Pedersen" <dannieboy@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bare en lille øffer fra en der tit kører den strækning med sin lille
> datter på bagsædet og meget nødigt vil have en gut som dig op i røven med

okay.....jeg kender ellers andre her fra gruppen som har taget turen i
tunnelen med hastigheder meget over 150 (og det er ikke undertegnede)

--
Tom

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 25-07-06 20:51

> okay.....jeg kender ellers andre her fra gruppen som har taget turen i
> tunnelen med hastigheder meget over 150 (og det er ikke undertegnede)
>
> --
> Tom

Nåmen så er det jo helt okay? Er der noget galt i at man øffer lidt over at
folk sætte andres liv i fare? Ligegyldigt hvor godt plads der er i den
pågældende trafik er der altid wildcards der kan få bilisten til at miste
herredømmet... Og derudover findes der lukkede baner til den slags kørsel.

Jeg er bestemt ikke hellig, kan godt køre over den tilladte hastighed en
gang imellem, men INTET i den stil.

--
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:00

> Nåmen så er det jo helt okay? Er der noget galt i at man øffer lidt over
> at folk sætte andres liv i fare?

Nej det er helt ok og forståeligt.

--
Tom

Fra : Unlimited

Dato : 25-07-06 21:02

> [...]
> herredømmet... Og derudover findes der lukkede baner til den slags kørsel.

Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af 300
km/t ??
I nærheden af sjælland...

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 21:16

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> at
>
> Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af
> 300
> km/t ??
> I nærheden af sjælland...

300km/t i en Gorilla? Intet sted i DK :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 21:28

Unlimited skriver:

> Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af 300
> km/t ??
> I nærheden af sjælland...

Sverige.

http://www.ringknutstorp.com/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-07-06 21:39

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Sverige.

>http://www.ringknutstorp.com/

Hvis du kan få en 'rolla op på 300, på Knutstorp, så kan grise sgu
flyve ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 21:45

jan@stevns.net skriver:

> Hvis du kan få en 'rolla op på 300, på Knutstorp, så kan grise sgu
> flyve ;)

Tunet op til 400 HK er den vel tæt på ?

Ellers må man vel bare låne en gammel flyveplads ?

DHB virker da ret fint i Vandel.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-07-06 20:26

> Tunet op til 400 HK er den vel tæt på ?

Tjaaaa. Nu ved jeg ikke hvad en 'Rolla vejer, men da jeg tidligere i foråret
kørte en Ferrari 456M GT op på omkring 300 km/t, tog det dææælme lang tid at
komme fra 270-300 km/t. - Op til 250 var omtrent som 0-150 i BMW'en og 0-180
i Cossien...
Så jeg tror ikke rigtig en Rolla kan komme op på disse hastigheder på en
kort langside som på Knutstorp.

> Ellers må man vel bare låne en gammel flyveplads ?

Det tror er lige rækker. - Eller rullebanerne ved Karup :)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 25-07-06 21:38

> Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af
> 300
> km/t ??
> I nærheden af sjælland...

Hmmm... dette lugter lidt af "jamen Hr. bestjent jeg blev simpelthen nødt
til at voldtage den søde unge pige, hvor finder jeg ellers en fregnet
lyshåret asiatisk luksus luder med speciale i bondagegræsk på denne tid af
natten...? - i nærheden af sjælland" måske lidt ekstremt... men you get
the picture?

Fordi det ikke er muligt at finde et sted at køre for stærkt på sjælland
retfærdiggør da ikke det at kører så stærkt på de offentlige veje.

er det grundlag f.eks. undskyldning nok for ham spasseren der mejede 3
personer ned i brøndshøj for et par år siden? Han kunne nok heller i finde
et sted hvor han kunne køre 300 km/t på sjælland, så derfor valgte han
frederikssundsvejen som har 60 km/t begrænsning som er 10 km/t under hvad
der er under bellahøj tunellen..... Er det OK at han ødelagde så mange
menneskers liv fordi han havde en trang til at køre for stærkt?

Hvis man har de tendenser kan man jo evt. flytte til tsykland i nærheden af
en stor fed 4 sporet motorvej med no limits....

Er det mig der er helt ude at skide eller hvad?

--
Daniel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-07-06 08:46

"Daniel T. Pedersen" <dannieboy@privat.dk> wrote in message

> [...]
> der er under bellahøj tunellen..... Er det OK at han ødelagde så mange
> menneskers liv fordi han havde en trang til at køre for stærkt?

Godt skrevet - men for de teknisk skole elever der skriver i denne tråd så
forstår de det nok næppe før de har været til begravelsen (hvilket jeg var)

Jeg skal ikke spille hellig jeg kører også for stærkt - men - ikke så meget
for stærkt.. Forstår da også godt at det er frusterede at der ikke er en
mulighed for at dyrke ens interesse... Men vi kan jo lave skydebane
analogien... blot fordi der er langt til en skydebane går man vel ikke ud i
haven med ens riffel og skyder efter naboens børn

Det de nok ikke tænker over er hvordan deres liv bliver efter de har slået
nogen ihjeld - selvom de naturligvis iflg udtalelser her i gruppen er
verdens bedste bilister og aaaaldrig kører galt..

Fra : pwh

Dato : 26-07-06 10:01

Flemming Lynggaard wrote:
> Det de nok ikke tænker over er hvordan deres liv bliver efter de har
> slået nogen ihjeld - selvom de naturligvis iflg udtalelser her i
> gruppen er verdens bedste bilister og aaaaldrig kører galt..

Tja, det hører jo tit den unge alder til.
Hånden på hjertet, hvordan kørte vi selv da vi var i 20'erne
Jeg kan da huske da jeg fik min Kawa 900 Ninja som 22 år gammel,
da den var kørt til skulle jeg da også se hvad den kunne vrides op på.
Det var vist noget med 250km/t på klokken, men jeg elskede da også
i starten af en motorvej at tænde da af op gennem gearne, der er et
vist sug ved at accelererer fra 0-230km/t med hårdt træk hele vejen op.

Når man er ung tænker man ikke så meget over konsekvenserne af
sine handlinger, man lever mere i nuet, og så er mange HK altså forførende

/Jens

Fra : Brian

Dato : 26-07-06 10:24

Flemming Lynggaard skrev:

> Godt skrevet - men for de teknisk skole elever der skriver i denne
> tråd så forstår de det nok næppe før de har været til begravelsen
> (hvilket jeg var)

Jeg tror desværre du har ret. Man skal have den slags helt ind på livet, før
man begynder at tænke på, at man kan gøre skade på andre end sig selv.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:42

> [...]
> at
>
> Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af

OK..nu sagde du gonnok sjælland men som sindig jyde vil jeg godt
vide, hvad du egentlig vil ?
Du lyder lidt pop-hurtig sådan for et simpelt show-off sin skyld.
Kan du køre bil ? Altså rigtig køre ?
Vil du overhale mig med 160 og skide på min forrude ? hehe...

Fed tanke med den 'rolla' men herregud, det er jo kun
en stakkels riskoger som ikke holder til det i længden med
den kørsel du vil ligge for dagen..

-men lad os endelig høre, og så er der jo div. løb
i Vandel i Jylland.
Hvad med Holeby ?? Tæt på ?

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 25-07-06 22:44

Unlimited wrote:

> Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af 300
> km/t ??
> I nærheden af sjælland...

Jeg indrømmer - jeg er sikkert ved at blive gammel - men hvorfor er det
så fedt at køre ~300 km/t - specielt på danske veje. Det er måske fordi
det hurtigste jeg har kørt er omkring 240 km/t - og den højeste
marchhastighed var omkring 210-230 km/t - men det var i Tyskland - og
primært fordi der var nogle timer at hente qua distancen - og det var i
hvert fald ikke en specielt federe oplevelse end at køre 160. Jeg
formoder at der sker noget over 250

Kurver osv. på danske motorveje er så vidt jeg ved designet til max 140
km/t - og det er endda for de nyere af slagsen - og jeg tror ikke at en
'rolla har undervogn der følger med - selvom min gamle KE70 var tæt på.

At give uvidende folk MÅS i optræk kan jeg forholde mig til - men topfart?!

Knus
Regnar

Fra : pwh

Dato : 26-07-06 10:02

Regnar Bang Lyngsø wrote:
> At give uvidende folk MÅS i optræk kan jeg forholde mig til - men
> topfart?!

Enig, bare og ligge og kører +200km/t konstant er der ingen spas ved.

/Jens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-07-06 22:09

Wed, 26 Jul 2006 11:02:14 +0200, skrev pwh, på 9 linier, i
<_cGxg.24$cJ5.8@news.get2net.dk>, :

Bare jeg slipper for det i en Astra

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-07-06 20:20

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder jeg en bane hvor jeg kan køre med hastigheder i nærheden af
> [...]

Øresundsbroen ;)

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : JimR

Dato : 25-07-06 21:39

Haha, det lyder s'gu godt. Den sidste dreng er ikke blevet underkuet af
vores tyranniserende kvindesamfund!!!

Pas på derude, de ligger på lur:
http://www.coverband.dk/frit-slut-forbudt.mp3

JimR
www.radmer.dk

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 25-07-06 21:50

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> wrote in message
> [...]
bliver
> revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

Jeg synes det lyder pissesjovt. Og du skal da have ordnet et sådant projekt.
Hestekræfter er sjove. Og så mange er da helt vildt i sådan en bil.

Men: Gider du ikke godt lade være med at køre med en så farlig bil på
almindelig vej. Resten er bilen er overhovedet ikke bygget til så mange
kræfter og de hastigheder du tænker på. Brug den på bane - der findes masser
af baner i sydsverige hvor du på specielle "bane-dage" er velkommen med din
egen bil. Du betaler et engangsbeløb og så rykker du ellers afsted på banen
hele dagen.

Muligheden findes allerede - det behøver du sgu ikke en bane på sjælland
for. Det er en lam undskyldning. Og hvis du gerne vil føle suget under
acceleration og bevæge dig hurtigt så tag konen med på weekend i nice.
Flybilletten koster kun 500 dkr.

Jeg kender fristelsen - men det er ikke risikoen værd på offentlige
motorveje.

MVH Esben
Volvo S60 T5

P.S. 400 Hk på forhjulene kan du ikke bruge til en skid :)

Fra : Kenneth

Dato : 25-07-06 22:12

> P.S. 400 Hk på forhjulene kan du ikke bruge til en skid :)

Den har ihvert fald svært ved at "sætte røven"

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 22:11

> [...]
> bliver
> revet rundt hver gang man giver den lidt at leve af..

Lyder spændende, kan jeg sagtens forstå

Vil gætte på, hvis den skal op på 400 hk, så må det næsten være med 4agze
bund og stempler og 4afe 20V top. Det skulle nok kunne give omkring de 400
hk, men ikke på standard motorstyring.
Altså alt efter hvad du vil have kan man overveje følgende:
4afe top med 4agze bund, hks toppakning og stempler evt. med ct20 turbo og
mf2 tilskuds system, kørte selv med det på min corolla st. car og det gav
190 hk på standard udstødning og 1 bars tryk med bl.a. lunch control.
Man kan også skifte 4afe toppen ud med en 20V top fra silvertop/blacktop
motor og så skal man nok have megasquirt på og så er 400 hk en realitet og
det burde kunne holde et stykke tid.

Men skal det holde i længere tid af gangen ville jeg gå efter enten en
komplet 4agze og smide turbo og så bruge megasquirt eller skifte bunden ud
med en 4agze. En 4agze er bygget til tryk fra starten og kan i hvert fald
sagtens holde til en 250 hk uden problemer.

/Jonas R.

Hvad hedder ham som skal lave det for dig? Ellers ville jeg anbefale dig at
snakke med Rene fra www.turbomotor.dk, han laver ekstremt mange toyota turbo
biler og ved hvad han snakker om.
Han har den starlett, som har vundet engang eller to til DHB i forhjulstræk
med turbo

Fra : John Sahl

Dato : 25-07-06 23:52

Jonas R. wrote:
> Han har den starlett, som har vundet engang eller to til DHB i
> forhjulstræk med turbo

Var det ikke den der tabte til en Fiat Uno i år?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jonas R.

Dato : 26-07-06 07:18

"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote in message

> Var det ikke den der tabte til en Fiat Uno i år?

Hehe jo skrev også engang, mener da han har vundet på et tidspunkt.

/Jonas R.

Fra : Unlimited

Dato : 26-07-06 17:15

Har snakket med Rene.. Han har også monteret min blacktop jeg har i nu..

Motorstyringen bliver enten megasquirt eller omex 500. Har MS på nu og omex
liggende i kælderen.

Motoren bliver bygget over en blacktop..
Hvor jeg smider kompressorstempler og plejlstænger i.. Så jeg stadig har
oliesprøjtet fra blacktoppen.
HKS toppakning. Toda knaster. garett t3 (evt noget hybrid istedet).

Det skulle også kunne holde..

Mvh flemming

Fra : Jonas R.

Dato : 27-07-06 08:59

> [...]
> oliesprøjtet fra blacktoppen.
> HKS toppakning. Toda knaster. garett t3 (evt noget hybrid istedet).

Lyder da super fornuftigt, skal Rene lave det eller ?

/jonas R.

Fra : John Sahl

Dato : 27-07-06 09:00

Unlimited wrote:
> Motorstyringen bliver enten megasquirt eller omex 500. Har MS på nu
> og omex liggende i kælderen.

Ikke for at forklejne MS, men har du en Omex 500 liggende er der da ingen
tvivl om at det er den der skal på.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-07-06 07:39

Daniel T. Pedersen wrote:

> [...]
> til at voldtage den søde unge pige, hvor finder jeg ellers en fregnet
> lyshåret asiatisk luksus luder med speciale i bondagegræsk på denne tid af

Hehe, god skrevet.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann