forskællige El biler til salg i DK og EU
Fra : isfugl

Dato : 24-07-06 22:13

jeg har lidt planer om at købe mig en el bil, og overvejer hvad der findes
på market her i dk og i resten af eu/eøs..

og om der er nogen der kan fortælle mig lidt om hvad der er af regler med at
importer en eks fra et EØS land som norge, (har lidt kig på en buddy eller
en Th!nk)

--
steffen

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 23:18

"isfugl" <news@kva-ek.dk-ælavesudenbindestreg> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> importer en eks fra et EØS land som norge, (har lidt kig på en buddy eller

Jeg har selv haft kig på sådan en elbil, men ideen blev droppet igen, da jeg
fandt ud af hvor dyrt det var at skifte batterier.. Det koster en halv
bondegård.

Men hold endelig nyhedsgruppen opdateret med hvad du finder ud af. Jeg synes
det er meget spændende.

MVH
Thomas H.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-07-06 23:27

"Thomas H." <ingen> skrev>
> Jeg har selv haft kig på sådan en elbil, men ideen blev droppet igen, da
jeg
> fandt ud af hvor dyrt det var at skifte batterier.. Det koster en halv
> bondegård.

Nej en hel, for det skal gøres dobbelt så tit som anslået af fabrikanten, og
så er det vist endda underdrevet.

Meget dyrt legetøj.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 25-07-06 18:23

Thomas H. skrev:

> men ideen blev droppet igen, da jeg fandt ud af hvor dyrt det var at skifte
> batterier

Der kan være forskellige grunde til at købe en el-bil, men aldrig
en økonomisk grund. El-biler er dyre at køre i.

Jo, benzin er dyrt, men selvom prisen stiger til 15 kr pr. liter, vil
benzinen udgøre under halvdelen omkostningerne for dem, der kører
under 15.000 km om året i en ny bil.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Aksel

Dato : 25-07-06 20:16

> [...]
> at
> importer en eks fra et EØS land som norge, (har lidt kig på en buddy eller

Opgiv ideen, rene elbiler er ikke praktisk anvendelige, der findes ikke
batterier der har tilstrækkelig kapacitet og levetid.

Hilsen Aksel

Fra : isfugl

Dato : 26-07-06 20:26

isfugl wrote:

> [...]
>
> og om der er nogen der kan fortælle mig lidt om hvad der er af regler med
> at importer en eks fra et EØS land som norge, (har lidt kig på en buddy

Sjovt at så mange syntes det er en dårlig ide, og mener at det ikke findes
biler der er vær at køre, de findes, som jeg ser det er der nogen, men mest
som Concept cars, eks :
http://www.acpropulsion.com/tzero_pages/tzero_html_home.htm men ok den er
også amrikans..
og den introduser en ganske intrasant ny tænkning, menlig at man kan køre
den som ren el bil, (med ganske gode proformens) og skal man rigtig langt,
så snupper man trailern med brandstofmortoren med..

og det med at de ikke er til lange ture.. hvad med "100 miles at 60 mph" er
det for kort ??
--
Steffen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-07-06 21:22

Hej!

isfugl wrote:

> og det med at de ikke er til lange ture.. hvad med "100 miles at 60 mph" er
> det for kort ??

Tja, jeg kan ikke engang komme fra mit arbejde, til tandlægen og tilbage igen,
så det er skisme da ikke alt for godt

Seriøst, 160km rækkevidde er jo ikke alverden, men den kan da sagtens bruges i
hverdagen. Turen til spanien kommer nok ikke til at foregå i den

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som arbejder i Hellebæk og har tandlæge i Sorø

Fra : Ivar

Dato : 26-07-06 21:36

isfugl skrev:

> Sjovt at så mange syntes det er en dårlig ide, og mener at det ikke findes
> biler der er vær at køre

Øh, de fleste her i tråden mener at det er en dårlig ide, fordi
batteriomkostningerne gør, at elbiler er dyrere at køre i end
benzin- og dieselbiler.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?