Hvorfor Audi Q7
Fra : A Andersen

Dato : 23-07-06 20:03

Hej

Hvorfor skal jeg vælge denne Audi, hvad har den som ingen andre har..??

Er den pengene værd, får man noget for sine penge.,?

Har ellers hele tiden set min på Toureg, men efter denne Q7 er kommet må jeg
indrøme jeg er faldet af på den.

En køretur kan måske afgøre valget...??

Andersen

Fra : MK

Dato : 23-07-06 20:21

"A Andersen" <abuse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal jeg vælge denne Audi, hvad har den som ingen andre har..??

Netop derfor

> Er den pengene værd, får man noget for sine penge.,?

Er der nogen biler, der i princippet er det?

> Har ellers hele tiden set min på Toureg, men efter denne Q7 er kommet må
> jeg indrøme jeg er faldet af på den.

Et skrummel

> En køretur kan måske afgøre valget...?

Ja, ellers bliver det vel blot en akademisk snak.

Hvad taler vi om - TDI eller benzinudgaven. Der er jo en rimelig
prismæssig forskel...

Fra : A Andersen

Dato : 23-07-06 21:46

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, ellers bliver det vel blot en akademisk snak.
>
> Hvad taler vi om - TDI eller benzinudgaven. Der er jo en rimelig

Selfølgelig TDI udgaven.

AA

Fra : MK

Dato : 23-07-06 22:46

> Selfølgelig TDI udgaven.

Dét skulle også være det rette motorvalg, men bilen som sådan får
ikke en bragende god kritik - www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=825
"VI SYNES.Vælg selv: Enten er Audi Q7 en bil, der tager bedste fra to
verdener, eller også sætter den personvogns-agtige suv sig mellem to stole.
Jeg hælder til det sidste..."

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-07-06 08:12

> Selfølgelig TDI udgaven.

Jeg er i den svinelykkelige situation at jeg har prøvet både Cayenne S
(V8-340 hk, denne tunet til 390) og Touareg V10 TDI. (313 hk og hehe..750
NM!!)
Dog siger man at Touareg'en har lidt problemer med gearkasse og turbo'er der
tilsyneladende ikke rigtigt kan holde til legen. Porschen kører bare, men er
ikke ligefrem en ener, da både VW og Audi bygger på samme tegning.

Så hvis det er VW's store TDI kan Q7 bestemt ikke måle sig med kun 3,0 liter
maskinen, men hvis begge biler har ens motorer, så ville jeg vælge Audi
fremfor både Porsche og VW, da Audi har langt mere herlighedsværdi og derfor
holder prisen lidt bedre, indtil videre..

Problemet med monstervarebiler er bare at de ikke holder interessen ret
længe og derfor bliver halvsvære at sælge, da markedet bugner med dem.
En Q7 koster ca. 500.000 plus moms. Her er en A6'er
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5972 til
611.000 kr.

Michael

Fra : Aksel

Dato : 23-07-06 21:12

> [...]
>
> Er den pengene værd, får man noget for sine penge.,?
>
> Har ellers hele tiden set min på Toureg, men efter denne Q7 er kommet må

Det vil det sikkert, A7 har meget bedre køreegenskaber end konkurrenterne
Tuareg og Cayenne.

Hilsen Aksel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-07-06 13:13

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Det vil det sikkert, A7 har meget bedre køreegenskaber end konkurrenterne
> Tuareg og Cayenne.

Hmm ikke i de tests jeg har set da vandt Cayennen hver gang - men Q7 (håber
jeg du mener) var bedre end de andre store traktore..

Fra : A Andersen

Dato : 24-07-06 17:15

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Hmm ikke i de tests jeg har set da vandt Cayennen hver gang - men Q7
> (håber jeg du mener) var bedre end de andre store traktore..

Jeg må ud og bedømme med noget prøvekørsel. Syntes helt klart at både design
inde/ude er bedst på Q7.
Samt er jeg ikek til over 3,0 ltr da de jo koster en formue i brændstof.

Men når man sammeligner priser, er det ikke meget mere de store koster, så
er der sikkert større afskrivning på, da mange som i skriver kun har dem
kortvarigt.

En anden ting jeg har kigget på er leasing. Man kan faktisk lease en Q7 til
under 4000,- pr mdr.
Hvis man regner ud, er det lige før det kan svarer sig frem for investering
selv. Lade leasing-selskabet stå for restværdi, så er det lige før man ikke
kan afskrive et bilkøb bedre og hurtigere selv..... Ved ikke om der ligger
noget lusk bag det.

Det der leasing har jo været oppe et par gange, men jeg er ikke blevet
klogere...
Har i tjekket ud på www.autoleasing.dk.??

Andreas

Fra : A Andersen

Dato : 24-07-06 17:20

Adresse var så : www.autolease.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-07-06 01:14

"A Andersen" <abuse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Hvorfor skal jeg vælge denne Audi, hvad har den som ingen andre har..??

Nap en X5...

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth