Gæt et ferieforbrug - Mazda 6 - 1
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-07-06 18:39

Hej

Efter en tur til Amsterdam og hjem igen med et weekendstop i Cuxhaven i
Tyskland er forbrugsregnskabet gjort op.

Den samlede distance var på 1836km.

Overalt hvor vi kørte blev hastighedsgrænserne overholdt (Vi havde jo
ikke travlt). Det vil sige max 110/130 i DK på motorvej, frit i Tyskland
og max 120 i Holland.

Langt det meste af turen foregik på motorvej. Eneste afstikker var da vi
drejede af nord for Hamburg til Cuxhaven. Der var det landevej med max
100km/t.

Bykørsel var meget begrænset. Hjemad gik så hurtigt det nu kunne, men
med tæt trafik i Tyskland gik det sjældent over 160. Den toppede dog ved
195. Vi holdt dog ikke i kø af betydning.

Bilen er en Mazda 6 2,3. Den er opgivet til 11,5km ved blandet kørsel. I
bilen var 2 voksne og 2 børn (7/8 år). Bagagerummet på 500 liter var
stort set fyldt med ferieoppakning.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 18:48

Karsten Feddersen skrev:

> Bilen er en Mazda 6 2,3. Den er opgivet til 11,5km ved blandet
> kørsel. I bilen var 2 voksne og 2 børn (7/8 år). Bagagerummet på 500
> liter var stort set fyldt med ferieoppakning.

13,15 km/l?

Dét var hvad vi (2 voksne / ingen bagage) kunne præstere i en Camry 2,2 på
turen Broager - Odsherred - Broager med klimaen tændt hele vejen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-07-06 20:54

Hej

Hans Paulin (6310) wrote:
> 13,15 km/l?

Ok, så er det sommerferie og de fleste holder vist nok fri .

Desværre, så kunne jeg ikke vise så pæne tal. Den endte på 12,00km/l.
Kørecomputeren sagde i øvrigt 11,9km/l.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-07-06 18:18

Karsten Feddersen skrev:
> Hej

> Ok, så er det sommerferie og de fleste holder vist nok fri .
>
> Desværre, så kunne jeg ikke vise så pæne tal. Den endte på 12,00km/l.
> Kørecomputeren sagde i øvrigt 11,9km/l.

Damn... hvordan får du den til at rende så langt?! :)

Jeg må have justeret vægten på min højre fod...

Lars B

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-07-06 20:23

Hej

Lars Jensen wrote:

> Damn... hvordan får du den til at rende så langt?! :)

Fartpilot og forudseenhed tror jeg. Jeg tankede i alt tre gange. På min
anden tank lå forbruget på 12,7km/l. Det var fra Groningen i nord
Holland -> Amsterdam -> Ostetal rasteplads i Tyskland (mellem Hamborg og
Bremen). Efter Ostetal skulle vi dog bare hjem, så den sidste tank var
nede omkring de 10km/l.

Overraskende nok, så ligger forbruget som regel altid pænere end den er
opgivet til. Ikke nødvendigvis meget, men som regel altid lidt over.

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-07-06 18:15

Karsten Feddersen skrev:
> Hej
>
> Efter en tur til Amsterdam og hjem igen med et weekendstop i Cuxhaven i
> Tyskland er forbrugsregnskabet gjort op.
>
> Den samlede distance var på 1836km.

Vel omkring 190 L ? :)

Lars B