Rygerbil - hva så...
Fra : TUS

Dato : 21-07-06 15:14

Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et godt
forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med lugten.
TUS

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-07-06 15:24

TUS skrev:

> Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et
> godt forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med
> lugten.

Stil en skål eddike ind i den en 3 nætter / dage
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-07-06 18:36

> Stil en skål eddike ind i den en 3 nætter / dage

Sorry, dén tror jeg simpelthen ikke på! Gammel røg stinker værre en ulykke,
og sidder som mikroskopiske partikler overalt - så det har man desværre
glæde af mange, mange år fremover. Jeg har svært ved at se, hvordan ekstremt
fortyndet eddikesyre i luftform kan gøre nogen som helst forskel på de mange
tjære- og andre partikler.

Nå, men held og lykke med projektet - jeg ville nok have krævet et
betydeligt afslag i prisen, som så kunne bruges på f.eks. en CarClean- eller
TidyCar-behandling. Så vidt jeg véd ligger brugtbilpriserne for rygerbiler
en del under de tilsvarende priser for ikke-ryger biler.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 18:39

Bo Velschow skriver:

> [...]
> fortyndet eddikesyre i luftform kan gøre nogen som helst forskel på de mange

Har du prøvet det ?

Efter en gang rygende gæster, fjerner en underkop med en skvat eddike
røgstanken.

Det virker !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 21-07-06 19:01

Gamle rygerbiler stinker værre end end en ulykke !

Eddike virker nogenlunde, vask virker nogenlunde, kombinationen virker
bedre.

Jeg er kommet i besiddelse af et produkt udviklet af NovoZymes, som sprøjtes
på, og via bakterier guffer det
stank-molekylerne i sig i løbet af et par timer. Jeg har ikke selv prøvet
det endnu, men min kollega's gummisko
blev brugbare igen

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 20:32

> Bo Velschow skriver:

> Har du prøvet det ?
>
> Efter en gang rygende gæster, fjerner en underkop med en skvat eddike
> røgstanken.
>
> Det virker !

Det virker med GARANTI ikke i en rygerbil hvor der er røget meget.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 05:30

Tom skriver:

> Det virker med GARANTI ikke i en rygerbil hvor der er røget meget.

Har du prøvet ?

Fra : TDN

Dato : 22-07-06 07:47

> Tom skriver:

> Har du prøvet ?
>

> Klaus
> --

JEg tror du har misforstået noget. Det er rigtigt at eddike tager det røg
der er i lokalerne, men det er jo i luften og ikke i møbler, gardiner,
tæpper efter et enkelt ryger besøg. Hvordan skulle eddike kunne trække
nikotinen ud af beklædningen og sæderne i bilen. Efter min mening er eddike
til røg der endnu er i luften.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 08:35

TDN skriver:

> JEg tror du har misforstået noget. Det er rigtigt at eddike tager det røg
> der er i lokalerne, men det er jo i luften og ikke i møbler, gardiner,
> tæpper efter et enkelt ryger besøg.

Selvfølgelig er det i gardiner. Ellers ville en udluftning være nok (og
det er det ikke).

> Hvordan skulle eddike kunne trække nikotinen ud af beklædningen og sæderne i bilen.

Jeg har ingen anelse og jeg har ingen anelse om, hvorfor det virker i
hjemmet. Jeg ved blot at det virker.

> Efter min mening er eddike til røg der endnu er i luften.

Den mening må du godt have

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 08:15

> Tom skriver:

> Har du prøvet ?

Ja i den første Sierra jeg havde og efter at have læst igen og igen om
eddikes fantastiske virkning. Det tog vel ikke mere end 1 dag efter at
eddiken kom ud af bilen før røglugten var tilbage

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 08:33

Tom skriver:

> Ja i den første Sierra jeg havde og efter at have læst igen og igen om
> eddikes fantastiske virkning. Det tog vel ikke mere end 1 dag efter at
> eddiken kom ud af bilen før røglugten var tilbage

Så må man have eddike i hver nat.....

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-07-06 10:18

> [...]
> eddikes fantastiske virkning. Det tog vel ikke mere end 1 dag efter at
> eddiken kom ud af bilen før røglugten var tilbage

Præcis - fordi eddiken i den ekstremt fortyndede form simpelthen ikke kan gå
"ind" i materialet og rense i dybden. Måske kan eddike binde røgpartikler i
luften og materialernes overflade i et vist omfang - men for at fjerne i
dybden, skal der en kemisk/mekanisk rensning til.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 18:58

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> røgpartikler i luften og materialernes overflade i et vist omfang - men
> for at fjerne i dybden, skal der en kemisk/mekanisk rensning til.

Jeg tror ikke engang den kan lave nogen som helst form for kemisk reaktion.
Det eneste som sker er at stanken fra eddiken er så meget kraftigere at den
bare "overdøver" røglugten

--
Tom

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-07-06 08:16

> Bo Velschow skriver:

> Har du prøvet det ?

Been there, done that - virkede ikke overbevisende!

> Efter en gang rygende gæster, fjerner en underkop med en skvat eddike
> røgstanken.

Kan "desværre" ikke efterprøve det herhjemme, da der er totalt og
ufravigeligt rygeforbud hos os

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-07-06 19:09

Bo Velschow skrev:

> Sorry, dén tror jeg simpelthen ikke på!

Behøver du heller ikke for at det virker - vi har brugt det (efter en
Pava-behandling) og stanken forsvandt.

Røg har vi (desværre!?) ikke haft i vore biler.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-07-06 08:20

> Behøver du heller ikke for at det virker - vi har brugt det (efter en
> Pava-behandling) og stanken forsvandt.

- men nu kan følgerne af en Pava-behandling (dvs. små koncentrationer af
flygtige dampe) jo heller ikke lige sammenlignes med et gennem år tilrøget
rullende askebæger, hvor der i indtræk, loft osv osv sidder billioner af
tjære-, nikotin- og andre rare partikler.

Som skrevet i et andet indlæg, så tror jeg på, at eddike virker nogenlunde
mod div. dampe i luften - men slet ikke effektivt mod billioner af
partikler, der sidder i indtræk osv.

> Røg har vi (desværre!?) ikke haft i vore biler.

Det har vi heller ikke - og det kommer der heller ikke, så længe de er i
vores besiddelse!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Orvad

Dato : 21-07-06 20:14

Bo Velschow wrote:
> [...]
> TidyCar-behandling. Så vidt jeg véd ligger brugtbilpriserne for rygerbiler
> en del under de tilsvarende priser for ikke-ryger biler.

En tidligere nabo havde også problemer med stank i en rygerbil. En
TidyCar-behandling virker. Det fjerner røglugten. Gu' ved hvad de bruger?

Det dyreste var faktisk at fjerne stanken fra airconditionanlægget. De
tidligere ejere må have kørt meget med recirkulation, for der var en fæl
stank af vådt askebæger i bilen så snart airconditionanlægget kørte. Der
skulle skiftes et eller andet dyrt før det forsvandt.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-07-06 08:21

"Martin Orvad" <martin.orvad@email.invalid> skrev i en meddelelse

> En tidligere nabo havde også problemer med stank i en rygerbil. En
> TidyCar-behandling virker. Det fjerner røglugten. Gu' ved hvad de bruger?

De renser vel "i dybden" - dvs. vasker decideret de stinkende partikler ud
af loft, indtræk osv.?!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 15:53

> Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et godt
> forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med lugten.

Tag en spand varmt vand og lav en HIDSIG blanding med grundrens, og så bare
igang med at vaske af, min kan man ikke se/lugte har været en ryger bil !!

Mvh
Morten

PS. husk at skifte vand et par gange..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 17:33

TUS skriver:

> Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et godt
> forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med lugten.

Et sæt nye dæk ind på bagsædet i en uges tid.
(no kidding)

Fra : Dak

Dato : 21-07-06 17:55

> Et sæt nye dæk ind på bagsædet i en uges tid.
> (no kidding)

hmm.. hvad så med 1 stk. koskind istedet? kommer det så til at lugte af nyt
læder på sæderne? kunne jo være sjovt hvis man havde tekstilbetræk og
kunne sige det var genmodificeret læder.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 21-07-06 18:25

Ganske rigtigt - et gammel trick fra forhandlernes gemmer når de sælger
brugte biler ...

JV

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 18:48

> Et sæt nye dæk ind på bagsædet i en uges tid.
> (no kidding)
>
> Klaus

Ja men det fjerner jo ikke den klamme tjære og nikotin, der skal en vask
til..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 18:51

Juel skriver:

> Ja men det fjerner jo ikke den klamme tjære og nikotin, der skal en vask
> til..

Det var ikke farven men kun lugten der blev spurgt til.....

Fra : Brian

Dato : 21-07-06 22:08

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Juel skriver:

> Det var ikke farven men kun lugten der blev spurgt til.....

Men sålænge alt har den der fedtede røghinde (på mangel af et bedre ord) vil
lugten vel bare komme igen.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 23:24

> Men sålænge alt har den der fedtede røghinde (på mangel af et bedre ord)
> vil lugten vel bare komme igen.

Jeps :o/

Det er jo lidt som at æde tyggegummi istedet for at børste tænder.. det
virker i 5 min...
Eller at pisse i bukserne hvis man fryser, det virker kun i 5 min..

Og jeg kunne blive ved.. man skal fjerne årsagen til lugten..

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 22-07-06 14:14

Juel skrev:

> Det er jo lidt som at æde tyggegummi istedet for at børste tænder..
> det virker i 5 min...
> Eller at pisse i bukserne hvis man fryser, det virker kun i 5 min..

Du har prøvet en del, hva

/Brian

Fra : Stefan

Dato : 21-07-06 18:05

> Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et godt
> forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med lugten.
> TUS

Begynd at ryg, så går der kun et par dage så kan man ikke lugte noget som
helst mere

Stef
Stef
Golf GTD '85 538kkm 18.3 km/l Snart med nye dæmpere og IC
Mitsu Space Star '01 173kkm 14,7 km/l Tilsalg
Yamaha XS400 '85 66kkm 16,7 km/l Tilsalg

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 21-07-06 18:26

He he - sådan kan han også løse det

JV

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-07-06 19:55

Stefan skriblede:

> Begynd at ryg, så går der kun et par dage så kan man ikke lugte noget
> som helst mere

Du lugter ligesom en ged :(
Den lugter også med næsen

--
Lars Fragstrup

Fra : Stefan

Dato : 21-07-06 20:46

> Du lugter ligesom en ged :(
> Den lugter også med næsen

My dog has lost its nose....
How does it smell....
Awful...

Fra : Peter

Dato : 21-07-06 20:30

"TUS" <nygaard-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et godt
> forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med lugten.
> TUS

Du virker mig noget sart og hysterisk, som mange ikke-rygere desværre er.
Hvis du kender en landmand med grise, dypper du blot en klud i gylle og
efterlader den i bilen.
Så bliver du i hvert fald ikke generet af røg lugten mere.

Alternativet vil nok være Rodalon.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 20:41

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterlader den i bilen.
> Så bliver du i hvert fald ikke generet af røg lugten mere.

Hmm en muggen vandmelon fra Fakta kan nu også tage enhver anden lugt i bilen

--
Tom

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-07-06 20:56

Tom skriblede:

> Hmm en muggen vandmelon fra Fakta kan nu også tage enhver anden lugt
> i bilen

Problemet er kun at få den til at ligge stille
i underkoppen sammen med eddiken i en
rundkørsel :)

--
Lars Fragstrup

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-07-06 23:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hmm en muggen vandmelon fra Fakta kan nu også tage enhver anden lugt i bilen

Man kan sgisme høre i aldrig har haft en våd hund i bilen ;)

(eller oplevet et par hundehvalpe har overskidt en Previa indvendigt
pga foderet .............. ydrrrrrrrkk!)

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-07-06 23:24

On Sat, 22 Jul 2006 00:20:59 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Man kan sgisme høre i aldrig har haft en våd hund i bilen ;)

>--

Fy for satan! Det skulle være forbudt. Tænk på evt. næste ejer.

>--

>(eller oplevet et par hundehvalpe har overskidt en Previa indvendigt
>pga foderet .............. ydrrrrrrrkk!)

>--

Strøelse Jan - strøelse.

Et tilpas tykt lag halm i bunden af bilen. Kan hurtigt fjernes med en
greb.

I tillæg får du yderligere støjdæmpning gratis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-07-06 00:05

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Fy for satan! Det skulle være forbudt. Tænk på evt. næste ejer.

Det er også *derfor* jeg normalt tager futteren fra Rødvig og hjem,
når alle vufferne har badet i østersøen ;)

>Strøelse Jan - strøelse.

>Et tilpas tykt lag halm i bunden af bilen. Kan hurtigt fjernes med en
>greb.

I known - men halm er ikke altid lagervare

>I tillæg får du yderligere støjdæmpning gratis.

Det er så ikke nødigt - man sover glimragende deromme, selv om
maskinen er underneden ;)

(*det* er skam afprøvet)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-07-06 00:32

Folmer Rasmussen wrote:

> Fy for satan! Det skulle være forbudt. Tænk på evt. næste ejer.

Min forrige Rekord var ejet af en Broholmerejer.

Til trods for mindst 11 måneders henstand uden plader, lugtede den altid af
hund under bestemte vejrforhold.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-07-06 08:24

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Min forrige Rekord var ejet af en Broholmerejer.

Herlig hund !

>Til trods for mindst 11 måneders henstand uden plader, lugtede den altid af
>hund under bestemte vejrforhold.

Det problem har jeg så gudskelov ikke - hele lortet lugter af hund og
herre ;)

Du vandt iøvrigt !

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-07-06 22:16

jan@stevns.net wrote:

> Du vandt iøvrigt !

Åh nej, og jeg der eller var bange for at tabe om en måneds tid eller sådan.

R.I.P

Mvh. Uffe Ravn
Endnu i Opel Rekord Stationcar.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-07-06 22:32

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Åh nej, og jeg der eller var bange for at tabe om en måneds tid eller sådan.

Jeg har sat den til side (grundigt) - indtil jeg kan få lavet
skærmkanter bagi med videre - så kommer den jo nok på plader igen, men
indtil videre er den kørt i stald

>R.I.P

tjaehhhhhh..... Pygmæ'en slider og slæber , så længe den kan

--
Jan_stevns

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-07-06 08:24

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "TUS" <nygaard-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Du virker mig noget sart og hysterisk, som mange ikke-rygere desværre er.

Tsk, tsk - du er måske medlem af foreningen HenRy (Hensynsløse Rygere)??

Snup et par stænger nikotin; det virker angiveligt beroligende..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-07-06 08:38

Peter skrev:
> "TUS" <nygaard-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Du virker mig noget sart og hysterisk, som mange ikke-rygere desværre er.

Sikke da en lorte kommentar... mener du seriøst at lugten af flere års
rygning i en bil, er behagelig!?

Det kan da vist kun en fanatisk ryger mene...

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 11:08

TUS wrote:

> Jeg har købt en bil, der desværre har været en rygerbil. Har nogen et
> godt forslag til, hvilke midler jeg kan bruge, for at komme af med
> lugten.

Kunne du ikke gøre os alle sammen en tjeneste?

Stil et glas eddike ind i din bil nogle dage og fortæl så os andre om dine
erfaringer ...

--
Per, Esbjerg
der _har_ prøvet på en bil - og det virkede, selv med min følsomme hjerne,

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-07-06 11:22

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Stil et glas eddike ind i din bil nogle dage og fortæl så os andre om dine
>erfaringer ...

Jeg prøvede i Previaen

lortet væltede, og jeg har 2 blå øjne ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 20:34

jan@stevns.net wrote:

> Jeg prøvede i Previaen
>
> lortet væltede, og jeg har 2 blå øjne ;)

Kør ordentlig så :)

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-07-06 20:37

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Kør ordentlig så :)

Jeg kan ikke se en skid med 2 blå øjne, så hvem tror du kørte ?

<< grin >>

--
Jan_stevns