Dinitrol og cykel
Fra : Bjarne Haug

Dato : 20-07-06 08:54

Ja, jeg ved godt det er lidt aparte i denne gruppe, men jeg synes ikke finde
en cykel gruppe andet en marked...

Nå, men ville lige høre om der er nogen i gruppen som har "rustbeskyttet"
sin cykel med Dinitrol eller lignende og om det i det hele taget kan betale
sig... hehehe hvorfor ikke?

vh
Bjarne

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-07-06 09:11

Bjarne Haug skrev:

> [...]
> sin cykel med Dinitrol eller lignende og om det i det hele taget kan betale

Principielt er der vel ikke noget galt med det - men jeg kan ikke se
det giver mening. Meget få cykler opgiver ånden pga rust i stellet,
som regel er det lejer, hjul, gear der altsammen er så smadret at det
er lige så billigt at købe en ny.

Og hvis stellet giver op er det som regel pga træthedsbrud omkring
kranken, ikke rust.

/Martin

Fra : Bjarne Haug

Dato : 20-07-06 09:23

[...]

Næh egentlig ikke, men jeg overvejede det dersom den cykel jeg har nu er en
billig en som har rustet en del, og som du siger dog ikke på stellet, men
jeg har altid spøjtet kædespray overalt på cyklen og det har faktisk afholdt
en del rust fra den...
Jeg tror jeg prøver, hvad der er godt for bilen er vel også godt for så
mange andre ting, man er vel bil nørd...
Bjarne

Fra : Ole Jensen

Dato : 20-07-06 13:13

Bjarne Haug <crap@haug.co.uk> wrote:

> Ja, jeg ved godt det er lidt aparte i denne gruppe, men jeg synes ikke finde
> en cykel gruppe andet en marked...

dk.sport.cykling

Der kan du sagtens få svar på dit spørgsmål.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Bjarne Haug

Dato : 20-07-06 13:23

> dk.sport.cykling
>
> Der kan du sagtens få svar på dit spørgsmål.
>
> --
> mvh
> Ole-J
> Jeg er ikke ekspert

ahh ok tak, jeg søgte kun på "cykel" og så den ikke.

Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-07-06 13:52

Bjarne Haug wrote:

> Nå, men ville lige høre om der er nogen i gruppen som har "rustbeskyttet"
> sin cykel med Dinitrol eller lignende og om det i det hele taget kan betale
> sig... hehehe hvorfor ikke?

Jeg har været med til at rustbeskytte hjemmebyggede stel indvendigt med
tynd rustbeskyttelse - en god idé til en helårscykel. Udvendigt smitter
det sgu' for meget af til at være praktisk IMHO. Vedligehold lakken og
brug rustfri skruer med rigeligt fedt er min metode.

--
vh
Torben

Fra : Bjarne Haug

Dato : 20-07-06 14:24

> [...]
> det sgu' for meget af til at være praktisk IMHO. Vedligehold lakken og
> brug rustfri skruer med rigeligt fedt er min metode.

Hej Torben,

Det nok også nogenlunde den løsning jeg er kommet frem til... Det er
utroligt at jeg har kigget på en cykel til omkring 4500dkk og der sidder
godt nok mange dele på som kan ruste. Jeg tror næsten man skal over 10k for
at finde noget fornuftigt.

Bjarne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-06 14:41

Bjarne Haug skrev:

> [...]
> utroligt at jeg har kigget på en cykel til omkring 4500dkk og der
> sidder godt nok mange dele på som kan ruste. Jeg tror næsten man skal

Jeg bruger en kædespray fra min mc til at rustbeskytte med - dén er
foreløbig ganske god
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-06 16:41

Bjarne Haug skriver:

> Nå, men ville lige høre om der er nogen i gruppen som har "rustbeskyttet"
> sin cykel med Dinitrol eller lignende og om det i det hele taget kan betale
> sig... hehehe hvorfor ikke?

Min har alustel, så det skal jeg ikke til at rode med....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-07-06 08:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Min har alustel, så det skal jeg ikke til at rode med....

Så har du ikke set alu der har været udsat for salttåge. Stellet kan
nemt blive til pulver indefra.

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 17:30

Torben Scheel skriver:

> Så har du ikke set alu der har været udsat for salttåge.

Jo, jeg bor midt i landet og møder ikke salttåge inde i mit stel.

> Stellet kan nemt blive til pulver indefra.

Inden da er resten af cyklen slidt op....