Mobilhome med redningsbåd
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 20:07

Mødte lige sådan en fætter på motorvejen i dag:

http://kortlink.dk/2uys

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Lars

Dato : 18-07-06 20:14

Meget almindelig på den anden side af Atlanten, - endda har de en smart
ting, - så man kan sætte sin bil direkte på som anhænger, - noget med at
låse hjul i lige ud stilling og sætte en form for triangel på, - ved ikke
helt hvordan de gør det, men der køre mange af dem over there (men ok, - de
er jo heller ikke afgiftsplaget i samme grad som os..:( )

Lars

Fra : Bjarne Haug

Dato : 19-07-06 08:33

"Lars" <badge5050@os.dk> wrote in message
> [...]
> helt hvordan de gør det, men der køre mange af dem over there (men ok, -
> de er jo heller ikke afgiftsplaget i samme grad som os..:( )

Netop, det ser man utallige gange "overthere", jeg så sågar en RV med båd og
en Grand Cherokee efter... RV'en havde båden på taget og selvfølgelig bilen
bagefter. Såvidt jeg har forstået kan man købe sin bil med det her system
indbygget således styrebilen kan kontrollere hvad der kører efter... Meget
smart

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 20:32

> Mødte lige sådan en fætter på motorvejen i dag:
>
> http://kortlink.dk/2uys

Cool, sådan en har jeg lige købt "redningsbåden" bare i sort og GLi modellen
med 112hk
Gæt hvad jeg skal lave til vinter

Og ja jeg har snart købt hele ebay !!

/Juel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 20:34

Juel skrev:

> Cool, sådan en har jeg lige købt "redningsbåden" bare i sort og GLi
> modellen med 112hk
> Gæt hvad jeg skal lave til vinter

Spare sammen til et mobilhome?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 20:36

"Hans Paulin (>> Cool, sådan en har jeg lige købt "redningsbåden" bare i
sort og GLi

> Spare sammen til et mobilhome?

Hehe NEVER

Jeg skal top resturere en lækker cabrio, så den bliver som ny..

/Juel

Fra : Lars O.

Dato : 18-07-06 22:41

On Tue, 18 Jul 2006 21:06:38 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Mødte lige sådan en fætter på motorvejen i dag:
>
> http://kortlink.dk/2uys

For et par år siden slog fruen og jeg lejr ved siden af en flok
franskmænd i en gigantisk autocamper i Frankrig. De havde også en
4-hjulstrækker med. Da de så begyndte at pakke sammen, så kom en af
franskfætrene ud med en fjernbetjening og åbnede en rampe bag i
autocamperen. Herefter hoppede han ind i 4-hjulstrækkeren og kørte den
om bord i camperen. Rampen blev lukket indefra, og så drog de afsted.
Autocamper med indbygget garage, simpelthen.
Behøver jeg at sige, at jeg sendte den lille spand af en camper, vi
kørte i, et lidt misbilligende blik

/Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 20:45

Lars O. skrev:

> [...]
> Autocamper med indbygget garage, simpelthen.
> Behøver jeg at sige, at jeg sendte den lille spand af en camper, vi

Hæ hæ

Har også set en ældre billedreportage om en tysk købmand fra grænselandet,
der havde noget lignende: en bus, hvor han kørte personvognen ind i
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-07-06 21:27

Hans Paulin (6310) wrote:

> Mødte lige sådan en fætter på motorvejen i dag:
>
> http://kortlink.dk/2uys

For dem der ikke vil køre bil med en campingvogn bagefter sig, er den jo
simpelthen lige sagen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Aksel

Dato : 19-07-06 21:34

> Mødte lige sådan en fætter på motorvejen i dag:
>
> http://kortlink.dk/2uys
>

> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Det er discountudgaven, de mere velbeslåede har en A klasse Mercedes på
hængeren.

Hilsen Aksel

Fra : Neser

Dato : 19-07-06 21:48

> Det er discountudgaven, de mere velbeslåede har en A klasse Mercedes på
> hængeren.
>
> Hilsen Aksel
Vi har en kunde med en Camper i samme størrelse som afbilledet. En Mercedes
Benz Sprinter 616CDI, 6T totalvægt.

Når ham og konen drager på ferie spænder de deres lukkede autotrailer efter
og kører deres Mercedes Benz Vaneo ind i den.

Sidst skal det nævnes at både camper, trailer og bil er samme farve med
samme staffetering,

- Neser

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-07-06 10:31

Hans Paulin (6310) wrote:
> Mødte lige sådan en fætter på motorvejen i dag:
>
> http://kortlink.dk/2uys

Vi lå for et par år siden, ved siden af nogle Italienere, på en campingplads
i det sydlige Tyskland.
De havde en gaaaaammel Mercedes 508D (vil skyde på den var fra 70'erne) som
campingbus og bagi var der lavet en "garage", hvori de havde en Fiat 500,
som de lige trillede ud når da de ankom.
Se det var et "fedt" træk, at køre rundt med
Forrige år vi var på ferie, kom der en traktor klub ind på campingpladsen.
De var kørende i gamle traktorer og havde gamle skurvogne med som
campingvogne.
De var fra Stuttgart (ca. 250 km nord for vores campingplads) og var på vej
til Italien.
Der var vel ca. 10-12 traktor-træk ialt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-07-06 13:26

Per Beer Hansen skrev:

> Se det var et "fedt" træk, at køre rundt med

Har osse set et billede af en Goldwing med en pitbike i et par davider bagpå

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-07-06 21:41

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> skurvogne med som campingvogne.
> De var fra Stuttgart (ca. 250 km nord for vores campingplads) og var

Cool !

Hvilken aldersgruppe var de i?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-07-06 08:47

Uffe Ravn wrote:

> Cool !
>
> Hvilken aldersgruppe var de i?

Traktorene eller folkene ?

Jeg er ikke særligt meget inde i traktorernes verden, men jeg vil tro at de
vel var fra ca. 1950-1965 (bare et skud).
Campingvognene (skurvognene) så mindst lige så gamle ud
Det var dog altsammen meget flot istandsat, så det så ud som nyt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-07-06 09:56

Per Beer Hansen wrote:

> [...]

> Campingvognene (skurvognene) så mindst lige så gamle ud
> Det var dog altsammen meget flot istandsat, så det så ud som nyt.

Nice.

Mvh. Uffe Ravn