Er det tilladt her i DK at køre på tyskkøb~
Fra : Mic

Dato : 13-07-06 19:27

Hej NG:
Er det tilladt her i DK at køre på tysk købt /tanket Biodiesel? Tyskerne
kører en del på det med success for pengepungen og miljøet. Vil man få
problemer hvis man kommer til periodisk syn med bilen og den lugter af
"grillbar" ?
mvh MIC

Fra : ena

Dato : 13-07-06 19:35

Nej det brændstof du kan købe og tanke lovligt i andre lande må du gerne
have i bilens tank + i en reservedunk når du paserer grænsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-07-06 20:30

"ena" <ekk@nomail.com> wrote in news:44b69291$0$84016
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> have i bilens tank + i en reservedunk når du paserer grænsen

Og hvis jeg kører på rapsolie, hvor stor må min reservedunk så være? 10
liter, eller en palletank på en trailer?

mvh/lars

Fra : Klaus G.

Dato : 13-07-06 20:40

> Nej det brændstof du kan købe og tanke lovligt i andre lande må du gerne
> have i bilens tank + i en reservedunk når du paserer grænsen

Jeg var i Kroatien, og der stod i vores rejse bog, at netop benzin i
reservedunke ikke måtte medbringes pga. afgift/skat... Men om de i tollen
ser sig sure på 5liter i reservedunken, det er så en anden sag, men jeg
tvivler meget :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : ena

Dato : 13-07-06 21:11

> [...]
> reservedunke ikke måtte medbringes pga. afgift/skat... Men om de i tollen
> ser sig sure på 5liter i reservedunken, det er så en anden sag, men jeg

Ja men så må du tro om igen læs her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=131948&vID=0&indhold=1&mode=2

Du må medbringe 10 liter i reservedunk + hvad der kan være i bilens
brændstoftank

Fra : MK

Dato : 13-07-06 21:42

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Ja men så må du tro om igen læs her:
> http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=131948&vID=0&indhold=1&mode=2
>
> Du må medbringe 10 liter i reservedunk + hvad der kan være i bilens
> brændstoftank

En anelse mere nuanceret:
www.folkecenter.net/default.asp?id=8834#Afgiftsfri_indfoersel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-07-06 11:56

On Thu, 13 Jul 2006 22:10:47 +0200, "ena" <ekk@nomail.com> wrote:

> [...]
>http://www.erhverv.toldskat.dk/display.aspx?oID=131948&vID=0&indhold=1&mode=2
>
>Du må medbringe 10 liter i reservedunk + hvad der kan være i bilens
Ved krydsning af lande grændser gælder der jo 2 sæt regler (et sæt for
afrejselandet og et for tilrejselandet) og de er ikke nødvendigvis i
overensstemmelse med hinanden.

Skal man gemmen flere lande er det i teorien bøvlet, for bla. regler
om brændstof i reservedunke er meget afvigende fra land til land.

Man skal huske at selv ubetydelige fodfejl (som sølle 5 liter i en
reservedunk) kan benyttes af toldvæsnet til megen chikane, hvis de er
i det lune.

Nogle færgeselskaber forbyder også at man har brændstof i
reservedunke.
Så skal man fra land A til B med den slags færgeselskaber, skal man
lige huske at tømme sin reservedunk. Dette upåagtet at det er tilladt
at udfører fyldt reservedunk i land A og tilladt at indfører fyldt
reservedunk i land B.

/Hans