For meget olie
Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-07-06 18:55

Hej

Jeg er den glade ejer af en Toyota Aygo, men har nu et spørgsmål, som jeg
håber I kan hjælpe med.

Ferien står for døren, og i den forbindelse skal der trilles en del
kilometer i den lille bil. Derfor blev oliestanden idag kontrolleret, og til
min overraskelse så viste den sig at være ca. 1 cm. over max.-grænsen på
målepinden.

Jeg har ikke selv påfyldt motorolie på bilen - som nu har kørt 3.000 km - så
der har været for meget olie på bilen fra jeg købte den hos Toyota.

Mit spørgsmål er nu om jeg skal køre til Toyota og bede dem om at "hælde
olie fra", eller om det ikke vil give anledning til problemer, at der
tilsyneladende er lidt for meget olie på ?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Sebastian

Fra : Brian

Dato : 13-07-06 19:06

"Sebastian Hoffmann" <mail.sebastian@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> min overraskelse så viste den sig at være ca. 1 cm. over max.-grænsen på

Var den kold?
Stod den plant?

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-07-06 19:08

Ja og ja

/Sebastian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-06 20:22

In article <4_vtg.64$bo7.16@news.get2net.dk>,
"Sebastian Hoffmann" <mail.sebastian@gmail.com> wrote:

> Ja og ja

Den skal ikke være kold.. olien skal være driftsvarm ved tjek, men have
lov til at falde til ro inden du tjekker.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-07-06 21:05

> Den skal ikke være kold.. olien skal være driftsvarm ved tjek, men have
> lov til at falde til ro inden du tjekker.

Det giver ikke 1 cm., allerhøjest 1 mm....., men kør bare videre, Tojoda
regner sikkert med overskuddet bliver "spist", forsvinder i tågerne. Men det
er da korrekt olie bør checkes 10 min. efter standsning.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-07-06 11:01

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Det giver ikke 1 cm., allerhøjest 1 mm....., men kør bare videre, Tojoda
> regner sikkert med overskuddet bliver "spist", forsvinder i tågerne. Men
det

Det vil jeg tro, de bortforklarte oljeforbruket på min kærestes 97 Starlet
med at olien de bruker hos dem (Toyota) er så fin at den "fordamper", derfor
skulle vi etterfylle mer enn en liter pr 1000 km.

Når Toyota gjør det så bra på kundeundersøkelser, må alle andre bilmerker
være virkelig dårlige, for jeg er overhodet ikke imponert over dem (etter
flere ulike besøk gjennom flere år, og med forskjellige Toyotaer).

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE

www.mercefreaken.com