Har strammet baghjulslejerne... -må/kan ma~
Fra : Morten

Dato : 12-07-06 21:00

Hej.

Har lige opdaget at vores Seat Ibiza 1.6 fra 98/99 har slør i
baghjulslejerne. -opdagede det ved unødig støj bagfra...
Jeg har strammet møtrikken til lejerne i begge sider, til sløret var næsten
væk, men er det "efter bogen"?

Møtrikkerne er kun spændt med "løs hånd".

Risikere jeg bare at lejerne slides endnu hurtigere, og jeg ikke kan nå ned
til den lokale mekaniker?

Hvad koster det at skifte baghjulslejer i begge sider på sådan en vogn?

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-06 21:53

Morten skriver:

> [...]
> væk, men er det "efter bogen"?
>
> Møtrikkerne er kun spændt med "løs hånd".

Man strammer til, indtil hjulet hindres i sit løb, derefter løsner man
lidt....

> Hvad koster det at skifte baghjulslejer i begge sider på sådan en vogn?

Lejerne. Resten er til at gøre selv....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe