Hjulbolte, hvor mange nM
Fra : GiWeo

Dato : 11-07-06 16:48

Hejsa

Hvor mange nM skal jeg spænde ming hjulbolte ?
Peg. 206

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Møller

Dato : 11-07-06 16:49

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvor mange nM skal jeg spænde ming hjulbolte ?
> Peg. 206

Nm!

Stål: 85 Nm
Alu.: 95 Nm

Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-07-06 16:54

"Møller" <m1m@gton.dk> writes:

> "GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Nm!

Ja, nano-Molær er vist nærmest homøopati.

Fra : GiWeo

Dato : 11-07-06 17:16

Hejsa

>Stål: 85 Nm
>Alu.: 95 Nm

Takker

--

Lars Engelhardt
info@netinkREMOVE.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 11-07-06 17:21

> Nm!
Ja, så langt er vi enige...

> Stål: 85 Nm
> Alu.: 95 Nm

Jeg ved ikke helt med stål, men jeg har altid spændt mine alufælge med
110-120Nm.

Og nu er starten til den helt store hjul-spænder-krig skudt igang
igen...beklager :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Møller

Dato : 11-07-06 19:03

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 110-120Nm.
>
> Og nu er starten til den helt store hjul-spænder-krig skudt igang

Så er det da godt at du ikke har en bus, jeg så i går, at der stod over
forhjulene (jeg så ikke hvad der stod over baghjulene):
Boltemoment: 320 Nm.

Det andet gælder for den specifikke bil der blev spurgt på, hvad du trisser
rundt i ved jeg ikke, og derfor kan det være korrekt til din øse

Så der er ikke grundlag for nogen krig, men der kan være basis for at lave
en database over alle tilspændingsmomenter for alt på alle biler og
modeller, )
Det tror jeg at jeg vil i gang med, jeg har da for mange topstykker på mange
biler til 1985 ) i manualen til momentnøglerne.
Og nogle PSA fra 1974 til d.d.

Så en dag vil jeg lige se "Autodata" foreskriver, og kunne måske finde på
at samle lidt af det, selvom papirudgaven fylder ca. 125 cm på hylden.

Møller