Forsikringsaftaler
Fra : Michael Pagh

Dato : 10-07-06 16:34

Hej i gruppen

Som nogle nok har set i andre tråde, så er jeg på jagt efter en ny bil....og
i den forbindelse er forsikrings prisen ret vigtig for mig da jeg er ung.

Jeg ringede til TopDK for at høre hvad de egentlig havde af aftaler, og den
bedste aftale de havde var Skoda, og dem som umiddelbart lå´ tættest på, men
alligevel langt fra, var Pug og Nissan.

Jeg var igår på rundtur hos forskellige mærke forhandlere her i Kolding, for
at se hvad de havde af aftaler. Var ikke hos alle sammen, da det ikke er
alle mærker jeg er interesseret i....nå men, videre....

Toyota havde en aftale med Codan, men den var generelt en 3-4K dyrere end
hvad folk ellers kunne få rundt omkring, så det var ikke noget de ligefrem
pralede med. Men de arbejdede på at få billigere priser, da deres aftale jo
egentlig ikke var noget værd, og derfor lige så godt kunne opsiges.

Opel havde ingen aftale overhovedet. Kan undre en, da de er meget ivrige
efter at få en størere markedsandel, se blot på "Opel Selected Driver".

Ford havde lige fået en ny aftale med IF, og der var derfor ikke rigtig
noget info omkring det endnu. Blev dog enig med sælgeren om at trille en tur
i en Ford Focus C-Max Van 2.0 TDCI. Wow, en rigtig lækker bil og sikke en
dejlig kværn. Blev enig med sælgeren om at han skulle ringe og få en
forsikringspris idag, mandag.
Den kostede 20.000kr hvis jeg kun skulle forsikre bilen, og 16.000kr hvis
jeg flyttede mine andre forsikringer med. Hmmm, nedtur.....tror sq han havde
solgt en C-Max hvis forsikringen havde været på Skoda niveau.

Citroen havde heller ikke en decideret aftale, men mente da at kunne hjælpe.
Men efter at have trillet en tur i en Picasso, så var det lidt ligegyldigt.

Skal lige have fat i Seat og høre om de har en aftale, de havde desværre
ikke åbent igår. Havde ellers lige set frem til en prøvetur.

Det var mine lille beretning om bilforsikringer til unge mennesker.

Er lidt gået over at kigge på en gulplade bil....så hvis der er nogen der
har et godt bud, så lad høre.
Regner med omkring 170K inkl. moms, en rimelig diesel kværn.....samt rimelig
billig forsikring.

MVH
Michael
- Som i øjeblikket giver 6900kr/år for en Skoda Fabia 1.4 fra 2002.