Amager Strandpark
Fra : Thomas H.

Dato : 09-07-06 21:04

Den nye megastrand på Amager er nok DEN fedeste strand i Danmark ligenu, den
er kæmpestor og har nok plads til 10.000 mennesker.
Nu har man jo en del erfaring fra andre strandparker ved København, hvor man
oplever parkeringskaos hver sommer, så selvfølgelig har man vel taget højde
for det - NOT, der er 330 parkeringspladser, og en helvedes masse
græsarealer der faktisk ligner parkeringspladser, genialt for så kan man jo
tjene en masse penge til kommunekassen
http://www.amager-strand.dk/Menu/Aktuelt/Nyheder/Parkering

"Vi anbefaler at folk cykler og bruger offentlig transport så vidt muligt."

Ja for der findes vel næppe noget federe, end at sidde en time i en 50
grader varm HT-bus, efter at have ligget på stranden i 4 timer?

....hvorfor er tingene så forudsigelige engang i mellem

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-06 21:15

"Thomas H." skriver:

> "Vi anbefaler at folk cykler og bruger offentlig transport så vidt muligt."
>
> Ja for der findes vel næppe noget federe, end at sidde en time i en 50
> grader varm HT-bus, efter at have ligget på stranden i 4 timer?

Hvad har cyklen gjort dig ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas H.

Dato : 09-07-06 21:22

> Hvad har cyklen gjort dig ?

Der er langt fra Ballerup i 31 grader!
Men det er fint nok, jeg skal nok holde mig væk fra deres strand. Problemet
er bare at den er SÅ stor, at den aldrig bliver fyldt op, hvis man kun
satser på cyklende og togrejsende, i stedet for at satse på at folk kan køre
fra motorvejen, og 3 min. efter være på den fedeste strand - tro mig, der er
rigelig plads til både at have 3000 parkeringspladser og 10.000
cykelholdepladser. ... ja der er faktisk oceaner af plads

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-07-06 22:37

> [...]
> tro mig, der er rigelig plads til både at have 3000 parkeringspladser og
> 10.000 cykelholdepladser. ... ja der er faktisk oceaner af plads

Hvad med sidegaderne i villakvarteret bag strandparken? Har du været der?
Godt nok må man så gå i 5-10 minutter, men det er da bedre end det
offentlige transport (medmindre man bor lige ved en metrostation)...

Mvh

Emil

Fra : Thomas Landberg

Dato : 09-07-06 23:14

> Hvad med sidegaderne i villakvarteret bag strandparken? Har du været der?
> Godt nok må man så gå i 5-10 minutter, men det er da bedre end det
> offentlige transport (medmindre man bor lige ved en metrostation)...

Tror du rammer et ømt punkt... Det er åbenbart sådan, at man har en bil for
at køre i den - lige til og helt til døren. Faneme ikke for at køre 99 % af
vejen og slutte af med at gå 10-20 eller måske endda flere hundrede meter.
Det må også være det der er årsagen til at folk parkerer på handicap-pladser
eller på anden måde ulovligt når der i synsafstand fra den ulovlige plads er
masser af lovlige pladser.

MVH

Thomas Landberg

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-07-06 22:55

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> writes:

> [...]
> rigelig plads til både at have 3000 parkeringspladser og 10.000
> cykelholdepladser. ... ja der er faktisk oceaner af plads

Tjajo. Man kan jo slæbe cyklen med i toget... Men linje C er ikke
altid nogen stor nydelse skal jeg medgive. Og lige præcis nu så skal
man jo ud i metrobusser hvis man prøver at komme den vej.

Når metroen er på plads ku' man vel bruge lufthavnsparkeringen + 2-3
stop. Eller måske Ørestadsparkeringen.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-07-06 23:51

> Når metroen er på plads ku' man vel bruge lufthavnsparkeringen + 2-3
> stop. Eller måske Ørestadsparkeringen.

Sjovt at skulle bruge park'n'ride ordningen, for at kunne komme på stranden
:)

Emil

Fra : spamsen

Dato : 10-07-06 01:08

In news:44b16567$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Thomas H. <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> typed:
> [...]
> hvis man kun satser på cyklende og togrejsende, i stedet for at satse
> på at folk kan køre fra motorvejen, og 3 min. efter være på den
der er da også masser af oceaner at p-plads på Hedegårdsvej, over for SAS
hotellet og lige efter Metroen(broen) til højre omme bag fortet :)
men ja man skal jo nok beregne at gå et par minutter, men undgår "strandvejs
mylderet"...
vh.
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-06 05:25

"Thomas H." skriver:

> Der er langt fra Ballerup i 31 grader!

Og ?
Du får sol undervejs - præcist som ved stranden.

> [...]
> satser på cyklende og togrejsende, i stedet for at satse på at folk kan køre
> fra motorvejen, og 3 min. efter være på den fedeste strand

Jeg har altid haft et lidt ambivalent forhold til kystlinjer ved de
indre farvande og så ordet "strand" om disse kystlinjer

Når man først har været ved vesterhavet......

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-06 06:11

> Og ?
> Du får sol undervejs - præcist som ved stranden.

....og hedeslag..

> Jeg har altid haft et lidt ambivalent forhold til kystlinjer ved de
> indre farvande og så ordet "strand" om disse kystlinjer

Som sagt er det hele strandparken jeg finder imponerende, med lagune osv.
Her er en flok hurtige billeder:

www.snabelapunktumdk.dk/AmagerStrandpark-1.jpg
www.snabelapunktumdk.dk/AmagerStrandpark-2.jpg
www.snabelapunktumdk.dk/AmagerStrandpark-3.jpg
www.snabelapunktumdk.dk/AmagerStrandpark-4.jpg
www.snabelapunktumdk.dk/AmagerStrandpark-5.jpg
www.snabelapunktumdk.dk/AmagerStrandpark-6.jpg

Thomas

Fra : Esben Taersker

Dato : 10-07-06 02:20

Thomas H. wrote:
> [...]
> grader varm HT-bus, efter at have ligget på stranden i 4 timer?
>
> ...hvorfor er tingene så forudsigelige engang i mellem

Hehe. Nu skriver du "DEN fedeste strand i Danmark". Jeg tvivler.

Har godt nok ikke været der, men alle standene i de indre farvande
mangler efter min mening én ting: Bølger!

Jeg kan specielt anbefale Vejers strand lidt nord for Blåvand. Her kan
du endda køre helt ned på stranden med din bil - ja du kan for så vidt
køre helt ud i vandet hvis du lyster. Der er enkelte tyskere der skal
prøve det hvert år med deres nye 4wd, som nu er kommet "off-road" for
første gang siden den blev købt i München.

/Esben

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-06 05:48

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe. Nu skriver du "DEN fedeste strand i Danmark". Jeg tvivler.
>
> Har godt nok ikke været der, men alle standene i de indre farvande mangler
> efter min mening én ting: Bølger!

Ok det er måske mere hele strandparken jeg er vild med, jeg synes virkelig
det er flot lavet med promenaden, og så med havvindmøllerne lige uden for,
udsigt til Øresundsbroen, Turning Torso og fly der lander

Fra : Jens

Dato : 10-07-06 09:11

Thomas H. wrote:
> [...]
> rigelig plads til både at have 3000 parkeringspladser og 10.000
> cykelholdepladser. ... ja der er faktisk oceaner af plads

Tag cyklen med til lufthaven og cykel derfra. Det er helt utroligt hvor
mange biler der holder der og folk vader ud og ind. Nu bor jeg
heldigvis ikke på Amager mere (ikke fordi det var et dårligt sted)
for det var ikke til at holde ud at køre på Amagerstandvej, især
ikke om sommeren. Folk har ingen respekt for hinanden og bilerne holder
så tæt pakket at det er små farligt. Tænk på at den vej er ret
central både for taxer og lastbiler som skal transportere gods og
derfor er der super meget trafik der og det ved jeg ikke om de har
tænkt helt igennem. Plus det må sgu ikke være sjov at være husejer
der mere, de mennesker der boede lige ved vandet havde nok ikke regnet
med at skulle møve sig igennem 3 meter biler før de kan komme ud til
stranden.

Der er nogle store marker som man måske burde indrage der til og ja
ellers er der jo metroen (kører godt nok ikke p.t), men ellers er
turen hvis man ikke gider bilen, på cykel fra lufthavnen til stranden
på ca. 5 minutter.

--
Jens

Fra : Jens

Dato : 10-07-06 09:15

Thomas H. wrote:
> [...]
> det er flot lavet med promenaden, og så med havvindmøllerne lige uden for,
> udsigt til Øresundsbroen, Turning Torso og fly der lander

Det er heller ikke lyv, den er fantastisk og rigtig hyggelig. Min
kæreste og jeg nød tit at gå ture på promenaden om aftenen.. Nu
tager vi ned til Västra Hamnen ved Turning Torso i stedet. De har en
næsten lige så imponerende promenade og med dejlige cafër og baer og
så kan man sidde i solen og nyde livet og vinke over til travle Amager
strand =)

--
Jens

Fra : Henning

Dato : 10-07-06 09:53

>Ja for der findes vel næppe noget federe, end at sidde en time i en 50
>grader varm HT-bus, efter at have ligget på stranden i 4 timer?

Du kommer hurtigt til at holde i kø i din egen bil lige så længe -
lige bag ved bussen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 10-07-06 13:00

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> writes:

> Du kommer hurtigt til at holde i kø i din egen bil lige så længe -
> lige bag ved bussen

Næppe. Hvis han skal til Ballerup hedder det E20 skarpt forfulgt af
Motorring 4.

Hvis det var mig ville jeg nok overveje at slæbe cyklen med toget og
cykle derud fra Dybbølsbro eller Kbh H (er der elevator til
Tietgensgade?). Eller skift til Metro i Vanløse.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-06 15:17

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> writes:

> Næppe. Hvis han skal til Ballerup hedder det E20 skarpt forfulgt af
> Motorring 4.

Ja det tager 20-25 min.

> Hvis det var mig ville jeg nok overveje at slæbe cyklen med toget og
> cykle derud fra Dybbølsbro eller Kbh H (er der elevator til
> Tietgensgade?). Eller skift til Metro i Vanløse.

Det var da utroligt så meget I ved om bus- og togplaner, jeg troede det var
en bilgruppe?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 10-07-06 16:07

> Det var da utroligt så meget I ved om bus- og togplaner, jeg troede det var
> en bilgruppe?

Nåja, nu har jeg jo ikke haft bilen særlig længe og jeg bor ved
Ballerup-linjen...

Men i øvrigt synes jeg hurtigt at man finder ud af at en vigtig
del af at have bil i Kbh. er at finde ud af hvornår man skal lade den
stå. Selv med mine gode parkeringsforhold er der fx. ikke meget ved at
tage bilen til arbejde (nu får vi se til vinter, dog...).

Fra : Thomas H.

Dato : 10-07-06 16:19

> [...]
> stå. Selv med mine gode parkeringsforhold er der fx. ikke meget ved at
> tage bilen til arbejde (nu får vi se til vinter, dog...).

Jeg undlader bare at køre de steder hen, hvor man er uønsket...

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-06 07:01

Thomas H. wrote:

> Det var da utroligt så meget I ved om bus- og togplaner, jeg troede det var
> en bilgruppe?

Spurgte du ikke om strandbesøg i en bilgruppe?

Flere parkeringspladser på populære udflugtsmål gør bare trafikken værre
i området. Mon ikke du skal overveje om du virkelig ønsker det?

At du får hints til den mest hensigstmæssige transportform derud er da
fint - alt for mange tager bilen selv når det er den absolut mest
besværlige løsning. Bryd vanen.

--
vh
Torben - bil-, cykl- og MC-ist. Og ikke så sjældent bruger af tog, bus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-06 07:27

> At du får hints til den mest hensigstmæssige transportform derud er da
> fint - alt for mange tager bilen selv når det er den absolut mest
> besværlige løsning. Bryd vanen.

Enig...... . Alternativt kunne P.afgiften sættes = downtown Kbh. ...., så
blev det et bevidst valg.

Fra : JS

Dato : 10-07-06 16:23

Thomas H. wrote:
> Den nye megastrand på Amager er nok DEN fedeste strand i Danmark
> ligenu,

Du kommer for lidt rundt i landet.