Lange brædder på trailer?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-07-06 06:38

Hvor langt er det nu lige at fx. afmærkede brædder må rage ud over en
trailers bagkant?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Basil

Dato : 08-07-06 07:19

Efter mange tanker skrev Hans Paulin (6310):
> Hvor langt er det nu lige at fx. afmærkede brædder må rage ud over en
> trailers bagkant?

Jeg mener at det er en meter, og at de skal være mærkede med en
blafrende klud eller lign.
Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-07-06 07:24

Basil skrev:

> Jeg mener at det er en meter,

Mener jeg osse selv

> og at de skal være mærkede med en
> blafrende klud eller lign.

Det jo dét!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MGJ

Dato : 08-07-06 07:29

Er der ikke noget med at når man kører med trailer er der samme regler som
et vogntog, 12 eller 18 meter ?

MGJ

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-07-06 07:30

MGJ skrev:

> Er der ikke noget med at når man kører med trailer er der samme
> regler som et vogntog, 12 eller 18 meter ?

....forstår jeg ikke helt?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 12:01

MGJ wrote:
> Er der ikke noget med at når man kører med trailer er der samme
> regler som et vogntog, 12 eller 18 meter ?

18.5 meter maks

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 08-07-06 08:33

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hvor langt er det nu lige at fx. afmærkede brædder må rage ud over en
> trailers bagkant?

Det er der ingen specielle regler for.
Den samlede længe af bil, trailer, og brædder må ikke være over 18,75 m.

mvh
Alex Christensen

Fra : Benny Højvælde

Dato : 08-07-06 09:00

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Det er der ingen specielle regler for.
> Den samlede længe af bil, trailer, og brædder må ikke være over 18,75 m.

Vrøvl og ikke vrøvl alligevel. Hvis du bliver stoppet af en betjent tillader
de sjældent mere end 3-4 da det er dem der har den overordnende godkendelse.
Teoretisk er den godt 18 m rigtig.

Der er en maksimal udhængende lastlængde hvis du ikke vil have flag på.
Min ven der har været kørelærer indtil 95 siger et tallet dengang var 80 cm.
Flaget skulle ifølge reglerne være gul så han anbefaler en nettopose.

Benny

Fra : blue

Dato : 08-07-06 10:47

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

Den samlede længde må ikke overstige 18,50 m.

> Vrøvl og ikke vrøvl alligevel. Hvis du bliver stoppet af en betjent
> tillader de sjældent mere end 3-4 da det er dem der har den overordnende
> godkendelse.

Nja, i sidste ende er det jo dommeren, der har den "overordnede
godkendelse". Skal dommeren dømme i sådan en sag, hvor vogntoget ikke
overstiger 18,50 m bliver det efter § 82, stk. 3.

> Der er en maksimal udhængende lastlængde hvis du ikke vil have flag på.
> Min ven der har været kørelærer indtil 95 siger et tallet dengang var 80
> cm.

Tallet er og var også 1 m - bekendtgørelsen vedr. dette er fra 1977.

> Flaget skulle ifølge reglerne være gul så han anbefaler en nettopose.

Afmærkningen skal (og skulle) foretages med en lys (ikke nødvendigvis gul)
klud eller på anden tydelig måde under forudsætning af, at der er tale om
ikke-erhvervsmæssig transport.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-07-06 10:22

Benny Højvælde wrote:
> [...]
> de sjældent mere end 3-4 da det er dem der har den overordnende godkendelse.

Så er det godt nok svært at transportere svævefly, hvor traileren
typisk er 6 m

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 27-07-06 10:40

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> [...]

Joo jeg mener bestemt at der er grændser.
Brædder der rager 15meter bag ud af en lille silvan trailer er bestemt
ulovligt.

Jens

Fra : alexbo

Dato : 27-07-06 19:11

"Jens Borchert Pedersen" skrev

> Joo jeg mener bestemt at der er grændser.
> Brædder der rager 15meter bag ud af en lille silvan trailer er bestemt
> ulovligt.
Jep, for det gør vogntoget længere end 18,75 m.

mvh
Alex Christensen

Fra : blue

Dato : 27-07-06 20:24

> Jep, for det gør vogntoget længere end 18,75 m.

Max-længden er 18,50 meter, som jeg også har skrevet tidligere.

Fra : alexbo

Dato : 27-07-06 20:38

"blue" > skrev

> Max-længden er 18,50 meter, som jeg også har skrevet tidligere.

Det så jeg godt, men synes ikke jeg ville rette dig, så vigtigt er det næppe
for et spørgsmål om Silvankørsel.

DETAILFORSKRIFTER FOR KØRETØJERS INDRETNING OG UDSTYR
3.02.200 Vogntog
(1) Den samlede længde må ikke overstige
a) 16,50 m for vogntog bestående af bil og sættevogn.
b) 18,75 m for andre vogntog.

mvh
Alex Christensen

Fra : blue

Dato : 27-07-06 21:10

> Det så jeg godt, men synes ikke jeg ville rette dig, så vigtigt er det
> næppe
> for et spørgsmål om Silvankørsel.

Det kan vi nok godt blive enige om.

> [...]
> 3.02.200 Vogntog
> (1) Den samlede længde må ikke overstige
> a) 16,50 m for vogntog bestående af bil og sættevogn.

Du har sørme ret - jeg skal vist have opdateret mine papirer (og viden)

Så vidt jeg lige kunne se, blev reglen ændret i 2004.