Centrallås i udu
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-06 22:09

Min bagklap i min Golf III låser ikke sammen med dørene.

Bilen er lige blevet undervognsbehandlet - kan det være undervognsbehandling
der er gået i låsen - der kommer godt nok lyde derfra og for mig lyder det
som det plejer (men måske har den været i stykker i længere tid)?

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 04-07-06 22:31

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> undervognsbehandling der er gået i låsen - der kommer godt nok lyde
> derfra og for mig lyder det som det plejer (men måske har den været i

Det vil tage dig cirka 2 minutter at fjerne den ene skrue, og hive
plastbeklædningen af, så kan du nok se om motoren klapper eller ej.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 05:55

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Min bagklap i min Golf III låser ikke sammen med dørene.

Originalt vaccumsystem ?

> Bilen er lige blevet undervognsbehandlet - kan det være undervognsbehandling
> der er gået i låsen - der kommer godt nok lyde derfra og for mig lyder det
> som det plejer (men måske har den været i stykker i længere tid)?

Det er næppe undervognsbehandling der er gået i bagklappen. Men har du
fået den hulrumskonserveret samtidigt, lyder det sandsynligt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KMH

Dato : 05-07-06 07:27

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Originalt vaccumsystem ?

Var det ikke kun i G2'erne at disse spøjse vacumsystemer levede??

M.v.h.
Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 14:11

KMH skriver:

> Var det ikke kun i G2'erne at disse spøjse vacumsystemer levede??

Nope, det var også i min G3'er.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-07-06 10:57

> [...]
> og for mig lyder det som det plejer (men måske har den været i stykker i

Låser den bagklappen når dørene låses op og låser bagklappen op når dørene
låses? Det har jeg set før på Vw Transporter/Caravelle T4'erne. Det skyldes
at på bagklappen er det bare en stang der trækkes frem og tilbage og stiller
låseen modsat af hvad den gjorde før. Hvis man med nøglen sætter
bagklaplåsen modsat af hvad dørlåsene er, ja så kører den modsat af dørene.

Om en Golf III har det samme system ved jeg ikke, men det var da værd at
undersøge.

MVH Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 14:12

"Fam. Olsen" skriver:

> Om en Golf III har det samme system ved jeg ikke, men det var da værd at
> undersøge.

3'eren med vaccum har 2 nølgepositioner i låsen. "Låst op" = følger
centrallåsen. "låst" = altid låst og er ligeglad med centrallåsen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 15:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Fam. Olsen" skriver:

> 3'eren med vaccum har 2 nølgepositioner i låsen. "Låst op" = følger
> centrallåsen. "låst" = altid låst og er ligeglad med centrallåsen.

Min følger centrallåsen ....

Jeg skulle egentlig lige have kikket til det, men nu er det blevet varmt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 18:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]

> undervognsbehandling der er gået i låsen - der kommer godt nok lyde
> derfra og for mig lyder det som det plejer (men måske har den været i

Jeg har set på det. Den pal der skal dreje når der er låst får godt nok ikke
drejet ret meget. Det er lige på en krillimilimeter at jeg har fået den til
at gå forbi palen og dermed være i låst stilling - så jeg skal vist have set
på den igen når jeg kommer hjem.

--
Per, Esbjerg