Er dette et godt køb?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-07-06 19:01

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-07-06 20:02

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
news:44aaacf8$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.viabiler.dk/default.aspx?id=38&Show=739600114
>
> - Jensby

Hej Jan

Jeg aner ikke om prisen er i orden (måske i overkanten), men hver opmærksom
på et par ting :

"Varme i frontrude" betyder hos Toyota bare at der er varmetråde til
viskerne og
ikke at selve ruden er opvarmet

Som standard er sæderne ikke højdejusterbare - og det er IKKE iorden, de
er alt for højt oppe - efter min mening (og 200cm)

Men ellers er det en fin bil - lige bortset fra Toyota's utroligt
irriterende "bipper"
som bipper bare man slår en sk*d - f.eks. kan du ikke gå og ordne bilen
(støvsuge, pudse vinduer osv.) og høre bilens radio samtidig - ja, med
mindre du
da gør det med lukkede døre - for ellers skal den nok bippe dig opmærksom
på at nøglen er i position "før tænding" og døren er åben - meget træls !

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i (årgangen før BIP blev standard

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-07-06 20:57

Jan Bang Jensby wrote:
> http://www.viabiler.dk/default.aspx?id=38&Show=739600114

jeg syntes prisen er lidt i overkanten... Toyota kører (eller har kørt)
med store rabatter på både firma og flåde-biler (op mod 80.000 på
avensis!). Den model står iflg. bilbasen til knap 365.000kr fra ny. Hvis
ikke du vil beholde bilen i mange år, så kæmper du mod andre biler der
næsten startede deres liv ved samme pris som du giver for den.

jeg havde fornøjelsen at kører en sådan model en 2-250km i weekenden, og
jeg kunne godt forestille mig at motoren er lige i underkanten når den
er læsset... vi var 3 voksne+1barn men uden oppakning, og den skulle
have godt med tæsk på motorvejen for at komme op i fart. Specielt syntes
jeg den skulle op over 4000rpm før den rykkede.

Jeg syntes min Primera P11 2.0 har mere kraft og saft selvom de har ca.
samme specs.

Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-07-06 06:25

Hej

Jan Bang Jensby wrote:
> http://www.viabiler.dk/default.aspx?id=38&Show=739600114

Du skal måske også kigge lidt på Autobilds 100.000km test. Bilen
sluttede som sådan pænt med hensyn til fejl, men ingeniørerne fandt den
slidt efter testen i stumper som ikke bør være synligt slidte efter de
første 100.000.