Ugen der gik.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-07-06 13:04

Jeg har ganske kort skimmet hvad der er skrevet om lastbiler og
tilhørende chauffører i denne uge.

Her kommer et referat af min uge.

Mandag eftermiddag kl. 17:00 lastning i Kastrup Lufthavn af 7.5 tons
medicin og medicinsk udstyr til Budapest.

1. etape går over Gedser - Rostock og ned ad de tyske autobahns til
Karla's Truckstop et stykke før Dresden. 10 timer brugt.

Det er i denne periode blevet morgen, og temperaturen sniger sig fra
morgenstunden op på 27 grader. der soves ikke under dynen, men på
dynen. Velsignet være køre- hviletidsbestemmelserne.

Næste etape går til den næstsidste Autohof før Passau (grænse). Kort
køretur, idet der ikke må køres i Østrig mellem kl. 22:00 og 05:00.

Det er glimragende, for så kan der soves om natten, og lidt af den
ringe søvn fra før udlignes.

3. etape går til Budapest Airport, hvor jeg ifølge CMR (fragtbrev),
skal losse i terminal 1. Det viser sig at være forkert, og jeg får
opfrisket minne evner i at bakke, idet cargo-afdelingen i terminal 1
fortrinsvis bliver brugt som parkering for de ansatte i lufthavnen.
Der kan ikke vendes, og jeg må derfor bakke 2 km., afsluttende med et
90 graders drej den "forkerte" vej rundt, og ud i trafik!

Losning og lastning skal foregå i et område hvor der også er masser af
fly, og al kørsel sker derfor efter en "follow me" bil. Det er derfor
heller ikke muligt at holde døgnhvil på området. Det bliver en ny 10
timers dag, for at nå ud på motorvejen til nærmeste autohof.

Igen så heldigt at der kan soves om natten. Dog i 25 grader.

Lasten består af tomme flypaller til Frankfurt/Main. Jeg når tilbage
til Tyskland, ca. 80 km. før Nürnberg, og igennem Østrig i dagslys, så
det er perfekt.

Næste etape er dejlig kort, og hele "arrangementet" (det er lastbilen)
kommer i bad på en autohof, hvor jeg spiser frokost. på hele
turen ad A3 har jeg "fornøjelsen" af at der på modsat side er stau så
det basker. Ferien er begyndt.

Sove igen i Frankfurt i et helvedes spektakel, idet Tyskland vandt en
eller anden fodboldkamp.

Lastning i Frankfurt til Kastrup, hvorefter turen sluttede i Greve i
nat kl. 02:00.

Jeg har ikke følt mig generet af nogensomhelst, og mener heller ikke
at have været til gene for andre.

Jeg har selvfølgelig ligget bagved kolleger og campingvogne op ad
bakker hvor der var overhalingsforbud, men de kan jo ikke gøre for
det, idet de sikkert ikke kan køre hurtigere. Det er jo ikke alle der
kører med "luksuslæs" på 7-8 tons.

Hele turen var på 3576 km. der blev tilbagelagt med en
gennemsnitshastighed på 77 km/t. og et forbrug på 27.8 liter pr. 100
km.

Det halvklamme sengetøj har fruen lige byttet til noget nyvasket og
lufttørret.

Alt i alt endnu en fed uge, i fred for den lokale andedams enorme
problemer med at forliges i trafikken.

Forresten så var der kun lyd 1 gang i walkien på kanal 19. Det var
endnu en af de få danske kolleger der reddede mig fra 10 km. stau nede
ved Giessen. 1000 tak til ham.

Livet er ikke det værste man har, og slet ikke hvis man har et fedt
job, og evnen til at ignorere bagateller og banaliteter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MK

Dato : 02-07-06 15:03

> Jeg har ganske kort skimmet hvad der er skrevet om lastbiler og
> tilhørende chauffører i denne uge.

Velkommen tilbage !

> og lidt af den ringe søvn fra før udlignes.

Hmm - er vi ikke glade for at høre...

> Der kan ikke vendes, og jeg må derfor bakke 2 km

Da jeg var knæægt, kunne man koble hingeren på forvognens
front. På den måde var det langt lettere at bakke...

> [...]
> heller ikke muligt at holde døgnhvil på området. Det bliver en ny 10
> timers dag, for at nå ud på motorvejen til nærmeste autohof.

Må man det?

> Igen så heldigt at der kan soves om natten. Dog i 25 grader.

Klima?

> Jeg har ikke følt mig generet af nogensomhelst, og mener heller ikke
> at have været til gene for andre.

Dét er jo godt :)

> Jeg har selvfølgelig ligget bagved kolleger og campingvogne op ad
> bakker hvor der var overhalingsforbud, men de kan jo ikke gøre for
> det, idet de sikkert ikke kan køre hurtigere.

Så kan man jo nyde naturen :)

> Hele turen var på 3576 km. der blev tilbagelagt med en gennemsnits-
> hastighed på 77 km/t. og et forbrug på 27.8 liter pr. 100 km.

Altså uden tankning

> Alt i alt endnu en fed uge, i fred for den lokale andedams enorme
> problemer med at forliges i trafikken.

A' kender det

> Forresten så var der kun lyd 1 gang i walkien på kanal 19. Det var
> endnu en af de få danske kolleger der reddede mig fra 10 km. stau nede
> ved Giessen. 1000 tak til ham.

Hva' med din navi?

> Livet er ikke det værste man har, og slet ikke hvis man har et fedt
> job...

Dét må man jo så stile efter...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-07-06 07:19

On Sun, 02 Jul 2006 14:03:28 GMT, "MK" <no@reply.dk> wrote:

>Da jeg var knæægt, kunne man koble hingeren på forvognens
>front. På den måde var det langt lettere at bakke...

>--

Det er ikke specielt nemt med en trailer.

Der er heller ikke mulighed for at lave dit gamle husmandstrick mere.
Koblingsanordningerne passer ikke sammen.

>--

>Må man det?

>--

Ja gerne. To gange om ugen må du forlænge den daglige køretid med 1
time.

>--

>Klima?

>--

Indendørstemperaturen er væsentligt højere, og klimaanlægget virker
kun når motoren kører. Så skal man helst holde lidt isoleret.

>--

>Altså uden tankning

>--

Jeg medbringer 1100 liter, så det kunne der godt være tale om, men jeg
tankede lidt billig olie i Østrig.

>--

>Hva' med din navi?

>--

Det er længe siden jeg bestilte den satans antenne, men den er ikke
kommet endnu.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-06 15:07

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har ganske kort skimmet hvad der er skrevet om lastbiler og
> tilhørende chauffører i denne uge.

> Her kommer et referat af min uge.

Kommer du slet ikke på nettet i løbet af så´en en uge?

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-07-06 15:57

On Sun, 2 Jul 2006 16:06:36 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Kommer du slet ikke på nettet i løbet af så´en en uge?

>--

Stik imod hvad mange tror, kan det sagtens lade sig gøre at undvære
internet i lang tid.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-07-06 15:59

In article <vhq4b21gm92tqjm1hamdmo3c0e5euso2st@4ax.com>,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Stik imod hvad mange tror, kan det sagtens lade sig gøre at undvære
> internet i lang tid.

Umuligt!

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 18:30

> Stik imod hvad mange tror, kan det sagtens lade sig gøre at undvære
> internet i lang tid.

Lyder ikke til at være "noget liv"

--
Tom

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-07-06 15:16

[KLIP]

> Livet er ikke det værste man har, og slet ikke hvis man har et fedt
> job, og evnen til at ignorere bagateller og banaliteter.

Hørt! Og velkommen i klubben

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-07-06 20:35

Først og fremmest vil jeg starte med at fortælle dig at jeg er meget glad
for at du lod din jydske besindighed få overtaget, og kom tilbage hertil -
du er bestemt een af dem som stadigvæk gør denne gruppe værd at læse med i

Men så til mit lille sidespring: Om 14 dage starter den årlige tur til
Finland, så turen atter en gang fra Als til Haparanda på 2 dage - og så lige
27 km sydpå på den finske side til Kemi.
Jeg ville lige høre dig om svenskerne efterhånden er blevet færdige med alt
deres motorvejsbyggeri, så vi kan køre på motorvej hele vejen fra Åbenrå til
Järva Krog ? - og om du ellers kender til nogle forhindringer deropad ?

Andreas M. Hansen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-07-06 13:05

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> Järva Krog ? - og om du ellers kender til nogle forhindringer deropad ?

Nu plejer vi godt nok at stige af noget før men jeg kan da fortælle
at i slutningen af april var de stadig i gang på strækningen syd for
Ljungby. Ikke at der var de store trafikale problemer, man kan bare
ikke blæse igennem med motorvejsfart.

Ebbe