Skærme
Fijala 3554
Eizo, problem med skærm voks.........
Fra : Rene Andersen

Dato : 20-06-01 22:57

Jeg er blevet udsat for en socialtragedie........
Som den glade ejer af en Eizo skærm der er blevet passet og plejet efter
alle kunstens regler i de 3½ år jeg har haft den (T67s)
Imidlertid har jeg spyttet på skærmen mens jeg spiste Hexokain som er nogle
sugetabletter der indeholder chlorhexidinhydrochlorid....mens jeg tørrede
skærmen af forsvandt noget af den refleks voks som skærmen er behandlet
med....og det er vildt generende.....spørgsmålet er,,,,hvordan fjerner jeg
resten af voksen eller hvad kan jeg gøre????

Giv mig råd....jeg er på herrens mark.

René

Fra : Dr. Ralph

Dato : 21-06-01 02:14

> [...]
>med....og det er vildt generende.....spørgsmålet er,,,,hvordan fjerner jeg
>resten af voksen eller hvad kan jeg gøre????

Desværre tror jeg ikke, du skal regne med at få løst prøblemet.

I dag er alle skærme coatede med en overfladebehandling, der bla.
forghindrer genskin i skærmen, men også giver er mere balanceret
billede end man ville opnå på "rent" glas.

Problmet er, at denne coating for det første er ret skrøbelig på visse
fabrikater skærme, mensden på andre er noget mere slidstærk.

Ydermere vil coatingen blive mindre slidstærk som tiden går, og har
man ivrigt brugt opløsningsmidler som sæbe og sprit til at rense den
med igennem tiden, så er laget til sidst slidt helt i bund.

Om det er dette, dit spyt blandet med Heokain har forårsaget eller det
simpelthen er et kraftigt stof i hexokain tabletten, der har givet din
skærms coating nådestødet skal jeg lade være usagt - men det er
desværre ikke muligt at genskabe en sådan coating igen.
Hvis du har din skærm meget kær, så kan du ofre en ny coating, men det
kræver, at Eizo har et service værksted i Skandinavien - og det vil
under alle om stændigheder live en MEGET dyr omgang - så dyr, at det
nok bedre kan betale sig, at købe en ny skærm.

Ellers kan du overveje om det er værd at "pille" hele coatingen af -
for den på den måde, at kunne undgå generne - men dette er hele på
eget ansvar - og ikke tilrådeligt.

Jeg har hørt om visse specielle midler, der skulle kunne" hele"
coatingen, men jeg har aldrig læst om positive tilbagemeldinger på, at
de virker - men de er værd at overveje, hvis du alligevel ikke kan
holde billedet på din skærm ud efter uheldet.

Jeg ved godt det ikke hjælper dig- men dette er bare endnu et varsel
til folk om, at de IKKE skal bruge andet end vamrt vand til at rense
deres skærm med - naturligvis vil der være folk, der har renset deres
skærm med sulfo og andet i årevis - men pludselig er uheldet ude - og
så er skærmen til lossepladsen - derfor HUSK KUN AT ANVENDE VARMT VAND
til rengøring af skærm - og så lad være med at spise hexokain foran
skærmen :)

Men indrømmet, du har været UTROLIG uheldig med dine hexokain - jeg
føler sgu' med dig - håber nogle har bedre råd til dig end mig ;)

Held og lykke......!!

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com