Hjælp en nysgerrig blondine!
Fra : Mette Frederksen

Dato : 20-06-01 22:24

Hejsa!!!

ja jeg er blondine men ikke helt dum! *S* Men jeg ville gerne have DIN
opmærksomhed!

Jeg er ikke sikker på at det er her jeg skal henvende mig. Så hvis det ikke
er så håber jeg du kan henvise mig til en anden liste! *S*

Jeg har været inde på en side i min browser der hed noget med http:// og
et eller andet. Altså en ftp server på en eller andens computer! Det så ud
akkurat som når jeg klikker mig ind i "denne computer" på min egen comp.

Jeg ville gerne lave sådan en side eller server, hvad det nu end hedder. Jeg
har en del dokumenter som jeg sidder og sender via min email til gud og hver
mand. det var jo noget lettere bare at ligge det ud sådan et sted og så kan
folk selv hente det efterhånden som de får brug for det! *S*

hvad gør jer???

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mette

--
http://www.valo.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-06-01 22:26

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> akkurat som når jeg klikker mig ind i "denne computer" på min egen comp.

Mon ikke det var ftp:// ? Ellers var det ikke ftp.

> [...]
kan
> folk selv hente det efterhånden som de får brug for det! *S*

Du installerer en Ftp-server (dvs. et program, der giver andre ftp-adgang
til din maskine) på din maskine - men man kan jo så kun hente dine
dokumenter/filer, når maskinen er tændt og på nettet. Hvis du ikke har lyst
til det, kunne du uploade dine data til en gratis-tjeneste på nettet, så
folk kunne hente derfra. Der findes adskillige sådanne services på nettet.

/Chr

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-06-01 22:30

Mette Frederksen wrote:

> [...]
>akkurat som når jeg klikker mig ind i "denne computer" på min egen comp.

Ligesom den her?

<file:\\\c:\>

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-06-01 22:32

"Christian Andersen" <4qo7nv001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom den her?
>
> <file:\\\c:\>

*Hæhæ*

/Chr

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-01 22:36

Mette Frederksen skrev:

>Jeg ville gerne lave sådan en side eller server, hvad det nu end hedder.

Du behøver ikke lave ret meget hvis det bare er funktionaliteten
du er interesseret i.

Hvis du får en hjemmeside, sletter en evt. automatisk
index.htl(l), og derefter sender dine filer til hjemmesiden, så
vil en browser vise en filoversigt når man går ind på din side.
Så kan man hente filerne blot ved at klikke på dem.

--
Bertel

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-06-01 22:43

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> index.htl(l
Bertel mener index.htm(l) gør han.
Er det ikke en korrekt an tagelse, Bertel?

/Chr

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-01 23:02

Christian Mygind skrev:

>Bertel mener index.htm(l) gør han.
>Er det ikke en korrekt an tagelse, Bertel?

Jo, jeg må vist hellere kravle i seng.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 23:26

> [...]
> index.htl(l), og derefter sender dine filer til hjemmesiden, så
> vil en browser vise en filoversigt når man går ind på din side.

Dog ret afhængig af serverens opsætning.
Gå fx ind på www.makr.dk
Der har jeg heller ingen index.html liggende

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-06-01 23:28

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gr7s1$sh1$1@news.inet.tele.dk...

KLIP

> Dog ret afhængig af serverens opsætning.
> Gå fx ind på www.makr.dk
> Der har jeg heller ingen index.html liggende

Hvorfor får jeg en fejlmeddelelse og kan ikke se din "ting"?

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 23:51

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
> Hvorfor får jeg en fejlmeddelelse og kan ikke se din "ting"?

Fordi "min" server netop ikke er opsat som Bertel forventer og du KLIP'ede

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-06-01 00:01

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gr9aa$4d8$1@news.inet.tele.dk...

KLIP

og du KLIP'ede

....for at få det udemærkede svar som Jesper kom med.

mvh
Bjørn

Fra : Pjn

Dato : 20-06-01 23:30

Kan ikke komme ind på din side:

Du har ikke rettigheder til at se denne side
Du har måske ikke tilladelse til at se denne mappe eller side med den
angivne legitimationbeskrivelse.

Hvis du tror, at du skal kunne se denne mappe eller side, skal du
prøve at kontakte Webstedet via en e-mail-adresse eller det telefonnummer,
der kan være vist på www.makr.dk-hjemmesiden.

Du kan klikke på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.

HTTP-fejl 403 - Forbudt
Internet Explorer

Pjn

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 20-06-01 23:41

"Pjn" <perjust@nielsen.mail.dk> wrote in message

> "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
> meddelelse news:9gr7s1$sh1$1@news.inet.tele.dk...

> Kan ikke komme ind på din side:
>
> Du har ikke rettigheder til at se denne side

Måske var det netop hele pointen?

Afhængigt af serverens opsætning kan man i visse (de fleste) tilfælde ikke
se indholdet af mapper netop fordi det er slået fra. På den måde undgår
man at skulle huske at smide en index-fil i mapper, der kun indeholder
billeder o.l. så folk ikke kan bladre i "hemmelige sager".

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 23:54

"Pjn" <perjust@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan ikke komme ind på din side:

Som Jesper skriver så var pointen netop at vise at fil-oversigter ikke altid
er resultatet af manglende index.html
(overvejer at hælde noget på serveren og så skal jeg nok annoncere i min
..sig)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-01 07:28

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Dog ret afhængig af serverens opsætning.

Det er jo rigtigt, men jeg mener at 'de fleste' danske udbyderes
servere viser en filoversigt.

>Gå fx ind på www.makr.dk
>Der har jeg heller ingen index.html liggende

Nej, og det ser ud til at folk læser indlæg alt for hurtigt
(eller bare sløset).

--
Bertel