sugemaller - kønsbestemmelse
Fra : Dan Andersen

Dato : 20-06-01 22:14

Er der nogen som ved hvordan man kan se kønnet på gule albino sugemaller?

Venlig hilsen
Anne

Fra : Aardvark

Dato : 20-06-01 22:20

Hvis du mener 'Alm.sugemalle' fx 'Siam' eller hvad nu de hedder...så er der
vist ikke forskel.

Få dig nogle Ancistrus eller Plecostumos...de er sgu nemmere

/Brian

Fra : cc

Dato : 21-06-01 09:55

"Dan Andersen" <daa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen som ved hvordan man kan se kønnet på gule albino sugemaller?
>
> Venlig hilsen
> Anne

De albino sugemaller jeg har set har være albino udgaver af den almindelige
Ancistrus. Hvis dette også er tilfældet med
dine så er det meget let at se forskel på kønnene. Hannen får nogle
udvækster på hovedet (nogle kalder det skæg), hvilket
hunnen ikke får. De burde iøvrigt være nemme at opdrætte.

mvh

Carsten

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-06-01 12:55

> [...]
> udvækster på hovedet (nogle kalder det skæg), hvilket
> hunnen ikke får. De burde iøvrigt være nemme at opdrætte.

Tak for hjælpen - jeg har lagt mærke til at nogle af dem har denne udvækst,
men vidste ikke det kun var hannerne, da de ikke er så store endnu. Så må
jeg vente og se hvad der sker!!

Venlig hilsen
Anne

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-06-01 13:51

> [...]
udvækst,
> men vidste ikke det kun var hannerne, da de ikke er så store endnu. Så må

Helt så enkelt er det ikke, hunnerne kan også have skæg,
omend det kun er stubbe iforhold til hannenes.

Carsten