|
| Fartpilot og blinkrobot Fra : Niels Pein |
Dato : 15-06-06 21:24 |
| | |
Niels Pein (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 15-06-06 21:35 |
|
Glemte lige: Det er til en Chevrolet Nubira 1.8 CDX fra 2006.
--
Mvh.
Niels Pein
| |
Steen Andersen (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Steen Andersen |
Dato : 15-06-06 23:20 |
|
> Af fartpilot synes jeg denne ser god ud:
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000018
- har så´n en i min mazda 626. Jeg er glad for fartpilot, men andre jeg har
kørt med er bedre end Cruise´n til at holde farten. Det er som oftest ingen
problem ved første indkobling, men hvis jeg "accelererer" eller "coaster"
eller lave en "resume" begynder den at drive i sætpunktet. Den kan godt
drive 10 -15 km/t på en dårlig dag, og så er det bedst at koble den fra
manuelt og så koble ind igen.
-Steen
| |
Morten Fruergaard (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-06-06 05:52 |
|
Steen Andersen wrote:
>> Af fartpilot synes jeg denne ser god ud:
>> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000018
>
> - har så´n en i min mazda 626. Jeg er glad for fartpilot, men andre
> jeg har kørt med er bedre end Cruise´n til at holde farten. Det er
> som oftest ingen problem ved første indkobling, men hvis jeg
> "accelererer" eller "coaster" eller lave en "resume" begynder den at
> drive i sætpunktet. Den kan godt drive 10 -15 km/t på en dårlig dag,
> og så er det bedst at koble den fra manuelt og så koble ind igen.
Så er den i stykker..
Er det også den elektroniske du har?
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Troels Hansen (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Troels Hansen |
Dato : 16-06-06 15:49 |
|
Morten Fruergaard skrev:
> Så er den i stykker..
> Er det også den elektroniske du har?
>
Min har heller ingen problemer med at holde hastigheden, ej heller ved
resume.
| |
Morten Fruergaard (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-06-06 05:54 |
|
Niels Pein wrote:
> Jeg kigger lidt efter at få eftermonteret de 2 ting i subject.
> Af fartpilot synes jeg denne ser god ud:
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000018
> Der er jo også denneher:
> http://www.cartronic-shop.dk/products/productlist.aspx?menuid=90&level=1
> men hvor meget bruger man muligheden for faste indstillinger?
>
> Og så prøvede jeg en bil med "blinkrobot": Et vip og den blinker 3
> gange. Det var da smart på motorvejen, så det vil jeg også gerne
> have, og faldt over denne:
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00001122
>
> Er der nogle af Jer derude der kender til disse produkter, og vil
> dele ud af lidt viden?
Jeg har selv monteret en del af både Cruise fartpiloten samt blinkroboten og
de virker begge dele uden problemer.
Den elektroniske fartpilot fra Cruise er rigtig god og stabil og holder den
samme hastighed hele tiden - hvis motoren har kræfterne...
Blinkroboten skal man lige bruge 2 min til at vende sig til, men når man
først har det, så er det en ren fornøjelse at køre med.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Jacob Rungwald (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 16-06-06 09:19 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4491c1c9$0$74100$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg kigger lidt efter at få eftermonteret de 2 ting i subject.
> Af fartpilot synes jeg denne ser god ud:
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00000018
> Der er jo også denneher:
> http://www.cartronic-shop.dk/products/productlist.aspx?menuid=90&level=1
> men hvor meget bruger man muligheden for faste indstillinger?
>
> Og så prøvede jeg en bil med "blinkrobot": Et vip og den blinker 3 gange.
> Det var da smart på motorvejen, så det vil jeg også gerne have, og faldt
> over denne:
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00001122
Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal idag, 1
blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder øje med
trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der ingen problemer.
Har du prøvet at køre med en bil der har det ? Jeg har prøvet det 1 gang, og
det ville jeg blive sindsyg af. Jeg kan bedst lide selv at bestemme hvor
meget jeg vil blinke.
Desuden så har jeg endnu ikke oplevet en bil hvor man skal dreje bilen 90
grader før blinkere slår fra :)
Mvh
Jacob
| |
Lars (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 16-06-06 10:35 |
|
> Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
> nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal idag, 1
> blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder øje med
> trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der ingen problemer.
Jeg synes, personligt, at 1 blink er for lidt - 3 blink bør være minimum.
Nogle kommer med et så kort blink, at blinklygten nærmest ikke når at lyse
op, det er helt til grin...
- Lars
| |
Jacob Rungwald (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 16-06-06 11:02 |
|
"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
news:44927ade$1$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
> > nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal idag,
1
> > blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder øje med
> > trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der ingen
problemer.
>
> Jeg synes, personligt, at 1 blink er for lidt - 3 blink bør være minimum.
> Nogle kommer med et så kort blink, at blinklygten nærmest ikke når at lyse
> op, det er helt til grin...
Tjaa, med den holdning de fleste har til at bruge blinket på motovejen, så
kan det da være ligegyldigt, jeg oplever konstant folk der først blinker når
de næsten er færdige med deres vognbaneskift.
Mvh
Jacob
| |
Brian (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-06-06 13:01 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:4492817c$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Jeg synes, personligt, at 1 blink er for lidt - 3 blink bør være minimum.
>> Nogle kommer med et så kort blink, at blinklygten nærmest ikke når at
>> lyse
>> op, det er helt til grin...
>
> Tjaa, med den holdning de fleste har til at bruge blinket på motovejen, så
> kan det da være ligegyldigt, jeg oplever konstant folk der først blinker
> når
> de næsten er færdige med deres vognbaneskift.
Eller dem som først blinker når de _er_ kørt ind i en svingbane... hvad
hulen skal jeg bruge den information til når de nu har placeret sig der?
Endnu værre er dem, som først blinker når de svinger, det er lige som om at
'blinke-armen' er limet fast til rattet :)
| |
Lars (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 16-06-06 18:59 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:4492817c$0$47065$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> news:44927ade$1$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
> > > nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal
idag,
> 1
> > > blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder øje med
> > > trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der ingen
> problemer.
> >
> > Jeg synes, personligt, at 1 blink er for lidt - 3 blink bør være
minimum.
> > Nogle kommer med et så kort blink, at blinklygten nærmest ikke når at
lyse
> > op, det er helt til grin...
>
> Tjaa, med den holdning de fleste har til at bruge blinket på motovejen, så
> kan det da være ligegyldigt, jeg oplever konstant folk der først blinker
når
> de næsten er færdige med deres vognbaneskift.
Ja, faktisk.
Jeg undres bare ofte over hvad man forventer af ens medtrafikanter, når man
tilkendegiver vognbaneskift, med et blink der varer 1/5 af et mikrosekund...
- Lars
| |
Morten Fruergaard (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 16-06-06 19:24 |
|
Jacob Rungwald wrote:
> Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
> nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal
> idag, 1 blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder
> øje med trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der
> ingen problemer.
>
> Har du prøvet at køre med en bil der har det ? Jeg har prøvet det 1
> gang, og det ville jeg blive sindsyg af. Jeg kan bedst lide selv at
> bestemme hvor meget jeg vil blinke.
Citat fra mig selv:
"Blinkroboten skal man lige bruge 2 min til at vende sig til, men når man
først har det, så er det en ren fornøjelse at køre med."
Det kan godt være at det er 2 dage og ikke 2 min, men når man først har kørt
med det, så er det rigtig rart.
Men måske er det fordi, at jeg ikke mener, at 1 blink er nok...
3 blink er trods alt 3 gange så synligt...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Niels Pein (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 16-06-06 23:54 |
|
"Jacob Rungwald" skrev ...
>
> "Niels Pein" skrev ...
>>
>> Og så prøvede jeg en bil med "blinkrobot": Et vip og den blinker 3 gange.
>> Det var da smart på motorvejen, så det vil jeg også gerne have, ...
>
> Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
> nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal idag, 1
> blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder øje med
> trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der ingen problemer.
>
Jeg mener ikke et blink er nok, og for at lave mere end eet blink skal man
enten "holde" blink-armen (midt i et vognbaneskift vel at mærke), eller slå
det helt til og derefter fra igen. Eet vip er da meget lettere end det.
Det kan godt være at mange andre synes det kan være lige meget, og at eet
blink er rigeligt, men det skal nu ikke få _mig_ til at køre dårligere.
> Har du prøvet at køre med en bil der har det ? Jeg har prøvet det 1 gang,
> og
> det ville jeg blive sindsyg af. Jeg kan bedst lide selv at bestemme hvor
> meget jeg vil blinke.
>
Som jeg skrev; ja jeg har prøvet det. Og jeg synes det var hammer-smart lige
med det samme. Jeg havde overhovedet ikke tænkt over hvor fikst det er, før
jeg prøvede det i en lejet bil fra Bjerringbro til Korsør og hjem igen.
> Desuden så har jeg endnu ikke oplevet en bil hvor man skal dreje bilen 90
> grader før blinkere slår fra :)
>
Ved vognbaneskift på motorvej kommer man jo overhovedet ikke i nærheden af
90 grader. Blinklyset har ingen chance for at slå fra grundet styrudslag.
Der er kun dig selv til at gøre det, eller blinkrobotten.
--
Mvh. Niels
| |
Henrik B. (21-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-06-06 13:02 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:44926964$0$47040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ok, mener du virkelig at du har brug for en blinkrobot ? Du skal lave
> nøjagtigt den samme bevægelse når du skifter vognbane, som du skal idag, 1
> blink er ligeså godt som 3 blink, mener jeg, hvis man holder øje med
> trafikken og ikke laver hasarderede vognbaneskift, er der ingen problemer.
Det mener færdselsloven så ikke, da 2 blink er minimum ved vognbaneskift på
motorvejen.
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
Niels Pein (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 16-06-06 23:43 |
|
Tak for svarene. Reel brugererfaring er en god ting.
Selv har jeg kun prøvet fartpilot een gang. Det var på en 9 dages tur med en
kæmpe m*therf*ck*er af en autocamper (V10 motor og automatgear) i de
Canadiske Rocky Mountains.
Ikke helt at sammenligne med en almindelig personbil i dansk trafik og med
manuelt gear. Men jeg vil have en sådan dims næste gang den alligevel skal
til service.
--
Mvh. Niels
| |
PetrolHead (17-06-2006)
| Kommentar Fra : PetrolHead |
Dato : 17-06-06 20:27 |
| | |
|
|