Du er en facist din nazi!
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 23:01

På det seneste er de amerikanske neoconer med venner begyndt
at tale, som der blev talt i det tidligere Sovjet. Ikke helt
underligt da temmelig mange neoconer har en fortid på den
yderste marxistiske/leninistiske/trotskitske/maoistiske
venstrefløj i Amerika. Neocon var da også oprindeligt en
betegnelse for venstrefløjsfolk, der gik højre om. Meget højre
om.

Facisme er det nye in-ord.

Jep - nu er Bush begyndt at tale om "Islamic fascism". Hvem
skulle have troet, at Bush ville føre korstog mod fascisme?
Okay - det er så heller ikke helt, det han ligger op til - det
er mere varianten "Islamic fascism". Og Saudi Arabien er
naturligvis stadig hans ven. Ahem ...

Rumsfeld taler nu om en "ny type af fascisme". Altså den
muhamedanske af slagsen.

Nåja, Rumsfeld sammenligner i øvrigt også Hugo Chavez med
Hitler; men det skal der såmænd nok være nogen herinde, som er
enige med Rumsfeld i.

Iran kan også. Bush kaldes for Hitler og Blair for Mossulini.

Ren børnehave efter min mening; men som Stephen J. Wayne
siger: "White House strategists "probably had a focus group
and they found the word `fascist'"

Facist er jo grimt. Nazi er grimt.

Og derfra kører den så i børnehaven. Man sidder og smider
grimme ord efter hinanden, og befolkningerne ... tja, mange
får aldrig eller mister enhver fornemmelse for, hvad nazisme
eller facisme var.

Godt at det ikke er sådan her i dk.politik, hvor folk
heldigvis ikke sidder og smider om sig med begreber og
sammenligninger, der er så langt ude i sovsen ....

http://www.cnn.com/2006/POLITICS/08/30/gop.fascism.ap/index.html

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Alucard

Dato : 01-09-06 00:10

On Fri, 1 Sep 2006 00:00:31 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Godt at det ikke er sådan her i dk.politik, hvor folk
>heldigvis ikke sidder og smider om sig med begreber og
>sammenligninger, der er så langt ude i sovsen ....

Øhhhhhh.... )))))))))

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-09-06 00:40

Alucard skrev:

> Øhhhhhh.... )))))))))

Ja, Henrik må vel næsten ubetinget have stavet det sidste ord forkert:
Der mangler da helt klart et "m",ikke?

Eller det er måske stadig "zionist", der er din foretrukne dækbetegnelse
for jøder, fordi det altså ikke bringer alle disse kedelige historiske
minder at bruge denne omskrivning, Henrik?

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-09-06 08:31

On Fri, 01 Sep 2006 01:40:17 +0200, Anders Peter Johnsen
skrev:

> Ja, Henrik må vel næsten ubetinget have stavet det sidste ord forkert:
> Der mangler da helt klart et "m",ikke?

Du må være angrebet af proxyid paranoia.

> Eller det er måske stadig "zionist", der er din foretrukne dækbetegnelse
> for jøder,

Det har det aldrig været. Du gør dig vrangforestillinger.

> fordi det altså ikke bringer alle disse kedelige historiske
> minder at bruge denne omskrivning, Henrik?

Få snuden op af historiebøgerne - vi er i 2006.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-09-06 11:41

Mere:
http://www.kare11.com/news/news_article.aspx?storyid=133607

Nu må vi snart forstå det. Hitler og Mossulini er stået op af
deres grave, og det er Hitler og Mossulini, der kæmpes imod i
Irak.

Drenge og piger ... kan I så alle sammen slutte op om krigen i
Irak? I er vel ikke facister eller nazister?

I starten af krigen sagde Bush: "Dem ikke er med os [Bu$shCo &
the neocons - red.] er med terroristerne".

Det virkede ikke rigtigt. Ganske vist bed en del på; men det
blev ikke ved (selvom Fogh sikkert bliver hængende på krogen
til sin dødsdag - hellere det end indrømme en umanerligt grov
fejl og tage konsekvensen og gå af).

Så nu prøves - "Det er Hitler"!!

Uha uha uhadada ...