MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Boot CD ud fra 2 floppy diske
Fra : Mikkel

Dato : 31-08-06 18:43

Hej,

Der er noget der driller mig ganske gevaldigt, så nu må jeg ty til
experterne, og forhåbentlig i den rigtige gruppe

Jeg har 2 disketter fra PartitionMagic , den første booter man op på
hvorefter den anden sættes i og man trykker på en
vilkårlig tast. Herefter kan man arbejde med sin harddiske.

Jeg har et stort ønske om at overfører disse to "gamle" disketter til en CD
der kan boote og som indeholder de 2 disketter,
er der nogle her der kan fortælle mig hvordan det gribes an...

Hilsen

Mikkel

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-09-06 10:55

Mikkel wrote:
> [...]
> der kan boote og som indeholder de 2 disketter,
> er der nogle her der kan fortælle mig hvordan det gribes an...

Hvis det er de to standard bootdisketter man kan bygge via
PartitionMagics BootDisk Builder, så tager du den første disk og smider
af H..... til.
Derefter laver du en almindelig bootdisk med CD-ROM drivere, dansk
keyboard, mus og hvad du ellers har brug for, på.
Tilretter evt. MSCDEX i AUTOEXEC.BAT så dit CD-ROM drev får tildelt et
bestemt drevbogstav (f.eks. Z:) istedet for bare det næste ledige.
Sidste linie i AUTOEXEC.BAT indsætter du så:
Z:
CD\<STI TIL PARTITION MAGIC>
PQMAGIC.EXE

Start dit brændesoftware op og vælg at lave en bootable CD. Sæt din
bootdisk i drevet og dan CD'en ud fra den.
I Nero 7 vælger du New -> CD -> CD-ROM (boot). Den står default til at
hente bootdisk informationer fra A: drevet.
Inden du brænder tilføjer du så filerne fra din Partition Magic disk og
smider dem ned i den sti du angav i AUTOEXEC.BAT

Brænd disken og så skulle det gerne spille :)