fordefineret indhold i email.
Fra : Jacky Hansen

Dato : 31-08-06 08:46

Hej NG.

Jeg har lige et spørgsmål ang. ovenstående.
Er det muligt når man har et link på sin hjemmeside som åbner mail-klienten,
så kan man jo definere modtagerens email adresse samt Emne. Men kan man også
definere selve indholdet af mailen, sådan at man bare behøver at sætte sit
navn under og hvordan?

Håber at jeg har gjort mig forstålig

Mvh
Jacky

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 09:13

Jacky Hansen wrote:

> [...]
> definere selve indholdet af mailen, sådan at man bare behøver at sætte sit

Ja, kodeordet er body.

En indtastning af 'mailto html' i Google giver på ganske, ganske kort
tid følgende link:

http://www.ianr.unl.edu/internet/mailto.html

Fra : Jacky Hansen

Dato : 31-08-06 09:22

> Ja, kodeordet er body.
>
> En indtastning af 'mailto html' i Google giver på ganske, ganske kort tid
> følgende link:
>
> http://www.ianr.unl.edu/internet/mailto.html

Hej Holst.
Tak for hurtigt svar. Det var lige den jeg skulle bruge. Nu har jeg testet
det, og det virker nogenlunde, for mine Æ, Ø og Å'er bliver erstattet af
andre tegn, har du en ide til hvad jeg gør forkert? Bruger Outlook 2003 som
mailklient.

Jacky

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-08-06 10:21

Jacky Hansen skrev:

> Tak for hurtigt svar. Det var lige den jeg skulle bruge. Nu
> har jeg testet det, og det virker nogenlunde, for mine Æ, Ø og
> Å'er bliver erstattet af andre tegn, har du en ide til hvad
> jeg gør forkert?

Det tyder på forkert eller manglende angivelse af tegnsæt på siden.
Har du evt. et link til den?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacky Hansen

Dato : 31-08-06 10:51

> [...]
> Har du evt. et link til den?
> --
> Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg

Hej Jens,
den kommer her: www-det-er-en-ommer-arne.dk/email
Det er stadig kun en testside.

Mvh
Jacky

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 31-08-06 09:14

Ja, en del mailklienter vil forstå body="en masse tekst".
Men du kan ikke være sikker på det.
Bedst er en rigtig mail form på din side.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 31-08-06 09:29

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Ja, en del mailklienter vil forstå body="en masse tekst".
> Men du kan ikke være sikker på det.
> Bedst er en rigtig mail form på din side.

Hej Jens. Vi er helt eninge om at en mail form vil er smatere, men sagen er
den, at den side det skal ligge på, er en protestside mod de komunale
nedskæringer. Og så var tanken at der forskellige forældre bare skal kunne
trykke på linket og så kommer hele mailen klar til at sende. Det er for at
mailene skal komme fra så mange forskellige forældre som muligt.
Men hvis der findes en bedre løsning er jeg da interesseret i at hører den.