Regeringen og DFs populisme
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-08-06 08:12

Så ser vi endnu et eksempel på hvordan regeringen slynger om sig med løfter
og initiativer til forbedring af velfærden.

I foråret vedtog man en lov der giver handicappede et retskrav på en
kompetencegivende uddannelse. Slår det stort op "SE alle sammen hvor sociale
bevidste vi er, og hvor meget vi gør for de handicappede. NU har de også ret
til en uddannelse"

Man glemmer bare lige at fortælle at loven er en såkaldt
ministerbeføjelseslov. Det vil sige at den til enhvertid siddende regering
kan bestemme om loven skal have nogen virkning - og hvad gør man så når man
skal lave finanslov??

jo - man glemmer behændigt at afsætte så meget som 50 øre til loven, så de
handicappede er IKKE garanteret noget som helst, de ikke var garanteret i
forvejen.

Derimod afsætter man lidt (små)penge til resultatet af manglende uddannelse
til især psykisk handicappede. Så man kan næsten sige at regeringen arbejder
MÅLRETTET mod at fastholde de svageste som de svageste

Det er sådan virkeligheden ser ud idag. Men lur mig - sådan kommer det ikke
til at gå. Jeg tør allerede nu godt vædde på, at det er aftalt med Dansk
fjolseparti at de skal gøre opmærksom på problemet, og det skal så være
deres betaling for at indgå i en finanslovsaftale (måske med lidt bonus i
form af at der smides x antal muslimer ud) og vupti så kan Dansk Fjolseparti
stå som det socialt ansvarlige parti der endnu engang har fået lov at sætte
et fingeraftryk som alligevel ikke kan ses i praksis

Gud fader hvor er Christiansborg forudsigelig i disse tider.

Peter

Fra : Joakim

Dato : 31-08-06 08:47

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fingeraftryk som alligevel ikke kan ses i praksis
>
> Gud fader hvor er Christiansborg forudsigelig i disse tider.

Har du ikke tidligere slået til lyd for at der er relativt få stemmer
i at hjælpe de handicappede, de psykisk syge, osv?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-08-06 09:06

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke tidligere slået til lyd for at der er relativt få stemmer
> i at hjælpe de handicappede, de psykisk syge, osv?

jo præcis - og derfor bliver de også glemt

Peter

Fra : Joakim

Dato : 31-08-06 09:10

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jo præcis - og derfor bliver de også glemt

Hvordan gør det så DF til et populistisk parti i denne sammenhæng? Det
forstår jeg ærlig talt ikke.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-08-06 09:19

> Hvordan gør det så DF til et populistisk parti i denne sammenhæng? Det
> forstår jeg ærlig talt ikke.
fordi de gerne vil fremstille sig selv som en socialt ansvarligt parti, men
vil ikke bruge pengene på at være det

PEter

Fra : Joakim

Dato : 31-08-06 09:50

> [...]
> fordi de gerne vil fremstille sig selv som en socialt ansvarligt
> parti, men vil ikke bruge pengene på at være det

Nu er jeg slet ikke med. Var din tese ikke at DF får tilsagn om øgede
bevillinger til de psykisk handicappede mod at indgå i
finanslovsaftalen med regeringen? For derigennem at fremstå som et
socialt ansvarligt parti?

Hvis svaret er bekræftende, må det nødvendigvis betyde, at der rent
faktisk ER stemmer i at hjælpe samfundets svageste. Ellers giver det
ingen mening at stemple DF som et populistisk parti i denne
sammenhæng.

Det var den pointe, jeg gerne ville frem til.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-08-06 10:05

> [...]
> ingen mening at stemple DF som et populistisk parti i denne
> sammenhæng.
>
> Det var den pointe, jeg gerne ville frem til.

ja det er jeg godt klar over *ss*

men vent og se. det beløb de får ind vil være et symbolsk beløb, så er så
lille at det ligeså godt IKKE kunne have været der. Altså min pointe er at
de gerne vil have æren for at være socialt ansvarlige, men ikke er det

Peter

Fra : Joakim

Dato : 31-08-06 10:11

> [...]
> er så lille at det ligeså godt IKKE kunne have været der. Altså min
> pointe er at de gerne vil have æren for at være socialt ansvarlige,

Okay. Det skal blive spændende at følge.

Fra : GB

Dato : 31-08-06 11:59

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> [...]
> så lille at det ligeså godt IKKE kunne have været der. Altså min
> pointe er at de gerne vil have æren for at være socialt ansvarlige,

Nu er der vist ved at gå Villy Søvndahl i den.

GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-08-06 13:07

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> Nu er der vist ved at gå Villy Søvndahl i den.

ja du evnede åbentbart ikke at forholde dig til indholdet

Fra : GB

Dato : 31-08-06 17:32

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in news:44f6d0e1$0$12691
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> ja du evnede åbentbart ikke at forholde dig til indholdet

Jeg forholder mig til din såkaldte "argumentation".

Newsflash, iøvrigt: Man har opfundet noget, som hedder komma, punktum og
kapitæler.

Og nævn mig så iøvrigt én eneste politiker, som ikke er populistisk?

GB

Fra : Lars Skovlund

Dato : 02-09-06 17:53

On 2006-08-31, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Newsflash, iøvrigt: Man har opfundet noget, som hedder komma, punktum og
> kapitæler.

Store bogstaver. Kapitæler er noget andet:

http://www.jmt.dk/linotype.asp?section=termer

Lars

Fra : GB

Dato : 02-09-06 18:47

Lars Skovlund <lskovlun@image.dk> wrote in

> Store bogstaver. Kapitæler er noget andet:
> http://www.jmt.dk/linotype.asp?section=termer

Kapitæler = Store Forbogstaver (i almindeligt sprogbrug), med mindre du
tænker på middelalderlige inkunabler, selvfølgelig.

Men så majuskler, da. Er din flue nu blevet gravid?

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 02-09-06 19:09

GB wrote:
> Lars Skovlund <lskovlun@image.dk> wrote in

> Kapitæler = Store Forbogstaver (i almindeligt sprogbrug), med mindre
> du tænker på middelalderlige inkunabler, selvfølgelig.
>
> Men så majuskler, da. Er din flue nu blevet gravid?

Atr blive rettet kan du heller ikke tåle.

Tag nu ned og betal din regning, ikke!?

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 10:31

> [...]
> ingen mening at stemple DF som et populistisk parti i denne
> sammenhæng.
>
> Det var den pointe, jeg gerne ville frem til.

Jeg tror at du skal betragte sagen helt anderledes nemlig partiafhængig,
altså med andre ord, hvor vidt at der er stemmer i at hjælpe samfundets
svageste afhænger af hvilket parti vi taler om. Jeg er for eksempel ikke i
tvivl om at der ikke er så meget som en eneste forkølet stemme i at hjælpe
samfundets svageste når vi taler om V, K og DF, hvorimod at når vi taler om
SF og EL er der en større sandsynlighed. Problemet er vælgersegmenter. Folk
vil ofte have en langt større solidaritet med sig selv om dem som ligner en
selv end med nogle andre som man ikke sammenligner sig selv med. Ikke
underforstået at man er komplet ligeglad men at det er noget vigtigere at
lille bimmer kan blive passet under ordentlige rammer i børnehaven end at
den hjemløse bliver hjulpet for nu lige at sætte sagen på spidsen. Det får
du naturligvis ikke nogen til at indrømme og i hvert fald slet ikke
offentligt.

Derfor giver jeg Peter 100 % ret.

Man snakker om at hjælpe de svageste fordi man så har et alibi for at skære
ned over for alle mulig andre. Sociale nedskæringer som ikke rammer de
svageste er jo åh-noget-så-ansvarligt men sandheden er at den borgerlige
regering reelt vil skide de svageste en høstblomst især hvis der skal gøres
noget som kræver ekstra bevillinger. Et eksempel på det er at der blev
bygget nogle såkaldt skæve boliger til skæve eksistenser. Man nåede at bygge
12 (kun tolv !) inden at alt gik i stå. Det er ikke fordi at projektet ikke
er godt, velfungerende og populært blandt de skæve eksistenser, men i stå er
projektet gået. Den slags vidner for mig om regeringens halvlumpne holdning
til alvorlige sociale problemer. Der er ganske enkelt ikke stemmer i det.

Det samme gælder de psykisk syge. Der er stort set ikke sket forbedringer
for de psykisk syge siden at den utilstrækkelige distriktspsykiatri blev
indført og massive nedskæringer i psykiatriske sengepladser blev indført. De
psykisk syge er efterfølgende blevet sjoflet i mine øjne og mange er blevet
overladt til sig selv og deres pårørende som har måttet se nærmest magtesløs
til. Politikkerne på nær SF og EL har nemlig en eller anden skævvreden
forestilling om at man kan sætte en psykisk syg til at tage sin medicin
efter udskrivning fra en psykiatrisk anstalt og det kan man langt fra altid.
For psykotiske mennesker ligger der jo det i det at de ofte ikke opfatter
sig selv som egentlig syge og mens medicinen virker har de det jo meget
godt, så hvorfor fortsætte det pjat med at tage medicin hvorefter de dykker
ned i psykoser. Disse mennesker får alt for ofte lov til at går rundt på
gaden og af og til bliver de så farlige for dem selv og især andre at det
kommer til konfrontation med politiet hvor vi jo ved at der jævnligt er
skudepisoder med døde til følge. Politiet skal ikke være socialarbejdere men
det er ofte den funktion som de har og det er ikke rimeligt. Hverken
borgerlige eller socialdemokratiske regeringer har gjort noget reelt ved det
her ud over - de har snakket om det - snakket !

Det er bare ikke nok at snakke - det koster menneskeliv - men det er der nok
heller ikke stemmer i.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Joakim

Dato : 31-08-06 19:45

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snakket om det - snakket !
>
> Det er bare ikke nok at snakke - det koster menneskeliv - men det er

Et super indlæg. Jeg bøjer mig i støvet for eders vid.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 12:14

On Thu, 31 Aug 2006 10:09:52 +0200, Joakim skrev:

> Hvordan gør det så DF til et populistisk parti i denne sammenhæng? Det
> forstår jeg ærlig talt ikke.

Et populistisk parti gider ikke bruge tid og kræfter på noget,
der er relativt få stemmer i.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Joakim

Dato : 31-08-06 19:47

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Et populistisk parti gider ikke bruge tid og kræfter på noget,
> der er relativt få stemmer i.

Har jeg påstået det, Abu Svendsen?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 19:55

On Thu, 31 Aug 2006 20:46:48 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har jeg påstået det, Abu Svendsen?

Ikke det jeg ved af, og jeg har vist heller ikke påstået, at
du skulle have påstået det, hvis det er noget i den underlige
stil, du har i tankerne. Har du andre intellektforladte
spørgsmål, du vil stille mig?

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Joakim

Dato : 01-09-06 09:41

> Ikke det jeg ved af, og jeg har vist heller ikke påstået, at
> du skulle have påstået det, hvis det er noget i den underlige
> stil, du har i tankerne. Har du andre intellektforladte
> spørgsmål, du vil stille mig?

Ja, når nu du spørger så pænt.

Er der nogen særlig grund til at du konsekvent ignorerer Anders
Albrechtsens glimrende og saglige svar på dine "anti-zionistiske"
indlæg?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-09-06 10:39

On Fri, 1 Sep 2006 10:41:16 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, når nu du spørger så pænt.

Det var da ikke pænere end det, du skrev. Tand for tand osv.
.... ikk'? Jeg ved, du gerne vil ha' det på den måde.

> Er der nogen særlig grund til at du konsekvent ignorerer Anders
> Albrechtsens glimrende og saglige svar på dine "anti-zionistiske"
> indlæg?

Jeg havde for nogen tid siden i anden forbindelse nogen
ordvekslinger med bemeldte, og han var da ganske ude af stand
til at tænke logisk eller bare forholde sig til sagen. Så jeg
opgav ham sådan set. Pladsen som min personlige bajads er jo
også allerede optaget af Snabelvand, der for tiden øver sig
meget på at lyve og er blevet ganske god til at gøre det, så
det er helt tydeligt. Ganske underholdende; men jeg har ikke
behov for flere af slagsen.

Hvis du mener, at Albrectsen skulle være faldet over et korn,
og du mener, jeg kunne have glæde ved at se det, må du endelig
lade mig det vide. Jeg er dog ret overbevist om, at der vil
være tale om et fatamorgana, der hurtigt er visket bort.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Joakim

Dato : 02-09-06 07:24

> [...]
> meget på at lyve og er blevet ganske god til at gøre det, så
> det er helt tydeligt. Ganske underholdende; men jeg har ikke

Det må være hårdt at være dig.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-09-06 11:19

On Sat, 2 Sep 2006 08:23:58 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det må være hårdt at være dig.

Rolig nu, ingen beder dig om at yde noget.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min