DR og TV2 promovere spilledjævlen
Fra : phpartikler.dk

Dato : 30-08-06 18:54

Der er ikke grænser for meget tv-tid den unge lottomillionær på 22 millioner
kan få. Med fare for at lyde misundelig, så er det utroligt hvor fantastisk
et billede der tegnes af den unge mand, det er som taget ud af en
lotto-reklame. Sandheden er måske umidlertid en anden med de konsekvenser
det har at sige sit arbejde op i så ung en alder og med alle de falske
venner som pludselig vil slikke manden i røven for at få del i millionerne.
Mon ikke ekstasen aftager efter en uges tid, og hvad så? Samtidig strømmer
Danmark ind til spillebordene der er blevet inspireret af den fantastiske
historie/drøm som medierne har tegnet de sidste par dage. Er det virkelig
noget at stræbe efter, at ufattelig mange hælder penge lige ud af vinduet,
for de til sidst skal ødelægge livet for den "heldige" vinder? Det virker
latterligt at man bruger penge på at holde en illusion af en drøm i live.

Fra : Per Hagemann

Dato : 30-08-06 20:52

"phpartikler.dk" <webmaster@phpartikler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fantastisk et billede der tegnes af den unge mand, det er som taget ud af

Michael Jørsel, som har skabt sig et levebrød med et offentligt finansieret
behandlingstilbud til ludomaner i Middelfart, har gennem tiden fået mere
tv-tid end glade vindere i hasardspil.

I den senere tid har nogle af de inferiøre tv-kanaler udfyldt meget sendetid
med pokerturneringer. Dette element i den ensidige amerikanske påvirkning af
danskerne synes jeg er negativ, men som modtræk skal man fra dansk side
tv-sende mere opbyggelige lege som Test Nationen og Hvem vil være millionær.
TV2 vil snart sende quiz hver eftermiddag. Til gengæld har de samtidigt
lanceret en ny leg som hedder Deal-No Deal, der indeholder lige så lidt
befolkningshøjnende som lottoudtrækninger og pokerspil.

Fra : Rasmus

Dato : 31-08-06 00:10

> [...]
> latterligt at man bruger penge på at holde en illusion af en drøm i live.

Enig!
Desværre har DR og TV2 en kedelig tendens til at forretrække den
slags let tilgængelige pop historier på bekostning af langt vigtigere sager
i den anden ende af skalaen, som vi ikke ser meget til. F.eks fængslingen af
denne
mand http://www.ladk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=601 . Det kan virkelig
undre man ikke har set noget til den i pressen.

Rasmus

Fra : Alucard

Dato : 31-08-06 09:10

On Thu, 31 Aug 2006 01:10:22 +0200, "Rasmus" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

> [...]
>mand http://www.ladk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=601 . Det kan virkelig
>undre man ikke har set noget til den i pressen.

Efter hvad jeg kan læse så har familien frabedt sig presseomtale......

Den håndfuld klaphatte i forummet kan man da ikke tage seriøst....
De plaprer bare løs om noget de ikke aner en hujende fis om.... )

Fra : Rasmus

Dato : 31-08-06 10:00

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk>

> [...]
undre man ikke har set noget til den i pressen.

> Efter hvad jeg kan læse så har familien frabedt sig presseomtale......

Plejer pressen at respektere det?

Rasmus

Fra : Alucard

Dato : 31-08-06 12:19

On Thu, 31 Aug 2006 10:59:52 +0200, "Rasmus" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>F.eks fængslingen af denne mand
>http://www.ladk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=601 . Det kan virkelig
>undre man ikke har set noget til den i pressen.

>Plejer pressen at respektere det?

Aner det ikke....

Men er det der "virkelig undrer" dig så ikke at pressen respekterer
familiens ønske, i stedet for selve "historien"... ?

Fra : Rasmus

Dato : 31-08-06 13:05

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke....
>
> Men er det der "virkelig undrer" dig så ikke at pressen respekterer
> familiens ønske, i stedet for selve "historien"... ?

********************************

Så er du vist én af de få, der ikke aner det........!
Pressen plejer at netop at sværme som fluer om det som
nogen ønsker den skal holde sig fra.

Det undrer ikke mig. Trusler....... Alvorlige Trusler......

Rasmus

Fra : Alucard

Dato : 31-08-06 18:35

On Thu, 31 Aug 2006 14:04:33 +0200, "Rasmus" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Så er du vist én af de få, der ikke aner det........!

?????????

>Pressen plejer at netop at sværme som fluer om det som
>nogen ønsker den skal holde sig fra.

Og....???

>Det undrer ikke mig. Trusler....... Alvorlige Trusler......

Bla bla bla......