Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad kan man få for sådan et billede
Fra : Steen

Dato : 30-08-06 16:26

Da jeg i dag så billedet af chef for for kriminalpolitiet Per Larsen, kom
jeg til at tænke på, hvad man ville kunne få for sådan et billede, hvis jeg
selv havde været den heldige på pletten med kameraet.

http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece

Sådan et billede, som en avis kan bruge på forsiden må have en vis værdi,
men hvilken?

/Steen

Fra : /Peter

Dato : 30-08-06 16:32

"Steen" <steen@cutie.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece
>
> Sådan et billede, som en avis kan bruge på forsiden må have en vis

Jvf. Ekstra Bladet selv, op til 1000 Kr.
http://ekstrabladet.dk/om_ekstra_bladet/1224/

/Peter

Fra : Max

Dato : 30-08-06 16:36

Hej Steen

> Sådan et billede, som en avis kan bruge på forsiden må have en vis
> værdi, men hvilken?

Har du prøvet at spørge Ekstra Bladet ?

Mvh Max

Fra :    ab©

Dato : 30-08-06 17:15

> Har du prøvet at spørge Ekstra Bladet ?

Nu viser billedet jo ikke, at han faktisk kører samtidigt med at han
snakker, så der kan nemt være tale om et "skuffe-billede" - i øvrigt er min
erfaring, at der virkelig skal være tale om noget helt specielt interessant
for at aviserne virkelig hiver penge op af lommen og betaler andre end deres
normale billed-leverandører.

Omvendt behøver billederne ikke være så enormt spændende (bare man så er
heldig at ramme ned midt i agurketiden, hvor aviserne ikke er fyldt op i
forvejen) - jeg lavede engang kassen på en fotoserie af et ægtepar, der blev
viet i luften over Verona af en luftkaptajn i SAS (det rent formelle blev
dog inden da foretaget af en borgmester på landjorden).

ab©

Fra : Andrew

Dato : 30-08-06 19:14

> jeg lavede engang kassen på en fotoserie af et ægtepar, der blev viet i
> luften over Verona af en luftkaptajn i SAS (det rent formelle blev dog
> inden da foretaget af en borgmester på landjorden).

må man spørge hvor meget og til hvilket medie serien blev solgt?

/anders

Fra :    ab©

Dato : 01-09-06 21:07

"Andrew" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> må man spørge hvor meget og til hvilket medie serien blev solgt?

Det er du velkommen til (og du skal oven i købet få et svar - der var
tale om flere forskellige aviser (for en del år siden) og jeg solgte vel for
noget, der i dag ville svare til ca. kr. 10.000,-. Og det var da ikke så
ringe, når det inkluderede en flyvetur til Verona og billederne var rene
amatør-billeder. I dag har jeg indtrykket af, at det er blevet vanskeligere
at møve sig ind, hvis man ikke i forvejen har en aftale.

ab©

Fra : Bo Hellum

Dato : 31-08-06 06:38

"Steen" <steen@cutie.dk.invalid> wrote in message
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article221095.ece
>
> Sådan et billede, som en avis kan bruge på forsiden må have en vis værdi,

Jeg solgte 2 små billeder i sommers fra et motorcykeltræf. Det ene blev
solgt til en norsk avis til 2000,- og et til en dansk avis for 1000,- Så der
er åbenbart stor forskel på hvem der køber. Ved ikke om der er forskel på
prisen afhængig af hvor det bliver vist i en avis.

Bo