Hvordan er det lige man deler med krydset ~
Fra : Jakob

Dato : 30-08-06 13:13

Ok jeg har to maksiner der kan se hinanden (begge win xp) via trådløst
netværk. Det går dog ALT For langsomt når jeg ønsker at smide filer fra
den ene til den anden og derfor vil jeg lige høre hvordan det er man gør
det med et krydset kabel.

Jeg skal have det ind med skeer da jeg finder at windows
netværksfunktioner er noget af det mest ulogiske på planeten jorden, det
må sateme være konstrueret af et autistisk dampbarn med helt egen form
for logik :0).

Skal jeg bare forbinde dem og så finder de hindanden forudsat at drevene
er delt, eller skal jeg ind og oprette et helt nyt netværk ?

Skal jeg sørge for at afbryde det trådløse imens eller kan de leve side
om side ?

Håber nogen kan hjælpe.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-08-06 13:25

Jakob <nomail@invalid_still.invalid> wrote:

> [...]

>Skal jeg bare forbinde dem og så finder de hindanden forudsat at drevene
>er delt, eller skal jeg ind og oprette et helt nyt netværk ?

Det er lidt gætværk, da vi jo ikke kender din opsætning i detaljer - Der
kan være forskel afhængig af om netkortene er opsat enkeltvis eller
samlet i en netværksbro....

Men i princippet er det bare at forbinde maskinerne med et krydset
kabel.

Selve netværksopsætningen behøver du ikke røre, hvis den ellers fungerer
over de trådløse netkort.

Spørgsmålet er så, om du skal afbryde de trådløse imens - Det må du
eksperimentere lidt med....

<mlr>

Fra : Jakob

Dato : 30-08-06 13:39

In article <7f0bf2hm08vb67qo8bdrvosg4ur0u41b14@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Det er lidt gætværk, da vi jo ikke kender din opsætning i detaljer - Der
> kan være forskel afhængig af om netkortene er opsat enkeltvis eller
> samlet i en netværksbro....

OK har aldrig lige fattet det med netværksbro men der er i begge
maskiner tale om seperate kort til trådløst og alm netværk.

> Men i princippet er det bare at forbinde maskinerne med et krydset
> kabel.

He he kan godt lide den sætning "i princippet" det er tydeligt at det er
win vi snakker om ;0)

> Selve netværksopsætningen behøver du ikke røre, hvis den ellers fungerer
> over de trådløse netkort.

OK det gør det, jeg vil prøve, tak for dit input. Men det vil sige at "i
princippet" bør jeg kunne se de to maskiner fra begge efter jeg har
sluttet kablet til i "arbejdsgruppe maskiner" når jeg nu kan når jeg
bruger det trådløse netværk ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-06 14:34

Jakob skrev:

> Ok jeg har to maksiner der kan se hinanden (begge win xp) via
> trådløst netværk. Det går dog ALT For langsomt når jeg ønsker
> at smide filer fra den ene til den anden

Hvilken hastighed får du. Så langsomt er trådløst netværk nu
heller ikke (med kun to maskiner).

> Jeg skal have det ind med skeer da jeg finder at windows
> netværksfunktioner er noget af det mest ulogiske på planeten
> jorden

Har du erfaring med andre netværkssystemer?

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 30-08-06 15:15

In article <44f59385$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...

> Hvilken hastighed får du. Så langsomt er trådløst netværk nu
> heller ikke (med kun to maskiner).

Det er noget med 30 minutter for at overføre 600 mb mindst.

> Har du erfaring med andre netværkssystemer?

Jeg har lidt erfaring med Mac som virker noget nemmere. Men bortset fra
det er humlen her netop at erfaring ikke skulle være nødvendigt for at
koble to maskiner sammen.

Det burde være lavet så man kan gennemføre det uden erfaring på en nem,
logisk og intuitiv måde. Det er det LANGT fra. Jeg er absolut ikke
computer nybegynder, men finder det VILDT ulogisk de trin man skal
igennem for at få et windows netværk op og køre. Jeg vil gerne se hr og
fru hansen gennemføre det. Og i min verden er det bare ikke godt nok i
2006, men det kan vi selvfølgelig se forskelligt på.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-06 15:26

Jakob skrev:

> Det er noget med 30 minutter for at overføre 600 mb mindst.

Det svarer ca. til 5 Mbit/s. Det er ganske rigtigt langsomt. Er
det et 54 Mbit netværk?

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 30-08-06 16:32

In article <44f59f9f$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...

> Det svarer ca. til 5 Mbit/s. Det er ganske rigtigt langsomt. Er
> det et 54 Mbit netværk?

Nej det er et 10 Mbit, men nogen gange går det endnu langsommere end det
og så vil jeg altså bare hellere smide et kabel i begge maskiner, har
sgu ikke tålmodighed til det andet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-06 17:33

Jakob skrev:

> Nej det er et 10 Mbit

Så kan jeg bedre forstå det. Man kan ikke forvente bedre
hastighed på et trådløst net på 10 Mbit.

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 31-08-06 00:01

In article <44f5bd68$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...

> Så kan jeg bedre forstå det. Man kan ikke forvente bedre
> hastighed på et trådløst net på 10 Mbit.

OK så jeg skal have gang i det krydsede kabel, men er fremgangsmåden
rigtigt opfattet. At jeg disabler mit pcmia wifi kort og forbinder de to
netkort med det krydsede kabel og så skulle det virke med det samme når
det virker med wifi ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-06 09:23

Jakob skrev:

> [...]
> rigtigt opfattet. At jeg disabler mit pcmia wifi kort og forbinder de to
> netkort med det krydsede kabel og så skulle det virke med det samme når

Jeg har ingen erfaring med direkte forbindelse mellem to
computere, men jeg tror ikke det er det samme.

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-06 15:55

> [...]

>rigtigt opfattet. At jeg disabler mit pcmia wifi kort og forbinder de to
>netkort med det krydsede kabel og så skulle det virke med det samme når

Det skulle meget gerne virke...

Der er ingen DHCP-server involveret når du bruger krydset kabel, men
windows allokerer automatisk private adresser. Og de ligger i samme
netværk, så dine maskiner kan 'se' hinanden.

Og da du allerede har opsat computer navne og workgroup burde det bare
køre...

Hvis ikke, prøver du lige at reboot'e maskinerne.

Driller det stadig, kører du en IPCONFIG /ALL på begge maskiner, og
vender tilbage hertil med udskrifterne....

PS.

Har du ikke trådsløst netværk via en router - I så fald var det måske
lettere at kable begge maskiner op mod routeren...

<mlr>

Fra : Jakob

Dato : 31-08-06 16:18

In article <2otdf2h8ekdt5quhtp365vf2sv31qj2i29@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Har du ikke trådsløst netværk via en router - I så fald var det måske
> lettere at kable begge maskiner op mod routeren...

Tak for dit indlæg. Og maskinerne og routeren er adskilt af et betondæk
så det går nok ikke :0). Gider ikke flytte router hver gang jeg skal
overføre filer :0)

--
Venlig hilsen

Jakob