Hvorfor angeb Israel Libanon?
Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 30-08-06 08:49

Den amerikansk/israelske lobby-organisation AIPAC leverer
tilsyneladende et bevis på, at Israels angreb på Libanon *ikke*
skete på grund af tilfangetagelsen af to israelske soldater:

http://mogmich.blogspot.com/2006/08/baztab.html

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

-- To hell with religious rhetoric in politics! --

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-08-06 09:13

On Wed, 30 Aug 2006 09:49:22 +0200, Mogens Michaelsen skrev:

> [...]
> tilsyneladende et bevis på, at Israels angreb på Libanon *ikke*
> skete på grund af tilfangetagelsen af to israelske soldater:

Det ville da også være en underlig grund al den stund, Israel
har kidnappet mange mange gange flere libanesere end omvendt.
Kun spin-narkomaner troede på den historie.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Frank

Dato : 30-08-06 09:44

Hej

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> http://mogmich.blogspot.com/2006/08/baztab.html

At mene at de 2 menige værnepligtige israelske soldater skulle have
forhåndsviden om Israels stratetiske planer er nok lidt fantasifuldt.

Og ikke at tro at Israel havde en plan for angreb på Hizbolla og Libanon
liggende i en skrivebordsskuffe klar til brug er nok også lidt naivt.

Det skulle ikke undre mig om det danske forsvar en en plan liggende i en
skuffe et eller andet sted om angreb på Sverige.

Og at bruge et Irans website som sandhedsvidne på at et senere angreb var
planlagt er IMHO uklogt.

Mvh
Frank

--
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 11:53

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> Og ikke at tro at Israel havde en plan for angreb på Hizbolla og Libanon
> liggende i en skrivebordsskuffe klar til brug er nok også lidt naivt.

Naturligvis har de da det, for en god ordens skyld.

> Det skulle ikke undre mig om det danske forsvar en en plan liggende i en
> skuffe et eller andet sted om angreb på Sverige.

Dét tvivler jeg til gengæld på. En omvendt Corfitz Ulfeldt-plan?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 30-08-06 09:44

<momi@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>tilsyneladende et bevis på, at Israels angreb på Libanon *ikke*
>skete på grund af tilfangetagelsen af to israelske soldater:

Prøv at læse dit eget link.... )

Det "såkaldte" bevis er at de 2 bortførte israelske soldater "har
indrømmet" at Israel allerede havde planlagt angrebet.....

Du tror måske også at de to journalister der blev bortført for nyligt,
konverterede til islam af egen fri vilje....? ))))

Citat:
According to the Haaretz report, the site, Baztab, published details
about a month ago of what it termed "an interrogation" of the two
Israeli soldiers kidnapped by Hezbollah on July 12. Baztab's report
claimed that the soldiers had admitted that Israel planned a military
attack on Hezbollah in September or October, and the kidnapping had
foiled this plan.
Citat slut:

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 11:53

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> [...]
> claimed that the soldiers had admitted that Israel planned a military
> attack on Hezbollah in September or October, and the kidnapping had

Endnu mere absurd virker det, hvis man lige tænker tanken til ende. En
tophemmelig plan om et planlagt israelsk angreb på Hizbollah i september
eller oktober kendes af 19-årige værnepligtige ved den
israelsk-libanesiske grænse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 30-08-06 13:09

On Wed, 30 Aug 2006 12:52:54 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>tophemmelig plan om et planlagt israelsk angreb på Hizbollah i september
>eller oktober kendes af 19-årige værnepligtige ved den

Præcis....

Det er utroligt at nogen overhovedet kan tage historien seriøst.....

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 13:14

Alucard wrote:

> Præcis....
>
> Det er utroligt at nogen overhovedet kan tage historien seriøst.....

Jeg mener nu nok at fodtusser kan vide sådan noget, netop ved opmarchering
til grænsen, logistik og deslignende.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 13:55

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Jeg mener nu nok at fodtusser kan vide sådan noget, netop ved opmarchering
> til grænsen, logistik og deslignende.

Der var jo /netop/ ikke nogen opmarchering ved grænsen. Der var tale om
ganske almindelige grænsevagter.

Israel skulle minsandten først mobilisere, og indkalde reserverne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 14:27

"Per Rønne" wrote:

> Der var jo /netop/ ikke nogen opmarchering ved grænsen. Der var tale
> om ganske almindelige grænsevagter.

Som vel kunne se om der kom flere tropper til.

> Israel skulle minsandten først mobilisere, og indkalde reserverne ...

Næ, de angreb straks, det var først da de ville gå dybt ind i Libanon der
kom forstærkninger.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 15:32

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Som vel kunne se om der kom flere tropper til.

Hvilket der jo altså ikke gjorde.

> Næ, de angreb straks, det var først da de ville gå dybt ind i Libanon der
> kom forstærkninger.

De angreb med luftvåben, og for at gå dybt ind i Libanon skulle de først
mobilisere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 15:35

"Per Rønne" wrote:

> Hvilket der jo altså ikke gjorde.

> De angreb med luftvåben, og for at gå dybt ind i Libanon skulle de
> først mobilisere.

Det er direkte forkert...

Fra dr.dk.....

Onsdag den 12. juli:
Konflikten i Mellemøsten eskalerer og udvides med kampe på den
israelsk-libanesiske grænse. Det sker da den libanesiske Hizbollah-milits
bortfører to israelske soldater.
Hizbollahs forsøg på at få frigivet palæstinensiske fanger ved at kidnappe
to israelske soldater er en krigshandling, siger Israels premierminister,
Ehud Olmert. Israel angriber i løbet af onsdagen Libanon med kampvogne og
6.000 mand.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 18:01

> [...]

> Ehud Olmert. Israel angriber i løbet af onsdagen Libanon med kampvogne og

Der er jo slet ikke tale om de styrker der skal til for at gå dybt ind i
Libanon, hvilket da heller ikke skete.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 18:02

"Per Rønne" wrote:

> Der er jo slet ikke tale om de styrker der skal til for at gå dybt
> ind i Libanon, hvilket da heller ikke skete.

Det skrev jeg heller ikke, men at der allerede var opmarcheret 6000 mand, må
da give grund til spekulation om....
Hvorfor?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 19:03

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det skrev jeg heller ikke, men at der allerede var opmarcheret 6000 mand, må
> da give grund til spekulation om....
> Hvorfor?

Som nævnt andetsteds: 6.000 mand op til den libanesiske grænse, ja op
til den libanesiske /og/ syriske grænse må have været det normale i
årtier.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 30-08-06 17:12

On Wed, 30 Aug 2006 15:26:53 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Som vel kunne se om der kom flere tropper til.

>Næ, de angreb straks,

Israel angreb ikke Libanon

Israel blev angrebet fra Libanesisk teritorium

og med det bredeskab som Israels luftvåben er nødt til at opretholde
tager det ikke mange minutter at komme i gang med at forsvare sig

>det var først da de ville gå dybt ind i Libanon der
>kom forstærkninger.

netop, og dette tyder jo absolut ikke i retning af at Israel havde
planlagt at rykke ind i Libanon

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 17:16

@ wrote:

> [...]
> tager det ikke mange minutter at komme i gang med at forsvare sig

> netop, og dette tyder jo absolut ikke i retning af at Israel havde

Hvad lavede de 6000 mand fra IDF så lige op ad grænsen, således at de
straks, samme dag kunne gå over grænsen?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 18:01

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Hvad lavede de 6000 mand fra IDF så lige op ad grænsen, således at de
> straks, samme dag kunne gå over grænsen?

6.000 mand kan altså ikke siges at være nogen stor styrke, når det
drejer sig om bevogningen af en så usikker grænse som den til Libanon.

Tænk lige på at Israel har været i uafbrudt krigstilstand siden staten
blev retableret i 1948. Du kan under ingen omstændigheder sammenligne
grænsen mod Hizbollahland med den dansk-tyske landegrænse, selv om
længden må være nogenlunde den samme.

Og så kommer der dertil Golanhøjderne, hvor Israel må opretholde stor
militær årvågenhed. Golanhøjderne har i øvrigt i dag jødisk
befolkningsflertal, samtidig med at den befolkning der var der før
Seksdageskrigen, druserne, har accepteret israelsk statsborgerskab, og i
dag aftjener værnepligt i IDF.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 30-08-06 18:15

On Wed, 30 Aug 2006 18:16:00 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvad lavede de 6000 mand fra IDF så lige op ad grænsen, således at de
>straks, samme dag kunne gå over grænsen?

og det spørger du efter i ramme alvor?

et eller andet sted skal soldaterne jo befinde sig

og med de erfaringer Israel gennem tiden har haft med Hisbollah er det
nok et par eller tyve grunde til permanent at have soldater tæt på
grænsen til Libanon

7. oktober år 2000 Hizbollah kidnapper tre israelske soldater

26. november 2000 Hizbollah udløser en sprængladning mod en israelsk
militærkonvoj
dræber en og sårer to

16. februar Hizbollah skyder på en israelsk militærkonvoj dræber en og
sårer tre

1. april 2001 Hizbolah en 42 årig israelsk kvinde knivmyrdes i Haifa
af terrorist med forindelse til Hizbollah

14. april 2001 Hizbollah skyder på en israelsk militærpost dræber en

28. april 2001 en 60 årig israelsk mand knivmyrdet i Kfar Ba'aneh af
terrorister med forindelse til Hizbollah

12. marts 2002 Hizbollah beskyder Shlomi- Metzuba seks civile
israelere og en israelsk soldat dræbt

29. august 2002 Hizbollah beskyder militærpost Mount Dov en israelsk
soldat dræbt to såret

6. januar 2003 Hizbollah affyrer antiluftskytsgranat mod Birait

22. marts 2003 Hizbollah affyrer raketter og mortergranater mod den
Israelske hær

20. juli 2003 Hizbollah snigskytter skyder på israelske soldater nær
Chetula dræber to

10. august 2003 Hizbollah dræber en dreng i Shlomi med en
antiluftskytsgranat

6. oktober 2003 Hizbollah affyrer missiler og raketter mod israelske
soldater ved Fatma Gate dræber en

19. januar 2004 Hizbolah affyrer et antitankmissil dræber en soldat og
sårer en anden

7. maj 2004 Hizbollah skyder i Mt. Dov dræber en soldat sårer to andre

20. juli 2004 Hizbollah snigskytte skyder på israelsk militærpost
dræber to soldater

9. januar 2005 Hizbollah detonerer en sprængladning mod en Israelsk
militærpatrulje dræber en israelsk soldat og en FN offocer

7. april 2005 Hizbollah kidnapper to indbyggere i byen Rajar

29. juni 2005 Hizbollah affyrer mere end 20 mortergranater en soldat
dræbt fire andre såret

21. november 2005 Hizbollah forsøger at kidnappe en israelsk soldat,
det mislykkes, senere sårerr en byge af Katyusha-raketter og
mortergranater to civile og ni soldater

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : John

Dato : 30-08-06 18:37

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad lavede de 6000 mand fra IDF så lige op ad grænsen, således
> at de straks, samme dag kunne gå over grænsen?

Du er s'gu' da bare helt utrolig!

Israel har adskillige komplette militær-forlægninger med fly,
tanks, og artilleri, også i nord. Hvor lang tid mener du det
skulle tage at rykke ud med beskedne 6000 mand?

Du har jo sikkert aldrig været soldat, og derfor aldrig hørt
kommandoen: 'Alle mand stiller fuldt feltmæssig om et kvarter!'.

Mvh John

Fra : GB

Dato : 30-08-06 20:06

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in

> Du har jo sikkert aldrig været soldat, og derfor aldrig hørt
> kommandoen: 'Alle mand stiller fuldt feltmæssig om et kvarter!'.

Jo - Allan Riise har, efter hvad han selv siger, aftjent sin værnepligt
ved noget, han kalder "Panserværnet"!

GB

Fra : GB

Dato : 30-08-06 20:12

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns984ED6ABDF5DBYouremail@
130.227.3.84:

> Jo - Allan Riise har, efter hvad han selv siger, aftjent sin værnepligt
> ved noget, han kalder "Panserværnet"!

Dokumentation: http://tinyurl.com/jvf28

GB

Fra : GB

Dato : 02-09-06 23:29

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns984ED79553EFBYouremail@
130.227.3.84:

Her er, hvad en Google på "panserværnet giver:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=panserv%C3%A6rnet&btnG=S%C3%B8g&meta=

----------->

Modelanmeldelse: Martola, NRC 7247 Renault UE
For at skabe lidt variation i trækkøretøjerne til panserværnet i mit
tyske infanteri anskaffede jeg et par Renault traktorer fra firmaet
Martola. ...
www.chakoten.dk/anmeld/byg02.html - 7k - Cached - Lignende sider

hbad synse i om hende - Page 5 - Jubii Debatforum
Før du trækker panserværnet frem , lad os liiiige finde ud af om det
drejer sig om ordblindhed eller sløseri først . . . . .

debat.jubii.dk/271/hbad+synse+i+om+hende_184375.html?&page=5 - 83k -
Supplerende resultat - Cached - Lignende sider

Kandu.dk - Nyhedsindlæg
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske
nyhedsgrupper og vidensdeling indenfor karriere, interesser og teknologi.
www.kandu.dk/dk/news/520357/groupid/20606 - 247k - Supplerende resultat -
Cached - Lignende sider

For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de
resultater, der i meget høj grad ligner de 3, der allerede er vist.
Hvis du vil, kan du gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt,
kommer med.

GB

Fra : John

Dato : 30-08-06 23:47

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo - Allan Riise har, efter hvad han selv siger, aftjent sin
> værnepligt
> ved noget, han kalder "Panserværnet"!

Aldrig hørt om det. Det er måske en hemmelig enhed.. :))

Mvh John

Fra : GB

Dato : 31-08-06 00:50

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:44f61514$0$14038
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Aldrig hørt om det. Det er måske en hemmelig enhed.. :))

Så hemmelig, at FVM ikkengang har hørt om den...

GB

Fra : GB

Dato : 31-08-06 03:22

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns984F128D689E8Youremail@
130.227.3.84:

> Så hemmelig, at FVM ikkengang har hørt om den...

Mere Google-sjov på Allan's bekostning:

http://tinyurl.com/kfznv

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 14:47

"Per Rønne" wrote:

> Der var jo /netop/ ikke nogen opmarchering ved grænsen. Der var tale
> om ganske almindelige grænsevagter.
>
> Israel skulle minsandten først mobilisere, og indkalde reserverne ...

Det er jo direkte forkert, de angreb den samme dag med tanks og med 6000
mand.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 30-08-06 14:19

On Wed, 30 Aug 2006 14:14:03 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Jeg mener nu nok at fodtusser kan vide sådan noget, netop ved opmarchering
>til grænsen, logistik og deslignende.

Hvilket jo IKKE var tilfældet.....

Fra : Konrad

Dato : 30-08-06 13:19

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis....
>
> Det er utroligt at nogen overhovedet kan tage historien seriøst.....

Men at Hizbollah forberedte og planlagde den israelske invasion 6 måneder
forinden, det er et indlysende faktum?

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-06 13:55

?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 30-08-06 14:20

On Wed, 30 Aug 2006 14:19:12 +0200, "Konrad"

Hvilke TÅBER påstår da det....????

Fra : Konrad

Dato : 30-08-06 14:22

> Hvilke TÅBER påstår da det....????

Hvis jeg siger debattører i dk.politik...? Det er da en udbredt opfattelse.

Fra : Alucard

Dato : 30-08-06 14:33

On Wed, 30 Aug 2006 15:21:59 +0200, "Konrad"

Nå...!!!!

Så må jeg have overset noget......

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 30-08-06 17:46

Alucard skrev:

> Prøv at læse dit eget link.... )

Jeps, og det er med fuldt overlæg et link til min egen post. Her
skriver jeg, at jeg finder det mærkeligt, at AIPAC bruger kilden
som grundlag for at forlange den iranske side "Baztab" fjernet
fra den amerikanske internetudbyders server. Hvis kilden *ikke*
er troværdig, så kan AIPAC vel ikke tillade sig at forlange siden
lukket? Hvis kilden *er* troværdig, så medvirker AIPAC til at
levere beviser på, at den israelske regering har løjet om årsagen
til krigen.

I begge tilfælde forekommer AIPAC's fremgangsmåde mig mærkelig.
Det er sådan set det, der er min pointe (overskriften på tråden
skulle måske have været anderledes).

Fra : @

Dato : 30-08-06 16:53

<momi@stofanet.dk> wrote:

>Den amerikansk/israelske lobby-organisation AIPAC leverer
>tilsyneladende et bevis på, at Israels angreb på Libanon *ikke*
>skete på grund af tilfangetagelsen af to israelske soldater:

nu var det jo altså ikke Israel som angreb Libanon

der blev sendt raketter mod Israel samtidig med angrebet på de
israelske soldater

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 16:57

@ wrote:

> nu var det jo altså ikke Israel som angreb Libanon
>
> der blev sendt raketter mod Israel samtidig med angrebet på de
> israelske soldater

Nej.

Der blev sendt 2 Katusha lign. raketter ind i Israel *efter* at de 2
soldater blev snappet, og Hizbollah har hele tiden hævdet at det ikke var
dem der afsendte dem.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 30-08-06 18:09

On Wed, 30 Aug 2006 17:57:22 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nej.
>
>Der blev sendt 2 Katusha lign. raketter ind i Israel *efter* at de 2
>soldater blev snappet, og Hizbollah har hele tiden hævdet at det ikke var
>dem der afsendte dem.

og ikke engang Hizbollah-forbrydernes egne mødre tror dem over en
dørtærskel

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 18:15

@ wrote:

> og ikke engang Hizbollah-forbrydernes egne mødre tror dem over en
> dørtærskel

Nu plejer Hizbollah ikke at modsige når de har handlet, tværtimod, så
det......

--
Allan Riise

Fra : John

Dato : 30-08-06 18:25

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Der blev sendt 2 Katusha lign. raketter ind i Israel *efter* at
> de 2 soldater blev snappet, og Hizbollah har hele tiden hævdet
> at det ikke var dem der afsendte dem.

Nårh.. jamen så skal det jo nok passe.. :))

Mvh John

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 18:37

John wrote:

> Nårh.. jamen så skal det jo nok passe.. :))

Hvorfor skulle de dog lyve om det, det ligger der intet i deres historie der
skulle godtgøre, tværtimod, så har Hizbollah altid taget "æren" for deres
handlinger.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 30-08-06 18:50

On Wed, 30 Aug 2006 19:25:21 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Nårh.. jamen så skal det jo nok passe.. :))

ja der vil lyde noget af et latterbrøl fra tilskuerne i en retssal
hvis en Hizbollah-forbryder skal vidne og bliver bedt om at sige
sandheden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : GB

Dato : 30-08-06 20:05

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:44f5c9ab$0$184
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nårh.. jamen så skal det jo nok passe.. :))

Ja, Allan Riise er militærekspert - bare lyt til ham! (NOT!)

GB

Fra : John

Dato : 30-08-06 17:43

> [...]

> tilsyneladende et bevis på, at Israels angreb på Libanon *ikke*
> skete på grund af tilfangetagelsen af to israelske soldater

*Suk!* Kan der virkelig koges mere suppe på dén pølsepind?

Er der ikke også noget med, at der er fundet beviser for, at
dværgen i Iran og retarden i Syrien samt Hezbollah arbejder for
Mossad, at Holocaust aldrig fandt sted, at amerikanerne aldrig
har været på månen, at jorden er flad, at...

Mvh John