Router?
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-08-06 08:40

Hej.

Kan jeg forbinde fra ADSL modemet til en switch, og derfra ud til
computerne uden at have en router i systemet ?.

Jeg tror det ikke, for hvad skal så give IP's, når der ikke er en router
i systemet ?

EJ

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-08-06 08:42

Erik Jakobsen skrev:

> Kan jeg forbinde fra ADSL modemet til en switch, og derfra ud til
> computerne uden at have en router i systemet ?.

Afhænger af din udbyder.

> Jeg tror det ikke, for hvad skal så give IP's, når der ikke er en
> router i systemet ?

Det gør modemet allerede, spørgsmålet er bare om den vil give mere end en.
Det er et spørgsmål om udbyder , type forbindelse og preferencer..

Så du må enten have fat i de informationer fra din udbyder, eller købe en
router med indbygget switch til 2-300 kr. Det har mange fordele frem for den
anden løsning, større sikkerhed, hurtigere og mere sikker overførsel mellem
pc'erne. Så kan du have ligeså mange på som du vil(som switchen rækker til),
hvor du skal have/købe en ip for hver pc i den anden løsning.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-08-06 09:14

Sune Storgaard wrote:

> [...]
> pc'erne. Så kan du have ligeså mange på som du vil(som switchen rækker til),
> hvor du skal have/købe en ip for hver pc i den anden løsning.

Hej Sune.

Tak for dit svar. Ok med modemet, der allerede giver et stk IP.

Nu er det hos en bekendt, som jeg skal hjælpe, og netværket er for, at
vi kan kopiere fra hans gamle WIN98 og over på en ny XP computer, som
han har købt. Herefter er 98 maskinen ikke interessant længere

Så jeg tror, at jeg snupper en router med, som jeg har stående, og laver
et midlertidigt netværk, som vi kan anvende til kopieringen.

Så er der ingen problemer, og der vil så være dynamiske IP's til rådghed.

EJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-08-06 09:30

Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> wrote:

>Kan jeg forbinde fra ADSL modemet til en switch, og derfra ud til
>computerne uden at have en router i systemet ?.

Det kan godt lade sige gøre - Selv om den praktiske opsætning afhænger
meget af hvilken internet udbyder der er tale om...

Men jeg da vil stærkt anbefale en router....

Uden router får dine maskiner offentlige ip-adresser fra udbyderen. Og
det betyder i praksis at alle vi andre herude på nettet kan 'kigge med'
når du åbner for windows fil-og-printerdeling.

Og det er næppe lige det du ønsker

<mlr>

Fra : oz4kk@c.dk

Dato : 30-08-06 10:01

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> det betyder i praksis at alle vi andre herude på nettet kan 'kigge med'
> når du åbner for windows fil-og-printerdeling.

Tak for indlæget Michael.

Der er tale om TDC.

Jamen jeg tager min router med, og laver som nævnt et midlertidigt netværk.

Og du har ret, vi ønsker ikke tilskuere

EJ