Ryge- OG PARFUME- forbud!
Fra : Bo Warming

Dato : 29-08-06 19:56

Ryge- OG PARFUME- forbud!

Canada har indført forbud mod syntetiske duftstoffer, sprays osv helt
som de velkendte rygeforbud - på et stort antal
arbejdspladser(Politiken 28.8.06)

Mon ikke den skjulte dagsorden er, at konflikter, som folk let kan
løse selv, kan give folk selvtillid og tro på egne kræfter og
samarbejdsevner.

Ved at ledere overtager konfliktstof og blander sig , kan de udtænke
sindrige ens for alle regler og føle sig store.

Og det er let. Rent smagsdommeri.

Jeg husker min ungdoms mange S-togrejser, da jeg boede i Nærum og gik
på Metropolitanskolen på Nørrebro, hvor folk i kupeen kom til at lære
hinanden at kende ved at diskutere om vinduet skulle stå åbent - der
var opslået generelle regler om at hvis een ønskede lukket så måtte
højst et i ikke-vindretningen være åbent eller noget i den stil. Man
tog hensyn og fandt kompromisser. Det var sundt og har smittet af på
samarbejsånd og vennesælhed i det hele taget.

Snak om en enlig ryger måtte pulse løs blandt ikkeryger blev også
gjort til heftig debatøvelse og ikke altid med det resultat, som idag
dikteres af regler fra oven og uden respekt for individuel smag og
vekslende flertal.

"Cigaretrygeren er det danske samfunds vigtigste støttepille. Der
burde rejses en mindesten for cigaretrygeren. "

H.C. Hansen(socialdemokratisk statsminister)

"A cigarette is the perfect type of a perfect pleasure. It is
exquisite and it leaves one unsatisfied. Oscar
Wilde

" Mænd må prale med al den gift, de kan rumme i sig - uden at
kaste op. H.C. Branner

" At tro at vi foretager os noget, når vi intet foretager os,
er den første illusion, tobakken skænker os. Ralph W.
Emerson

" A man of no conversation should smoke. Emerson