FN har Hamas-medlemmer på lønningslisten
Fra : @

Dato : 28-08-06 22:06

<<<<<
FN har Hamas-medlemmer på lønningslisten

Danskeren Peter Hansen, der er generalkommissær for FN's agentur for
hjælp til palæstinensiske flygtninge i Gaza og på Vestbredden (UNRWA),
fremkom mandag (4/10) med en overraskende indrømmelse i et interview
med Canadian Broadcasting Corporation (CBC).

“Jeg er overbevist om, at der optræder Hamas-medlemmer på UNRWA's
lønningsliste, og det ser jeg ikke noget kriminelt i ... vi foretager
ikke politiske kontrolundersøgelser og udelukker ikke folk af én
overbevisning frem for en anden.”

Med denne udtalelse bekræftede Hansen, hvad Israel længe har beklaget
sig over: at UNRWA (FN's Relief and Works Agency) i stedet for at
spille en neutral, humanitær rolle i de palæstinensiske områder i
realiteten er hjemsøgt af terrorister, som benytter de internationale
midler og sikre FN-tilflugtssteder til at lette udførelsen af angreb
mod israelske civile.

Hansen forsøger at skelne mellem FN-ansatte, som identificerer sig
'politisk' med Hamas i modsætning til 'militante' Hamas-medlemmer, men
denne skelnen er kategorisk blevet afvist af USA og EU, som begge har
sortlistet alle grene af Hamas og fastfrosset alle Hamas-midler uden
undtagelse.

Hansen har længe været anklaget for at være énsidigt imod Israel. I
kølvandet på den militære operation i Jenin i 2002 afgav Hansen nogle
interviews, som fejlagtigt beskrev "masseudryddelse ... en menneskelig
katastrofe med få sidestykker i nyere historie", "helikoptere ... som
heftigt beskyder civile boligområder", og "kroppe ... der hober sig
op' i 'massegrave." Dele af dette blodbad hævdede Hansen endda at have
set 'med egne øjne'.

Kassam-transporter, en historie om misbrug

Hansens indrømmelse af forbindelsen mellem FN og Hamas kom midt i en
uoverensstemmelse over misbrug af en FN-ambulance i Gaza, idet det fra
israelsk side blev påstået, at optagelser fra et ubemandet fly viser
palæstinensiske terrorister, der skjuler en Kassam-raket i køretøjet.

Israel har senere medgivet at det ikke kan siges med sikkerhed, at
objektet på videoklippet er en raket, men uanset om denne specielle
hændelse har udgjort et misbrug, har UNRWA - under Hansens ledelse -
været ansvarlig for adskillige veldokumenterede handlinger til fremme
af palæstinensisk terrorisme, blandt andet følgende:

Maj 2004: Bevæbnede palæstinensere bliver filmet, mens de benytter
UNRWA- ambulancer til at transportere terrorister og muligvis ligene
af faldne israelske soldater i Gaza.

September 2003: Efter at den israelske militærdomstol har dømt tre
UNRWA-ansatte for terroraktiviteter (såsom at have kastet brandbomber
mod en offentlig bus), anholder Israel mindst 16 andre medlemmer af
UNRWA's stab for diverse sikkerhedsrelaterede forhold.

December 2002: En Shin Bet-rapport antyder, at adskillige
UNRWA-faciliteter på Vestbredden og i Gaza er blevet benyttet af
palæstinensiske terrorister som mødested og som oplagringsplads for
våben.

September 2002: Nahd Attala, en ledende UNRWA-ansat i Gaza, afslører,
at han i juni-juli 2002 brugte sit UNRWA-køretøj til transport af
bevæbnede medlemmer af Fatah, som var på vej for at udføre et
missilangreb mod jødiske landsbyer. Desuden indrømmer Nahd, at han
havde brugt en UNRWA-bil til at transportere en 12 kg tung
sprængladning for sin svoger, som var medlem af Fatah.

August 2002: Nidal Nazzal, Hamas-medlem og ambulancefører ansat af
UNRWA, tilstår, at han har transporteret våben og sprængstoffer i en
UNRWA-ambulance, og at han har udnyttet sin bevægelsesfrihed til at
viderebringe meddelelser blandt Hamas-medlemmer i forskellige
palæstinensiske byer.

Februar 2002: Alaa Muhammad Ali Hassan, medlem af Tanzim, tilstår
under en afhøring, at han har har affyret snigskud fra den
UNRWA-financierede skole i al-Ayn flygtningelejren nær Nablus. Han
fortæller endvidere sine afhørere, at bomber beregnet til terrorangreb
er blevet fremstillet inde på UNRWA-skolens område.

Terror finansieret af vestlige demokratier

De palæstinensiske terroristers infiltration i UNRWA er så meget desto
mere foruroligende, når man betragter den økonomiske financiering af
denne internationale 'humanitære' organisation.

Lønningerne til de ansatte ved UNRWA bliver betalt af de midler, som
UNRWA modtager fra 38 bidragsydende lande. USA bidrager med 30% af
budgettet, Canada bidrager med 4% af budgettet, og de europæiske lande
bidrager med godt over 55% af budgettet.

Med andre ord, den vestlige verdens demokratier betaler lønningerne
til de Hamas-medlemmer, som står på UNRWA's lønningsliste.

En talsmand for Canadas udenrigsministerium udtalte følgende, da han
hørte Hansens indrømmelse af, at der er Hamas-medlemmer på UNRWA's
lønningsliste: "Vi er dybt bekymrede og vil straks søge en forklaring
fra hr. Hansen direkte samt fra FN-myndighederne."

Canadas bidrag til UNRWA ligger på 10 millioner dollar om året, og
USA's samlede støtte til UNRWA ligger på omkring 100 millioner dollar
om året. Dette til trods for den kendsgerning, at brug af amerikanske
skatteborgeres penge til udenlandske flygtninge, som har været
indblandet i terrorhandlinger, er ulovlig ifølge den ændrede del
301(c) i loven fra 1961 om ydelser til udenlandske hjælpeprogrammer
(Foreign Assistance Act).

En konference bestående af FN's donorlande, som skal drøfte den
eksisterende støtte til palæstinenserne, er berammet til at finde sted
i Norge den 30. november i år.
<<<<<<<<
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 23:45

On Mon, 28 Aug 2006 23:05:44 +0200, @ skrev:

> [...]
> realiteten er hjemsøgt af terrorister, som benytter de internationale
> midler og sikre FN-tilflugtssteder til at lette udførelsen af angreb

Hvad skulle der nu være galt i, at medlemmer af Hamas er ansat
af UNRWA? Hamas er et legalt parti, og det parti et flertal af
palæstinenserne har stemt på ved det seneste valg.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-06 04:50

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Hvad skulle der nu være galt i, at medlemmer af Hamas er ansat
> af UNRWA? Hamas er et legalt parti, og det parti et flertal af
> palæstinenserne har stemt på ved det seneste valg.

Hamas er en terrororganisation, og derfor boykotter USA og EU det
palæstinensiske selvstyre, og har gjort det siden organisationen kom til
magten.

Hamas er også en organisation hvis mål er såvel uacceptabelt som
uopnåeligt: Israels udslettelse, og oprettelsen af en salafistisk stat i
hele området, hvor jøderne naturligvis er ekspederet i Middelhavet eller
i gaskammeret. Palæstinenserne er nødt til at indlede forhandlinger med
israelerne baseret på den fremtidige eksistens af to stater i området,
realistiske forhandlinger der også må gå på de fremtidige grænser for
disse stater.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 08:51

On Tue, 29 Aug 2006 05:49:56 +0200, Per Rønne skrev:

> Hamas er en terrororganisation,

Det er altså det regeringsbærende parti for palæstinenserne,
og hamas er ikke mere terrororganisation end samtlige af de
israelske partier, som går ind for fortsat besættelse af de
palæstinensiske områder imod en soleklar FN-vedtagelse om, at
de skal trække sig tilbage, og at besættelsen er illegal.

> og derfor boykotter USA og EU det
> palæstinensiske selvstyre, og har gjort det siden organisationen kom til
> magten.

Lad Amerika og EU om det. Her taler vi om en FN-organisation,
som naturligvis samarbejder med palæstinensernes valgte
regering.

> [...]
> uopnåeligt: Israels udslettelse, og oprettelsen af en salafistisk stat i
> hele området, hvor jøderne naturligvis er ekspederet i Middelhavet eller

Haha - du er altid klar til at fremsætte de mest vanvittige
påstande.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-06 14:09

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> palæstinensiske områder imod en soleklar FN-vedtagelse om, at
> de skal trække sig tilbage, og at besættelsen er illegal.

Man bliver ikke en terrororganisation, fordi man går ind for "fortsat
besættelse af palæstinensiske områder", og - som du ved - så forlangte FN
noget til gengæld for en tilbagetrækning, - eller har du glemt det?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:18

On Tue, 29 Aug 2006 15:08:38 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Man bliver ikke en terrororganisation, fordi man går ind for "fortsat
> besættelse af palæstinensiske områder",

Jo, hvis man rent faktisk står for det. Som de israelske
partier i forskellige konstellationer har stået for det
igennem mange år.

De partier er lige så meget terroristorganisationer som Hamas.
De har til overflod også langt flere uskyldige liv på deres
samvittighed. Mange gange flere uskyldige liv.

> og - som du ved - så forlangte FN
> noget til gengæld for en tilbagetrækning, - eller har du glemt det?

Israel er blevet tilbudt anerkendelse. Fuld anerkendelse og
normalisering af forholdene. Israel har sagt nej.

Endvidere gælder, at besættelsen af Gaza ikke ophørte, da
Ægypten anerkendte Israel. Besættelsen af Vestbanken ophørte
ikke, da Jordan anerkendte Israel.

Det er mange år siden, Israel havde noget, at hænge sin hat
på ang. besættelsen af Gaza og Vestbredden

Besættelsen af Østjerusalem og Golan og Sheeba Farms er et
kapitel for sig, da den Israelske besættelsesmagt i praksis
har annekteret områderne - helt og aldeles i strid med al
international orden.

Fra : @

Dato : 29-08-06 18:45

On Tue, 29 Aug 2006 19:18:19 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>
>Israel er blevet tilbudt anerkendelse. Fuld anerkendelse og
>normalisering af forholdene. Israel har sagt nej.

hvor og hvornår har Syrien og Libanon tilbudt at anerkende staten
Israel som første punkt og som grundlag for videre forhaldlinger?

>Endvidere gælder, at besættelsen af Gaza ikke ophørte, da
>Ægypten anerkendte Israel.

sørgede Egypten for at krighandlinger udført fra Gaza ophørte?

>Besættelsen af Vestbanken ophørte
>ikke, da Jordan anerkendte Israel.

sørgede Jordan for at krigshandlinger udført fra Vestbreden ophørte?

>Det er mange år siden, Israel havde noget, at hænge sin hat
>på ang. besættelsen af Gaza og Vestbredden

har alle lande som har angrebet Israel anerkendt staten Israel?

>Besættelsen af Østjerusalem og Golan og Sheeba Farms er et
>kapitel for sig, da den Israelske besættelsesmagt i praksis
>har annekteret områderne - helt og aldeles i strid med al
>international orden.

selvmordsbomberes anfald ofte med udgangspunkt i øst-jerusalem er helt
og aldeles i strid med al international orden
besættelsen af øst-Jerusalem er fuldt legalt israelsk selvforsvar

Syrien har aldrig villet overholde FN's sikkerhedsråds resolution 242
fra 1967
som FN anser som udgangspunkt for varig fred i mellemøsten

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 22:07

On Tue, 29 Aug 2006 19:44:53 +0200, @ skrev:

> hvor og hvornår har Syrien og Libanon tilbudt at anerkende staten
> Israel som første punkt og som grundlag for videre forhaldlinger?

Anderkendelse for og før forhandlinger? Hvor finder du det
forlangende i 242?

> sørgede Egypten for at krighandlinger udført fra Gaza ophørte?

Nej, besættelsen fortsatte jo, så befolkningen havde al ret
til at fortsætte sin befrielseskamp.

> sørgede Jordan for at krigshandlinger udført fra Vestbreden ophørte?

Samme svar - indsæt selv 'Vestbredden'.

> har alle lande som har angrebet Israel anerkendt staten Israel?

Nej, har du flere dumme spørgsmål min kære lille nar?

> selvmordsbomberes anfald ofte med udgangspunkt i øst-jerusalem er helt
> og aldeles i strid med al international orden

Du ser ikke ud til at vide meget om "international orden".

> besættelsen af øst-Jerusalem er fuldt legalt israelsk selvforsvar

Ifølge hvilken "International orden"?

> Syrien har aldrig villet overholde FN's sikkerhedsråds resolution 242
> fra 1967

Mindst lige så meget som Israel.

> som FN anser som udgangspunkt for varig fred i mellemøsten

Og senest med "Arab peace initiative" er Israel blevet tilbudt
en løsning i overensstemmelse dermed; men har sagt nej.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : @

Dato : 30-08-06 15:08

On Tue, 29 Aug 2006 23:06:34 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]

læs lige hvad du selv skriver

Svendsen:"Israel er blevet tilbudt anerkendelse"

>Anderkendelse for og før forhandlinger? Hvor finder du det
>forlangende i 242?

>Nej, besættelsen fortsatte jo, så befolkningen havde al ret
>til at fortsætte sin befrielseskamp.

du kører så meget i ring at du er blevet rundtosset

>Du ser ikke ud til at vide meget om "international orden".

og du endnu mindre

siden du finder at bomber mod skolebørn og buspassagerer
er omfattet af international orden

>Ifølge hvilken "International orden"?

retten til selvforsvar over for mordere og andre forbrydere

>Mindst lige så meget som Israel.

nej, Syrien har gentagne gange angrebet Israel

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 12:31

On Wed, 30 Aug 2006 16:07:53 +0200, @ skrev:

> læs lige hvad du selv skriver
>
> Svendsen:"Israel er blevet tilbudt anerkendelse"

Ja, det skrev jeg. Er der andet, du vil fortælle mig, at jeg
har skrevet?

Fra : @

Dato : 31-08-06 18:32

On Thu, 31 Aug 2006 13:31:10 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Ja, det skrev jeg. Er der andet, du vil fortælle mig, at jeg
>har skrevet?

du kunne jo for bare en enkelt gangs skyld forsvare dine egne påstande

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 20:03

On Thu, 31 Aug 2006 19:31:51 +0200, @ skrev:

> du kunne jo for bare en enkelt gangs skyld forsvare dine egne påstande

Tsk tsk. Nu ikke sidde og lyve. Det klær' dig slet ikke kære
lille nar. Jeg har såmænd forsvaret tusindevis af mine
påstande. Så selv "en enkelt gang" er det da forlængst blevet
til.

Ang. "Israel er blevet tilbudt anerkendelse" så svarede jeg
dig såmænd 29-08-2006 klokken 23-06-34.

Men du er måske bare dement?

Hvis du ikke kan huske hvorvidt, du er løgner eller dement, så
er du tilgivet.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : @

Dato : 31-08-06 20:28

On Thu, 31 Aug 2006 21:03:23 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Tsk tsk. Nu ikke sidde og lyve. Det klær' dig slet ikke kære
>lille nar. Jeg har såmænd forsvaret tusindevis af mine
>påstande.

hvad bliver det så til med dit forsvar for påstanden om at FN ikke
havde fordømt et enkelt lands boykot af et andet land?

fandt du ud af at det var sket gentagne gange alligevel?

>Ang. "Israel er blevet tilbudt anerkendelse" så svarede jeg
>dig såmænd 29-08-2006 klokken 23-06-34.

og det kalder du et svar

et "fredsinitiativ" som netop fra arabisk side _ikke_ giver nogen
garanti for fred, ikke engang anerkendelse af staten Israel er med i
det "fredsinitiativ"

for en anden gangs skyld vil det fremme ekspeditionen hvis Message-Id
følger med i stedet for tidsangivelse

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 20:37

On Thu, 31 Aug 2006 21:28:12 +0200, @ skrev:

> hvad bliver det så til med dit forsvar for påstanden om at FN ikke
> havde fordømt et enkelt lands boykot af et andet land?

Uhadada - du går jo helt amok med dit lyveri. Jeg har sandelig
aldrig sagt, at FN ikke har fordømt et enkelt lands boykot af
et andet land.

Det er dog utroligt, så meget du lyver, min kære lille nar.

> og det kalder du et svar
>
> et "fredsinitiativ" som netop fra arabisk side _ikke_ giver nogen
> garanti for fred, ikke engang anerkendelse af staten Israel er med i
> det "fredsinitiativ"

Tsk tsk - enten lyver du igen, eller også er du bare nærmest
ufattelig dum. Jeg skrev højt og tydeligt "Arab peace
initiative". Du kan f.eks. se det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 05-09-06 23:35

Henrik Svendsen skrev:

> Sjat og sjat. Der er tale om millioner af palæstinensere, der
> lever som flygtninge den dag i dag.

Bl.a. fordi deres arabiske værtslande nægter dem statsborgerskab. Det
er en skændsel, at f.eks. Libanon nægter at give palæstinensiske
flygtninge statsborgerskab og i stedet lader dem leve en ussel
tilværelse i flygtningelejre. Hvorfor kan Saudiarabien og de andre
rige golfstater ikke for en gang skyld anvende deres mange
oliemilliarder til noget fornuftigt ved at hjælpe disse mennesker?
Svaret er naturligvis ligetil: de palæstinensiske flygtninge er et
vigtigt trumfkort med henblik på at udstille Israel og jøderne som
hovedskurken i en tusindårig regional konflikt.

(...)

> Næh, det er jo den største og mest presserende af sagerne. Der
> er også det forhold, at palæstinenserne var fuldkommen
> uskyldige ofre for zionismens udsmidning. Det er en konstant
> tikkende kollossal moralsk udfordring bare at skulle ignorere.
> Heldigvis er der mange, som ikke ignorerer den. Der skal
> findes en retfærdig løsning for de fordrevne palæstinensere ..
> synes du ikke det?

Ingen part i denne konflikt er uskyldig. De palæstinensiske arabere
ligger som de selv har redt, idet man i 1947 sagde nej til at få et
område som svarer til 45% af det daværende Britiske Mandatområde
Palæstina for derefter sammen med Den Arabiske Liga at indlede en
blodig krig mod Israel. Målet var som bekendt at erobre hele
Palæstina og smide jøderne ud. Og hvad blev resultatet? Man endte med
at tabe krigen, og har i dag kun udsigt til at få ca. 20% af
Palæstina. Måske er det på tide at sadle om og tage de rester man
kan få?

(...)

---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 02-09-06 11:37

Henrik Svendsen skrev:

(...)

> Hvilke er ikke blevet opfyldt?

Du kan finde dem ved at gennemlæse den Wikipedia-artikel du selv
linker til.
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 01-09-06 22:05

Per Rønne skrev:

(...)

> Da Israel genoprettedes opfattede palæstinaaraberne sig /ikke/ som et
> folk.

Nej. Og de fik jo rent faktisk også deres egen stat, Jordan. Efter
krigen i 1947/48 var den største befolkningsgruppe i Jordan nemlig
palæstinensiske arabere. At Jordan senere ikke længere gjorde krav
på Vestbredden skyldes ikke så meget sympati som, at man dybest set
helst er fri for at skulle tage sig af så mange fattige mennesker og
ustyrlige militante grupper.
---
Mvh
Anders

Fra : @

Dato : 29-08-06 15:11

On Tue, 29 Aug 2006 09:50:48 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det er altså det regeringsbærende parti for palæstinenserne,

og?

det bliver Hamas ikke mindre terrororganisation af

> [...]
>palæstinensiske områder imod en soleklar FN-vedtagelse om, at
>de skal trække sig tilbage, og at besættelsen er illegal.

er israelske partier på EU's terrorliste?

hvilken soleklar FN-vedtagelse mener du påbyder Israel helt ensidigt
og uden forbehold at trække sig ud af Gaza og Vestbredden?

> [...]
>regering.

>Haha - du er altid klar til at fremsætte de mest vanvittige

slet ikke

det er Hamas' erklærede mål at staten Israel skal fjernes

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:21

On Tue, 29 Aug 2006 16:11:04 +0200, @ skrev:

> og?
>
> det bliver Hamas ikke mindre terrororganisation af

Næh, men man samarbejder jo gerne med israelske
terrororganisationer. Så kan man også fint samarbejde med en
palæstinensisk terrororganisation.

> er israelske partier på EU's terrorliste?

Næh, og?

> slet ikke

Nåja, du er jo min egen lille personlige nar. Du minder mig om
det i hvert eneste af dine indlæg.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : @

Dato : 29-08-06 18:52

On Tue, 29 Aug 2006 19:21:20 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Næh, men man samarbejder jo gerne med israelske
>terrororganisationer.

det kan være at der i din jødefjendske verdensanskuelse findes
israelske terrororganisationer

men kan du ikke lige nævne de israelske terrororganisationer der er på
EU's eller USA's lister med terrororganisationer

>Næh, og?

det vil sige at de kun findes på jødehader Svendsens liste

>Nåja, du er jo

og du er ikke blot jødehader men også faktafornægter på line med AHW

læs på nedenstående links og konstater selv at det er Hamas's helt
klare mål at udslette Israel

<<<<<<
http://www.globalsecurity.org/military/world/para/hamas.htm
HAMAS was formed in late 1987 as an outgrowth of the Palestinian
branch of the Muslim Brotherhood. Hamas is a Sunni Islamic
organization which was established at the beginning of the first
Intifada, (December 1987) by Sheikh Ahmed Yassin. Hamas is dedicated
to the establishment of an Islamic Palestinian State that encompasses
Israel, the West Bank and Gaza. Paradoxically, the formation of HAMAS
was encouraged by the Israeli government, which saw the new group as a
religious competitor to the generally secular Palestinian nationalist
groups.
<<<<<<<

http://en.wikisource.org/wiki/Hamas_Covenant

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 22:08

On Tue, 29 Aug 2006 19:51:53 +0200, @ skrev:

> det kan være at der i din jødefjendske verdensanskuelse findes
> israelske terrororganisationer

Sidder du og spytter arrigt på din skærm mens du hamrer dine
små hænder til blods på dit hakkebrædt?

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-06 23:00

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> hvilken soleklar FN-vedtagelse mener du påbyder Israel helt ensidigt
> og uden forbehold at trække sig ud af Gaza og Vestbredden?

Der findes ikke engang en resolution der påbyder Israel at trække sig ud
af /alle/ de under Seksdageskrigen besatte områder, selv ikke i
forbindelse med en endelig fred.

Dels tales der om 'besatte områder', ikke '/de/ besatte områder'. Og
dels tales der om at /alle/ regionens lande [og vi taler her om et
tidspunkt hvor ingen talte om etableringen af en palæstinaarabisk stat]
skulle have /sikre/ og /anerkendte/ grænser. De gamle
våbenstilstandslinier var ingenlunde 'sikre'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 23:32

On Wed, 30 Aug 2006 00:00:26 +0200, Per Rønne skrev:

> Der findes ikke engang en resolution der påbyder Israel at trække sig ud
> af /alle/ de under Seksdageskrigen besatte områder, selv ikke i
> forbindelse med en endelig fred.

Jo.

> Dels tales der om 'besatte områder', ikke '/de/ besatte områder'.

Ændrer intet. Der tales nemlig om også om:

"the inadmissibility of the acquisition of territory by war"

Hvilket vil sige, at det er uantageligt at erhverve/tage
territorie ved krig. Og det inkluderer således alt det tagne
territorie.

Sammenholdt med:

"Withdrawal of Israeli armed forces from territories occupied
in the recent conflict"

Altså territorie i den seneste konflikt.

Konklusion - alt det tagne territorie i den seneste konflikt.

Fra : Jesper

Dato : 29-08-06 14:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> israelerne baseret på den fremtidige eksistens af to stater i området,
> realistiske forhandlinger der også må gå på de fremtidige grænser for

Hamas er mange ting, bl.a. også en humanitær organisation der yder
nødhjælp til palæstinenserne. Og så er den det regeringsbærende
palæstinensiske parti.

Lehi var også en terrororganisation - endda en der samarbejde med
Nazityskland under krigen.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-08-06 15:15

On Tue, 29 Aug 2006 15:26:32 +0200, in dk.politik
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

>Hamas er mange ting, bl.a. også en humanitær organisation der yder
>nødhjælp til palæstinenserne. Og så er den det regeringsbærende
>palæstinensiske parti.

Ja,og Nazipartiet var skam mange ting. Udover at være det
regeringsbærende tyske parti var det også en spejderorganisation.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-06 16:42

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Ja,og Nazipartiet var skam mange ting. Udover at være det
> regeringsbærende tyske parti var det også en spejderorganisation.

Sjovt der aldrig kommer gendrivelser af sådant et indlæg, - man venter bare
på en lejlighed til at gentage mantraet om "humanitær organisation".

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:25

On Tue, 29 Aug 2006 07:14:58 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Ja,og Nazipartiet var skam mange ting. Udover at være det
> regeringsbærende tyske parti var det også en spejderorganisation.

Nånå - og nu er Hamas altså at ligne med Nazipartiet? Nå - det
er vist ved sådanne lejligheder, at Godwins lov kommer til sin
ret. Skøre sammenligninger med nazipartiet er kun afsporende
for debatten.

Fra : @

Dato : 29-08-06 18:55

On Tue, 29 Aug 2006 19:24:48 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nånå - og nu er Hamas altså at ligne med Nazipartiet?

kan du måske påpege nogle væsentlige forskelle?

> Nå - det
>er vist ved sådanne lejligheder, at Godwins lov kommer til sin
>ret. Skøre sammenligninger med nazipartiet er kun afsporende
>for debatten.

glem Godwin

hvis sammenligning med Hitlers eller andre socialisters partier er
relevant kan sammenligningen naturligvis bruges

PS. Godwins lov duer heller ikke endnu i denne tråd

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 22:10

On Tue, 29 Aug 2006 19:55:27 +0200, @ skrev:

> kan du måske påpege nogle væsentlige forskelle?

Jeg vidste, jeg kunne regne med dig til at fyre noget skørt
af.

Fra : @

Dato : 30-08-06 15:10

On Tue, 29 Aug 2006 23:09:35 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Jeg vidste, jeg kunne regne med dig til at fyre noget skørt
>af.

og jeg vidste at du nu blev svar skyldig

kom nu mand

nogle væsentlige forskelle på Hamas og national-Socialister??

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 12:33

On Wed, 30 Aug 2006 16:09:37 +0200, @ skrev:

> og jeg vidste at du nu blev svar skyldig

Så tog du jo fejl.

Fra : @

Dato : 31-08-06 18:33

On Thu, 31 Aug 2006 13:32:31 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Så tog du jo fejl.

og du kunne ikke påpege nogle væsentlige forskelle på Hamas og
Hitlers Nazi-parti

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 20:07

On Thu, 31 Aug 2006 19:32:55 +0200, @ skrev:

> og du kunne ikke påpege nogle væsentlige forskelle på Hamas og
> Hitlers Nazi-parti

Ork jo; men jeg ville heller ikke gide vise dig at der er
forskel på B&W og Gørlev Bageri. Når du ikke selv kan se det,
så må du jo bare tro, at der ikke forskel.

Fra : @

Dato : 31-08-06 20:33

On Thu, 31 Aug 2006 21:06:51 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Ork jo;

og du har endnu ikke påpeget nogle _væsentlige_ forskelle

men lighederne er der til gengæld mange af

Hamas:
et folk
en umma
en profet
plus et udpræget jødehad(påbudt i koranen)

Hitlers nazi-parti:
et folk
et land
en fører
plus et udpræget jødehad(i "Mein Kampf" er allerede omtalt at jøder
skal udskilles)

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-06 23:00

> [...]

> er vist ved sådanne lejligheder, at Godwins lov kommer til sin
> ret. Skøre sammenligninger med nazipartiet er kun afsporende

Taler vi generelt om salafister - synes jeg faktisk sammenligningen er
ganske relevant. Nutidens jøder er - jøderne. Nutidens nazister er -
islamisterne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 23:35

On Wed, 30 Aug 2006 00:00:25 +0200, Per Rønne skrev:

> Taler vi generelt om salafister

Du taler om salafister, og hvis du kalder Hamas for
salafistisk, så har du misforstået en af de ting -
sandsynligvis dem begge.

> - synes jeg faktisk sammenligningen er
> ganske relevant. Nutidens jøder er - jøderne. Nutidens nazister er -
> islamisterne.

Nutidens rønne er Rønne.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 30-08-06 09:02

On Tue, 29 Aug 2006 19:24:48 +0200, in dk.politik Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nånå - og nu er Hamas altså at ligne med Nazipartiet?

Der er skam utallige forskelle. Men analogien er god i ovenstående
sammenhæng, hvor det illustrerer, at det sociale arbejde ikke negerer
eller balancerer alt det negative.

>Nå - det
>er vist ved sådanne lejligheder, at Godwins lov kommer til sin
>ret.

Jeg anerkender ikke Godwins lov, i den fortolkning, du implicit
anlægger her.

>Skøre sammenligninger med nazipartiet er kun afsporende
>for debatten.

Så er det godt nok heldigt, at min analogi ikke var skør.
Jeg vil nærmere mene, at din irrelevante henvisning til den skøre
Godwin er afsporende for debatten.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-08-06 09:22

On Wed, 30 Aug 2006 01:02:10 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Der er skam utallige forskelle. Men analogien er god i ovenstående
> sammenhæng, hvor det illustrerer, at det sociale arbejde ikke negerer
> eller balancerer alt det negative.

Så kunne du lige så godt sammenligne med Likud f.eks. - og så
er vi ude i at sammenligne Likud og nazipartiet. Det mudrer
mere end det skaber klarhed.

> Jeg anerkender ikke Godwins lov, i den fortolkning, du implicit
> anlægger her.

> Så er det godt nok heldigt, at min analogi ikke var skør.

Jeg anerkender ikke, at den ikke var skør.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 30-08-06 15:55

On Wed, 30 Aug 2006 10:22:12 +0200, in dk.politik Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Så kunne du lige så godt sammenligne med Likud f.eks. -

Ja, men så ville jeg ikke nær så tydeligt illustrere min pointe. Den
bliver langt mere tydelig og klar, når man som sammenligningsgrundlag
bruger noget, alle kan blive enige om er noget skidt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 12:35

On Wed, 30 Aug 2006 07:55:08 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Ja, men så ville jeg ikke nær så tydeligt illustrere min pointe. Den
> bliver langt mere tydelig og klar, når man som sammenligningsgrundlag
> bruger noget, alle kan blive enige om er noget skidt.

Hvad er der så galt ved at sammenligne med Likud? Rusland
mener f.eks. ikke, at Hamas er noget skidt. Der er faktisk
enormt mange, der ikke mener, Hamas er noget skidt. Der er
helt sikkert også langt flere, der holder af Hamas, end der er
folk, som holder af Likud.

Fra : @

Dato : 29-08-06 15:23

On Tue, 29 Aug 2006 15:26:32 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hamas er mange ting, bl.a. også en humanitær organisation der yder
>nødhjælp til palæstinenserne. Og så er den det regeringsbærende
>palæstinensiske parti.

bortforklaringer ændrer ikke på at Hamas er en terrororganisation

>Lehi var også en terrororganisation - endda en der samarbejde med
>Nazityskland under krigen.

og bort og udenomssnak ænder heller ike ved at Hamas er en
terrororganisation

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 31-08-06 22:28

Henrik Svendsen skrev:

(...)

> Tsk tsk - enten lyver du igen, eller også er du bare nærmest
> ufattelig dum. Jeg skrev højt og tydeligt "Arab peace
> initiative". Du kan f.eks. se det her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative

Jeg synes du forholder dig temmelig ukritisk til det fredsinitiativ.
Der er masser af uafklarede spørgsmål.

For det første:

Der gives ikke nogen løsning på problemet med de palæstinensiske
flygtninge. Skal de garanteres tilbagevenden til selve Israel eller kun
til Gaza og Vestbredden?

For det andet:

Der gives ikke et forslag til en løsning af problemerne med adgang til
vandressourcerne ved Golan.

For det tredje:

Der gives ingen garantier for at terroren mod Israel stoppes. Hamas'
mening om fredsinitiativet blev temmelig klart tilkendegivet da
organisationen samtidig med offentliggørelsen af fredsinitiativet
gennemførte et selvmordsbombeangreb på Park Hotel i Netanya. Hamas
har senere officelt indrømmet at have gennemført angrebet for at
afspore fredsprocessen. Hizbollah har udvist samme uforsonlighed i
forholdet til Israel, hvilket er grunden til at der netop har været en
en måned lang krig mellem Israel og Libanon.

Så hvordan synes du selv det går med fredsviljen? Det er evident for
alle andre end dig, at Hamas ikke ønsker og aldrig har ønsket en fred
med Israel, ikke en gang selvom Israel trækker sig ud af Gaza og
Vestbredden. De ønsker intet mindre end Israels udslettelse og en
palæstinensisk stat mellem Middelhavet og Jordanfloden. Med andre ord
bliver der ikke nogen fred før palæstinenserne får styr på de
militante terrorgrupper og slår ind på en mere forsonlig kurs.
---
Mvh
Anders

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-06 04:31

Anders Albrechtsen <nyrupisthebest@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Vestbredden. De ønsker intet mindre end Israels udslettelse og en
> palæstinensisk stat mellem Middelhavet og Jordanfloden.

Mere end det. En sådan stat skal være strikt islamistisk, sådan lidt i
retning af nutidens Saudi Arabien og 'fortidens' Afghanistan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-09-06 08:54

On Fri, 1 Sep 2006 05:30:57 +0200, Per Rønne skrev:

> Mere end det. En sådan stat skal være strikt islamistisk, sådan lidt i
> retning af nutidens Saudi Arabien og 'fortidens' Afghanistan.

Tja, der er desværre ikke mange beboere i området, som ønsker
en sekulær stat. Det er en temmelig religiøst angrebet hoben,
der lever der. Zionisterne vil have en jødisk stat, der bare
skal være jødisk - skåret direkte ud af Palæstina - det er
foreløbig lykkedes for dem. Og det palæstinensiske Hamas vil
have, at Palæstina skal være en muhamedansk stat.

Det er trist med de to religioner. Det er i det hele taget
trist med religion - en sekulær stat bør være målet; men nu
handlede det altså om anerkendelse som beskrevet i 242 og det
arabiske fredsinitiativ. Israel er jo stadig bundet af 242 -
selvom landet nægter at følge resolutionen, og Hamas kommer
ikke udenom, at Israel bliver anerkendt i hele den arabiske
verden, hvis Israel går med på det arabiske fredsinitiativ.

Problemet er, at Israel ikke vil opgive hele Vestbredden og
Østjerusalem - hvilket Israel ifølge 242 skal - og så få
anerkendelse. Ville Israel det, kunne der komme en aftale i
stand. Den er blevet tilbudt. Den er blevet tilbudt af
samtlige arabiske lande - også Syrien.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-06 09:29

> [...]

> en sekulær stat. Det er en temmelig religiøst angrebet hoben,
> der lever der. Zionisterne vil have en jødisk stat, der bare

Og du forstår stadig ikke at ordet 'jødisk' både henviser til noget med
et folk, som 'dansk', og noget med en religion, som 'kristent'.

Israel er det jødiske folks land.

> - skåret direkte ud af Palæstina - det er foreløbig lykkedes for dem.

Og ved retableringen af Israel fandtes der ganske simpelt ikke noget
sådant som et palæstinensisk folk. Det opstod først efter
Seksdageskrigen i 1967.

> [...]

> anerkendelse. Ville Israel det, kunne der komme en aftale i
> stand. Den er blevet tilbudt. Den er blevet tilbudt af

Den pågældende resolution anerkender klippeklart nødvendigheden af andre
grænser, end de våbenstilstandslinier der blev resultatet af
Uafhængighedskrigen 1948-49.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-09-06 09:35

On Fri, 1 Sep 2006 10:29:17 +0200, Per Rønne skrev:

> Og du forstår stadig ikke at ordet 'jødisk' både henviser til noget med
> et folk, som 'dansk', og noget med en religion, som 'kristent'.

Goddaw mand økseskaft.

> [...]
> sådant som et palæstinensisk folk.

Utroligt at du stadig kan få dig selv til at sige den slags.

Nådada - det opstod ligesom bare ud af den blå luft i
forbindelse seksdageskrigen. Imponerende hvad krige kan få til
at opstå ...

> Den pågældende resolution anerkender klippeklart nødvendigheden af andre
> grænser, end de våbenstilstandslinier der blev resultatet af
> Uafhængighedskrigen 1948-49.

Den siger klart, at territoriet taget i den daværende seneste
krig skal leveres tilbage. Det har jeg allerede vist dig en
gang, og du indvendte fornuftigvis ikke noget.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-06 10:48

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Goddaw mand økseskaft.

Forstår du stadig ikke det?

> Utroligt at du stadig kan få dig selv til at sige den slags.

Fordi det er sandheden. Der kan ganske simpelt ikke eksistere et folk,
som ikke opfatter sig selv som et folk.

> Nådada - det opstod ligesom bare ud af den blå luft i
> forbindelse seksdageskrigen. Imponerende hvad krige kan få til
> at opstå ...

Først da begyndte palæstinaaraberne at opfatte sig selv som udgørende et
folk. Før da var de bare - arabere.

> Den siger klart, at territoriet taget i den daværende seneste krig skal
> leveres tilbage. Det har jeg allerede vist dig en gang, og du indvendte
> fornuftigvis ikke noget.

Resolutionen taler om forlade /besatte/, ikke /*de* besatte/ områder
tilbage. Og vel at mærke under nogle bestemte forudsætninger fra
modparten, som i dag kun er opnået fra Ægyptens og Jordans side.
Derudover taler den om etableringen af /sikre/ og /anerkendte/ græner.
De gamle våbenstilstandslinier var hverken sikre - eller i det hele
taget anerkendt som internatione 'grænser'.

Derudover burde etableringen af de nye grænser gennemføres gennem
forhandlinger mellem de berørte parter. I 1967 udgjorde
palæstinaaraberne ikke en selvstændig part; i realiteten havde
verdenssamfundet accepteret den jordanske annektion af Vestjordanlandet.
Ved den ægyptisk-israelske fredsaftale tilbød Begin Sadat igen at
overtage Gaza; det sagde han nej til - desværre.

I øvrigt har min internetforbindelse været nede i længere tid. Takket
være TDC, som ikke kunne finde ud af at det ikke var nødvendigt at sende
et tekniker ud til mig, når jeg skiftede fra CyberCity til FullRate.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-09-06 11:29

On Fri, 1 Sep 2006 19:50:01 +0200, Per Rønne skrev:

> Det er dig der ikke kan holde dig til emnet.

Og hvordan blev emnet så, at jøder skulle være et folk på
linie med, at danskere er folk? Det er jo bare din sædvanlige
underlige kæphest, som du af en eller anden årsag elsker at
trække af stald.

> Da Israel genoprettedes opfattede palæstinaaraberne sig /ikke/ som et
> folk.

De opfattede sig som palæstinensere - eftersom de voksede op
og levede i Palæstina. Ligesom jeg opfatter mig som Europæer
eftersom jeg er vokset op og lever i Europa. Men at man er
Europæer betyder jo ikke, at europæere så kun er et folk. Kan
du slet ikke forstå det?

> Palæstinenserne opfatter sig /i dag/ som et folk. Det gjorde de ikke før
> Seksdageskrigen.

Du vrøvler. Palæstinensere består stadig af forskellige
folkeslag, som også artiklen gør rede for.

> I øvrigt kan jeg også selv redigere i wikipedia.

Haha - prøv du at redigere artiklen og se så hvor længe dit
skriv bliver stående.

> Det giver skam udmærket mening.

Tak.

> Nej.

Hvilke er ikke blevet opfyldt?

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-09-06 07:27

> [...]
> eftersom jeg er vokset op og lever i Europa. Men at man er
> Europæer betyder jo ikke, at europæere så kun er et folk. Kan

De opfattede sig som arabere, eftersom de voksede op i, og levede i,
Arabien, lige som du opfatter dig som europæer fordi du er vokset op og
lever i Europa - som du selv siger.

Og fordi vi er europæere, så kan vi begynde at tale om hvilke lande, som
ikke må få deres grænser ændrede? Mange grænser er jo som bekendt ændrede
siden 1945, - efter din analogi så skulle det betyde hverken mere eller
mindre end at/da palæstinensernes grænse blev ændret.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 09:57

On Sun, 3 Sep 2006 10:11:40 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvorfor skrev du så "ligesom jeg opfatter mig som europæer eftersom jeg er
> vokset op i og lever i Europa"?

For at vise, at selvopfattelsen som dansker ikke forsvinder
af, at man også har en selvopfattelse som europæer.

> Danmark er en stat, Palæstina var ikke en stat,

Ikke en nationalstat nej; men det er ligegyldigt. Kroatien var
ikke en nationalstat, Bayern er ikke en nationalstat, Texas er
ikke en nationalstat. Men identiteten er der. Nationalstat
eller - uden betydning.

> og dem der levede dér,
> accepterede ikke et eller andet britisk mandatområde som "deres land"

???

Jeg opfatter da heller ikke København som mit land; men selvom
jeg nu lever i Lemvig, så opfatter jeg da stadig mig selv som
Københavner - thi, der er jeg født og båren. Og København er
ikke en stat - endsige en nationalstat.

> Du satte lighedstegn mellem at føle sig europæisk og at føle sig
> palæstinensisk:

A what!?

Ja, sådan skrev jeg, og i det ligger der bestemt ikke, at man
føler sig europæisk, fordi man føler sig palæstinensisk, eller
hvad det er, du mener.

Der ligger kun det simple, at arabere der kommer fra Palæstina
opfatter sig som arabere og palæstinensere. Ligesom jeg
opfatter mig som europæer og dansker.

> Så må de vel også - som mange europæiske folkegrupper - kunne leve med at
> være blevet fordrevet til et fællesområde hvor egne stammefrænder lever.

Næ, hvorfor skulle de dog det? Det var dog en underlig og
ganske usympatisk ide.

> Hvorfor mon der er en helt speciel tankegang når det kommer til netop
> palæstinensere,

Aner det ikke. Det er din påstand, at det forholder sig sådan,
og jeg er ikke enig.

> - grækere, tyrkere, armeniere, sudertyskere i millionvis
> blev forflyttet, og dem ævler og bævler "det internationale samfund" jo ikke
> stadig om her mange år efter.

Der snakkes da masser om armenerne; men at nogen etniske
udrensninger bliver glemt betyder da ikke, at vi så bare skal
glemme og skide på dem alle. Eller det synes du måske?

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-09-06 14:23

> [...]
>
> Der ligger kun det simple, at arabere der kommer fra Palæstina
> opfatter sig som arabere og palæstinensere. Ligesom jeg

Så var det bare kluntet formuleret, det kan du nok se. Hvorfor blev der
iøvrigt ikke et internationalt skrig da Egypten snuppede Gaza, og Jordan
snuppede Vestbredden, og det lod heller ikke til at genere araberne at det
skete.

> [...]
> glemme og skide på dem alle. Eller det synes du måske?

Det er og bliver mærkeligt at det netop er denne sjat palæstinensere som
bekymrer alle mennesker, - og ikke fx samme antal jøder som blev smidt ud af
de arabiske lande. Og heller ikke de millioner af mennesker som blev
fordrevet fra 'deres' hjemlande, det hele fokuseres på de 700.000
palæstinensere, det ER sgu da lidt underligt?

Og ingen taler om at armenerne skal have lov til at komme tilbage og få
deres land og ejendomme tilbage, - samme gælder alle de andre fordrevne
folkeslag, det ER kun palæstinenserne, som det er lykkedes at holde gryden i
kog, ved at bombe civile fly i 70erne og senere ved deres
selvmordsbombemænd- og kvinder. Det er dygtigt gjort, det må man lade dem,
og alle ryger på den og synger sammen med dem.

Måske nogle af disse "syndromer" er i spil:

"Obskøn skadefro

I Janina Katz' sind er der ikke skyggen af tvivl om, at retorikken i den
offentlige debat om Israel bunder i antisemitisme.

"Kritiserede man Israel fem gange, og man hver gang sagde antisemitisme, så
ville jeg måske sige, at vi var lidt for følsomme. Men når man hører kritik
hele tiden, får man den mistanke, at der stikker et eller andet dybt under.
I mit eget miljø møder jeg en skadefro på grænsen til det obskøne. Det er
næsten som om, de slikker sig om munden, når de kritiserer Israel. Det er
sgu antisemitisme."

- Selvom kritikken går på Israels handlinger og ikke på landet?

"Ja, hvis man gør det uafbrudt og sammenligner Sharon med Hitler. Man
spørger 'hvem er den største trussel mod verdensfreden?' Ligesom Hitler, der
sagde, at jøderne forberedte den næste verdenskrig, samtidig med at han selv
planlagde den anden. Så tænker jeg, at der er ugler i mosen. Der må være
noget psykologisk i, at der er en mærkelig glæde ved at gøre folk, som man
har begået en utrolig forbrydelse i mod - Holocaust - til de skyldige i den
samme forbrydelse, at udrydde et folk. Det tænder man på."

Janina Katz mener, at hadet til Israel bunder i en psykologi, hvor
verdenssamfundet reagerer med vrede på grund af skyldfølelse og en
taknemmelighedsgæld, man ikke føler er blevet indfriet.

"Man har haft nogle forventninger til Israel om at blive en stat, hvor
befolkningen består af hårdtarbejdende engle. Børnene er ofrene - og når vi
taler om Israels befolkning, er de jo efterkommere efter Holocaust. Jeg ved
ikke, hvorfor man mener, at et offer skal være et bedre menneske. Et offer
har også lyst til at holde op med at være et offer og være den stærke.
Lidelse gør ikke folk gode."

Jeg finder samme mærkelige glæde ved NU at gå efter jøder, som dumme svin,
blandt folk jeg taler med. Jeg mener derfor Janina har ret i, at der er
denne psykologi på spil, - folk har følt at de skulle være for pæne, så NU
kan man komme ud med de gode gamle melodier, som jo aldrig dør, lige som
gamle religioner aldrig dør. Der er tale om "memes" som sidder dybt i mange
menneskers software. "Jøder er verdens farligste x,y,z " osv osv fuldstændig
som de muslimske mullaher prædiker hver fredag, så her er der ingen
civilisationsklask, men er ganske enige på begge sider

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-09-06 23:07

On Tue, 12 Sep 2006 18:49:15 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg har selv to stærkt socialistiske venner, men jeg bliver nødt til at
> forsøge at lukke min fornuftshjerne til, når de efter nogle få glas vin,
> ved at Israel og jøder er i verdensklasse forbryderriske.

Og hvad har det så med sagen at gøre? Har jeg måske nogensinde
hævdet, at jøder er en slags verdensforbrydere, fordi de er
jøder eller noget i den dur?

> Jeg HAR aldrig
> været ude for at mine venstreorineterede venner er begyndt at rase over
> Darfur, eller over Rhwanda, eller mordene i Bangla Desh

Det er måske fordi, de vil have en diskussion med dig, og der
bliver ikke megen diskussion ud af rase over noget, man er
enige om.

> Selvfølgelig er Israel mere interresant end Darfur - og de par millioner af
> mennesker som slagter der - men der er vel lidt interressant at vi er så
> fuldstændig obslugte af Israels fem millioner dippidutter?

Nu har vi danskere jo også et medansvar for, at det lykkedes
zionisterne at stjæle palæstinensernes land. Vi stemte for
staten Israels oprettelse. Så vi har et ansvar for
palæstinensernes skæbne. Det vejer meget tungere end sager, vi
ikke har ansvar for.

> I dag hørte jeg Jacob Erle som docerer om terror på en højskole med folk fra
> den tredje verden, - han nævnte dog ikke at han selv var med til at støtte
> en terrororginanisation i 70erne, - men som han sagde så blev 70erne jo ikke
> husket som "terrorerens årti", - . Han er ivørigt en behagelig person, men
> det er jo nok netop problemet.

"Terror" er dette årtis politiske spin. Bagved ligger det gode
gamle "great game" om verdensmagten/ordenen.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-06 13:25

> [...]
>
> Det er måske fordi, de vil have en diskussion med dig, og der
> bliver ikke megen diskussion ud af rase over noget, man er

Nej det er IKKE folk som "vil have en diskussion", tværtimod må jeg jo gøre
alt for ikke at kommentere disse overreaktioner. Jeg har også en gammel
veninde, - og gammel venstreorienteret - som nærmest mener at Fogh er værre
end Hitler, - for ikke at blive alvorlige uvenner er man jo nødt til at
forsøge at beherske sin lyst til en længere afhandling om det vanvittige i
denne sammenligning.

> [...]
> staten Israels oprettelse. Så vi har et ansvar for
> palæstinensernes skæbne. Det vejer meget tungere end sager, vi

Jamen dog. Burde vi så ikke have rådet palæstinenserne til at finde sig til
rette i det kæmpestore arabiske område? Mener du at det meste af Europa
burde omorganiseres så det så ud som før 1945? Eller hvorfor ikke gå tilbage
til 1914?

> "Terror" er dette årtis politiske spin. Bagved ligger det gode
> gamle "great game" om verdensmagten/ordenen.

Så du mener ikke at sprængningerne af civile fly dengang havde noget med
terror at gøre? Sprængninger på det israelske Uni var vel heller ikke
terror, det var bare en venlig påmindelse?

Jacob Erle er måske en mand som du vil tage flere hatte af for? hans far var
i konzentrationslejr fordi han var jøde, og Jacob underskrev en
samarbejdsaftale mellem VS og PDFP?, som arbejdede for at smide jøderne fra
Israel i havet.

Jeg gætter på at Janina Katz har ret i sin opfattelse, da jeg som sagt selv
har fundet at folk går fuldstændig agurk når det kommer til "jøderne" eller
til "Israel" og deres forfærdelige forbrydelser mod menneskeheden.

Hun er naturligvis forudindtaget på et eller andet niveau, men er jo ikke
religiøs på nogen måde, OG hun er et begavet menneske, som man kan erfare
ved at læse hendes bøger. At jeg kendte hende i gamle dage, et par år efter
at hun kom til DK, og jøderne var smidt ud af Polen, og vi har været sammen
til mange gode fester, det gør selvfølgelig ikke min sympati for hende
ringere, - var det bare name dropping? - sikkert

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 23:48

On Wed, 13 Sep 2006 18:43:37 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> PFLP, var det vist, og dem skrev VS under på at samarbejde med.

Også specifikt om at "smide jøderne fra Israel i havet"? Der
er et par gamle VS'ere, jeg godt kunne tænke mig at rive det i
næsen med, hvis der er noget konkret, de ikke kan smyge sig
udenom.

En samarbejdsaftale med PFLP behøvede jo ikke at indbefatte,
at man gensidigt fuldt og helt antog hinandens politik.

> Naturligvis, det er jo det Katz siger, hendes venner går fuldstændig, agurk
> når det drejer sig om Israel og jøder, og der er det samme jeg ser med mine
> venstreorienterede venner, der ER jo noget helt specielt på spil, - selv om
> man ikke er Lutheraner og derfor anti-jødisk

Sangen om antisemitisme burde have sin egen pendant til
Godwins lov. Det er alt for brugt et retorisk kneb, når
kritikken falder på Israel. Ja, sangen om antiamerikanisme er
sådan set samme historie. Man undlader at forholde sig til
sagen og går over til motivskydning.

> Jeg HAR aldrig været ude for at folk går "agurk", når der er tale om stater
> som opfører sig forkert, - ingen sidder og raser over Mugabe, Khadaffi,
> Sudan, Tibet, og de utallige andre rædselsstater i verden. Men du mener
> altså at det hele skyldes at "vi" har stemt for Israels oprettelse.

Jeg er da "gået agurk" over alle de ting, du har nævnt. Og ja,
jeg mener, at vores medskyldighed i Israels dannelse gør, at
vi har et ekstra stort ansvar i det tilfælde.

> Er der ikke mange andre mærkelige statsdannelser "vi" har stemt for efter 2.
> verdenskrig?

Israel er vist den eneste stat, der er blevet stemt til live
af udenlandske stater - herunder Danmark. Jeg kan ikke lige på
stående fod komme i tanker om andre.

> Den sidste af mine erfaringer mht Israel, var for ca en uge siden, - en af
> mine SF-venner, som havde været i Israel på kibbutz, gik pludselig - efter
> en passende mængde vin - i gang med, at hun mente at de israelske jøder var
> helt forfærdelige og rædselsfulde, - jeg forsøgte at relativere, dvs at
> hævde at mange folkeslag er "helt rædselsfulde" pga deres kultur, men det
> hjalp overhovedet ikke, det VAR disse forfærdelige "JØDER", som var værre
> end noget som helst andet folkeslag i verden

Hun var måske ikke lige med på, at problemet skulle
relativeres til ro. Man kunne jo også sige, at det ville være
humant at reducere dansk socialhjælp til samfundets tabere med
9 tiendedele - i lyset af, at der er så mange lande, hvor man
slet ikke kan få nogetsomhelst i bistandshjælp. Der skulle nok
være nogen, der alligevel gik agurk over en sådan politik -
også selvom der relativeredes til andre lande, hvor det er
værre.

> Jeg mener jo så at Janina Katz naturligvis har ret i,at mange har følt at de
> "skulle" føle empati med europas jøder, - og det har åbenbart generet mange
> mennesker - og når de så endelig får chancen for at banke disse elendige
> jøder ned hvor de fortjener at være, så synes mange jo at det er super fint.

Det er for let en affærdigelse af kritikken mod Israel.
Desuden er det også lidt vanskeligt for mig at håndtere
udsagn, der kommer fra andres bekendte. Jeg kender dem ikke så
godt.

Fra : @

Dato : 14-09-06 16:37

On Thu, 14 Sep 2006 00:47:40 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Sangen om antisemitisme burde have sin egen pendant til
>Godwins lov. Det er alt for brugt et retorisk kneb, når
>kritikken falder på Israel.

slet ikke,
Hitler brugte det med stor virkning indenrigspolitisk

det samme gør en hel flok muhamedanske despoter
godt hjulpet af en hel masse venstresnoede nyttige idioter i
Vesteuropa

at disse muhamedanere og deres europæiske medhylere ikke en eneste
gang stopper op og tænker over det paradoksale i at et lilleputland på
20.000 kvadratkilometer og en befolkning på omkring seks millioner
mennesker kan udråbes som noget der tilsynedladende ses som den
arabiske verdens største problem, siger noget om hvor enøjet
antisemittiske disse folk i virkeligheden er

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-09-06 20:20

On Thu, 14 Sep 2006 17:36:41 +0200, @ skrev:

> slet ikke,
> Hitler brugte det med stor virkning indenrigspolitisk

Du kunne ikke have understreget mine ord tydeligere. Tjek lige
selv Godwins lov.

Fra : @

Dato : 14-09-06 20:40

On Thu, 14 Sep 2006 21:19:39 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Du kunne ikke have understreget mine ord tydeligere. Tjek lige
>selv Godwins lov.

fuck Godwin

hvis en henvisning til Hitler eller dennes ideologi synes relevant bør
den bruges

at hele den arabiske verden har pustet lilleputnationen Israel op til
at være et problem er deres sag

men at folk i vesteuropa hopper på den limpind tyder på enten en helt
usansynlig tankeløshed eller en stærk antisemitisme

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-06 01:05

On Thu, 14 Sep 2006 21:40:03 +0200, @ skrev:

> fuck Godwin

Okay; men jeg venter lige til, du er færdig med det. Og du har
stadig tabt.

Fra : @

Dato : 15-09-06 15:05

On Fri, 15 Sep 2006 02:04:40 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Okay; men jeg venter lige til, du er færdig med det. Og du har
>stadig tabt.

den som ikke har flere argumenter men tyr til en henvisning til Godwin
har tabt

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-06 18:53

On Fri, 15 Sep 2006 16:04:49 +0200, @ skrev:

> den som ikke har flere argumenter men tyr til en henvisning til Godwin
> har tabt

Som når man siger "fuck Godwin", der vist hverken er et
argument men ganske klart en henvisning til Godwin?

Fra : @

Dato : 15-09-06 20:48

On Fri, 15 Sep 2006 19:52:40 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Som når man siger "fuck Godwin", der vist hverken er et
>argument men ganske klart en henvisning til Godwin?

nej det er ganske klart en total afvisning af Godwins vrøvl

Fra : Allan Riise

Dato : 15-09-06 22:11

@ wrote:

> nej det er ganske klart en total afvisning af Godwins vrøvl

Synes det er sjovt, de gange jeg har sammenlignet nogen forhold med hvad der
skete i Tyskland før/under WW2, så har jeg fået Godwin lige i bærret, selvom
det var nok så relevant, og der har jeg ikke set dig komme og skrive en
afvisning af Godwin, men der har det jo heller ikke været opportunt for dig.
Jeg er ved at brække mig i lårtykke stråler over den form for
dobbeltstandard som jeg ser, især hos dig.

Det var så forfærdeligt at Israel fik fjernet 2 soldater, at det
retfærdiggjorde at Israel fjernede regeringsmedlemmer i Palæstina, Hizbollah
minister fra Libanon, og bombede landet sønder og sammen, men når man siger
til dig at det måske er lidt i overkanten, så forsvarer du det med næb og
klør.

Når nu du ikke anerkende Godwin, så er det som IDF gør jo helt i tråd med
hvad Hitlers styrker gjorde, især i Frankrig, hvor man henrettede 10 civile
for hver tysk soldat som blev slået ihjel af frihedskæmperne.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 16-09-06 11:08

On Fri, 15 Sep 2006 23:11:04 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Synes det er sjovt, de gange jeg har sammenlignet nogen forhold med hvad der
>skete i Tyskland før/under WW2, så har jeg fået Godwin lige i bærret,

fra mig?

>Det var så forfærdeligt at Israel

blev angrebet af Irans og Syriens lejemordere fra Libanesisk
territorium

ja det var forfærdeligt

og viser tydeligt at selv om Israel havde efterlevet FN's krav efter
konflikten med Libanon i år 2000 så vil muhamedanerne ikke have fred

>fik fjernet 2 soldater, at det
>retfærdiggjorde at Israel fjernede regeringsmedlemmer i Palæstina,

at befolkningen på Vestbredden vælger terrorister til deres parlament
bør vel ikke forhindre at disse terrorister bekæmpes?

> Hizbollah
>minister fra Libanon, og bombede landet sønder og sammen,

ja det var da noge forbandet svineri med alle de raketter Hizbollah
sendte mod civile i Israel det har du helt ret i,

hvis de havde undladt at angribe Israel havde Israel ikke svaret igen

Hizbollah og Libanon har ikke noget at hyle over, men må sande det
gamle ordsprog

"Gale katte får revet skind"

> men når man siger
>til dig at det måske er lidt i overkanten, så forsvarer du det med næb og
>klør.

overkanten?

så længe Hizbollah vedblev med deres raketangreb er det da Israelernes
ret at forsøge at stoppe disse raketangreb

>Når nu du ikke anerkende Godwin, så er det som IDF gør jo helt i tråd med
>hvad Hitlers styrker gjorde, især i Frankrig, hvor man henrettede 10 civile
>for hver tysk soldat som blev slået ihjel af frihedskæmperne.

nej det er det slet ikke

kan du vise bare et eneste eksempel på at Israelerne har stillet ti
tilfædige civile op ad en mur og mejet dem ned?

hvis man endelig skal sammenligne

så er det da meget mere nærliggende at sammenligne Hitlers
terrorbombninger af London med V1 og V2 bomber med Hizbollahs
terrorbombninger af boligområder i Israelske byer

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-06 22:46

On Fri, 15 Sep 2006 21:47:42 +0200, @ skrev:

> nej det er ganske klart en total afvisning af Godwins vrøvl

Men vel ikke ligefrem et argument?

Fra : @

Dato : 16-09-06 11:10

nej det er ikke et argument,
blot en afvisning af Godwins vrøvl

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-06 17:43

On Sat, 16 Sep 2006 12:09:32 +0200, @ skrev:

> nej det er ikke et argument,

Aha - så har du altså tabt efter både Godwins og din egen
definition.

Fra : @

Dato : 16-09-06 18:10

tabt hvad?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-09-06 12:25

On Sat, 16 Sep 2006 19:10:29 +0200, @ skrev:

> tabt hvad?

Okay, hukommelsen må du så også have tabt. Dels er det almen
viden, hvad der er tabt, når man rammer Godwins lov
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwins_law

og dels skrev du jo selv, at den, "som ikke ... osv" har tabt;
men du har vel også glemt, hvad du selv mente med det.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-09-06 14:16

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-06 18:50

> [...]

> besatte.

Det giver skam udmærket mening.

> Med det arabiske fredsinitiativ er alle forudsætninger blevet

Nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 08:06

On Sun, 3 Sep 2006 08:26:53 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]

de sig som kroater og jugoslaver - kroatiske jugoslaver. At de
opfatter sig som kroater i dag er slet ikke noget nyt. Sådan

"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."
--Billy Boy Franklin

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-09-06 09:12

> [...]
> Danmark som oftest opfatter sig som dansker.

Hvorfor skrev du så "ligesom jeg opfatter mig som europæer eftersom jeg er

Danmark er en stat, Palæstina var ikke en stat, og dem der levede dér,
> [...]

være blevet fordrevet til et fællesområde hvor egne stammefrænder lever.
Hvorfor mon der er en helt speciel tankegang når det kommer til netop
palæstinensere, - grækere, tyrkere, armeniere, sudertyskere i millionvis

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-09-06 17:12

On Mon, 4 Sep 2006 15:23:16 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Så var det bare kluntet formuleret, det kan du nok se.

Egentligt ikke; men pyt med det.

> [...]
> snuppede Vestbredden, og det lod heller ikke til at genere araberne at det

Gazanere og palæstinensere blev jo heller ikke etnisk udrenset
som følge af snupningen. Tværtimod nægtede Ægypten f.eks.
gazanerne at forlade Gaza.

Det er også værd at bemærke, at Ægypten ikke mindskede Gaza.
Det gjorde Israel derimod, da de tog Gaza. En stor del af Gaza
blev uden videre annekteret af Israel. Så Israel forlod
faktisk ikke Gaza (for en tid) under Sharon. De forlod kun del
af gaza, som de ikke havde annekteret.

> [...]

lever som flygtninge den dag i dag.

> - og ikke fx samme antal jøder som blev smidt ud af

Det er en noget mere kompliceret affære end som så, da de
fleste jo rent faktisk ikke blev smidt ud; men selv udvandrede
stærkt opfordret dertil af zionisterne - forholdene for dem
bedredes heller ikke af, at zionisterne snuppede Palæstina. Et
godt eksempel er Marokko, som havde den største jødiske
befolkningsmængde i de arabiske lande.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Morocco

Jøderne fra Marokko har også en stående invitation til at
komme tilbage.

> [...]

synes du ikke det?

> Og ingen taler om at armenerne skal have lov til at komme tilbage og få

Muligvis fordi tyrkerne sørgede for, at der ikke var nogen til
at kommer tilbage. De slagtede simpelthen dem allesammen. Men
Tyrkiet har da noget at svare for i den anledning - ingen
tvivl om det.

> - samme gælder alle de andre fordrevne
> folkeslag, det ER kun palæstinenserne, som det er lykkedes at holde gryden i
> kog, ved at bombe civile fly i 70erne og senere ved deres
> selvmordsbombemænd- og kvinder.

Ville det da blive glemt, hvis de ikke havde gjort det? Hvad
skulle de i øvrigt ellers gøre? De har jo ikke nogen jagerfly
med missiler, som de kan kaste ned over zionisterne, som
zionisterne gør det ned over dem. Vil du helt se bort fra, at
gryden også holdes i kog af zionisternes fortfarende angreb på
og mishandling af de tilbageværende palæstinensere både i
Israel og i de besatte områder?

> Det er dygtigt gjort, det må man lade dem,
> og alle ryger på den og synger sammen med dem.

Du synger ikke med, og en hulens masse andre synger heller
ikke med. Du synger i stedet om palæstinensernes terror gennem
tiderne; men du siger til gengæld aldrig en lyd om
zionisternes terror gennem tiderne. Og der har jo godt nok
været mange gange mere terror fra zionisterne mod
palæstinenserne end omvendt. Det er som Himalaya sat overfor
Ydding Skovhøj.

Fra : @

Dato : 05-09-06 18:28

On Tue, 5 Sep 2006 18:11:42 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Sjat og sjat. Der er tale om millioner af palæstinensere, der
>lever som flygtninge den dag i dag.

nej der er ikke tale om millioner af palæstinensere

det er deres efterkommere,

at palæstinenserne har næsten tidoblet deres antal siden jubi 1967
forklarer jo hvorfor de lever i armod, de har haft mere travlt med at
formere sig end med at skabe sig en tilværelse

>Det er en noget mere kompliceret affære end som så, da de
>fleste jo rent faktisk ikke blev smidt ud

hvis de ikke havde forladt de lande som overfaldt Israel i 1948 var de
blevet dræbt før eller siden

>Næh, det er jo den største og mest presserende af sagerne.

det er den kun på grund af de arabiske landes skinhellige skaberi

et lille land som Israel kunne opsuge 600.000 flygtninge fra de
omkringliggende arabiske lande

de arabiske lande derimod (mis)brugte palæstineserne som
pressionsmiddel i deres ideologiske kamp mod Israel

og det gør de stadig

>Ville det da blive glemt, hvis de ikke havde gjort det? Hvad
>skulle de i øvrigt ellers gøre?

søge om statsaborgerskab i et eller andet arabisk land, arabiske
muhamedanere kan vel ikke nægte at hjælpe deres brøre og søstre i
troen

>Du synger ikke med, og en hulens masse andre synger heller
>ikke med.

så længe hovedparten af den arabiske verden end ikke vil anerkende
staten Israel har Israel reelt ikke nogen forhandlingspartner at indgå
en fredsaftale med

det er udelukkende manglende vilje fra arabernes side

Jordan og Egypten har anerkendt staten Israel og Israel har indgået
fredsaftaler og aftaler om grænser med begge disse lande

for mig at se er bolden på arabernes banehalvdel, det er op til dem at
anerkende staten Israel for at man kan komme videre i en fredsproces

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-09-06 21:27

On Tue, 05 Sep 2006 19:28:21 +0200, @ skrev:

> nej der er ikke tale om millioner af palæstinensere
>
> det er deres efterkommere,

Du er altså for dum. De fleste af flygtningene fra 1948 er
ikke noget problem, og Israel tog dem sikkert hellere end
gerne tilbage, hvis det kunne løse problemet - dem fra 48 kan
jo heller ikke lave ret mange børn mere.

"Den sjat palæstinensere" der "bekymrer alle mennesker" er
netop mest efterkommerne. Havde der ikke været nogen
efterkommere, ville der ikke være noget at bekymre sig om i
dag.

Hør nu her - hvis du virkelig vil tale seriøst, men det
tvivler jeg på, så prøv dog for Søren da, at sætte dig ind i,
hvad der tales om. Prøv at tænke lidt. Prøv at forestille dig,
hvad det skrevne evt. kunne være udtryk for - udover hvad din
rygmarv umiddelbart tror, der tales om.

Du brøler bare derudaf uden megen omtanke, og det er da
forrykt, når du nu ligger så meget energi i gruppen. Tænk bare
ét trin længere fremad. Det ville nok koste dig 10 procent af
dine indlæg; men kvaliteten ville vinde ved det, og det ville
stadig være mange indlæg, du kom med, og så kunne det jo være,
at man gad tage dem lidt mere seriøst.

Fra : @

Dato : 06-09-06 15:00

On Tue, 5 Sep 2006 22:27:25 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Du er altså for dum.

vægtigt argument

men det ændrer atså ikke ved at der ikke er tale om palæstinensere der
lever som flygtninge,
det er noget flygtninge gør

at araberne ikke kan løse deres egne problemer kan aldrig blive
israelernes skyld eller ansvar

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-09-06 11:28

On Wed, 06 Sep 2006 16:00:19 +0200, @ skrev:

> vægtigt argument

Så ved du heller ikke, hvad der er forskellen på et argument
og en konstatering. Du klippede også argumenteringen bort.

> men det ændrer atså ikke ved at der ikke er tale om palæstinensere der
> lever som flygtninge,
> det er noget flygtninge gør

Du er virkelig for dum. Ingen grund til til videre
argumenteren med dig. Du kan evt. læse dette her - og så kan
du jo dumme dig over det. Noget fornuftigt kan du næppe få ud
af noget som helst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_refugee

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : @

Dato : 07-09-06 13:04

On Thu, 7 Sep 2006 12:28:13 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Så ved du heller ikke, hvad der er forskellen på et argument
>og en konstatering. Du klippede også argumenteringen bort.

>Du er virkelig for dum.

ja på det område er du da eksperten, hvor mange år tager det at blive
så dum?

hvordan kan et barn som aldrig har sat sin fod på vestbedden betegnes
som flygtning fra samme sted

>http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_refugee

fint tak for det, det underbygger jo netop det jeg har skrevet, der
er ikke tale om millioner af flygtninge, men om deres efterkommere

<<<
fra linket:
The United Nations definition of a "Palestinian refugee" is a person
whose "normal place of residence was Palestine between June 1946 and
May 1948
<<<<

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-09-06 14:05

On Thu, 07 Sep 2006 14:04:06 +0200, @ skrev:

> [...]
> The United Nations definition of a "Palestinian refugee" is a person
> whose "normal place of residence was Palestine between June 1946 and

Hold da kæft hvor er du dog latterlig min kære lille nar. Du
klipper denne fortsættelse væk:

"and their descendants, regardless of whether they reside in
areas designated as "refugee camps" or in established,
permanent communities."

Og der står videre "The number of Palestinian refugees has
grown from 711,000 in 1950 [3] to over four million registered
with the UN in 2002."

Bemærk:

"registered with the UN in 2002" - "Palestinian refugees"

Videre står der:

"Current Palestinian refugee counts include:

* Jordan 1,827,877 refugees
* Gaza 986,034 refugees
* West Bank 699,817 refugees
* Syria 432,048 refugees
* Lebanon 404,170 refugees
* Saudi Arabia 240,000 refugees
* Egypt 70,245 refugees"

Helt ærligt, hvordan holder du ud at se dig selv i spejlet om
morgenen? Det er jo ikke andet end en lind strøm af gylle, der
kommer fra dig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-09-06 17:49

> [...]

Jeg har selv to stærkt socialistiske venner, men jeg bliver nødt til at
forsøge at lukke min fornuftshjerne til, når de efter nogle få glas vin,
ved at Israel og jøder er i verdensklasse forbryderriske. Jeg HAR aldrig

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 13:59

> [...]

> Nej det er IKKE folk som "vil have en diskussion", tværtimod må jeg jo gøre
> alt for ikke at kommentere disse overreaktioner.

Så siger vi det, jeg kender dem ikke.

> Jamen dog. Burde vi så ikke have rådet palæstinenserne til at finde sig til
> rette i det kæmpestore arabiske område?

Næh, skal Danmark da efter din mening være et slags
shippingfirma, som faciliterer/råder palæstinensere væk fra
palæstina for, at zionisterne kan få bedre plads?

Danmark kan da ikke bare have på sig, at vi var med til at
starte noget, der lynhurtigt udviklede sig til massiv etnisk
udrensning af et uskyldigt folk.

Går vi da ind for etniske udrensninger af uskyldige mennesker
i Mellemøsten?

I givet fald kan der hurtigt findes en løsning på problemet
med Israel. Er det noget, du vil kunne gå ind for?

> Mener du at det meste af Europa
> burde omorganiseres så det så ud som før 1945? Eller hvorfor ikke gå tilbage
> til 1914?

For nogen områders vedkommende, og det er da også lykkedes
temmelig langt hen ad vejen at få omorganiseret nogen af de
værste fortrædeligheder. De baltiske lande. Balkan. Ja, selv
Slovakiet er genopstået.

Men .. eh .. hvad er lige pointen i forhold til det
foreliggende? Sådan helt præcis ...

> Så du mener ikke at sprængningerne af civile fly dengang havde noget med
> terror at gøre?

Joda - jeg siger bare, at terror er dette års politiske spin
fordi, det er med "terrror" som begrundelse, at magtspillet
realiseres.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-06 17:44

'

Fra : @

Dato : 29-08-06 14:41

On Tue, 29 Aug 2006 00:45:01 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Hvad skulle der nu være galt i, at medlemmer af Hamas er ansat
>af UNRWA? Hamas er et legalt parti, og det parti et flertal af
>palæstinenserne har stemt på ved det seneste valg.

uanset hvemder har stemt hvor så er Hamas både på EU's og USA's
terrorlister

men da du jo er en indædt jødehader finder du det vel helt i orden at
FN lønner terrorister i Israels naboland

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:23

On Tue, 29 Aug 2006 15:41:12 +0200, @ skrev:

> uanset hvemder har stemt hvor så er Hamas både på EU's og USA's
> terrorlister
>
> men da du jo er en indædt jødehader finder du det vel helt i orden at
> FN lønner terrorister i Israels naboland

Næh nej - det er mere fordi, at jeg så kan få dig til at
skrive de mest rablende ting.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 29-08-06 14:53

Henrik Svendsen skrev:

(...)

> [...]
> palæstinensiske områder imod en soleklar FN-vedtagelse om, at
> de skal trække sig tilbage, og at besættelsen er illegal.

Giver du aldrig op? Israel har da aldrig haft til formål at indføre
et fundamentalistisk religiøst styre og fordrive alle arabere fra
Mellemøsten.

Israel kan naturligvis ikke levere besatte områder tilbage uden at de
arabiske lande og palæstinenserne anerkender Israel og undlader at
gennemføre konstante terrorangreb mod den israelske civilbefolkning.
Egypten og Jordan har allerede indgået en sådan fredsaftale med
Israel og har fået alle besatte territorier tilbage. Det samme vil
selvfølgelig ske for Syrien, Libanon og palæstinenserne, hvis de er
villige til at sætte sig til forhandlingsbordet ogg droppe terroren.
Men med valget af en Hamas-regering har det desværre lange udsigter.

> Lad Amerika og EU om det. Her taler vi om en FN-organisation,
> som naturligvis samarbejder med palæstinensernes valgte
> regering.

Hvad forestiller du dig egentlig, at man skulle "samarbejde" om? Hamas
vil udslette Israel, oprette en fundamentalistisk islamisk stat mellem
Middelhavet og Jordanfloden, samt dræbe eller fordrive alle jøder fra
Mellemøsten.

> Haha - du er altid klar til at fremsætte de mest vanvittige
> påstande.

Ikke desto mindre er det i overensstemmelse med sandheden.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 29-08-06 20:08

Henrik Svendsen skrev:

> Jo, hvis man rent faktisk står for det. Som de israelske
> partier i forskellige konstellationer har stået for det
> igennem mange år.
>
> De partier er lige så meget terroristorganisationer som Hamas.

Nu rabler det for dig. Ingen israelske partier har noget på
dagsordenen som har det mindste anstrøg af terrorisme. Hamas'
terroristiske intentioner er til gengæld direkte nedfælget i
organisationens formålsbeskrivelse.

> De har til overflod også langt flere uskyldige liv på deres
> samvittighed. Mange gange flere uskyldige liv.

De Allierede havde også mange uskyldige tyske liv på samvittigheden
under 2. verdenskrig. Gjorde det dem til terrorister? Der er tale om en
krig og civile dør i krig.

> Israel er blevet tilbudt anerkendelse. Fuld anerkendelse og
> normalisering af forholdene. Israel har sagt nej.

Hvem tilbød fuld anerkendelse? Og hvornår?

> Endvidere gælder, at besættelsen af Gaza ikke ophørte, da
> Ægypten anerkendte Israel. Besættelsen af Vestbanken ophørte
> ikke, da Jordan anerkendte Israel.

Det skyldtes jo, at de to lande ikke længere gør krav på disse
områder, da de jo skal udgøre en fremtidig palæstinensisk stat.

> [...]
> kapitel for sig, da den Israelske besættelsesmagt i praksis
> har annekteret områderne - helt og aldeles i strid med al

Det kan der jo ændres på, hvis Syrien, Libanon og palæstinenserne
indstiller terroren og sætter sig ved forhandlingsbordet. Egypten
gjorde det i 1979 og fik alle besatte områder tilbage. Jordan gjorde
det i 1994 og fik ligeledes sine områder tilbage. Hvorfor er det så
svært for de andre lande at gøre det samme? Man kan argumentere frem
og tilbage om, hvem der har mest ret til Israel og de øvrige
palæstinensiske områder, men på et tidspunkt er man altså nødt til
at tegne en streg i sandet. Det gjorde FN i 1948, da staten Israel blev
oprettet. Det internationale samfund står med andre ord som garant for
en jødisk stat i Mellemøsten, og det må snart være på tide, at
andre muslimske lande end Egypten og Jordan anerkender dette. Israel
kan naturligvis ikke tilbagelevere områder som har militærstrategisk
betydning uden til gengæld at få sikkerhedsgarantier og anerkendelse.
---
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 30-08-06 10:48

Henrik Svendsen skrev:

(...)

> Og senest med "Arab peace initiative" er Israel blevet tilbudt
> en løsning i overensstemmelse dermed; men har sagt nej.

Israel har IKKE sagt nej. De har svaret positivt på initiativet, men
påpeget flere svagheder:

1. Der tales i uklare vendinger om de palæstinensiske flygtninges
tilbagevenden. Der er ikke klart om der menes Israel inklusive
Vestbredden og Gaza, eller blot Vestbredden og Gaza.

2. Der står intet om, at terroren vil stoppe. Der står blot
"normalisering" af forholdende, dvs. at diplomatiske forbindelse
oprettes og Israel anerkendes. En fredsaftale må nødvendigvis
indebære, at Hamas og Hizbollah afvæbnes, såldes at terroren
ophører.

3. Det palæstinensiske Fatah selvstyre afviste i 2004 et tillæg til
2002 initiativet om, at 2 millioner palæstinensiske flygtninge skal
repatrieres i andre arabiske lande og de resterende vende tilbage til
Gaza og Vestbredden.

4. Ifm. Syrien er der et par knaster angående vandforsyningen i
grænseområderne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative
http://www.mideastweb.org/saudipeace.htm

Fredsinitiativet ikke dødt, det er "a work in progress".
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 31-08-06 13:06

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> enormt mange, der ikke mener, Hamas er noget skidt. Der er
> helt sikkert også langt flere, der holder af Hamas, end der er

Og hvad skulle det bevise? På verdensplan er der er også flere som
holder af Al Qaeda end Dansk Folkeparti.
---
Mvh
Anders