Forslag til ny narkotikalov
Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 07:32

1. Narkoparagraf
Den der mod vederlag modtager euforiserende stoffer til eget brug
straffes med fængsel i indtil 2 år.
stk 2
Den der besidder euforiserende stoffer til eget brug eller indtager
samme straffes med fængsel i indtil 1 år.
stk 3
På samme måde som i stk 2 straffes den der fremstiller, dyrker,
forarbejder, opbevarer, udfører, transporterer eller på anden måde
håndterer euforiserende stoffer til eget brug.
stk. 4
Såfremt det skønnes formålstjenligt kan hele eller dele af straffen for
tiltalte i stk 1-3 forvandles til dom til behandling af samme længde som
den fængselsdom den erstatter.
stk 5
Hvis tiltalte udviser et repetitivt mønster af misbrug af euforiserende
stoffer, kan der idømmes dom til behandling på ubestemt tid på en lukket
institution. Dog kan den behandlende overlæge med rettens godkendelse
ændre vilkår for behandling under forløbet til behandling på åben
institution, ambulant behandling eller ambulant behandling med mulighed
for genindlæggelse.

2. Narkoparagraf
Den der overdrager euforiserende stoffer straffes med fængsel i indtil
16 år eller på livstid og ikke under 1 år og 6 måneder.
stk 2.
på samme måde som i stk 1 straffes den der indfører, dyrker,
fremstiller, forarbejder, udfører, opbevarer, transporterer eller på
anden måde håndterer euforiserende stoffer med henblik på overdragelse.
Stk 3
Den der ved råd og dåd, medvirken eller på anden måde bistår eller
muliggører overdragelsen af euforiserende stoffer, herunder med
efterretninger, beskyttelse, rekonognosering samt obstruktion af
politiets arbejde straffes som i stk 1.
Stk 4
Den der organiserer eller medvirker til hvidvask af værdier fremkommet
gennem vederlag for overdragelse af euforiserende stoffer, herunder
opbevaring, transport, indførsel, udførsel, overdragelse, modtagelse og
enhver anden håndtering af sådanne værdier straffes som i stk 1.
stk. 5
Såfremt tiltalte i stk 1-4 findes i besiddelse af et ulovligt våben
stiger minimumsstraffen til 3 års fængsel. På samme måde straffes den
der overdrager euforiserende stoffer til en person under 18 år.
stk 6
Det påhviler den som dømmes i overenstemmelse med stk 1-5 at godtgøre,
at de værdier vedkommende er i besiddelse af, herunder fast ejendom ikke
sammer fra vederlag for overdragelse af euforiserende stoffer, i modsat
fald kan disse konfiskeres. Derudover kan der konfiskeres midler på det
dobbelte af den skønsmæssige fortjeneste ved overtrædelse af stk 1-5.

3. narkoparagraf
Den der opholder sig i en husstand, hvor overdragelse af euforiserede
stoffer finder sted straffes med fængsel i indtil 16 år eller på livstid
og ikke under 1år og 6 måneder, såfremt det kan sandsynliggøres at
tiltalte har haft kendskab til dette.
Stk 2
Den der udlejer, fremlejer, tilrådighedstiller eller formidler et
lejemål til overdragelse af euforiserende stoffer straffes med fængsel i
indtil 8 år.
stk 3
Det påhviler den som dømmes i overenstemmelse med stk 1 og 2 at
overtrædelse af stk 1 og 2.

--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-08-06 09:11

Jesper wrote:
> [...]
> stoffer, i modsat fald kan disse konfiskeres. Derudover kan der
> konfiskeres midler på det dobbelte af den skønsmæssige fortjeneste ved

så for pokker. Så er det om at gemme sprutten væk.

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 09:50

Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:

> så for pokker. Så er det om at gemme sprutten væk.

Det er et frit land, så du kan gøre som du har lyst til. Jeg formoder
det er af hensyn til børnene du gemmer sprutten væk. Fordi alkohol er
ikke og har aldrig været omfattet af Lov om euforiserende stoffer.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 10:20

On Sun, 27 Aug 2006 10:49:40 +0200, in dk.politik
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

>Det er et frit land, så du kan gøre som du har lyst til.

Ikke hvis dit narkolovforslag blev til lov.

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 10:15

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Ikke hvis dit narkolovforslag blev til lov.

Reglerne er stadig de samme mht til hvad der betragtes som narko,
sanktionerne bliver bare mere konsekvente.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 10:20

Jesper wrote:

> Reglerne er stadig de samme mht til hvad der betragtes som narko,
> sanktionerne bliver bare mere konsekvente.

Og du betaler for de omkostninger der er ved...
1.) Mange flere skal meget lang tid i fængsel.
2.) Rigtig mange trækkes ud af arbejdsmarkedet.
3.) Rigtig mange vil, efter årelange domme, ikke længere komme ud på arb.
markedet men i stedet få en "profesionel" kriminal løbebane.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 10:58

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> 3.) Rigtig mange vil, efter årelange domme, ikke længere komme ud på arb.
> markedet men i stedet få en "profesionel" kriminal løbebane.

Til at begynde med er der jo nok en del der nok ikke rigtigt kan finde
ud af det og derfor kommer ind og sidde. Men virkningen af mit forslag
vil være, at narkomarkedet i Danmark ret hurtigt bliver slået i stykker,
pusherne ryger ind og sidde, misbrugerne bliver afvænnet. Alternativt er
der da nok nogle pushere og misbugere der vil søge grønnere græsgange i
f.eks. Tyskland, Holland, Schweiz, Indien, Jamaica, Nepal mv.

Mange vil få en ny chance for at komme ud af deres misbrug. Det vil med
de ny love blive overordentigt svært at skaffe narko i Danmark...og
dyrt! Og politiet vil få det perfekte redskab i kampen mod narkoen.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 11:07

Jesper wrote:

> [...]
> med de ny love blive overordentigt svært at skaffe narko i
> Danmark...og dyrt! Og politiet vil få det perfekte redskab i kampen

Hvordan kan det være at det ikke virker i Thailand og Kina t.eks.?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 11:40

> Hvordan kan det være at det ikke virker i Thailand og Kina t.eks.?

Meget enkelt: Korrupte myndigheder, manglende kontrol, hullet
lovgivning.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 12:13

Jesper wrote:

> Meget enkelt: Korrupte myndigheder, manglende kontrol, hullet
> lovgivning.

Næppe, der er fængsler der er 4 gange så mange indsat i som de er bygget
til, der bliver udført ca. 1000 dødsstraffe om året og det alene i Thailand!

Det må du gøre bedre!

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 12:41

> Næppe, der er fængsler der er 4 gange så mange indsat i som de er bygget
> til, der bliver udført ca. 1000 dødsstraffe om året og det alene i Thailand!
>
> Det må du gøre bedre!

Thailand har et underdimensioneret fængselsvæsen fordi de ikke vil bruge
penge på det.

Og den med de 1000 henrettelser om året er helt ud i hampen, her er de
officielle tal fra det thailandske fængselsvæsen:

http://www.correct.go.th/eng/deathpenalty.htm

2006 (indtil nu) 0

Det er 48 henrettelser på 10 år. Staten Texas kommer snildt op på 48
henrettelser på et år.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 12:44

Jesper wrote:

> [...]
> 1998 2
> 1997 1
>
> Det er 48 henrettelser på 10 år. Staten Texas kommer snildt op på 48

Tror du også på Kina's tal ang. henrettelser?

Derudover, så burde du vide at man ikke kan fjerne et misbrug med magt og
straf.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 13:00

> Tror du også på Kina's tal ang. henrettelser?
>
> Derudover, så burde du vide at man ikke kan fjerne et misbrug med magt og
> straf.

Det her er ikke Kina, Herman! Det er Thailand og det er et pluralistisk
demokrati.

Og ja, du kan fjerne misbruget, hvis du har ægte vilje til at gøre det.
Hvor der er en villje er der en vej.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-08-06 17:00

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det være at det ikke virker i Thailand og Kina t.eks.?
>
> --
> Allan Riise

Fordi det er en forkert fremgangsmåde.
Hvis man derimod tvang enhver, der blev pågrebet med skidtet på sig, til at
æde det på stedet, ville det nok virke.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 12:34

> Til at begynde med er der jo nok en del der nok ikke rigtigt kan finde
> ud af det og derfor kommer ind og sidde. Men virkningen af mit forslag
> vil være, at narkomarkedet i Danmark ret hurtigt bliver slået i stykker,

Lige det modsatte. Mere drakoniske domme betayder lavere udbud, som
betyder højere priser når efterspørgslen er uændret.

> pusherne ryger ind og sidde,

Hvor? Der er venteliste på at komem i fængsel i DK!

> [...]
> de ny love blive overordentigt svært at skaffe narko i Danmark...og
> dyrt! Og politiet vil få det perfekte redskab i kampen mod narkoen.

Og vi vil miste endnu flere af vores dyrebare friheder... for hvad?
Fordi du har en negativ indstilling til andres ret til at gøre med deres
krop hvad de lyster?

Indse det Jesper, du er ikke liberal.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 12:53

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Lige det modsatte. Mere drakoniske domme betayder lavere udbud, som
> betyder højere priser når efterspørgslen er uændret.

Den vil ikke være uændret, fordi narkomanerne vil blive tvangsafvænnet.

> Hvor? Der er venteliste på at komem i fængsel i DK!

http://www.kriminalforsorgen.dk/publika/aarsberetning_2005/html/default.htm

Venterkø og nye pladser

2005 blev året, hvor venterkøen blev afviklet. Ved begyndelsen af året var
der cirka 2000 ventere, og ved slutningen af året var venterkøen stort set
afviklet. Den endelige afvikling fandt sted en måned inde i 2006.

Venterkøen begyndte at vokse i 2002 forårsaget af stigende strafmasse og
flere varetægtsfanger. Siden da har partierne bag Kriminalforsorgens
flerårsaftale gentagne gange bevilget ressourcer til nye pladser for at
afbøde den stigende venterkø.

I 2005 blev afviklingen af venterkøen yderligere opprioritet af
politikerne, og metoderne har været fortsat åbning af nye pladser,
rekordhøjt belæg samt åbning af et midlertidigt fængsel på Langeland.

Inklusiv pladserne i det midlertidige fængsel åbnedes i 2005 347 pladser.
Det gennemsnitlige belæg var 97,4%. Det medførte, at venterkøen var
afviklet den 1. februar 2006.

Det høje belæg har betydet, at institutionerne i perioder har måttet bruge
besøgsrum og andre fælles lokaliteter til belæg. I mindre omfang er der
blevet placeret to indsatte i en enkeltcelle.

> Og vi vil miste endnu flere af vores dyrebare friheder... for hvad?
> Fordi du har en negativ indstilling til andres ret til at gøre med deres
> krop hvad de lyster?
>
> Indse det Jesper, du er ikke liberal.

Det er ikke en frihed, fordi narkoen trælbinder folk. Jeg er ikke for en
frihed der medfører øget ufrihed.

Dét er et ægte liberalt standpunkt at indtage.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 13:11

> Den vil ikke være uændret, fordi narkomanerne vil blive tvangsafvænnet.

Jesper, hvor mange "weekendbrugere" af norko tror du der er ude i
samfundet, som ikke kvalificerer som narkomaner? Eller mener du også at
disse er narkomanter, og skal tvangsafvænnes?

> [...]
> besøgsrum og andre fælles lokaliteter til belæg. I mindre omfang er der
> blevet placeret to indsatte i en enkeltcelle.

Ja, det er jo fremragende forhold vi har her til lands.

> Det er ikke en frihed, fordi narkoen trælbinder folk. Jeg er ikke for en
> frihed der medfører øget ufrihed.

Oversættelse: Du er ikke for personligt ansvar.

> Dét er et ægte liberalt standpunkt at indtage.

Bullshit.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 06:53

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Indse det Jesper, du er ikke liberal.

Nej han er en forpulet lille nazi-røv som går stærkt ind for alle som ikke
deler hans politiske opfattelse skal myrdes (af politiet naturligvis), han
er bindegal.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 19:09

On Sun, 27 Aug 2006 11:58:06 +0200, in dk.politik
> [...]

>de ny love blive overordentigt svært at skaffe narko i Danmark...og
>dyrt! Og politiet vil få det perfekte redskab i kampen mod narkoen.

Ja, for hvis vi ser på USA, hvor man i mange år har ført krig mod
narko, bl.a. med meget hårde straffe, der har det været så effektivt,
at der nu ikke er nogen problemer.

Nå, ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 06:54

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, for hvis vi ser på USA, hvor man i mange år har ført krig mod
> narko, bl.a. med meget hårde straffe, der har det været så effektivt,

He he, den var nu meget god.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 12:34

> Det er et frit land, så du kan gøre som du har lyst til.

TIlsyneladende ikke hvis mine lyster involverer euforiserende stoffer...

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 12:53

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> TIlsyneladende ikke hvis mine lyster involverer euforiserende stoffer...

Da det medfører ufrihed i form af afhængighed, så er det ikke liberal
politik at gå ind for en liberalisering på dette område.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 13:00

> Da det medfører ufrihed i form af afhængighed,

Du var fri til at vælge at tage stoffet eller ej. Evt. negative
følgevirkninger falder under "personligt ansvar".

> så er det ikke liberal
> politik at gå ind for en liberalisering på dette område.

Blatant nonsense. Liberal politik betyder at reducerer statens
inblanding i personlige affærer. Og det inkluderer selvsagt min RET til
at indtage hvad jeg har lyst til!

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 19:11

On Sun, 27 Aug 2006 13:53:25 +0200, in dk.politik
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

>Da det medfører ufrihed i form af afhængighed, så er det ikke liberal
>politik at gå ind for en liberalisering på dette område.

Du har som konservativ ingen troværdighed når det drejer sig om at
forklare, hvad der er liberalt og hvad der ikke er det.

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 27-08-06 11:48

> Hvordan kan det være at det ikke virker i Thailand og Kina t.eks.?
>
> --
> Allan Riise

Ja, eller hvordan kan det være at God's Own Country prøvede samme
nummer med alkohol under prohibitionen, og det eneste de fik ud af det
var Mafiaen ! Deres hukommelse er desværre ret kort, for deres "War
on Drugs" har nogenlunde samme effekt som prohibitionen i sin tid - en
masse kriminalitet og ubeskattede indtægter.

Det er en helt utrolig inkonsistent indstilling overfor narkotika som
udvises af de fleste bland dem, som ønsker at udradere brugen af en
eller anden tilfældig substans, men ikke andre tilfældige substanser
- og er ligeglade med de vitterlige omkostninger som samfundet betaler
for den type kampagner.

Prøv f.ex. læse The Economist's leder om sagen

http://www.economist.com/printedition/PrinterFriendly.cfm?story_id=709603

eller deres "Survey" her :
http://www.economist.com/printedition/displaystory.cfm?story_id=706591
(bemærk at der er mange artikler i den Survey - blot klik længst nede
på siden til den næste)

Fra : GB

Dato : 27-08-06 17:58

cphpeter@gmail.com wrote in news:1156675657.684591.167850
@i3g2000cwc.googlegroups.com:

I Thailand og Kina ryger knoppen simpelt hen af narkohandlere. Færdigt
arbejde.

GB

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 06:47

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> cphpeter@gmail.com wrote in news:1156675657.684591.167850
> @i3g2000cwc.googlegroups.com:

> I Thailand og Kina ryger knoppen simpelt hen af narkohandlere. Færdigt
> arbejde.

Og for hver narkohandler som Thailand myrder løs af, dukker der to til tre
nye narkohandlere op. Jo, Thailands morderiske retssystem er virkelig en
succes-historie (ih guder).

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 12:34

<snip>

http://markedspartiet.dk/program.html

"NARKOLOVGIVNING:
Ethvert menneske har en naturlig ret til at gøre med sin egen krop hvad
han eller hun ønsker, så længe det ikke skader andre. Dette inkluderer
selvsagt retten til at indtage hvad man ønsker, hvilket inkluderer
narkotiske og psykotropiske stoffer.
Narkolovgivningen bør afskaffes, og anvendelse, besiddelse og produktion
af følgende substanser bør lovliggøres komplet: Hash/pot, kokain,
heroin, LSD, DMT og andre.
Danmark skal forlade de internationale traktater, der forpligter os til
at straffe og forhindre narkohandel og produktion."

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 06:56

> [...]
> Danmark skal forlade de internationale traktater, der forpligter os til
> at straffe og forhindre narkohandel og produktion."

Det der er lige så skørt som Jespers forslag bare ovre i den anden grøft.

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 12:43

Der var et par ting der desværre ikke kom med i første omgang. Det gør
de nu:

[...]
samme staffes med fængsel i indtil 1 år.
[...]
stammer fra vederlag for overdragelse af euforiserende stoffer, i modsat
[...]

efterretninger, beskyttelse, rekognosering samt obstruktion af politiets
[...]

3. Narkoparagraf
Den der opholder sig i en bolig, hvor overdragelse af euforiserede
stoffer finder sted straffes med fængsel i indtil 16 år eller på livstid
og ikke under 1 år og 6 måneder, såfremt det kan sandsynliggøres at
tiltalte har haft kendskab til dette.
Stk 2
Den der udlejer, fremlejer, tilrådighedstiller eller formidler en bolig
[...]
ejendom ikke stammer fra vederlag for overdragelse af euforiserende

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 13:00

Som kom der kludder i det. pkt 6 under den 1. Narkoparagraf hører til
under den 2. Narkoparagraf:

Fra : Bo Warming

Dato : 27-08-06 13:28

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> stoffer, i modsat fald kan disse konfiskeres. Derudover kan der
> konfiskeres midler på det dobbelte af den skønsmæssige fortjeneste

Love skal være lette at administrere, og dettte lovforslag er klart
bedre end uværende i så henseende.

Oscar Wilde anbefalede UK at føje UTOPIA til sine besiddelser, og jeg
mener -i tråd med det - at hvis ikke USA forbød det, skulle vi lade
narkomanerne være egen ulykkes smed.

Da USA ejer verdn bør vi være foregangsland mht stikprøver på alle
mistænkelige vedr mindste spor af både narko og hash i blod og våben i
lomme og skuffe.
Love bør være få og overholdt - eller ophæves.
Moralsk lovgivning er noget pjat.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-08-06 08:50

Jeg har givet mit bud på et forløb rettet imod voksne brugere

http://www.center-validering.dk/Rusmiddeldomstolen.htm

og mod børn:

http://www.center-validering.dk/ungdomsdomstol_forlob.htm
http://www.center-validering.dk/camp_vikajarvi.htm

Jeg ved ikke hvad der kan få folk til at bruge stoffer, men jeg gætter på at
der er ting i deres liv, som de ikke kan forholde sig til. Svaret fra
samfundet må være at få den afvænnet under størst mulig pres fra den
nærmeste omgangskreds.

Jeg vil som skatteborger af princip ikke betale for at have syge personer
siddende på kost i danske fængsler. Narkobrugere er syge (Jeg kender nogle
af dem og de tør ikke se sig selv i øjnene.). De skal behandles og sættes
til at lave noget fornuftigt undervejs.

Kun ved at fjerne kunderne kan vi fjerne behovet for et erhverv som
narkopusher.

Disse skal vi sætte under lavværgemål i en årrække og tvinge dem i arbejde i
arbejdslejre, hvor de kan opholde sig om natten og gå ud lave manuelt
arbejde om dagen, hvis de er danske statsborgere. Deres økonomi skal styres
af en værge i mindst 5 år.

Er de ikke danske statsborgere, så skal deres jordiske gods i Danmark
realiseres, hvorefter at de skal barberes over hele kroppen for al
kropsbehåring for at signalere at de starter på en frisk, når de sættes på
flyet med en check pålydende på det, som salget af godset har indbragt minus
det beløb, som domstolen skønner at de har tjent på deres forbrydelse.

Folk, som tjener på andres ulykke f.eks. ved at hvidvaske penge, skal vaske
gader i byerne i en uge for hver tusinde kroner de har vasket hvide.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."