GunFacts 4.1 nu udgivet
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 02:49

www.GunFacts.info

Guy SMith vedligeholder en fremragende "myth debunker" om håndvåben i
USA, som kan findes på ovenstående webadresse. Den er gratis.

Bl.a. kan jeg uddrage følgende:

Fact: After passing their concealed carry law, Florida's homicide rate
fell from 36% above the national average to 4% below the national
average and remains below the national average to this day.3

Fact: The serious crime rate in Texas fell 50% faster than the national
average after a concealed
carry law was passed in 1995.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Croc®

Dato : 27-08-06 03:35

On Sun, 27 Aug 2006 03:49:16 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>average and remains below the national average to this day.3
>
>Fact: The serious crime rate in Texas fell 50% faster than the national

Det er lidt som at lade pædofile oprette vuggestuer, eller at FOX
serverer "truly and balanced news".

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 12:23

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Det er lidt som at lade pædofile oprette vuggestuer, eller at FOX
> serverer "truly and balanced news".

Endnu et indlæg uden substans fra Croc. What a surprise.

Fra : Konrad

Dato : 28-08-06 11:03

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu et indlæg uden substans fra Croc. What a surprise.

Crocs indlæg er konsekvent 100 gange mere fulde af substans i forhold til
jeres evige strøm af copy paste indlæg.

En gammel læresætning, som jeg selv har benyttet mig af, hedder "prøv at
formuler det med dine egne ord". Denne disciplin mestrer Croc, i modsætning
til dig, GB etc, der stort set ikke gør andet end at citere bloggere,
kristne hjemmesider, læserbreve i JP, copyrightbrydende artikler og
højrerabiate kooksites.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 17:55

On Mon, 28 Aug 2006 12:02:59 +0200, Konrad skrev:

> [...]
> jeres evige strøm af copy paste indlæg.
>
> En gammel læresætning, som jeg selv har benyttet mig af, hedder "prøv at

Det øger ikke et indlægs mængde af substans det mindste, at
det formuleres med egne ord.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Konrad

Dato : 29-08-06 09:30

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det øger ikke et indlægs mængde af substans det mindste, at
> det formuleres med egne ord.

Jamen så kan vi jo lige så godt lukke usenet ned, og "debattere" via links
vi rundsender til hinanden per mail.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 10:36

On Tue, 29 Aug 2006 10:30:25 +0200, Konrad skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så kan vi jo lige så godt lukke usenet ned, og "debattere" via links
> vi rundsender til hinanden per mail.

Nejnej - jeg synes også det er rart med personlige kommentarer
til indlæg; men tag nu f.eks. Perlsø's link til FoxNews
tidligere medarbejderes erfaringer fra "Fair and Balanced".

Jeg mener ... det link er jo guld værd for enhver, der vil
vide noget om Fox og i det hele taget få et indblik i, hvordan
de store massemedier arbejder og manipulerer med deres kunder.

Helt klart - vi sidder har for at debattere; men almindelig
oplysning har også sin plads, og nogen gange er oplysningerne
bare så gode og overvældende, at det kan være svært at komme
med en meningsfuld kommentar. Udover et "enig" måske.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Croc®

Dato : 29-08-06 19:23

On Tue, 29 Aug 2006 11:35:56 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nejnej - jeg synes også det er rart med personlige kommentarer
>til indlæg; men tag nu f.eks. Perlsø's link til FoxNews
>tidligere medarbejderes erfaringer fra "Fair and Balanced".

Er det ikke en smule kuriøst linket kommer lige efter at jeg serverede
FOX "fair and balanced" som et eksempel på kvaliteten af hans
kildemateriale omkring gun control.

Måske kan Perlsø stadig lære.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-08-06 19:27

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Er det ikke en smule kuriøst linket kommer lige efter at jeg serverede
> FOX "fair and balanced" som et eksempel på kvaliteten af hans
> kildemateriale omkring gun control.

Der er ingen forbindelse der, men det syge sind ser altid forbindelser
mellem al ting, uanset hvor tyndt forbindelsen er.

Fra : Konrad

Dato : 30-08-06 12:34

> Der er ingen forbindelse der, men det syge sind ser altid forbindelser
> mellem al ting, uanset hvor tyndt forbindelsen er.

Såsom "forbindelsen" mellem kommunisme og nazisme? "Forbindelsen" mellem
venstreorienterede" og islamister?

Fra : @

Dato : 30-08-06 17:06

On Wed, 30 Aug 2006 13:33:49 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Såsom "forbindelsen" mellem kommunisme og nazisme?

der er ikke bare forbindelse begge .ismer er to alen ud af samme
menneskefjendske onde ideologi

> "Forbindelsen" mellem
>venstreorienterede" og islamister?

ditto

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Konrad

Dato : 31-08-06 11:06

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> der er ikke bare forbindelse begge .ismer er to alen ud af samme
> menneskefjendske onde ideologi

Du er da velkommen til at kalde dem begge menneskefjendske, men de
udspringer ikke af samme ideologi, og det er her Perlsø tager fejl.

> ditto

Der findes absolut ingen forbindelse. Venstreorienterede er iøvrigt typisk
stærkt imod religiøs indflydelse i samfundet, hvilket jo er islamisternes
mærkesag.

Fra : @

Dato : 31-08-06 18:24

On Thu, 31 Aug 2006 12:06:21 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Venstreorienterede er iøvrigt typisk
>stærkt imod religiøs indflydelse i samfundet

det mærker man ikke meget til lige for tiden

ejheller under Muhammed-krisen

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Konrad

Dato : 01-09-06 13:30

> det mærker man ikke meget til lige for tiden
>
> ejheller under Muhammed-krisen

?? Det må du gerne uddybe. Hvem, udover en håndfuld imamer, mente, at det
danske samfund skulle ligge under for religiøs indflydelse?

Fra : Egon Stich

Dato : 01-09-06 13:34

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> ?? Det må du gerne uddybe. Hvem, udover en håndfuld imamer, mente, at det
> danske samfund skulle ligge under for religiøs indflydelse?

Du skal nok vente et par år endnu, før sagen er blevet så støvbegroet, at du
kan forvente, at få succes med et sådant "spørgsmål".
Nok har danskere kort hukommelse, men ikke så kort.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 01-09-06 15:25

On Fri, 1 Sep 2006 14:29:48 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>?? Det må du gerne uddybe. Hvem, udover en håndfuld imamer, mente, at det
>danske samfund skulle ligge under for religiøs indflydelse?

Arla Beate Winckler Uffe Elleman Jensen Thøger Seidenfarden

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-06 13:36

On Sun, 27 Aug 2006 03:49:16 +0200, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
> average and remains below the national average to this day.3
>
> Fact: The serious crime rate in Texas fell 50% faster than the national

Underligt - hvordan kan det dog blive bedre af, at ikke kun
kriminelle men også lovlydige borgere lader sig bevæbne?

Man skulle næsten tro, der er tale om en præventiv effekt.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Peter Kirk

Dato : 27-08-06 14:40

> [...]
> fell from 36% above the national average to 4% below the national
> average and remains below the national average to this day.3

Så der skydes ikke så mange i Florida som i resten af USA. Og?

Men er der en sammenligning med fx antal drabte i Danmark eller England og
Florida?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-08-06 15:38

Peter Kirk <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Så der skydes ikke så mange i Florida som i resten af USA. Og?

Cause and effect.

> Men er der en sammenligning med fx antal drabte i Danmark eller England og
> Florida?

Ikke så vidt jeg kan se, men jeg ved at efter at England for små 10 år
siden gik strengere til værks for at konfiskere borgernes våben steg
voldskriminaliteten kraftigt.

Fra : @

Dato : 27-08-06 17:53

On Sun, 27 Aug 2006 15:39:35 +0200, "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Så der skydes ikke så mange i Florida som i resten af USA. Og?

læs hele artiklen

>Men er der en sammenligning med fx antal drabte i Danmark eller England og
>Florida?

nej

men læs hele artiklen

Fra : Ralph

Dato : 27-08-06 19:12

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men er der en sammenligning med fx antal drabte i Danmark eller England og
> Florida?

Ja, det er der faktisk, man skal bare selv regne lidt.

Når det er sagt, så er der til gengæld INGEN - whatsoever -sammenligning med
straframmer (tree-strikes-down), rehabilitering fra fængsler (f.eks. Canada
der har haft stor succes med hjælp fra en dansker med at undgå at straffede
begår ny kriminalitet), bistandshjælp, SSP, hjemme-hos-pædagoger,
levestandard.

Jeg kan heller ikke verificere de UTROLIGT mange tal der præsenteres, dermed
ikke sagt at de ikke passer, men der jo det der med statistikker og fanden
der læser biblen..........

--
Ralph

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 29-08-06 09:44

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Ikke så vidt jeg kan se, men jeg ved at efter at England for små 10 år
> siden gik strengere til værks for at konfiskere borgernes våben steg
> voldskriminaliteten kraftigt.

Det beviser jo heller ikke noget - sammenfald er ikke årsag/effekt.

Det er kendt at i opgangstider stiger voldskriminalitet mens
berigelseskriminalitet falder. Desuden er voldsstatistikker ret
upålidelige - temmelig mange slagsmål bliver aldrig registreret. Jeg
_tror_ at anmeldelsesraten er gået op, folk finder sig i mindre. Vold
i hjemmet er et oplagt eksempel.

Desuden påvirkes raten af vold og mord af hvor mange unge (15-30 år)
der er i samfundet - _muligvis_ en af grundene til faldet i den
Amerikanske mordrate.

Du kan godt have ret, men det er i givet fald en blandt flere faktorer.

mvh

Martin