Danskere eller verdensforbrydere?
Fra : Jesper

Dato : 26-08-06 20:29

http://politiken.dk/indland/article165556.ece

Så er en mand igen blevet skubbet ud foranS -toget på Nørreport.

Danskere eller kulturberigere?

--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-08-06 22:14

> http://politiken.dk/indland/article165556.ece
>
> Så er en mand igen blevet skubbet ud foranS -toget på Nørreport.
>
> Danskere eller kulturberigere?

Jesper, Tim, @ eller andre af "vennerne" fra Greve?

/Johnny

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-08-06 22:14

Jesper wrote:
> http://politiken.dk/indland/article165556.ece
>
> Så er en mand igen blevet skubbet ud foranS -toget på Nørreport.
>
> Danskere eller kulturberigere?

Her man skal linke til nyheden om den kurdisk/irakiske pizzaejer som efter at
have modtaget dødstrusler og et ultimatum om at rejse ud af landet, fik sprunget
sin forretning i luften? Danskere eller kulturberigere?

http://politiken.dk/indland/article165554.ece

Pudsigt nok ca. 5cm fra forside historien du linker til.

Fra : JBH

Dato : 27-08-06 06:08

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://politiken.dk/indland/article165554.ece
>
> Pudsigt nok ca. 5cm fra forside historien du linker til.

Nu er det jo set før at "nydanske" kiosk og pizzariejere nedbrænder deres
forrretning for at hæve forsikringssummen, at de sætter sagesløse
omkringboende menneskers liv på spil er de ligeglade med.

/JBH

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-08-06 09:19

JBH wrote:
> [...]
> forrretning for at hæve forsikringssummen, at de sætter sagesløse
> omkringboende menneskers liv på spil er de ligeglade med.

Tja, hvis man insisterer på at se dem alle som forbrydere, så er det også hvad
man får øje på. Jeg har selv en onkel fra Irak og under den første golfkrig
måtte han også vågne op til dødstrusler i posten fra anonyme krystere. Han var
på daværende tidspunkt restaurantejer, men han er vel også kriminel i dine øjne.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 08:51

Jesper wrote:
> http://politiken.dk/indland/article165556.ece
>
> Så er en mand igen blevet skubbet ud foranS -toget på Nørreport.
>
> Danskere eller kulturberigere?

Hjemløs Dansker, hvilket jeg ikke er i tvivl om vil ærge en del mennesker
herinde!

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 09:38

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Hjemløs Dansker, hvilket jeg ikke er i tvivl om vil ærge en del mennesker
> herinde!

Hjemløs ja, men dansker? Der er mange hjemløse fremmede.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 09:45

Jesper wrote:

> Hjemløs ja, men dansker? Der er mange hjemløse fremmede.

Hvorfor giver du ikke op, i stedet for at gribe efter halmstrå?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-08-06 10:09

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Hvorfor giver du ikke op, i stedet for at gribe efter halmstrå?

Næsten 60% af beboerne på Københavns Kommunes herberger og forsorgshjem
er fremmede fra den tredie verden.

Hent materiale om det her:

http://www.flygtning.dk/Online_materialer.1681.0.html

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-06 11:05

> Næsten 60% af beboerne på Københavns Kommunes herberger og forsorgshjem
> [...]

Og 9 ud af 10 på manden er en psykisk syg som skiftende regeringer ikke har
gad behandle, men bare har lukket ud i intetheden. Om manden er indvandre
eller dansker er vel som udgangspunkt underordnede, hvis han er dansker skal
han behandles og lukkes ud i samfundet, når han er ufarlig. Hvis han er
indvandrer, skal han behandles og sendes hjem, når han er ufarlig.

mvh
Kim

Fra : Jan A.

Dato : 27-08-06 20:38

Jesper wrote:

> Så er en mand igen blevet skubbet ud foranS -toget på Nørreport.
> Danskere eller kulturberigere?

Det jeg synes er mere interessant end hvorvidt manden er af den ene
eller den anden etniske oprindelse, er hvordan politiet forfølger sagen.

Manden der skubbede eftersøges for drabsforsøg, selvom det vel lige så
godt kunne være et uheld, altså at det ikke var skubberens hensigt at
den skubbede skulle ud foran toget, men at der alene blev skubbet i
irritation, uden egentligt fortsæt om at skade, endsige om at dræbe.

Samtidigt, så tiltales den unge mand, der var skyld i at en kvinde blev
kvæstet ved Damhussøen igår, fordi den unge mand absolut skulle køre
race af Peter bangsvej, vel ikke for drabsforsøg?

Hvorfor den forskel?

Jan

Fra : Allan Riise

Dato : 27-08-06 20:47

Jan A. wrote:

> [...]
> blev kvæstet ved Damhussøen igår, fordi den unge mand absolut skulle
> køre race af Peter bangsvej, vel ikke for drabsforsøg?

Fordi den hjemløse, af en anden hjemløs, blev forsætligt skubbet ned på
sporet, da den der skubbede ville have den cigaret som den der blev skubbet
havde.

--
Allan Riise

Fra : Jan A.

Dato : 27-08-06 21:03

Allan Riise wrote:

> Fordi den hjemløse, af en anden hjemløs, blev forsætligt skubbet ned på
> sporet, da den der skubbede ville have den cigaret som den der blev skubbet
> havde.

Og det ved du helt seriøst var hændelsesforløbet?

Vi ved at ham der skubbede var bevidst om, at den anden ville blive
skubbet ned på sporet, og at det var hensigten med at skubbe?
Og vi ved også, at ham der skubbede gjorde det helt bevidst lige
sekundet før et s-tog kom buldrende ind på Nørreport st.?

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 22:25

Jan A. <akkerdk@gmail.com> wrote:

> [...]
> Og vi ved også, at ham der skubbede gjorde det helt bevidst lige
> sekundet før et s-tog kom buldrende ind på Nørreport st.?

Der var vist en god del vidner til hændelsesforløbet.

Som forløbet er blevet beskrevet vil jeg i øvrigt tro at begge mænd var
etnisk danske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-06 05:29

> Der var vist en god del vidner til hændelsesforløbet.
>
> Som forløbet er blevet beskrevet vil jeg i øvrigt tro at begge mænd
> var
> etnisk danske.

Ja, socialt udstødte unge danske mænd bliver desperate når de ser DK
foræret til Islam og nul håb for egen fremtid. Og vort politi bekæmper
ikke voldsmænd effektivt, så de frygter ikke eget liv smadret ekstra
af voldsdom. Fængsler er luksus

Fra : Jan A.

Dato : 28-08-06 10:29

Per Rønne skrev:

> Der var vist en god del vidner til hændelsesforløbet.

Ja, sandsynligvis når det skete på Nørreport st., og
overvågningskameraerne viser da også en hel del mennesker på tidspunktet.
Men i det jeg har hørt indtil videre, så er der intet der har fortalt
mig, at det var skubberens hensigt at skubbe den skubbede ned på
skinnerne, endsige ind under et tog - Det kunne lige så vel, ud fra hvad
jeg har hørt/set indtil videre, have været et hændeligt "uheld" -
Selvfølgelig ikke selve skubberiet, men det at den skubbede endte på
skinnerne, lige netop som der kommer et tog ind på stationen.

Er der nogen der reelt kan sige, udfra hvad der hidtil er blevet oplyst
i medierne, at det var den skubbendes hensigt at tage livet af den
skubbede, og at han derfor timede sit skub til at passe med at der kom
et tog?

> Som forløbet er blevet beskrevet vil jeg i øvrigt tro at begge mænd var
> etnisk danske.

Det interesserer mig nu ikke så meget lige i denne forbindelse.

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-06 11:49

> [...]

> i medierne, at det var den skubbendes hensigt at tage livet af den
> skubbede, og at han derfor timede sit skub til at passe med at der kom

Ja, jeg kender selvsagt kun sagen fra medierne, og går ud fra at
dommeren vil være bedre bestykket.

> Det interesserer mig nu ikke så meget lige i denne forbindelse.

Næh, men det interesserede øjensynligt trådstarteren.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan A.

Dato : 28-08-06 20:39

Per Rønne skrev:

> Ja, jeg kender selvsagt kun sagen fra medierne, og går ud fra at
> dommeren vil være bedre bestykket.

Det samme gør jeg, og så er det jeg igen spørger;

Hvorfor eftersøges skubberen for drabsforsøg, mens den unge mand der
kvæstede en cyklist ikke tiltales for drabsforsøg?
Hvis ikke det var sådan, at idioten var kørt i Damhussøen og derfor nemt
kunne arresteres, så ville idioten garanteret heller ikke være eftersøgt
for drabsforsøg.

Hvorfor den forskel?

Jan