Glistrups evighed er kun tre generationer,~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-06 01:39

Glistrups evighed er kun tre generationer, for længere kan politikere
sjældent se frem

Han er skomagerblivveddinlæst realist, men filosoffer kan flyve højere

"Let us stamp the impress of eternity upon our lives! This thought
contain more than all religions. Nietzsche

Og biologer har ret i følgende

"The Selfish Gene They are in you and in me; they created us, body and
mind ; and their preservation is the ultimate rationale for our
existence . they go by the name of genes, and we are their survival
machines. Richard Dawkins 1941-

" I fire femtedele af historien har vores planet været
befolket af algegrød. J.W. Schopf

" I regner alles Lykke ud, og så har I glemt de kommende,-de
flestes Lykke. Nietzsche

We feel and know that we are eternal. Spinoza

Det skønneste sjælevandring er den, at man oplever at se sig selv
genopstå i en anden. Goethe

Lad os arbejde for fædrelandet. Brygger Carl Jacobsen

SAMFUNDSGAVN: "Jeg elsker den der vil skabe ud over sig selv og
således går til grunde. Nietzsche

Skal jeg endelig være medlidende, vil jeg i al fald ikke kaldes
det; og hvis det er det, så helst på afstand. Nietzsche

Et folk - og et menneske - er kun så meget værd, som det formår at
sætte aftryk på evigheden. Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-06 02:59

Sygeplejefilosoffernes ordonani er ikke langsigtet klog
Nietzsche er langsigtet klog, men ER ALT FOR evighedsperspektiveret
til dansk politik p.t.
Glistrups genialitet er at ramme her-og-nu virkeligheden for
normaldanskeren.

Glistrup (og Hitler) har som yndlingsmusik medrivende Strauss-valse
Nietzsche er til Wagner og Bizet opera
Skønhed er privatsag og bør prioriteres lavt af statsmagt. Folk ved
bedst selv,

Ligeså med filosofi - det er blær og alt for kompliceret til
uddannere.

Kun en tåbe frygter ikke Islam så UD MED DEM NU
og iøvrigt bør indkomstskatten erstattes med moms.

Nietzsche skrev 5 promuslimske linier om ørkenkrigerhelte - han var
*æstetiker* der på en gang kaldte al kirke for DET SOM JESUS ADVAREDE
IMOD, og dog fandt kirken mere ædel end statsmagt, for han nød
skønhed.
Kierkegård skrev om etikere, som Glistrup er, men med humor og ironi,
og om æstetikere, som Nietzsche er, og om religiøse stadier, der var
relevante og forståelige under enevælden men ikke nu.