Tag et job, bliv fattigere - velkommen til~
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 17:31

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=781372/

En del skal nærmest have penge med hjemmefra, hvis de går fra dagpenge
til et lavtlønnet job, viser nye beregninger. Gevinsten ved at arbejde
er minimal for store grupper.

Beskedne 22 kroner om dagen. Eller mindre end hvad en pakke cigaretter
eller en bakke med æg koster.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, siad.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-06 17:50

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:
> [...]
> er minimal for store grupper.
>
> Beskedne 22 kroner om dagen. Eller mindre end hvad en pakke cigaretter

Ja det er på høje tid at hæve mindstelønnen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : GB

Dato : 24-08-06 17:55

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> wrote in news:44edd8a4$0
$843$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Ja det er på høje tid at hæve mindstelønnen.

- eller nedsætte bundskat og mellemskat, og forøge topskatten kraftigt.

Ikke, Peter og Thorkild?

GB

Fra : GB

Dato : 24-08-06 17:58

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in

> - eller nedsætte bundskat og mellemskat, og forøge topskatten
> kraftigt.

PS: {duck&away}

GB

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 18:10

> [...]

> $843$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> - eller nedsætte bundskat og mellemskat, og forøge topskatten kraftigt.

Jo, det vil Lykketoft sikkert nok gøre, hvis han kommer til magten.
Eller Jelved.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-08-06 18:13

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Jo, det vil Lykketoft sikkert nok gøre, hvis han kommer til magten.
> Eller Jelved.

Lad os da bare få den knalddygtige Lykketoft som finansminister.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 18:20

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Lad os da bare få den knalddygtige Lykketoft som finansminister.

Ja, så vi kan få en ny skat og afgift om måneden, ikke?

Ræk mig en brækpose.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-08-06 18:33

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Ja, så vi kan få en ny skat og afgift om måneden, ikke?

Det tror jeg ikke du skal regne med.

> Ræk mig en brækpose.

Køb den dog selv, med afgift og moms.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 18:42

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det tror jeg ikke du skal regne med.

Det fik vi da i perioden 1993-2001, under Nyrup.

Fra : @

Dato : 24-08-06 18:59

On Thu, 24 Aug 2006 19:12:35 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Lad os da bare få den knalddygtige Lykketoft som finansminister.

den mand er værre end alverdens muhamedanere tilsammen

socialdemokrater og økonomisk styring er simpelthen to modsætninger

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : hanzen

Dato : 25-08-06 10:00

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> Ja det er på høje tid at hæve mindstelønnen.

Man kunne da bare fjerne bruttoskatten så var den ged barberet.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Allan Riise

Dato : 24-08-06 18:00

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:
> [...]
> er minimal for store grupper.
>
> Beskedne 22 kroner om dagen. Eller mindre end hvad en pakke cigaretter

Hvilket selvf. kun gælder de der er på højeste dagpengesats.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 24-08-06 20:40

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er minimal for store grupper.
>
> Beskedne 22 kroner om dagen. Eller mindre end hvad en pakke cigaretter

Når man beregner udfra den laveste løn kontra den højest dagpengeydelse....

Mine dagpenge vil vist ligge lige omkring de 16.000 kroner, som aktiv lærer
tjener jeg pt. lidt over 23000 (ja, ved godt det er latterligt lavt, men det
er ikke lønnen jeg valgte jobbet for), så det er da immervæk 7000 kroner jeg
ville mangle ved arbejdsløshed, efter nogle år ryger ydelsen så længere ned,
og er man arbejdsløs længe nok står man med bistand på 8500 kroner....

Og så kan man da iøvrigt nævne at det efterhånden er de færreste der bare
går og driver den af, de er en del af aktiveringscirkusseet.

Ideen med dagpengene er også det at man netop ikke går ikke meget ned i løn
når man mister sit job, det er så sandelig heller ikke hensigten at man skal
gå på den slags ret lang tid. Det er fx betryggende at hvis jeg mister
jobbet i morgen, så mister jeg ikke huset. Om det så skal være 2 eller 4 år
er svært at svare på, lige nu i denne højkonjunktur kan 4 år virke som lang
tid, men i lavkunjunkturtider er det næppe så lang tid.

Derudover så vil jeg nu også mene der er mange andre grunde end økonomiske
til at gå på arbejde. I dag lappede og reparerede jeg fx en piges cykel så
hun strålede over det hele. Jeg havde min 3. klasse ude og studerede snegle
og lære om smådyr i naturen. Jeg lærte min engelskklasse (3.klasse) en ny
sang hvor man kunne mærke de havde en aha oplevelse.

Den slags oplevelser gør det værd at gå på arbejde, jeg ville aldrig bytte
det med arbejdsløshed. Aldrig i mit liv har jeg haft det dårligere end de
fire måneder uden arbejde.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 24-08-06 22:09

On Thu, 24 Aug 2006 21:39:56 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>er ikke lønnen jeg valgte jobbet for), så det er da immervæk 7000 kroner jeg

nej

skatten æder halvdelen

og du skal selv til at punge ud til pensionsordning

Fra : Rasmus

Dato : 03-09-06 23:17

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Nå! 23.000 kr. er det latterligt lavt?
Mvh Rasmus
http://www.ladk.dk/

Fra : Kim2000

Dato : 04-09-06 07:00

"Rasmus" <rasmus@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> lærer
> det
> jeg
>

> Nå! 23.000 kr. er det latterligt lavt?

Taget i betragtningen af 4 års uddannelse (+HF/gym. eller lign.) og
ansvaret, så synes jeg det er lavt, men det gælder mange jobs.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-08-06 22:15

> [...]

> og lære om smådyr i naturen. Jeg lærte min engelskklasse (3.klasse) en ny
> sang hvor man kunne mærke de havde en aha oplevelse.

Herligt, men betaler det sig i en mønt de accepterer, når jeg er ude og
købe fødevarer til husstanden i Netto?

Fra : El Trabajador

Dato : 25-08-06 06:58

> Herligt, men betaler det sig i en mønt de accepterer, når jeg er ude
> og købe fødevarer til husstanden i Netto?

Man bør holde sig væk fra arbejdsmarkedet og i stedet nasse på samfundet.
Det behøver man overhovedet ikke at skamme sig over. Landets magthavere har
med vælgernes støtte "importeret" i hundredetusindevis af muhamedanere til
forsørgelse her i Danmark. Vi - landets sønner og døtre - behøver derfor
ikke at skamme os over også at blive forsørget af samfundet.

Desværre er jeg selv faldet i et lavtlønsjob til 16011 kr/måned. Der er
ikke meget tilovers, når bruttoskat, alm. skat og STS derefter har
taget/fået sit.

Jeg vil have min bistandshjælp igen og være en "fri mand".
--
El Trabajador
(formerly known as NoTrabajo

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-08-06 12:10

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
> taget/fået sit.
>
> Jeg vil have min bistandshjælp igen og være en "fri mand".

En af mine venner i KBH er på sygedagpenge, og nyder decideret at gå
"uden arbejde"*. Han betegner arbejde som noget fanden har skabt. Med de
skatter på arbejde vi har her til lands kan jeg godt se hans pointe.

*) Han arbejder privat med sprogundervisningi bl.a. dansk for fremmede.
Bare så i ikke tror han går og "dangedwerer" den.

Fra : El Trabajador

Dato : 25-08-06 15:33

> [...]
> "uden arbejde"*. Han betegner arbejde som noget fanden har skabt. Med
> de skatter på arbejde vi har her til lands kan jeg godt se hans

Han lyder som et helt fornuftigt menneske. Jeg får helt lyst til at lære
ham at kende ...
--
El Trabajador

Fra : GB

Dato : 25-08-06 12:09

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in

> Desværre er jeg selv faldet i et lavtlønsjob til 16011 kr/måned. Der
> er ikke meget tilovers, når bruttoskat, alm. skat og STS derefter har
> taget/fået sit.

Hvor meget tilbød Ralph dig i grunden for at arbejde på hans minkfarm?

GB

Fra : El Trabajador

Dato : 25-08-06 15:31

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i
> "El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in

> Hvor meget tilbød Ralph dig i grunden for at arbejde på hans minkfarm?

Så langt kom vi aldrig ...
--
El Trabajador

Fra : GB

Dato : 25-08-06 15:41

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in news:44eefd83$0$8948
$88260bb3@free.teranews.com:

> Så langt kom vi aldrig ...

Hehe...

GB

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-08-06 19:01

On Fri, 25 Aug 2006 07:57:53 +0200, "El Trabajador"
<notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
>taget/fået sit.
>
>Jeg vil have min bistandshjælp igen og være en "fri mand".

Jeg forstår dig godt. Jeg synes du er befriende ærlig, selvom mange
selvfølgelig er træt af at du beviser problemet med det nuværende
system. Jeg ville selv hellere fede den og spille computer og
programmere noget sjovt end at stå som idiot og sortere hundemad og
andet tåbeligt ufaglært samlebåndsarbejde, som jeg HAR prøvet at lave.

Jeg er ligeglad om man hæver udbyttet af arbejde, sænker udbetalingen
af understøttelse, eller tvinger alle til aktivering hele tiden.

Det nuværende lalleri, kan jeg bare ikke acceptere.

Fra : Rasmus

Dato : 03-09-06 23:56

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> taget/fået sit.
> Jeg vil have min bistandshjælp igen og være en "fri mand".

Du glemte lige at nævne alle de skattefri frynsegoder ved dit arbejde.
Sagsbehandleren på kommunen skal være både ung, smuk og
sød, hvis man skal regne det for et frynsegode til bistandshjælpen. :)

Mvh Rasmus
http://www.ladk.dk

Fra : Kim2000

Dato : 25-08-06 14:55

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Herligt, men betaler det sig i en mønt de accepterer, når jeg er ude og
> købe fødevarer til husstanden i Netto?

At folk åbenbart ikke kan se forskel på deres konto om der står en bistand
(8500 før skat) eller 23000 (før skat) må siges at være lidt besynderligt.
Efter skat betyder en difference på mindst 7500 kroner til at fyre af på
dvd, tøj, musik og fede fester.

mvh
Kim

Fra : El Trabajador

Dato : 25-08-06 15:35

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i

> [...]
> besynderligt. Efter skat betyder en difference på mindst 7500 kroner
> til at fyre af på dvd, tøj, musik og fede fester.

Jeg har ca. 2500 kr mere end bistanden - efter skat og STS - ud af at
arbejde 5 dage om ugen. Det er da ikke det værd.

Arbejde er noget opreklameret lort.
--
El Trabajador

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-08-06 17:32

> [...]

> Jeg har ca. 2500 kr mere end bistanden - efter skat og STS - ud af at
> arbejde 5 dage om ugen. Det er da ikke det værd.

Ja - i Danmark.

Fra : Kim2000

Dato : 25-08-06 18:55

> Ja - i Danmark.

En meget klog mand sagde en gang, man har et standpunkt til man tager et
nyt. I dit tilfælde har du nu bevæget dig fra at mene alle på bistand er
nasserøve til at det er helt i orden at undgå arbejde og nasse på bistand.
Godt nok er det ødelæggende for hele systemet, er det dræbende for enhver
tanke om skattelettelselser og det er usympatisk at et godt velfærdssystem i
den grad misbruges af de få til skade for os alle.

Hvad er der mon sket?

Der er vel sket det at du har opdaget at livet på en fiskefabrik er røv og
nøgler for dig, i såfald er der kun een ting at sige til det, få fingeren ud
af gaskammeret og læs, få dig en uddannelse og dermed et vellønnede job, som
du kan trives i. Nogle trives på en fiskefabrik, nogle trives i butik, nogle
trives som undervisere, andre trives som.....

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-08-06 19:18

> [...]

> En meget klog mand sagde en gang, man har et standpunkt til man tager et
> nyt. I dit tilfælde har du nu bevæget dig fra at mene alle på bistand er

Hvor har jeg udtalt det?

> til at det er helt i orden at undgå arbejde og nasse på bistand.

Det har jeg nu ikke sagt, men jeg vil sige at med alternativet i mente
(arbejde + skat på 30% eller mere) er det forståeligt at folk vælger det
første.

> Godt nok er det ødelæggende for hele systemet, er det dræbende for enhver
> tanke om skattelettelselser og det er usympatisk at et godt velfærdssystem i
> den grad misbruges af de få til skade for os alle.

Heh. Staten har i disse år de højeste overskud på statsfinanserne i 45
år, og jeg ser sku ikke nogen skattelettelser....

> [...]
> du kan trives i. Nogle trives på en fiskefabrik, nogle trives i butik, nogle
> trives som undervisere, andre trives som.....

Ja, og? Jeg vil da mægtig gerne have en god udannelse og et vellønnet
job, problemet er bare at den slags straffer man her til lands, ved at
kvittere med en marginalskat på 63%.

Fra : Kim2000

Dato : 25-08-06 19:33

> [...]
>
> Heh. Staten har i disse år de højeste overskud på statsfinanserne i 45
> år, og jeg ser sku ikke nogen skattelettelser....

Her må vi jo huske på at Anker besluttede at give middelklassen huse, biler
og alt mulig andet kvit og gratis. Så kom Schluter til og gav mere eller
mindre borgerløn og pension til enhver der ønskede det. I firserne kunne man
fx gå 7 år på bistand før nogen overhovedet stillede spørgsmålstegn ved om
man havde overvejet et job.

> Ja, og? Jeg vil da mægtig gerne have en god udannelse og et vellønnet
> job, problemet er bare at den slags straffer man her til lands, ved at
> kvittere med en marginalskat på 63%.

Uddannelsen får du da gratis, i USA skal du have penge på lommen for at
læse, det skal du ikke her i landet, der får du ovenikøbet løn for det, og
skulle du nu ikke bare starte med at komme op og betale mellemskat før du
overvejer hvor slemt det er at betale topskat. Mit bud er du lige nu betaler
omkring 38% i skat af den ydelse du modtager fra staten for at læse.

Jeg mener det er helt forrykt at du pludselig giver udtryk for det er okay
at nasse på systemet og på den anden side brokker dig over skattetrykket.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-08-06 20:05

> Uddannelsen får du da gratis, i USA skal du have penge på lommen for at
> læse,

Begge dele er ukorrekt.

1) Intet er gratis. Uddannelsen betales af de skatter som jeg, min
familie og alle andre er pålagt.

2) USA er i højere grad baseret på brugerbetaling, men en substantiel
del af højere uddannelse i USA er altså offentligt finansieret. Har du
aldrig hørt om "state universities" eller "community colleges"?

> [...]
> overvejer hvor slemt det er at betale topskat. Mit bud er du lige nu betaler
> omkring 38% i skat af den ydelse du modtager fra staten for at læse.

Hvilket selvfølgeligt er tosset at staten med en hånd giver og en anden
hånd tager halvdelen af det den har givet tilbage.

> Jeg mener det er helt forrykt at du pludselig giver udtryk for det er okay
> at nasse på systemet og på den anden side brokker dig over skattetrykket.

Måske du skulle overveje at de to ting er intimt forbundet?

Fra : Kim2000

Dato : 25-08-06 20:53

> Begge dele er ukorrekt.
>
> 1) Intet er gratis. Uddannelsen betales af de skatter som jeg, min
> familie og alle andre er pålagt.

Ja, så alle kan læse, det er ikke tegnepungen der afgøre om man bliver læge
eller arbejdsmand.

> 2) USA er i højere grad baseret på brugerbetaling, men en substantiel
> del af højere uddannelse i USA er altså offentligt finansieret. Har du
> aldrig hørt om "state universities" eller "community colleges"?

Jeg har endda både set, læst på et og undervist på et. Ganske forskrækkelige
forhold.

> Hvilket selvfølgeligt er tosset at staten med en hånd giver og en anden
> hånd tager halvdelen af det den har givet tilbage.

> Måske du skulle overveje at de to ting er intimt forbundet?

Jo mere nasseri jo højere skatter. Jeg kan høre at du heller vil nyde end at
yde - og så ellers brokke dig over skattetrykket mens du modtager ydelsen
fra staten. Du skal nok blive til noget knægt.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-08-06 02:30

> Jo mere nasseri jo højere skatter.

Omvendt - jo højere skatte, des mere nasseri.

> Jeg kan høre at du heller vil nyde end at
> yde -

Nonsens.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk

Fra : T.Liljeberg

Dato : 26-08-06 21:20

On Fri, 25 Aug 2006 21:52:47 +0200, in dk.politik "Kim2000"
<kim2000@surfmail.dk> wrote:

>Jeg har endda både set, læst på et og undervist på et. Ganske forskrækkelige
>forhold.

Hvilket forskrækkelige forhold var det?

Standarden varierer meget. Men hvis du ikke tror, at der er betydelig
offentlig støtte til højere uddannelser i USA, så tager du altså fejl.
Lad os bare tage et, for mig, nærliggende eksempel, University of
California-systemet. Samlet budget (forskning, undervisning,
administration, etc) på US$14 MIA. Heraf betaler studerende ca. 10%.
Resten er statsstøtte, forrentning af fondsmidler, indtægter for
statslige og privatstøttet forskning, patentindtægter, og meget andet.
Undervisning alene - en undergrad ved at UC universitet betaler i
omegnen af $4500, af en samlet pris på 2000, eller mindre end 25%.
Og så skal man huske på, at SU også eksisterer i USA (Student
FInancial Aid), hvortil skal lægges et utal af legatprogrammer,
scholarships, osv.

Fra : Kim2000

Dato : 28-08-06 15:05

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så skal man huske på, at SU også eksisterer i USA (Student
> FInancial Aid), hvortil skal lægges et utal af legatprogrammer,

Jeg oplevede i Billings Montana nedslidte bygninger med metaldetektore ved
alle indgange, man havde privat vagtværn til at passe på eleverne indbyrdes,
og stort hegn rundt om skolen, dårlige grænsende til skandaløse
undervisningsmaterialer og en kontrollerende ledelse, der den ene dag fandt
ens undervisning elendig, når de dagen efter havde klaret en test godt var
man fremragende. Alt handlede om at klare de bestemte tests på et bestemt
niveau. Dem der havde legater var gode til sport og en del af dem havde
hverken vilje eller inteligens til at klare college, men man kunne da proppe
nok i hovedet til at de kunne komme igennem den næste test og dermed fortsat
være med på football holdet, som alt drejede sig om. Jeg var der selv som
gæstelærer i skandinavisk litteratur og fodboldtræner (soccer), som de var
igang med at stable på benene.

Man kan bestemt håbe på at dette college ikke var amerikansk standard, men
den del med tests er i hvert fald ikke usædvanlig.

mvh
Kim

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 28-08-06 23:47

Kim2000 skrev i meddelelsen
<44f2f81f$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
indbyrdes,
>og stort hegn rundt om skolen, dårlige grænsende til skandaløse

Er det MSU (Montana State) du taler om ?

Dette er absolut IKKE noget særligt anerkendt "universitet" - jeg vil klart
betegne
betegnelsen "universitet" som falsk varebetegnelse. Det er et sted som bla.
uddanner automekanikere ! og man kan stort set ikke få mere end en bachelor
det (man kan få en kandidatgrad i idræt).

At betegne et sted uden ordentligt graduate program som et universitet er
idiotisk.

Som T.Liljeberg skrev er kvalitetne af "universiteter" MEGET variende fra
sted til sted.
Lige fra huller i jorden til det bedste på jorden. At tale om USAmerikansk
standard giver
ingen mening, da der ikke eksisterer nogen sådan på området.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-08-06 07:41

On Mon, 28 Aug 2006 16:05:20 +0200, in dk.politik "Kim2000"
<kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Man kan bestemt håbe på at dette college ikke var amerikansk standard, men
>den del med tests er i hvert fald ikke usædvanlig.

Ja, standarden varierer meget, der er gode og mindre gode
universiteter og uddannelsesinstitutioner. Og så er der de helt
elendige, som du tilsyneladende har erfaring med. Men pointen holder
altså stadig - der er betydelige offentlige midler til uddannelse, og
socialt svagere studerende, der er kvalificerede til studier, er
bestemt ikke afskåret fra uddannelse.

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-08-06 18:59

wrote:

>Den slags oplevelser gør det værd at gå på arbejde, jeg ville aldrig bytte
>det med arbejdsløshed. Aldrig i mit liv har jeg haft det dårligere end de
>fire måneder uden arbejde.

Nu er det så også sjældent folk med en uddannelse, de er glad for, som
er utilfreds med at arbejde.
Problemet er de ufaglærte i forhold til dagpenge. Var jeg ufaglært og
havde valget mellem latterligt samlebåndsarbejde og dagpenge, ville
jeg vælge det sidste. Uden tvivl. Jeg har mange andre interesser jeg
hellere vil dyrke og bruge meget mere tid på. Altså når forskellen på
løn alligevel er lille.

Nu har jeg så et job, hvor jeg tjener fornuftigt og er glad for, så
det er ikke aktuelt.

Fra : Kim2000

Dato : 25-08-06 19:38

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det så også sjældent folk med en uddannelse, de er glad for, som
> er utilfreds med at arbejde.

Uddannelse er gratis her i landet, så faktisk kan alle få en uddannelse,
hvis man hænger i vel og mærke. Det kræver godt nok at man undlader at
sniffe lightergas som er den helt store modedille blandt de unge i dag.

> [...]
> jeg vælge det sidste. Uden tvivl. Jeg har mange andre interesser jeg
> hellere vil dyrke og bruge meget mere tid på. Altså når forskellen på

Så skal man selvfølgelig huske på at man skal optjene dagpenge og det er
bestemt ikke nemt at holde sig udenfor alle mulige mærkværdige kurser og
siden hen kommer der aktivering, hvor man får lov til at lave "idiotarbejde"
til 8500 kroner før skat, uden pensionsordning, uden ferie, uden rettigheder
og det er altså 37 timer om ugen.

mvh
Kim