Det multikulturelle paradis... nu uden isr~
Fra : GB

Dato : 24-08-06 02:11

I disse dage løber det højt besungne projekt Images of The Middle East af
stablen rundt omkring i landets større byer. Det skulle være et projekt
der viser et udpluk af moderne kunst og kultur fra netop Mellemøsten, en
region vi jo ikke ligefrem plejer at forbinde med den slags.
Fred være med det tænkte jeg; lidt uskyldig mulitkulturel
pladderhumanisme skal der vel også være plads til. Med ægyptisk
fusionsjazz, mærkværdige danseoptrin og mange andre sjove ting.

Det var lige indtil i morges, hvor jeg i Kristeligt Dagblad måtte læse at
Images-projektet, efter pres fra de arabiske deltagerlande - og donorer,
havde valgt at fjerne israelske forfattere fra den netop udsendte
antologi over mellemøstlig litteratur!

Dermed røg uskyldigheden, og dermed røg det multikulturelle. Det er nu
ikke overraskende at de øvrige mellemøstlige lande ikke ønsker at lade
Israel repræsentere regionen udad til - det er jo for så vidt bare den
storpolitiske krise i regionen, der nu har fundet sig en ny lille
slagmark. Det virkelig chokerende og forargelige, er selvfølgelig at de
danske arrangørerer rent faktisk bøjede sig for de arabiske krav! At der
skulle så lidt til, før man af hensyn til den hellige politiske
korrekthed greb til censur!

Hvis formålet med Images of The Middle East har været at vise at
Mellemøsten er andet og mere end end krige og religiøs intolerance - hvad
den heldigvis da også er - så har projektet fejlet katastrofalt. I det
hele taget var det jo slet ikke meningen at der skulle blandes den
mindste smule politik ind i det. Men det skete altså, fordi det åbenbart
var vigtigere at der ingen sure miner var at finde i det multikulturelle
paradis, end at det eneste demokratiske og frie land i hele Mellemøsten
bidrog til antologien.

Det var omtrent hvad jeg nåede at tænke på vej ud af døren, efter at have
læst artiklen til morgenkaffen. I aftes hvor jeg satte mig til at skrive
nærværende indlæg, havde forargelsen så småt lagt sig, og jeg
reflekterede således lidt dybere over det mens jeg studerede Middle East-
projektets hjemmeside: www.images.dk

Her kan man blandt andet læse følgende, under beskrivelsen af projektets
værdigrundlag og formål:

"CKU(*)s værdigrundlag i forhold til Images of the Middle East er baseret
på dansk civilsamfundstradition baseret på dialog, samarbejde og
udveksling, samt FNs værdisæt om kulturel mangfoldighed og global etik
formuleret af Verdenskommissionen for Kultur og Udvikling. Det er ønsket
at styrke den kulturelle dialog mellem grupper, foreninger,
enkeltpersoner for at stimulere deltagelsen i civilsamfundet for alle
grupper. Et levende og mangfoldigt kulturliv, der opererer på grundlag af
respekt for menneskerettighederne, er af afgørende betydning for
styrkelse af demokrati og ytringsfrihed i alle dele af verden."

Man drager vist ingen forhastede konkulsioner, når man konstaterer at
intet af det der står ovenover i citatet, stemmer den mindste smule
overens med den svigfulde handling det var at udelukke de israelske
bidragydere fra antologien, og mindst af alt har det da noget som helst
med dansk civilsamfundstradion at gøre. Men samtidig kan man også se at
Images of The Middle East fra start af var meget mere end blot
tværkulturelt samarbejde (hvad det jo aldrig blev) og gensidig udveksling
af kunst. Det fremgår her at det er er et led i et større idealistisk
skoleridt, for hvorfor skulle det dog ellers være nødvendigt at henvise
til noget så flot som FN's menneskerettigheder, hvis det blot var
kulturel udveksling det drejede sig om?

Det er - uanset hvor velment og/eller utilsigtet det end måtte være - et
sindbillede på utopien om det multikulturelle paradis på Jorden.

Flere ting går også igen her fra andre utopiske og idealistiske
foretagender: For det første at målet altid helliger midlet: Israelsk
deltagelse var åbenbart i vejen for den bredere tilslutning til projektet
- og derfor blev de israelske litterære bidrag ofret på utopiens alter.

For det andet - og mindst lige så symptomatisk - er det at dem som
idealisterne gerne vil frelse faktisk er ligeglade med hele cirkusset. De
arabiske lande deler jo tydeligvis ikke den opfattelse at det skulle være
et multikulturelt foretagende - i hvert fald ikke et med jødisk
deltagelse. Men sådan var det jo også på sin vis også i 70'erne, hvor de
intellektuelle idealister ville brøste sig af at være solidariske med
arbejder klassen, og således snobbede nedad som det aldrig før var set.
Arbejderne trak somend bare på smilebåndet, hvis de da reagerede
overhovedet. Nu er utopien om det multikulturelle Mellemøsten så endelig
blevet bremset for en stund af den konkrete virkelighed.

Via Konservativ Reaktion

Koreksjon af stavefjel v./GB

GB

Fra : Joakim

Dato : 24-08-06 09:03

»Jeg havde helst set, at også Israel var med, men da det var
betingelserne for finansieringen, sagde jeg ja til at være med. Det
var en kold og kynisk vurdering. Det er sjældent, at man kan få
litteratur fra den del af verden udgivet,«

Claus V. Pedersen, [bogens/broens redaktør]

Fy for søren, hvor må den klamme fyr ha' en dårlig smag i munden.

Fra : Joakim

Dato : 24-08-06 09:12
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-08-06 10:59

On Thu, 24 Aug 2006 10:12:10 +0200, Joakim skrev:

»Men den afspejler præcist konflikten i Mellemøsten. Man ville
ikke kunne lave en festival på tværs af landene i Mellemøsten,
hvis man på forhånd krævede, at iranere, arabere og israelere
skulle optræde sammen i bøger og ved møder. Det vil de ikke.
Det er et vilkår ved alt internationalt samarbejde, som
berører Mellemøsten,« siger Anders Jerichow.

Skal man acceptere den slags krav?

»Det er naivt at tro, at man kan lave en festival, hvor der
ikke stilles sådan nogle krav fra nogle sponsorer. De opvejes
af andre sponsorer, som støtter noget andet, og derfor har
festivalen israelske forfattere med i anden sammenhæng,« siger
Anders Jerichow.

****

Det lyder da meget fornuftigt.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Joakim

Dato : 24-08-06 11:29

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af andre sponsorer, som støtter noget andet, og derfor har
> festivalen israelske forfattere med i anden sammenhæng,« siger

Er du nu begyndt at gå ind for censur?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-08-06 12:18

On Thu, 24 Aug 2006 12:28:33 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Er du nu begyndt at gå ind for censur?

Næ. Er du?

Fra : Joakim

Dato : 24-08-06 14:28

> Næ. Er du?

Nej, netop ikke.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-08-06 18:20

On Thu, 24 Aug 2006 15:28:10 +0200, Joakim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej, netop ikke.

Men der er måske noget andet, du er begyndt at gå ind for?

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-08-06 18:53

On Thu, 24 Aug 2006 11:59:22 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>af andre sponsorer, som støtter noget andet, og derfor har
>festivalen israelske forfattere med i anden sammenhæng,« siger

Du nægter jo at gå ind i sagens kerne, og ser udelukkende rødt, fordi
det er Israel. Det gør dig bare samtidig meget utroværdig i alle
Israel-diskussioner fordi du på denne måde tager stilling alene udfra
at du hader Israel.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-08-06 19:45

On Fri, 25 Aug 2006 19:53:18 +0200, Mark Jensen skrev:

> Du nægter jo at gå ind i sagens kerne,

Kom med den og jeg skal vade ret ind i den.

> og ser udelukkende rødt,

??? - jeg undrer mig måske lidt; men ellers er jeg helt rolig.

Her - tag en kiks.

Fra : @

Dato : 24-08-06 16:28

On Thu, 24 Aug 2006 10:12:10 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=781342/

gad vide hvad udenrigsministeren har at sige til denne cencur?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Croc®

Dato : 24-08-06 16:38

wrote:

>http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=781342/

>Claus V. Pedersen, [bogens/broens redaktør]
>Fy for søren, hvor må den klamme fyr ha' en dårlig smag i munden.

Hvis hans udgivelse kan kædes sammen med hans virke på universitetet
er der forhåbentligt muligheder for at sanktionere ham.

I det hele taget burde der lukkes totalt af for penge der tilflyder
arrangementer i DK når oprindelseslandet er diktaturstaten Saudi
Arabien.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Konrad

Dato : 25-08-06 07:57

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> I det hele taget burde der lukkes totalt af for penge der tilflyder
> arrangementer i DK når oprindelseslandet er diktaturstaten Saudi

Helt enig. Omvendt virker forargelsen lidt dobbeltbundet. Det er jo ellers
den sædvanlige opfattelse - i hvert fald blandt de stærkt
proisraelske/antiarabiske - at Israel netop **IKKE** er en del af
Mellemøsten, men snarere kulturelt og "åndeligt" set er en slags fillial af
Vesteuropa.

Så et eller andet sted tror jeg nok visse personer (også) ville have brokket
sig, hvis Israel i den "politiske korrektheds" tjeneste blev sat i hartkorn
med lande som Iran og SA. Ja - nærmest antisemitisk, sådan at sidestille de
to kulturer.

Fra : Croc®

Dato : 25-08-06 17:40

On Fri, 25 Aug 2006 08:56:53 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>med lande som Iran og SA. Ja - nærmest antisemitisk, sådan at sidestille de

Der er to typer der bruger det antisemitiske argument, den ene er dem
der i alle indlæg viser de ikke evner at reflektere på basis af
kensgerninger, og den anden er dem der er følelsesmæssigt involveret.
Derfor er der ingen grund til at tage disse beskyldninger alvorligt.

Fra : Konrad

Dato : 26-08-06 11:49

> [...]
> kensgerninger, og den anden er dem der er følelsesmæssigt involveret.
> Derfor er der ingen grund til at tage disse beskyldninger alvorligt.

Ja - isoleret set bør det ignoreres som argument netop når det kommer fra én
af de kanter. Men der er nu også en tredje type, der "bruger" det
antisemitiske argument, og det er dem der faktisk påpeger antisemitisme.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-08-06 09:09

On Thu, 24 Aug 2006 17:38:11 +0200, Croc® skrev:

> [...]
>
> I det hele taget burde der lukkes totalt af for penge der tilflyder
> arrangementer i DK når oprindelseslandet er diktaturstaten Saudi

Det kan vel være hip som hap, hvor pengene kommer fra, sålænge
de går til lovlige arrangementer.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Croc®

Dato : 25-08-06 17:42

On Fri, 25 Aug 2006 10:08:58 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det kan vel være hip som hap, hvor pengene kommer fra, sålænge
>de går til lovlige arrangementer.

Jeg er af en anden mening, der bør altid være sammenhæng mellem ens
værdinormer og handlinger, for er det ikke netop det flere af os
kritiserer de vestlige lande for?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-08-06 20:47

On Fri, 25 Aug 2006 18:41:58 +0200, Croc® skrev:

> Jeg er af en anden mening, der bør altid være sammenhæng mellem ens
> værdinormer og handlinger, for er det ikke netop det flere af os
> kritiserer de vestlige lande for?

Jeg er muligvis ikke helt med; men nu forudsætter jeg, at din
holdning er, at vi skal forbyde/boykotte Saudiske bidrag til
et lovligt arrangement i Danmark, fordi Saudi Arabien er et
diktatur.

Til det vil jeg sige, at det ville hindre danskere i at stifte
bekendtskab med det, som Saudi Arabien ønsker præsenteret.

Det ville medføre et hul i et arrangement, der skal handle om
Mellemøsten. En side af sagen vil ikke blive præsenteret.

Det ville i mine øjne også være en slags censur.

Censur er noget, vi er imod. Vi har forklaret saudierne, at i
Danmark tegner vi Muhammed, som det passer os, for vi censurer
ikke overfor danskerne. I Saudi Arabien, sagde vi, kan I
forbyde tegninger af Muhammed alt I vil; men kom ikke og
forsøg at pålægge os jeres religiøse dogmer.

Fint. Saudierne støtter sin version og lader andre støtte
deres version.

Saudi Arabien er et diktatur; men det skal ikke få os til at
hindre danskere i at vise eller se saudiernes udlægning. For
vi er ikke et diktatur, og vi bruger ikke censur.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : @

Dato : 25-08-06 23:29

On Fri, 25 Aug 2006 21:46:51 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>hindre danskere i at vise eller se saudiernes udlægning. For
>vi er ikke et diktatur, og vi bruger ikke censur.

nej da da vi lader blot Saudierne udføre cencur mod israelerne

står du forrest eller bagest i køen ved håndvasken?

Fra : Croc®

Dato : 26-08-06 01:36

<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Jeg er muligvis ikke helt med; men nu forudsætter jeg, at din
>holdning er, at vi skal forbyde/boykotte Saudiske bidrag til
>et lovligt arrangement i Danmark, fordi Saudi Arabien er et
>diktatur.

De begreber vi hylder i en demokratisk verden er blandt andet retten
til at sige og gør hvad man lyster, inden for lovens rammer, så når
en diktaturstat støtter et arrangement og qua den indre logik straks
bruger sin støtte til at modarbejde de selvsamme frihedsgrader,
præsenterer de selv det fornemste argument for at udelukke deres
pressionsmuligheder.

> [...]
>Mellemøsten. En side af sagen vil ikke blive præsenteret.
>
>Det ville i mine øjne også være en slags censur.

Det er vist et cirkelargument at sige forhindring af mulighed for
censur er censur.

> [...]
>hindre danskere i at vise eller se saudiernes udlægning. For
>vi er ikke et diktatur, og vi bruger ikke censur.

Der er ingen der vil forhindre dem i at ytre sig, de skal forhindres i
at udøve deres egen censur, håber du kan se forskellen.

Fra : Alucard

Dato : 26-08-06 08:05

On Sat, 26 Aug 2006 02:35:36 +0200, Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er ingen der vil forhindre dem i at ytre sig, de skal forhindres i
>at udøve deres egen censur, håber du kan se forskellen.

Du KAN jo godt sige noget fornuftigt....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 12:17

On Sat, 26 Aug 2006 02:35:36 +0200, Croc® skrev:

> [...]
> bruger sin støtte til at modarbejde de selvsamme frihedsgrader,
> præsenterer de selv det fornemste argument for at udelukke deres

Vores hyldning af ytringsfriheden inkluderer også retten til
at ytre sig mod ytringsfriheden. Ellers skulle vi forbyde folk
at protestere mod Muhammedtegninger. Eller hindre folk i at
støtte projekter, hvor de betinger, at der ikke må forekomme
Muhammedtegninger.

Så ville vi være nogen hyklere.

> Det er vist et cirkelargument at sige forhindring af mulighed for
> censur er censur.

Sikkert men det er nu heller ikke det, jeg siger. Mit argument
er mere i retning af - at andre censurerer skal ikke få os til
også at censurere. I protest mod censur.

> Der er ingen der vil forhindre dem i at ytre sig, de skal forhindres i
> at udøve deres egen censur, håber du kan se forskellen.

Den "censur" udøver de jo så endnu mere, ved så bare ikke at
ville støtte projektet. Vi hindrer dem ikke i censur, da
censuren udelukkende ville bestå i manglende støtte, ved at
forbyde deres støtte, vi ville alene hindre, at danskere ved
arrangementet fik den side af sagen, som Saudierne ønskede at
støtte.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : @

Dato : 26-08-06 13:18

On Sat, 26 Aug 2006 13:16:51 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Sikkert men det er nu heller ikke det, jeg siger. Mit argument
>er mere i retning af - at andre censurerer skal ikke få os til
>også at censurere. I protest mod censur.

du mener at vi bare skal lade f.eks. Saudi-Arabien udøve cencur uden
at gøre noget

f.eks. trække Danmark ud af hele dette politisk betændte cirkus
"mellemøstlige Billeder"

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 13:50

On Sat, 26 Aug 2006 14:18:02 +0200, @ skrev:

> du mener at vi bare skal lade f.eks. Saudi-Arabien udøve cencur uden
> at gøre noget

Selv at indføre censur er nok ikke lige det smarteste signal
at sende.

Fra : @

Dato : 26-08-06 15:24

On Sat, 26 Aug 2006 14:49:58 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Selv at indføre censur er nok ikke lige det smarteste signal
>at sende.

hvem taler om det

man kan blot takke nej til Saudi'ernes penge

derefter inviterer man forfattere fra alle lande i mellemøsten

hvis nogen så vælger at blive væk er det helt deres egen hovedpine

men at arrangørerne vælger at lade sig diktere af sauderne til at
udelukke et land hører ingen steder hjemme

når Saudi'erne kommer med sådanne krav var det faktisk dem som burde
udelukkes

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 18:23

On Sat, 26 Aug 2006 16:23:53 +0200, @ skrev:

> hvem taler om det

Det gør jeg.

> man kan blot takke nej til Saudi'ernes penge

Ja. Man kan også lade være.

> derefter inviterer man forfattere fra alle lande i mellemøsten

Det gør man allerede. Det har man allerede gjort. De er
allesammen velkomne. Det har saudierne ikke lavet et komma om
på.

> hvis nogen så vælger at blive væk er det helt deres egen hovedpine

Det er det altid.

> men at arrangørerne vælger at lade sig diktere af sauderne til at
> udelukke et land hører ingen steder hjemme

Det gør arrangørerne heller ikke. Læs igen.

> når Saudi'erne kommer med sådanne krav var det faktisk dem som burde
> udelukkes

Vås.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : @

Dato : 26-08-06 19:04

On Sat, 26 Aug 2006 19:23:03 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det gør jeg.

og siden hvornår er du blevet et orakel

>Ja. Man kan også lade være.

>Det gør man allerede. Det har man allerede gjort. De er
>allesammen velkomne. Det har saudierne ikke lavet et komma om
>på.

det er lige netop det Saudierne har

>Det er det altid.

>Det gør arrangørerne heller ikke. Læs igen.

det gør arrangørerne lige nøjagtig i en bogudgivelse som Saudierne
sponserer med et par sølle hundrede tusinde

påbetingelse af at israelske forfattere ikke er med i bogen

så hvis du kan læse

så er det vist dig der skal genlæse

>Vås.

hvorfor?

det er da et helt og aldeles urimeligt krav saudierne kommer med

hvis den slags skal være billedet på en mellemøst -komsammen bør
danmark stoppe det øjeblikeligt

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 19:22

On Sat, 26 Aug 2006 20:03:53 +0200, @ skrev:

> og siden hvornår er du blevet et orakel

Jeg kan ikke se det særligt oraklede ved at påpege, at censur
ikke lige er det smarteste signal at sende (hvis man ønsker at
protestere over andres censur).

Nej, sæt dig ind i sagen og kom igen.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : @

Dato : 26-08-06 20:30

On Sat, 26 Aug 2006 20:21:36 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Jeg kan ikke se det særligt oraklede ved at påpege, at censur
>ikke lige er det smarteste signal at sende (hvis man ønsker at
>protestere over andres censur).

>Nej, sæt dig ind i sagen og kom igen.

vil du påstå at saudi-Arabiens sponsorat af bogen

"Broen - litterære billeder fra Mellemøsten",

ikke er betinget af at der ikke må nævnes israelske forfattere i
bogen?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 20:38

On Sat, 26 Aug 2006 21:29:56 +0200, @ skrev:

> vil du påstå at saudi-Arabiens sponsorat af bogen
>
> "Broen - litterære billeder fra Mellemøsten",
>
> ikke er betinget af at der ikke må nævnes israelske forfattere i
> bogen?

Det ændrer intet på, at alle er velkomne på arrangementet.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : @

Dato : 26-08-06 21:40

On Sat, 26 Aug 2006 21:38:01 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det ændrer intet på, at alle er velkomne på arrangementet.

men det ændrer heller ikke på at Saudi-Arabien med dansk billigelse
udøver cencur

Fra : T.Liljeberg

Dato : 26-08-06 22:30

On Sat, 26 Aug 2006 22:39:50 +0200, in dk.politik "@"
<1[at]invalid.net> wrote:

>men det ændrer heller ikke på at Saudi-Arabien med dansk billigelse
>udøver cencur

Hvis arrangementet er privat, uden støtte fra staten - finansiel eller
anden, så må arrangørerne naturligvis selvom om de vil sælge deres
sjæl og lade hensynet til cool cash gøre grin med selve formålet med
arrangementet.
Hvis der er statsstøtte af den ene eller anden form, så kan man lige
så natuligvis ikke tillade, at kravene fra en sponsor underminerer
hele basis for projektet.

Fra : @

Dato : 27-08-06 07:22

On Sat, 26 Aug 2006 14:30:02 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

> [...]
>Hvis der er statsstøtte af den ene eller anden form, så kan man lige
>så natuligvis ikke tillade, at kravene fra en sponsor underminerer

og dette arrangement er iværksat og betalt af udenrigsministeriet

og jeg har stadigvæk ikke læst nogen kommentar til Saudiernes
svinestreger fra vores udenrigsminister

Fra : @

Dato : 28-08-06 19:33

wrote:

> [...]

>Hvis der er statsstøtte af den ene eller anden form, så kan man lige
>så natuligvis ikke tillade, at kravene fra en sponsor underminerer

enig

men der findes debatører her i forum som er så enøjede at bare det er
USA eller Israel som bliver dårligt behandlet så er det i orden

at tænke sig at der i dagens Danmark findes folk som er så
dhimmificerede at de finder muhamedansk cencur på en dansk
mellemøstfestival OK er temmelig uhyggeligt

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 23:48

On Sat, 26 Aug 2006 22:39:50 +0200, @ skrev:

> men det ændrer heller ikke på at Saudi-Arabien med dansk billigelse
> udøver cencur

Det gør Saudi Arabien ikke overfor arrangementet. Saudi
Arabien har blot en årelang boykot af Israel kørende, og det
er det, det handler om.

Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : @

Dato : 27-08-06 07:36

On Sun, 27 Aug 2006 00:48:20 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det gør Saudi Arabien ikke overfor arrangementet

jo det gør Saudi'erne overfor en del af arrangementet

og det danske udenrigsministerium lader dem saudi'erne slippe afsted
med deres svinestreger

> Saudi
>Arabien har blot en årelang boykot af Israel kørende, og det
>er det, det handler om.

nej, det er ikke det det handler om, men du ønske rsom altid at dreje
dig langt væk fra emnet

det drejer sig om at Saudi'erne udøver cencur overfor Israelske
forfattere i en bogudgivelse som er en del af "Pictures of the
Middleeast" arrangementet

og at det danske udenrigsministerium i dette spil er Saudi'ernes
medskyldige

>Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?

det mener FN

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-06 13:42

On Sun, 27 Aug 2006 08:36:15 +0200, @ skrev:

> jo det gør Saudi'erne overfor en del af arrangementet

Hvilket er en stor forskel.

> nej, det er ikke det det handler om, men du ønske rsom altid at dreje
> dig langt væk fra emnet

Næ, du kan vist bare ikke følge med. Saudi Arabiens boykot
ville være grunden, hvis det nu havde været rigtigt, at Saudi
Arabien boykottede israelske forfattere.

> det mener FN

Vås.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : @

Dato : 27-08-06 16:39

On Sun, 27 Aug 2006 14:42:03 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Vås.

nej aldeles ikke

det mener et meget stort flertal af FN's medlemslande

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-06 18:25

On Sun, 27 Aug 2006 17:39:19 +0200, @ skrev:

> nej aldeles ikke
>
> det mener et meget stort flertal af FN's medlemslande

Tro du bare, hvad du vil.

Fra : @

Dato : 27-08-06 19:20

On Sun, 27 Aug 2006 19:25:28 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Tro du bare, hvad du vil.

det er ikke tro det er beviselig viden

at et endog meget massivt flertal af FN's medlemslande indtil flere
gange har fordømt boykot af et land

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 01:49

On Sun, 27 Aug 2006 20:19:37 +0200, @ skrev:

> det er ikke tro det er beviselig viden

Så bevis det.

Fra : @

Dato : 28-08-06 14:11

On Mon, 28 Aug 2006 02:48:57 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Så bevis det.

gider ikke

men du kan prøve at tænke dig bare lidt om

selvom jeg godt ved det vil være noget helt nyt for dig

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 18:04

On Mon, 28 Aug 2006 15:11:07 +0200, @ skrev:

> gider ikke

Ha - du har fremsat den åndssvage påstand en masse gange nu,
og nu vil du ikke bevise den.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : @

Dato : 28-08-06 18:10

On Mon, 28 Aug 2006 19:04:07 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Ha - du har fremsat den åndssvage påstand en masse gange nu,
>og nu vil du ikke bevise den.

og jeg kan så konstatere at tænkning ikke er din stærke side

FN har med stort flertal gentagne gange fordømt USA's boykot af Cuba

eller det vil du måske påstå at FN ikke har gjort?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 18:20

On Mon, 28 Aug 2006 19:10:14 +0200, @ skrev:

> og jeg kan så konstatere at tænkning ikke er din stærke side

Dine konstateringer er fuldkommen ligegyldige i lyset af det
her.

> FN har med stort flertal gentagne gange fordømt USA's boykot af Cuba

Nå. Og hvad så?

> eller det vil du måske påstå at FN ikke har gjort?

Næ.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : @

Dato : 28-08-06 19:12

On Mon, 28 Aug 2006 19:19:35 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Dine konstateringer er fuldkommen ligegyldige i lyset af det
>her.

>Nå. Og hvad så?

og du påstod at FN ikke havde fordømt når et land boykottede et andet

Fra : @

Dato : 28-08-06 19:59

<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]

hvem er det lige der nu fremstår som åndsvag foruden jødehader?

>Dine konstateringer er fuldkommen ligegyldige i lyset af det
>her.

>Nå. Og hvad så?

så viser det sig jo tydeligt at du giver dig af med at tro

og når folk giver dig fakta afviser du dette som vås

læs nedenstående og indrøm at jeg havde ret i at et stort flertal i FN
fordømmer at et land boykotter et andet

<<<<<<<<

Svendsen skrev:
Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?

@ skrev:
det mener FN

Svendsen skrev:
Vås.

<<<<<<<<<<<<<

Svendsen skrev:
Det her handler om, at arrangørerne lader Saudi Arabien
boykotte Israel, og det er vel Saudi Arabiens soleklare ret at
boykotte Israel?

@ skrev:
det mener et stort flertal af FN's medlemmer ikke

Svendsen skrev:
Jaja - du lever jo i en alternativ virkelighed, så den slags
skal du have lov at tro.

<<<<<<<<<<

Svendsen skrev:
Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?

@ skrev:
det mener FN

Svendsen skrev:
Vås.

@ skrev:
nej aldeles ikke

det mener et meget stort flertal af FN's medlemslande

Svendsen skrev:
Tro du bare, hvad du vil.

<<<<<<

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 20:11

On Mon, 28 Aug 2006 20:12:25 +0200, @ skrev:

> og du påstod at FN ikke havde fordømt når et land boykottede et andet

Nej, det har jeg ikke påstået. Du må altså snart begynde at
bruge lidt mere tid på at forstå det, du læser.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 20:17

On Mon, 28 Aug 2006 20:59:14 +0200, @ skrev:

> hvem er det lige der nu fremstår som åndsvag foruden jødehader?

Aner det ikke. Du er nok i gang med at dumme dig igen.

> så viser det sig jo tydeligt at du giver dig af med at tro

Hvordan det?

> og når folk giver dig fakta afviser du dette som vås

Næh.

> læs nedenstående og indrøm at jeg havde ret i at et stort flertal i FN
> fordømmer at et land boykotter et andet

Det var jo ligesom ikke det, det handlede om. Vågn nu op og
begynd at tænke og forstå - bare en lille smule.

> <<<<<<<<
>
> Svendsen skrev:
> Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?
>
> @ skrev:
> det mener FN
>
> Svendsen skrev:
> Vås.
>
> <<<<<<<<<<<<<

Ja, og det er noget vås. Hvis du tror, det forholder sig
anderledes, fordi FN har fordømt en given boykot, så trænger
du alvorligt til ikke at sige mere og i stedet bruge nogen år
på at lære at tænke.

> [...]
>
> Svendsen skrev:
> Jaja - du lever jo i en alternativ virkelighed, så den slags

Nemlig. At du åbenbart stadig tror på dit vås er pinligt for
dig.

> Svendsen skrev:
> Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?
>
> @ skrev:
> det mener FN
>
> Svendsen skrev:
> Vås.
>
> @ skrev:
> nej aldeles ikke
>
> det mener et meget stort flertal af FN's medlemslande
>
> Svendsen skrev:
> Tro du bare, hvad du vil.
>
> <<<<<<

Fantastisk. Nu har gennemgået teksten adskillige gange, og
femøren er stadig ikke faldet for dig. Tjah, måske er du bare
håbløs.

Fra : @

Dato : 28-08-06 20:51

On Mon, 28 Aug 2006 21:16:50 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Hvordan det?

>Næh.

>Det var jo ligesom ikke det, det handlede om.

det her handler om at du kaldte det vås når jeg oplyste dig om fakta

nemlig at FN fordømte et lands boykot af et andet

du tog fejl

hviket du kan overbevise dig selv om ved lidt søgning på USA + boykot
+Cuba +UN

--
Det Radikale Venstre er blevet en interesseorganisation for
mennesker med lang uddannelse, stort ego og lille solidaritet

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 00:04

On Mon, 28 Aug 2006 21:50:32 +0200, @ skrev:

> det her handler om at du kaldte det vås når jeg oplyste dig om fakta
>
> nemlig at FN fordømte et lands boykot af et andet

Du fantaserer i en lind strøm. Det jeg kaldte vås var, da du
svarede "det mener FN", da jeg spurgte "skal vi nu forbyde
lande at boykotte?

Bemærk at jeg lader tvivlen om dine åndsevner komme dig til
gode. Jeg kunne også have kaldt dig en løgner. På den anden
side ... tvivl og tvivl ... tjah, der kan vist efterhånden
ikke være megte tvivl tilbage om, at åndsevner bare ikke er et
begreb, der har noget med dig at gøre.

Fra : @

Dato : 29-08-06 14:44

On Tue, 29 Aug 2006 01:04:25 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Du fantaserer i en lind strøm.

har FN fordømt et lands boykot af et andet land?

ikke mere af dit vås

bare et ja eller et nej

hvis du eller evner det

Fra : Allan Riise

Dato : 29-08-06 15:42

@ wrote:

> har FN fordømt et lands boykot af et andet land?

Ja da, men det er jo ikke det samme som at fordømme *Boykot*, men her at man
har ment at boykotten har ramt skævt, og ikke vil have den virkning der var
tiltænkt i forhold til de midler der bliver brugt.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:36

On Tue, 29 Aug 2006 15:44:23 +0200, @ skrev:

> har FN fordømt et lands boykot af et andet land?
>
> ikke mere af dit vås
>
> bare et ja eller et nej
>
> hvis du eller evner det

Haha - det er godt min egen lille nar - blev bare ved.

Fra : @

Dato : 29-08-06 18:57

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 22:11

On Tue, 29 Aug 2006 19:57:28 +0200, @ skrev:

> har FN fordømt et lands boykot af et andet land?

Du må gerne forsøge at variere dit vås. Jeg ved du kan våse
over hvadsomhelst, og at dit repertoire udi vås er
uudtømmeligt. Så tag dig lige sammen.

Fra : @

Dato : 30-08-06 15:15

On Tue, 29 Aug 2006 23:10:44 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

bare et ja eller et nej

og du vil altså ikke indrømme at du selv våsede løs så det gjorde til
en ting

du betegnede min oplysning om at FN med et endog meget stort flertal
gentagne gange havde fordømt et lands boykot at et andet som vås

og så viser det sig minsanten at personen som våser mes´t hedder
Svendsen

da FN flere gange netop _HAR_ fordømt et land for at boykotte et andet

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 15:17

@ wrote:

> [...]
> Svendsen
>
> da FN flere gange netop _HAR_ fordømt et land for at boykotte et andet

Påstanden var at FN er imod boykot, Punktum.

Og fordi man er imod en specifik boykot, det er jo ikke det samme som at man
er imod boykot som et politisk våben, f.eks. i stedet for våben.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 30-08-06 17:56

On Wed, 30 Aug 2006 16:16:34 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Påstanden var at FN er imod boykot, Punktum.

nix

påstanden er

at et meget stort flertal af FN's medlemmer havde fordømt et lands
boykot af et andet

og den oplysnining ville Svendsen ikke tro på, men betegnede som vås

den der våser i dette tilfælde er og bliver Svendsen

>Og fordi man er imod en specifik boykot, det er jo ikke det samme som at man
>er imod boykot som et politisk våben, f.eks. i stedet for våben.

og fordi man er imod en specifik boykot er det jo ikke det samme som
at man er for boykot mellem enkeltlande i andre sammenhænge

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-06 12:48

On Wed, 30 Aug 2006 16:16:34 +0200, Allan Riise skrev:

> Påstanden var at FN er imod boykot, Punktum.
>
> Og fordi man er imod en specifik boykot, det er jo ikke det samme som at man
> er imod boykot som et politisk våben, f.eks. i stedet for våben.

Be cool Allan. Snabelvand er min personlige nar, og det er kun
for sjov og ballade, at skriver til ham.

Fra : Croc®

Dato : 26-08-06 22:23

<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>at protestere mod Muhammedtegninger. Eller hindre folk i at
>støtte projekter, hvor de betinger, at der ikke må forekomme

Det er jo omvendt, de må hjertens gerne ytre sig, men de må ikke
udelukke andre fra at ytre sig, i dette tilfælde Israel.

>Sikkert men det er nu heller ikke det, jeg siger. Mit argument
>er mere i retning af - at andre censurerer skal ikke få os til
>også at censurere. I protest mod censur.

Er det censur at udelukke diktatoriske regimer der anvender censur?

> [...]
>forbyde deres støtte, vi ville alene hindre, at danskere ved
>arrangementet fik den side af sagen, som Saudierne ønskede at

Jeg undværer gerne deres støtte og deltagelse når de ikke kan leve op
til de principper der er hele baggrunden for arrangementet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-08-06 23:58

On Sat, 26 Aug 2006 23:23:11 +0200, Croc® skrev:

> Det er jo omvendt, de må hjertens gerne ytre sig, men de må ikke
> udelukke andre fra at ytre sig, i dette tilfælde Israel.

Jo, Saudi Arabien må gerne hindre Israel i at ytre sig for
saudiske penge.

Det afgørende er om arrangørerne hindrer Israel i at ytre sig
til arrangementet, og det gør arrangørerne ikke, og Israel kan
ytre sig så meget de lyster, for deres egne støttekroner eller
frivillige bidrag eller andre end Saudi Arabiens støttekroner.
Eller støttedollar.

> Er det censur at udelukke diktatoriske regimer der anvender censur?

Jada.

> Jeg undværer gerne deres støtte og deltagelse når de ikke kan leve op
> til de principper der er hele baggrunden for arrangementet.

En ting er hvad man gerne undværer, noget andet er, hvorvidt
arrangørerne har gjort noget forkert og ud fra hvilke
principper, der skulle være gjort noget forkert.

Hvis vi vender lidt tilbage til udgangspunktet - skulle det så
være fordi Saudi Arabien er et diktatur, at vi ikke vil finde
os i det passerede? Ville vi finde os i det, hvis et demokrati
gjorde det samme?

Jeg tror, vi kan være enige om, at det ikke er fordi, Saudi
Arabien er et diktatur, at sagen evt. skulle være et problem.

Skulle det så være fordi, at Saudi Arabien ikke vil støtte
bøger skrevet af israelere, da Saudi Arabien jo boykotter
Israel og derfor naturligvis ikke kan financiere israeleres
skriverier.

Det kan vi vel også være enige om ikke er problemet.

Jeg kan faktisk ikke se, hvad problemet er for arrangørerne,
der har sikret, at israelere kan blive hørt alt det israelere
orker at lade sig høre.

Fra : Croc®

Dato : 27-08-06 01:21

On Sun, 27 Aug 2006 00:58:08 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Jo, Saudi Arabien må gerne hindre Israel i at ytre sig for
>saudiske penge.

Ikke i et land der hylder ytringsfrihed.

> [...]
>ytre sig så meget de lyster, for deres egne støttekroner eller
>frivillige bidrag eller andre end Saudi Arabiens støttekroner.

Nej støttepengene var jo betinget af at Israel ikke kunne ytre sig.

>Jada.

Nej det er hævdelse af ytringsfriheden.

> [...]
>være fordi Saudi Arabien er et diktatur, at vi ikke vil finde
>os i det passerede? Ville vi finde os i det, hvis et demokrati

I princippet er det ligegyldigt da det drejer sig om ytringsfrihed, at
det er et diktatur betyder såmænd bare at vi aldrig burde indlade os i
deres arrangementer.

> [...]
>bøger skrevet af israelere, da Saudi Arabien jo boykotter
>Israel og derfor naturligvis ikke kan financiere israeleres

Hvad de selv gør hjemme i deres eget land er ikke vores første
prioritet, men når det forekommer i vores land, med vores grad af
definerede frihedsgrader, og endvidere med repræsentanter fra det
offentlige, er i høj grad vores sag.

> [...]
>
>Det her handler om, at arrangørerne lader Saudi Arabien
>boykotte Israel, og det er vel Saudi Arabiens soleklare ret at

I SA er det deres sag, men i Danmark er det vores hovedpine.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 01:37

On Sun, 27 Aug 2006 02:20:30 +0200, in dk.politik Croc® <sbm@pc.dk>
wrote:

>Ikke i et land der hylder ytringsfrihed.

Det er ikke ytringsfrihed at tvinge nogen til at betale for andres
ytringer. Den slags er or bør være helt frivillig.

>Nej støttepengene var jo betinget af at Israel ikke kunne ytre sig.

Hvis det er tilfældet, så står det arrangørerne frit for at afvise
støttepengene. Hvilket arrangørerne imho SKAL gøre, hvis arrangementet
har offentlig støtte. Og de BØR imho, hvis de tager deres egen
målsætninger seriøst.

Fra : Croc®

Dato : 27-08-06 03:21

On Sat, 26 Aug 2006 17:36:45 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Det er ikke ytringsfrihed at tvinge nogen til at betale for andres
>ytringer. Den slags er or bør være helt frivillig.

Ikke forstået, er det rettet mod mig eller Svendsen?

> [...]
>støttepengene. Hvilket arrangørerne imho SKAL gøre, hvis arrangementet
>har offentlig støtte. Og de BØR imho, hvis de tager deres egen

Det er tilfældet hvis det citerede står til troende, og det er jo
præmis for diskussionen.

citat:
[...]

citat slut.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 06:54

On Sun, 27 Aug 2006 04:21:17 +0200, in dk.politik Croc® <sbm@pc.dk>
wrote:

>Ikke forstået, er det rettet mod mig eller Svendsen?

Det må i selv om Min pointe er, at en privat organisation
naturligvis selv bestemmer hvem de vil tage imod penge fra og under
hvilke betingelser. Hvis SA stiller som betingelse for sponsorat, at
midlerne ikke støtter udgivelse af israelsk materiale, så må
arrangørerne afgøre, om de vil tage imod sponsormidlerne og udelukke
Israel fra det specifikke, eller om de vil afvise støtten fra SA. I
nærværende sag tyder det på, at arrangørerne har optrådt som en billig
gadeluder, og solgt principper og integritet for sponsorpenge. Det er
ekstra pinligt og frastrødende, når man ser på det erklærede formål
med arrangementet. Men uanset hvor pinligt og vulgært det er, så er
det altså deres ret, og det har absolut intet at gøre med
ytringsfrihed. Det ville være en grov begrænsning i de Saudi Arabiske
sponsorers frihed, hvis de tvinges til at støtte udgivelser, de
absolut ikke ønsker at støtte.

Så det var vist nærmere på Svendsens position end på din...

Alt dette under antagelse af, at arrangementet ikke er betalt helt,
delvist eller inddirekte af offentlige midler.

>Det er tilfældet hvis det citerede står til troende, og det er jo
>præmis for diskussionen.

Ja, men det er meget omhyggeligt, at jeg skelner mellem BØR og SKAL.
BØR reflekterer min personlige mening om hvordan arrangørerne i mine
øjne burde handle. Jeg kunne på ingen måde forsvare, at staten skulle
blande sig i det.

Fra : @

Dato : 27-08-06 08:41

On Sat, 26 Aug 2006 22:54:12 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

> [...]
>
>Alt dette under antagelse af, at arrangementet ikke er betalt helt,
>delvist eller inddirekte af offentlige midler.

det er udenrigsministeriet der er arragør af "Images Of The
Middleeast"

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 10:16

On Sun, 27 Aug 2006 09:41:15 +0200, in dk.politik "@"
<1[at]invalid.net> wrote:

>det er udenrigsministeriet der er arragør af "Images Of The
>Middleeast"

OK - tak. Det var jeg ikke opmærksom på.

Fra : Croc®

Dato : 27-08-06 16:15

wrote:

> [...]
>
>Alt dette under antagelse af, at arrangementet ikke er betalt helt,
>delvist eller inddirekte af offentlige midler.

Der er masser af både statslige og kommunale kulturkroner i projektet,
men det er for mig ikke det vigtige. Derimod er det problematisk når
en offentligt ansat siger god for pression fra SA.

> [...]
>BØR reflekterer min personlige mening om hvordan arrangørerne i mine
>øjne burde handle. Jeg kunne på ingen måde forsvare, at staten skulle

Jeg ved godt du er bange for den grimme stat.

Men hvis vi ikke skal bruge staten til at forsvare vores demokratiske
frihedsrettigheder i vort eget land, så har vi vist ikke megen
anvendelse for en statskonstruktion.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 27-08-06 18:55

On Sun, 27 Aug 2006 17:15:08 +0200, in dk.politik Croc® <sbm@pc.dk>
wrote:

>Jeg ved godt du er bange for den grimme stat.
>
>Men hvis vi ikke skal bruge staten til at forsvare vores demokratiske
>frihedsrettigheder i vort eget land, så har vi vist ikke megen
>anvendelse for en statskonstruktion.

Jeg synes, at du misforstår begreberne ytringsfrihed og censur. Hvis
en privat sponsor, i bredeste forstand, ikke ønsker at sponsorere
specifikke meninger, ytringer eller grupper, så er det naturligvis
deres egen sag. Det har intet at gøre med censur eller undertrykkelse
af andres ytringsfrihed.
Det svarer helt til, at aviser kan avise at trykke indlæg fra
specifikke grupper eller individder eller indlæg, der ikke støtter en
bestemt politisk position. Det kan i nogen tilfælde være dumt eller
usagligt, men det er ikke censur.

Fra : Croc®

Dato : 27-08-06 21:07

On Sun, 27 Aug 2006 10:55:18 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

> [...]
>specifikke grupper eller individder eller indlæg, der ikke støtter en
>bestemt politisk position. Det kan i nogen tilfælde være dumt eller

Læs tilbage og forstå, jeg skelner klart mellem hvad private og
offentlige personer kan tillade sig, i dette tilfælde drejer det sig
om et arrangement støttet af staten, hvor det ydermere er en
universitetsansat der angiveligt sælger sin sjæl.

Hvis du som privat person ønsker at udgive et eller andet skrift der
er forhåndssencureret af en politisk organisation er mig inderlig
ligegyldig, det ville kun afføde en debat om din moralske habitus, men
hvis du som repræsentant for et statsstøttet arrangement geråder udi
samme ærinde, vil min reaktion være en ganske anden, da staten (os)
har defineret nogle frihedsrettigheder, du som offentligt ansat har at
respektere.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 28-08-06 01:54

On Sun, 27 Aug 2006 22:07:12 +0200, in dk.politik Croc® <sbm@pc.dk>
wrote:

> [...]
>samme ærinde, vil min reaktion være en ganske anden, da staten (os)
>har defineret nogle frihedsrettigheder, du som offentligt ansat har at

Jeg var ikke opmærksom på, at der var tale om et statssponsoreret
arrangement, hvorfor mine kommentarer også var omhyggeligt opdelt i,
hvad jeg mener gælder for private arrangementer og hvad der gælder for
offentlige arrangementer. Givet, at der er tale om et offentligt
projekt, så er jeg helt enig med ovenstående, med den lille krølle, at
det ikke er det statsansatte, der er det kritiske, men derimod det
statssponsorerede. Hvad en statsansat deltager i af private
arrangementer, er som udgangspunkt vel vedkommendes egen sag.

Fra : @

Dato : 27-08-06 08:19

wrote:

>Hvis det er tilfældet,

det var lige nøjagtig det der var tilfældet

en anatologi over mellemøstlige forfattere ville Saudi-Arabien ikke
sponsere med et par sølle hundrede tusinde hvis israelske forfattere
også skulle præsenteres i anatologien

>så står det arrangørerne frit for at afvise
>støttepengene. Hvilket arrangørerne imho SKAL gøre, hvis arrangementet
>har offentlig støtte.

enig

og al den stund arrangementet er lavet af udenrigsministeriet så er
det ikke blot offentligt støttet, der tegner også et officielt billede
af danmark ude i verden

nu tegner der sig et billede af et land hvis udenrigsministerium er
medvirkende til cencur

> Og de BØR imho, hvis de tager deres egen
>målsætninger seriøst.

IMNSHO er det intet mindre end en skadale

nogen som har set en kommentar til det skete fra Per S. Møller?

Fra : @

Dato : 27-08-06 08:50

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-06 13:56

On Sun, 27 Aug 2006 02:20:30 +0200, Croc® skrev:

> Ikke i et land der hylder ytringsfrihed.

Jo, naturligvis. At vi hylder ytringsfrihed giver ikke
mulighed for at pålægge saudierne at financiere Isaelske
ytringer.

> Nej støttepengene var jo betinget af at Israel ikke kunne ytre sig.

Ikke i forhold til arrangementet og dermed er Israel sikret al
den ytring, de selv kan financiere eller finde andre
financiører til. Blot skal de ikke regne med at Saudi Arabien
betaler gildet for dem. De skal nok heller ikke regne med, at
en ansøgning til palæstinenserne giver det helt store.

> Nej det er hævdelse af ytringsfriheden.

Ikke hvis det i sig selv medfører censur. Så er det faktisk et
selvmål for ytringsfriheden.

> I princippet er det ligegyldigt da det drejer sig om ytringsfrihed, at
> det er et diktatur betyder såmænd bare at vi aldrig burde indlade os i
> deres arrangementer.

Så er vi hyklere, hvis vi så meget som køber en dadel af dem.
Sikke en masse vi skal boykotte, hvis kun demokratier kan
bruges. Hvad med stater, der ledes af krigsforbrydere? Så skal
vi også boykotte Amerika. Vi får travlt med at isolere os fra
alt og alle. Til sidst ender vi med at boykotte os selv.
Sidste mand lukker og slukker.

> [...]
> prioritet, men når det forekommer i vores land, med vores grad af
> definerede frihedsgrader, og endvidere med repræsentanter fra det

Og vi tillader naturligvis boykotter. Vi var selv med til en
boykot, der kostede over en million irakere livet - deriblandt
en halv million børn. Vi kan umuligt påstå, at Saudi Arabiens
boykot er værre.

Fra : @

Dato : 27-08-06 07:56

<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Jo, Saudi Arabien må gerne hindre Israel i at ytre sig for
>saudiske penge.
>
>Det afgørende er om arrangørerne hindrer Israel i at ytre sig
>til arrangementet, og det gør arrangørerne ikke,

arreangørerne forhindrer lige netop israelske forfattere i at være
repræsenteret i en bogudgivelse som er en del af arrangementet

<<<<<<
Kristeligt Dagblad:
'Mellemøstkonflikt rammer kulturfestival'
"For at undgå problemer med arabiske regeringer og forfattere har
festivalen Images of the Middle East valgt helt at udelukke israelske
forfattere i ny antologi..."
Af Johanne Duus Hornemann
<<<<<<<

>og Israel kan
>ytre sig så meget de lyster,

og du vil igen dreje udenom

at det danske udenrigsministerium i samspil med Saudi-Arabien
udelukker forfattere fra at være repræsenteret in en bog som er en del
af "Images Of The Middleeast" på grund af disse forfatteres
oprindelsesland er cencur,
udøvet af et dansk ministerium + en af verdens værste diktaturstater

>En ting er hvad man gerne undværer, noget andet er, hvorvidt
>arrangørerne har gjort noget forkert og ud fra hvilke
>principper, der skulle være gjort noget forkert.

det er fuldstændig forkert af udenrigsministeriet at modtage støtte
hvis betingelsen for støtten er udøvelse af cencur

>Skulle det så være fordi, at Saudi Arabien ikke vil støtte
>bøger skrevet af israelere, da Saudi Arabien jo boykotter
>Israel og derfor naturligvis ikke kan financiere israeleres
>skriverier.

heller ikke

det er fordi de udøver denne boykot ved et arrangement som er lavet
netop for at fremme fred og forståelse

at udenrigsministeriet lader sig (mis)bruge til at rende Saudi'ernes
onde ærinder viser hvikle tankeløse vatnisser der er i det ministerium

>Det kan vi vel også være enige om ikke er problemet.
>
>Jeg kan faktisk ikke se, hvad problemet er for arrangørerne,

nej vi er efterhånden klar over at når bare det gør ud over jøderne
kan du ikke se nogen problemer

>der har sikret, at israelere kan blive hørt alt det israelere
>orker at lade sig høre.

lodret forkert

udenrigsministeriet og deres medskyldige Saudi-Arabere har netop
sikret det stik modsatte

israelske forfattere bliver netop hverken hørt på lige fod eller hørt
overhovedet i anatologien over mellemøstlige forfattere

Fra : Joakim

Dato : 27-08-06 08:23

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
newsf2f29qrtodhgjrlatb180e9gr99ga19c@4ax.com...

> [...]
>
> at udenrigsministeriet lader sig (mis)bruge til at rende Saudi'ernes
> onde ærinder viser hvikle tankeløse vatnisser der er i det

Jeg er helt enig med dig. Accepten fra dansk hold til det saudiske
krav, skal naturligvis ses i forlængelse af Muhammed-krisen.
Kultur bliver pluselig til realpolitik, og den oprindelige prisværdige
intention med arrangementet - at bygge bro ml. folkeslag - mister sin
relevans.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-06 14:37

On Sun, 27 Aug 2006 08:55:32 +0200, @ skrev:

> arreangørerne forhindrer lige netop israelske forfattere i at være
> repræsenteret i en bogudgivelse som er en del af arrangementet

Læs dog hvad jeg skriver. Er det virkeligt så svært at forstå?

> og du vil igen dreje udenom

Næ.

> [...]
> oprindelsesland er cencur,
> udøvet af et dansk ministerium + en af verdens værste diktaturstater

Det danske udenrigsministerium udelukker ikke nogen. Det' dog
utroligt som en fjer kan blive til fem bornholmerhaner.

> det er fuldstændig forkert af udenrigsministeriet at modtage støtte
> hvis betingelsen for støtten er udøvelse af cencur

Medmindre ytringerne alligevel kan komme frem alt de vil
arrangementet. Og det kan de jo. I det tilfælde er ingen
blevet censureret væk fra arrangementet.

> heller ikke
>
> det er fordi de udøver denne boykot ved et arrangement som er lavet
> netop for at fremme fred og forståelse

Det hykleriske gloriepudseri må du gemme til nogen andre.

> nej vi er efterhånden klar over at når bare det gør ud over jøderne
> kan du ikke se nogen problemer

Du gør dig mange sære forestillinger.

> lodret forkert

Flere sære forestillinger.

> udenrigsministeriet og deres medskyldige Saudi-Arabere har netop
> sikret det stik modsatte

Du vrøvler.

> israelske forfattere bliver netop hverken hørt på lige fod eller hørt
> overhovedet i anatologien over mellemøstlige forfattere

Nu taler jeg altså om arrangementet. Antologien er kun en
lille bid af det, og du vel ikke ha' at alle værker til et
arrangement på værste politisk korrekte vis _skal_ indholde
indskud fra alle parter? Så bliver det noget fis. Man kan
sagtens læse indlæg uafhængigt af hinanden.

Fra : @

Dato : 27-08-06 17:51

On Sun, 27 Aug 2006 15:37:29 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det danske udenrigsministerium udelukker ikke nogen. Det' dog
>utroligt som en fjer kan blive til fem bornholmerhaner.

jo de udelukker israelske forfattere fra en anatologi over
mellemøstlige forfattere

>Medmindre ytringerne alligevel kan komme frem alt de vil
>arrangementet. Og det kan de jo.

nej de kan ikke israelske forfattere er ikke med i anatologien med
mellemøstlige forfattere

>Det hykleriske gloriepudseri må du gemme til nogen andre.

>Du gør dig mange sære forestillinger.

nej jeg forholder mig til det du giver udtryk for

>Flere sære forestillinger.

nej israelske forfattere er udelukket fra at blive præsenteret på lige
fod med andre mellemøstlige forfattere

>Du vrøvler.

nej

>Nu taler jeg altså om arrangementet. Antologien er kun en
>lille bid af det,

og?
det er altså en del af arragementet som israelske forfattere er
udelukket fra

>Jaja - du lever jo i en alternativ virkelighed, så den slags
>skal du have lov at tro.

vil du påstå at et endog meget stort flertal af FN's medlemslande
aldrig har fordømt et land for at boykotte et andet?

det er sket op til flere gange

det er vist dig der lever i en alternativ virkelighed

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-08-06 18:28

On Sun, 27 Aug 2006 18:50:54 +0200, @ skrev:

> jo de udelukker israelske forfattere fra en anatologi over
> mellemøstlige forfattere

Niks - ikke Udenrigsministeriet.

> nej de kan ikke israelske forfattere er ikke med i anatologien med
> mellemøstlige forfattere

Ok, du fatter altså nada.

> og?

Så er din påstand hen i vejret.

> det er altså en del af arragementet som israelske forfattere er
> udelukket fra

Ja, men de kan stadig sige hvad de vil på arrangementet. De
kan bruge hele resten af platformen, som de lyster og sige alt
de vil.

Fra : @

Dato : 27-08-06 19:24

On Sun, 27 Aug 2006 19:27:59 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Niks - ikke Udenrigsministeriet.

så dem som udenrigsministeriet har hyret til at forestå "Images Of The
Middleeast"

>Ok, du fatter altså nada.

er Israelske forfattere med i anatologien eller ikke?

det er de ikke fordi de danske arrangører efter pres fra en sponsor
har udelukket israelske forfattere fra anatologien

>Så er din påstand hen i vejret.

nej Israelske forfattere er i forbindelse med "Images Of The
Middleeast" ringere stillet end resten af de deltagende forfattere

>Ja, men de kan stadig sige hvad de vil på arrangementet. De
>kan bruge hele resten af platformen, som de lyster og sige alt
>de vil.

og det ændrerintet som helst ved at den danske arrangør har udøvet
cencur mod israelske forfattere

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 02:16

On Sun, 27 Aug 2006 20:24:08 +0200, @ skrev:

> så dem som udenrigsministeriet har hyret til at forestå "Images Of The
> Middleeast"

Det er stadig noget sludder. Det er ikke Udenrigsministeriet,
som ikke vil være med til at financiere skriftet, hvis
israelere deltager.

> er Israelske forfattere med i anatologien eller ikke?

Nej, og fatter stadig intet.

> nej

Jo. For du rabler ved siden af om din "antologi".

> Israelske forfattere er i forbindelse med "Images Of The
> Middleeast" ringere stillet end resten af de deltagende forfattere

Kun af den ene financiør, og det kan jo ikke være sådan, at
alle, der vil yde et bidrag absolut skal yde et bidrag til
alle mulige andre ud over dem, de rent faktisk ønsker at
støtte.

Det ville svare til, at du skulle yde et bidrag til samtlige
indsamlingsorganisationer i en indsamlingskampagne - og ikke
kun f.eks. den ene, du synes, skal forvalte dit bidrag.

> og det ændrerintet som helst ved at den danske arrangør har udøvet
> cencur mod israelske forfattere

Du vrøvler.

Bidragsyderen - ikke arrangøren - har ønsket at støtte et rent
muhammdansk indslag - og et sådan indslag ville ikke være
særlig rent muhamedansk, hvis jøder også absolut skulle med i
indslaget, hvilket der jo heller ikke er nogensomhelst grund
til, at de skal. De kan lave deres eget indslag. Og dem der
vil have et blandet indslag kan lave et blandet indslag.

Fra : @

Dato : 28-08-06 14:19

On Mon, 28 Aug 2006 03:15:43 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det er stadig noget sludder. Det er ikke Udenrigsministeriet,
>som ikke vil være med til at financiere skriftet, hvis
>israelere deltager.

nej men der udenrigsministeriets beslutning at modtage penge fra nogen
som udelukker Israelske forfattere så det endelige ansvar for denne
cencur ligger hos det danske udenrigsministerium

>Nej, og fatter stadig intet.

>Jo. For du rabler ved siden af om din "antologi".

>Kun af den ene financiør,

og det viser jo at jeg så har ret

>Det ville svare til, at du.......

nej

det vil igen svare til at du din sædvane tro kører ud ad en tangent
der intet har med bortcencurereringen af israelske forfattere ved et
dansk arragement at gøre

og de er stadig ikke repræsenteret på lige fod med andre forfattere

>De

>Du vrøvler.
>
>Bidragsyderen - ikke arrangøren - har ønsket at støtte et rent
>muhammdansk indslag

det er ikke et rent muhammedansk indslag

anatologien var planlagt fra dansk side

som en anatologi over mellemøstlige forfattere

så ved at holde israelske forfattere ude af anatologien udøver et
dansk ministerium cencur

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 18:08

On Mon, 28 Aug 2006 15:18:39 +0200, @ skrev:

> nej men der udenrigsministeriets beslutning at modtage penge fra nogen
> som udelukker Israelske forfattere

Udelukker at støtte israelske forfattere. Ikke noget problem
der. Det står ingen steder skrevet, at man skal understøtte
israelske forfattere.

> nej

Jo.

> og de er stadig ikke repræsenteret på lige fod med andre forfattere

Jo, de kan som alle andre gå hen og finde støtte. Tror du
Mosaisk Troessamfund ville støtte et bidrag fra Hamas? Skulle
de tvinges til det, hvis de støtter et israelsk bidrag?

Fra : @

Dato : 28-08-06 18:15

On Mon, 28 Aug 2006 19:07:37 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Udelukker at støtte israelske forfattere. Ikke noget problem
>der. Det står ingen steder skrevet, at man skal understøtte
>israelske forfattere.

der står heller ingen steder skrevet at man skal give efter for pres
fra forbrydere får ussle mammon

at lave en kulturfestival og så som arrangør tillade at nogle af
deltagerne bruger festivalen til politisk cencur

hører ingen stder hjemme

og slet ikke når det er en offentlig dansk institution med skattepenge
bag der står som arrangør

det kan kun tydes derhen at den danske regering billiger cencur

>Jo,

nej

de er ikke med i forfatterantologien over mellemøstlige forfattere

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 18:23

On Mon, 28 Aug 2006 19:15:03 +0200, @ skrev:

> der står heller ingen steder skrevet at man skal give efter for pres
> fra forbrydere får ussle mammon

Næ. Vil du sige et eller andet med det?

> at lave en kulturfestival og så som arrangør tillade at nogle af
> deltagerne bruger festivalen til politisk cencur
>
> hører ingen stder hjemme

Man er da velkommen til udelukke hvemsomhelst fra en støtte,
man ønsker at give. At du kalder det censur er til grin.
Skulle det så også være censur, hvis LO nægter at give støtte
til superliberalisterne?

Fra : @

Dato : 28-08-06 19:15

On Mon, 28 Aug 2006 19:22:53 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Næ. Vil du sige et eller andet med det?

>Man er da velkommen til udelukke hvemsomhelst fra en støtte,
>man ønsker at give. At du kalder det censur er til grin.

aldeles ikke

når et dansk ministerium til et kuturarragement vælger at modtage
penge på betingelse af at ganske bestemte personer ikke må omtales så
er der tale om cencur

>Skulle

du ikke tage og lade være med at komme med ikke holdbare analogier?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 20:21

On Mon, 28 Aug 2006 20:14:42 +0200, @ skrev:

> aldeles ikke
>
> når et dansk ministerium til et kuturarragement vælger at modtage
> penge på betingelse af at ganske bestemte personer ikke må omtales så
> er der tale om cencur

Øjøjøj - du roder dig da ud i mere og mere nonsens. Kan du
selv få øje på, hvad det er for noget sludder, du nu
yderligere har rodet dig ud i?

Jeg giver dig hermed en chance for at vise, at du har en smule
evne til at tænke.

Lad os se.

Fra : @

Dato : 28-08-06 20:53

og du er stadigvæk jødehader

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 00:07

On Mon, 28 Aug 2006 21:52:31 +0200, @ skrev:

> når et dansk ministerium til et kuturarragement vælger at modtage
> penge på betingelse af at ganske bestemte personer ikke må omtales så
> er der tale om cencur

Nå, du kunne ikke finde det. Hermed er det officielt, du evner
ikke at tænke.

> og du er stadigvæk jødehader

Haha.

Fra : @

Dato : 29-08-06 14:47

On Tue, 29 Aug 2006 01:06:52 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nå, du kunne ikke finde det. Hermed er det officielt, du evner
>ikke at tænke.

>Haha.

er det ligefrem morsomt at være jødehader

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:37

On Tue, 29 Aug 2006 15:46:49 +0200, @ skrev:

> er det ligefrem morsomt at være jødehader

Sidder du og koger, kære lille nar?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-08-06 07:38

On Mon, 28 Aug 2006 21:52:31 +0200, in dk.politik "@"
<1[at]invalid.net> wrote:

>når et dansk ministerium til et kuturarragement vælger at modtage
>penge på betingelse af at ganske bestemte personer ikke må omtales så
>er der tale om cencur

Det HAR altså ikke noget at gøre med censur. Det er forargeligt og
forkasteligt, at man har taget imod støtten med de betingelser, der
fulgte med. Men censur er det altså ikke.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-08-06 07:37

On Mon, 28 Aug 2006 19:07:37 +0200, in dk.politik Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Udelukker at støtte israelske forfattere. Ikke noget problem
>der. Det står ingen steder skrevet, at man skal understøtte
>israelske forfattere.

Men så burde Udenrigsministeriet have afvist at modtage støtten fra
Saudi Arabien. Ikke mindst når man ser på det, der angiveligt var
projektets formål og idegrundlag.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 09:02

On Mon, 28 Aug 2006 23:37:01 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Men så burde Udenrigsministeriet have afvist at modtage støtten fra
> Saudi Arabien. Ikke mindst når man ser på det, der angiveligt var
> projektets formål og idegrundlag.

Udenrigsministeriet kan fint modtage støtten. Det frigiver
ressourcer, der så kunne bruges til at støtte den anden part.
Det ville have været en genial løsning og ville have sat
saudierne skakmat. Deres støtte til eget projekt medførte mere
støtte til israelere.

En morsom lille finte.

Det samme skal selvfølgelig gøres, når zionister giver støtte
til deres meningsfæller, så skal de deraf frigivne midler
gives til antizionister.

Fra : @

Dato : 29-08-06 14:56

On Mon, 28 Aug 2006 23:37:01 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Men så burde Udenrigsministeriet have afvist at modtage støtten fra
>Saudi Arabien. Ikke mindst når man ser på det, der angiveligt var
>projektets formål og idegrundlag.

prøv at forestille jer den omvendte situation

en jødisk organisation med tætte forbindelser til Israels regering
sponserer en bogudgivelse omhandlende mellemøstlige forfattere blot på
den betingelse at der ikke må komme muhamedanske forfattere med i
bogen

hele den politiske venstrefløj plus en masse danske dhimmier ville
falde over hinanden i kapløb om atfordømme både Israelerne
udenrigsministeriet regeringen og de ansvarlige indenfor "Images Of
The Middleeast"

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 27-08-06 11:24

Henrik Svendsen skrev:

> Det gør Saudi Arabien ikke overfor arrangementet. Saudi
> Arabien har blot en årelang boykot af Israel kørende, og det
> er det, det handler om.

Der er tale om meget mere end en "boykot". Saudiarabien anerkender slet
ikke staten Israel.

> Skal vi nu til at forbyde lande at boykotte?

Nej, hvem taler om et forbud?
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 29-08-06 11:34

Henrik Svendsen skrev:

> I er altså ikke andet end to klovner, der sidder og klynker.

Det tager jeg som et udtryk for, at du er løbet tør for argumenter.

EoD
---
Anders

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-08-06 10:37

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Claus V. Pedersen, [bogens/broens redaktør]
>
> Fy for søren, hvor må den klamme fyr ha' en dårlig smag i munden.

Det tror jeg nu ikke - projektmagerne bag den slags offentligt
støttede "kultur" projekter er som regel ganske godt ved muffen og har
råd til en ordentligt vin

Fra : @

Dato : 25-08-06 17:28

On Thu, 24 Aug 2006 10:03:03 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Claus V. Pedersen, [bogens/broens redaktør]
>
>Fy for søren, hvor må den klamme fyr ha' en dårlig smag i munden.

overhovedet at godtage sponsorpenge fra Saudi-Arabien må da give en
dårlig smag

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 27-08-06 15:08

Henrik Svendsen skrev:

> Jo, naturligvis. At vi hylder ytringsfrihed giver ikke
> mulighed for at pålægge saudierne at financiere Isaelske
> ytringer.

Det har heller aldrig været på tale. Saudierne bestemmer jo helt
selv, om de vil finansiere bogen eller ej. Det det drejer sig om er, om
det er hensigtsmæssigt, at det Danske Udenrigsministerium står som
arrangør af en kulturfestival, hvor nogle deltagerlande søger at
fremme en bestemt politisk dagsorden.

> [...]
> betaler gildet for dem. De skal nok heller ikke regne med, at
> en ansøgning til palæstinenserne giver det helt store.

Så burde den danske arrangør have fundet en anden sponsor.

> Ikke hvis det i sig selv medfører censur. Så er det faktisk et
> selvmål for ytringsfriheden.

Ingen hindrer Saudierne i at ytre sig. En kulturfestival skal bare ikke
være en platform for bestemte politiske dagsordener. Saudiernes
politiske dagsorden er, at Israel og jøderne ikke har noget at gøre i
Mellemøsten. Dette søger de at fremme ved at forsøge at forhindre
israelerne i at deltage. Det er jo egentlig en ganske udspekuleret
taktik, idet det jo nemt kan give offentligheden det indtryk, at Israel
ikke er en del af Mellemøsten, når de ikke deltager.

> [...]
> vi også boykotte Amerika. Vi får travlt med at isolere os fra
> alt og alle. Til sidst ender vi med at boykotte os selv.

Det er jeg så enig med dig i. Realpolitiske hensyn gør, at vi er
nødt til at føre en dialog med de regimer vi ikke bryder os om. Men
det er ikke det samme som at vi skal acceptere indblanding i en
kulturfestival der afholdes på dansk jord.

> [...]
> boykot, der kostede over en million irakere livet - deriblandt
> en halv million børn. Vi kan umuligt påstå, at Saudi Arabiens

Der er som sagt tale om meget mere end en boykot. Saudiarabien og de
fleste andre muslimske lande anerkender jo slet ikke staten Israel.
Deres holdning er, at Israel skal ophøre med at eksistere og at
jøderne skal fordrives helt fra Mellemøsten. Når de danske
arrangører af en kulturfestival om Mellemøsten accepterer Saudiske
krav om at udelukke Israel fra dele af festivalen, accepterer de jo
også indirekte Saudiernes politiske dagsorden. En kulturfestival
afholdt af det officielle Danmark skal være apolitisk og i stedet
søge at fremme dialog og sameksistens. Det rigtige havde derfor været
at finde andre sponsorer, mens man selvfølgelig stadig bød
Saudiarabien velkommen.
---
Mvh
Anders
---
Mvh
Anders

Fra : @

Dato : 28-08-06 19:41

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-08-06 20:19

Fra : @

Dato : 28-08-06 20:51

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 00:06

On Mon, 28 Aug 2006 21:51:10 +0200, @ skrev:

> og du er stadigvæk jødehader

Næh, men du vist alligevel ikke dygtig nok til at kunne
kvalificere til klovn. Jeg udnævner dig hermed til min
personlige nar.

Tillykke.

Fra : @

Dato : 29-08-06 14:46

On Tue, 29 Aug 2006 01:05:31 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]

og du evner ikke at komentere på

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 18:37

On Tue, 29 Aug 2006 15:45:37 +0200, @ skrev:

> og du evner ikke at komentere på

Haha - din lille citatfusker. Jeg kommenterede det jo ganske
udførligt.

Fra : @

Dato : 29-08-06 18:59

Svendsen skrev:
"I er altså ikke andet end to klovner, der sidder og klynker."

ganske udførligt!!!?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-06 22:13

On Tue, 29 Aug 2006 19:58:58 +0200, @ skrev:

> Svendsen skrev:
> "I er altså ikke andet end to klovner, der sidder og klynker."

Haha - hvor er du dog en patetisk lille citatfusker.
Ovenstående var slet ikke min kommentar, som du påstod fravær
af.

Din dårskab er uden konkurrence. Ved siden af dig, er Bo
Warming en seriøs og spændende debattør.

Men du er min personlige nar, og jeg beholder dig til min
almindelige underholdning.

Fra : Lyrik

Dato : 24-08-06 10:44

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhovedet. Nu er utopien om det multikulturelle Mellemøsten så endelig
> blevet bremset for en stund af den konkrete virkelighed.

++++++++++++++++++++
Tak for indlægget Georg.

Akademikernes begrundelse for tanken omkring det multikulturelle cirkus er
som jeg har fået det refereret således:
"Mand og kvinde som er vidt forskellige lever i et ægteskab i en slags
multikulturelt forhold hvor de, skønt store forskelle supplerer hinanden og
beriger hinanden."

Når så store forskelligheder kan leve sammen, så skulle multikulturelt
samfund være en mulighed.

Det er hoveddogmet omkring multikultur.- Selve "The ultimate core exampel."

Det har spøgt længe i mit hoved for at kunne tage til genmæle.

De synes at overse at netop kulturel lighed mellem ægtefællerne er garant
for harmoni i forholdet og at kulturelle forskelligheder kan forårsage store
problemer.
Eksempelvis ægteskaber indgået mellem en mandlig muslim og en kvindelig
kristen har indbyggede uoverensstemmelser.
Barnet tilhører muslimen-manden-konstaterer han! Børnene skal opdrages som
muslimer, det kan der ikke gås på kompromis med. En hel del af kvinderne
bøjer sig under dette krav.
Nogle bliver endog presset til selv at konvertere, for husfredens skyld.

Så jeg konstaterer at selv i et ægteskab hvis sammenhold bygger på følelser,
kan multikultur give store splittelser og problemer.
Altså, selv om man elsker hinanden kan multikultur byde på uoverstigelige
problemer. Mange gange totalt sammenbrud af selve ægteskabet.

En anden ting jeg kan udlede er, at kun i de tilfælde hvor den ene part
lader sig totalt dominere af den anden parts kultur-konvertering og
indgåelse af samtykke af at børnene tilhører muslimen-kan ddet fungere.

Nu er det Danmark der er "manden" og de indrejsende fremmede der er "konen".

Så vi udleder at kun når "konen" lader sig total dominere af Danmarks kultur
kan forholdet fungere.
Så meget om multikultur.

Hilsen
Jens

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 26-08-06 12:34

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> at protestere mod Muhammedtegninger. Eller hindre folk i at
> støtte projekter, hvor de betinger, at der ikke må forekomme

Der er heller ikke sagens kerne. Ingen har talt om, at Saudierne ikke
må være imod ytringsfriheden.

> Sikkert men det er nu heller ikke det, jeg siger. Mit argument
> er mere i retning af - at andre censurerer skal ikke få os til
> også at censurere. I protest mod censur.

Det er en lidt tosset cirkelargumentation. Hvordan vil du undgå censur
i den konkrete sag? Hvis vi ønsker jødiske/israeliske bidrag
repræsenteret udelukker det støtte fra Saudiarabien. Ønsker vi
støtte fra Saudiarabien udelukker det jødisk/israelsk deltagelse. Vi
er med andre ord nødt til at træffe et valg. Moralsk set vil det
være mest oplagt at vælge den Saudiske støtte fra, da de ikke skal
have lov til at diktere præmisserne for en kulturfestival i Danmark
udfra deres had til Israel og jøderne.

(...)
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 26-08-06 12:44

Konrad skrev:

> [...]
> proisraelske/antiarabiske - at Israel netop **IKKE** er en del af
> Mellemøsten, men snarere kulturelt og "åndeligt" set er en slags fillial af

Det synes jeg er meget forenklet sagt. Det er klart, at Israel i dag er
mere forbundet med Vesten politisk og til dels også kulturelt end med
de omkringliggende muslimske lande. Men jøderne og deres religion har
tros alt en tusindårig forbindelse til Mellemøsten, ligesom
jødedommen har udgjort en væsentlig inspirationskilde for Islam.
Derfor vil en kulturfestival med udgangspunkt i Mellemøsten være
fattigere uden jødisk deltagelse. En kulturfestival burde jo også
søge at fremme sameksistens og dialog fremfor at bære ved til de
eksisterende konflikter. Det er mig derfor uforståeligt, at man på
den måde har ladet Saudiske interesser diktere præmisserne for
kulturfestivalen, og der bør sidde nogle arrangører tilbage med meget
røde ører.

(...)
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 26-08-06 17:07

Henrik Svendsen skrev:

> Selv at indføre censur er nok ikke lige det smarteste signal
> at sende.

Du vender problematikken på hovedet! Det har jo på intet tidspunkt
været på tale at udelukke eller udøve censur mod Saudiarabien eller
de andre muslimske deltagerlande. De bestemmer jo helt selv, hvorvidt
de vil deltage i og støtte festivalen eller ej. Det har derfor intet
med censur at gøre, hvis man fastholder, at en kulturfestival om
Mellemøsten selvfølgelig skal byde kunstnere fra HELE Mellemøsten
velkommen, hvad enten de er muslimer, drusere, jøder, kristne eller
tilhører en helt femte etnisk gruppe. Formålet med en sådan
kulturfestival burde jo netop være at forsøge at bygge bro over
religiøse og politiske uoverensstemmelser og fremme dialogen. I stedet
har man opnået det stik modsatte, nemlig at festivalen legitimerede de
muslimske landes krav om at opløse staten Israel og fordrive jøderne
fra Mellemøsten ved at udelukke israelske kunstnere fra at deltage.
Men egentlig kunne man vel ikke forvente andet fra den kant. Hele den
såkaldte "kulturelite" har jo siden Muhammedkrisen solgt ud af alt
hvad der hedder principper og anstændighed i et misforstået knæfald
for islamisk fundamentalisme. Fy for pokker, siger jeg bare!
---
Mvh
Anders